Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Jeg fik for ca. 2 år siden en Hash Psykose oven i en svær depression. Jeg fortsat med at ryge Bong ca. 6-7gram (God 100kr') hver dag. Det var som en ond circel af onde tanker og hallucinationer. tænkte konstant død uanset hvor jeg befandt mig kunne jeg sammensætte med en eller anden form for død og det udløste altid en reaktion og fremkaldte stemmer og jeg gik hen og blev psykotisk.. Efter et halvt år det havde stået på kom jeg på misbrugcenter og kom ud af mit forbrug, men fordi det havde stået på så længe - ifølge min psykiater - Har jeg udvilket nogle psykiske sygdomme.
Narcissistisk Personlighedsstruktur og latent skizofreni.
Men spørgsmålet er så: for et halvt års tid siden begyndte jeg så igen og dum som jeg var røg jeg som jeg gjorde da jeg røg mest og fik et tilbagefald, men fandt så udaf dagene efter at jeg faktisk kunne nyde at være skæv ved at ryge joint som jeg så har gjort gennem det sidste halve år.. ikke hver dag men bare en gang imellem..
Men er det nu også klogt?
kan jeg risikere at jeg "falder i et sort hul" igen?

Medlem
Brugeravatar

ja jeg vil sige lad urten ligge noget tid endnu... ved ikke om det behøver være altid men jeg vil ikke råde dig til det!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Psychica skrev:
kan jeg risikere at jeg "falder i et sort hul" igen?

det er jo fuldstændig op til din egen viljestyrke. et lejlighedsvis rekreativt forbrug(og det er så op til din egen situation at finde ud af hvornår og hvor tit) vil ikke påvirke dig. hvis du for eksempel mærker at du bliver lidt mere mentalt sløv i hverdagen fordi du ryger i weekenden, så er det måske ikke en god ide. det kommer også an på hvad du arbejder med til daglig. det du bare for alt i verden skal undgå, er at gøre din rygning til en vanesag. umiddelbart ville jeg sige 1-2 gange om måneden højst. der er ikke nogen grund til at udfordre skæbnen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Psychica: Helt inde bag maveskindet, maven, cellerne, nerverne, atomerne, ved du godt du skal tage en pause med at ryge. Så gør det.

Junior medlem

Tjaeh jeg ved det men det er så fristende når det kan tage stemmerne på afstand for a short while

Junior medlem

Geografisk sted: Bahamas
Psychica skrev:
Tjaeh jeg ved det men det er så fristende når det kan tage stemmerne på afstand for a short while

:shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Psychica skrev:

Jeg har en idé om at rusmidler skal bruges for at få et twist på en normal hverdag ikke til at skabe en normal hverdag. Det lyder som du har en psykisk sygdom og alt hvad jeg ved er at der ikke er mange der får det bedre med deres psykiske sygdomme pga. hash og andre rusmidler. Tværtimod.

EDIT: Tværtimod tilføjet.

Senest rettet af Hector Salamanca 14 nov 2009 13:03, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stop nu mate:) det er ikke forsent.. endnu!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tag en pause, lang en. Helt sikkert. Det er nok mest fornuftigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Tag en pause, lang en. Helt sikkert. Det er nok mest fornuftigt.

Tror ikke en pause er hvad der skal til. Et total stop kan stadig rede dig i din situation.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
kom på nogle piller og hold en goood pause og se derefter hvordan du har det ..

Medlem

Jeg havde ikke virkelig ikke rørt noget som helst hvis jeg havde været det igennem som du beskriver der, der ville jeg aldrig sætte mit helbred på spil ved at ryge joint en gang imellem. For det lyder bestemt ikke særlig sjovt.

Junior medlem

Jeg har det med at gøre ting til en vane i min status rapport står der jeg lider af trang til afhængighed..

Men er alligevel stærk nok til at sige fra hvis jeg får det skidt psykisk (ved jeg af erfaring)
Og som jeg ryger nu nyder jeg bare at være skæv engang imellem.. Gerne 2-3 dage itræk og så 10-14 dages pause

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psychica skrev:
Jeg har det med at gøre ting til en vane i min status rapport står der jeg lider af trang til afhængighed..

Men er alligevel stærk nok til at sige fra hvis jeg får det skidt psykisk (ved jeg af erfaring)
Og som jeg ryger nu nyder jeg bare at være skæv engang imellem.. Gerne 2-3 dage itræk og så 10-14 dages pause

Det virker som et meget fornuftigt forbrug, men jeg mener bestemt ikke at det er en god idé i din situation. Og hvis du fortsætter med det, trods alt, lave forbrug du har nu, bliver det hurtigere mere og mere og til sidst havner du det samme sted igen. Dette ved jeg, ud fra egen erfaring.

