Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hash psykose?
Junior medlem

Hey har haft en mærkelig fornemmelse i kroppen de sidste par gange jeg har røget, det er som om at jeg hører stemmer som siger noget jeg skal gøre, fx tage mine fødder ned fra sofaen, så jeg tror det er min ven der taler til mig og jeg spørger hvorfor, men han forstår selfølgelig ingenting af situationen... er det normalt? :? :hm:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Hold en pause og se hvordan det udvikler sig derfra.
Du kan jo håbe på det ikke varer ved når du er stoppet.
Der begyndte også, at ske noget lignende for mig da jeg havde haft en massivt forbrug i to års tid.

For at svare på dit spørgsmål, så lyder det på ingen måde som en psykose, men nærmere noget angst under opbygning. Jeg ville helt sikkert holde en pause, hvis jeg var dig.

Junior medlem

Jeg ville gå til lægen da de tit undersøger og stiller spørgsmål, og derved kommer deres viden og bla bla bla,
For Hvis dette er en psykose, er det bedst at nedkæmpe den fra starten, da dette kan tage meget lang tid, eller det måske varer resten af livet.

Jeg ville helt klart anbefale at gå til lægen hvis man begynder at hører stemmer, efter man har røget hash,
da det kunne være en psykose kunne den have ligget i underbevidsthed, og derfor fremprovokeret af hashen.

Dette gør hash tit, desværre ved en masse andre folk også, for

Hvis du allerede har det fint, men har en psykose i din underbevidsthed, kan den fremprovokeres, ved bare ved at ryge Chald - Hash osv.
Det er en af ulæmperne ved hashen, eller fordele, hvad jeg nu kan kalde det.
Har nemlig også haft noget ligende, men det var dog fordi, jeg tog en lang pause, og allerede 2-4 måneder efter fik jeg det enormt, skidt, og havde stoftrang især når jeg skulle sove om natten. Og det findes der også en pille imod, som ligger låg på tankevrimmel, og angstanfald.
Jeg kan ikke sige andet end de piller er brune, og der er ENORMT, mange der sluger disse "mirakel piller" hver dag - Truxal.

For jeg blev nemlig psykotisk,
Havde stof trang, angst anfald, og en sjælden gang, en dame stemme som sagde:" kom her" med en rigtig blid og nice stemme, når jeg skulle til at sove.
Jeg levede dag ud dag ind med angst, for alt muligt forskelligt, sååå ja jeg har haft det pænt hårdt, indtil jeg mødte en læge som spurgte mig om jeg ville indlægges.... Jeg tog imod tilbudet med det samme, og blev kørt til et psykiatrisk hospital, hvor de faktisk hver dag stiller dig forskellige spørgsmål angående hvordan du har det til hverdag... De skriver ned og giver dig et nyt spørgsmål, og dermed kommer tættere og tættere på hvad man nu fejler, og dermed kan gives de rigtige piller for det.
Jeg fik faktisk nogle som gjorde mig kvik, til hverdag, og det var første gang jeg smilte i spejlet i lang tid, faktisk. Det var nermere en rar følelse, men dog havde jeg de bivirkninger som gjorde at jeg ikke kunne sidde stille i en periode, og det vil dampe af med tid.

Så fik jeg derimod piller for det, og her er jeg idag mega glad for at der var en læge der fandt mig på det tidspunkt.
Fik nemlig angstanfald og troede jeg skulle dø, så jeg farede rundt, og til sidst fandt jeg en hjemmeside om angst, og blev meget mere rolig, da jeg indså alle symptomerne, skrevet ned på et stykke papir,
At jeg vidste at det er en kendt ting, at det ikke var ukendt overhovedet, lagde en dæmper på alt min angst.

Og ja, du kan sagtens give hashen skylden, for der er meget stor stor risiko for at din stemme høring er fremprovokeret af hashen.
Jeg ville råde dig til at holde op med at ryge, fuldstændigt, da man siger at nogle mennesker simpelthen ikke kan tåle skidtet. men dette vil give mange ubehag, indtil at du måske bliver clean, og får det eventuelt bedre?

Men hvis du vælger ikke at gå til lægen, ville jeg være meget opmærksom på hvordan jeg havde det konstant. - Lidt lettere at gå til lægen vil jeg sige, så får man også sagt det til den rette person.

Også kom jeg nemlig hjem BAGefter, hvor de vurderede at jeg godt kunne forlade stedet,
Veludhvilet frisk og kampklar til livets store spørgsmål.

Junior medlem

Hey tak for svarende, har holdt en pause fra den dag jeg skrev indlæget og til nu, i perioden har jeg selfølgelig har meget lyst til at ryge, men holdte ud. I denne periode har jeg overhovedet ikke oplevet de mærkelige stemmer. Så i går sad vi mig og min ven og røg bong, og jeg mærkede intet til stemmerne heller. Tror bare jeg har haft lidt paranoia som jeg måske selv har formået at undertrykke og jeg kan nu ryge helt normalt som jeg plejer.

Dedikeret medlem

En anden mulighed er at det er din hverdag og de ting du foretager dig der udløser dine stemmer. Hvis nu det fx kun er i selskab af din kammerat? En god tommelfingerregel er at ikke at ryge hvis ikke du føler dig "ovenpå".

Min erfaring er at hashen kan være virkelig fæl