Junior medlem

Ja det kan sgu godt være du har ret.
Det skal også med i overvejelserne

Junior medlem

Geografisk sted: København
Jeg synes at du skal stoppe for good!! har en bror der fik en lille psykose engang, og nu selv om der er gået flere år er han ikke blevet helt normal igen, og hvis han ryger bare det mindste, bliver vejen ud af psykosen forlænget voldsomt.
Hvis du har fået en psykose engang, betyder det at din hjerne er overfølsom over for thc, derfor skal du lade være med at ryge hash.Psyken er ikke til at lege med og du kan ende med at få en permanet psykisk sygdom.

Men hvis du alligvel vælger at ryge ind i mellem(som jeg synes er rigtigt dumt), prøv så og hold dig til hash/pot med lavt thc indhold, og hold dig langt vækk fra skunk!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville ikke selv løbe risikoen ved at ryge hvis det var mig.

Nyere forskning peger på hashpsykoser en advarselslampe om at der er noget rigtig galt.

Hvis din diagnose ligefrem er "Narcissistisk Personlighedsstruktur og latent skizofreni." ja så vil det, i mine øjne være totalt spild af dit liv at blive ved med at ryge.

Junior medlem

Få nogle truxaler af din læge... Det dæmper hashtrangen og stoftrangen seriøst meget,
plus det giver overskud til andre ting end lige at sidde og ryge hash.
Dog kan jeg godt følge dig i din trang, til at ryge tilbage, da det giver en helt anden verden at leve i, MEN
Hvis du vil blive i nuet, og have det BEDRE, er det en god ide at lade det heelt være min ven, indtil du simpelhen ikke Gidder at ryge hash mere,
Så længe det er i din krop vil du få små tilbagefald, og tænke på måske at ryge igen.,
Men derimod hvis det ikke er i din krop, har du derimod ikke trang til at skulle ryge hele tiden.

Tror og mener, seriøst det ville gavne dig en del.
Op med panden og ret ryg graden.
Og tro på dig selv, og dine sanser, og alt det der, det er nu heller
ikke sundt bare sidde og stene med en god gang ryger.

Det allerbedste du kunne gøre var at tage en lang pause, og når du havde det bedre, kunne du eventuelt prøve
at tage et sug, eller 2, og hvis du mærker en tilbagefald allerede der, kan du eventuelt smide din klump langt væk, og du skal ikke tænke så meget videre over det, bare væk med den med det samme, inden du begynder at få trangen igen.

Men allerede der, hvis du vælger at "Prøve at tage et sug igen" er der stor sandsynlighed for at du rent faktisk ryger direkte tilbage til dine gamle vaner, desværre.

Kan nemlig også godt huske det der.... men jeg smed klumpen væk, og da jeg fik sådan en trang igen, gik jeg ud for at lede efter den igen.
Trals det hash der, men thats how its is.

Men allerede der hvor du spørger dig selv, "er det nu klogt at prøve igen," kan du jo også spørge dig selv:"Hvorfor du spørger dig selv det spørgsmål".

Et eller andet sted er det ikke særlig klogt nej.
Og det har det aldrig været.........................

Junior medlem

Geografisk sted: København
Jeg vil ikke anbefale at du begynder at bruge truxal..Truxal er en anti psykotisk stof der lammer din hjerne totalt i 30 timer.Tog en(15mg) for et par dage siden og var svimmel,træt og kunne ikke følge med i skolen i næsten 2 dage(truxal har en halveringstid på 15 timer).
Dette skete selvom jeg fik 10 timers søvn.
Så hold dig langt vækk fra de lorte piller, prøv eventuelt noget damiana eller perikon og hvis du har rigtig stor trang til at ryge så prøv med en lille dose morfin( men ikke i to sammenhængende dage på grund af tilvænning).De gange jeg har hold pause, har det bedste middel til at holde trangen væk, været styrke træning og perikon!

Junior medlem

Aristos skrev:
Jeg vil ikke anbefale at du begynder at bruge truxal..Truxal er en anti psykotisk stof der lammer din hjerne totalt i 30 timer.Tog en(15mg) for et par dage siden og var svimmel,træt og kunne ikke følge med i skolen i næsten 2 dage(truxal har en halveringstid på 15 timer).
Dette skete selvom jeg fik 10 timers søvn.
Så hold dig langt vækk fra de lorte piller, prøv eventuelt noget damiana eller perikon og hvis du har rigtig stor trang til at ryge så prøv med en lille dose morfin( men ikke i to sammenhængende dage på grund af tilvænning).De gange jeg har hold pause, har det bedste middel til at holde trangen væk, været styrke træning og perikon!

Truxal fungere fint for mig får dem i 50mg op til fire gange dagligt..
Har fået truxal som medicin i 3 år =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]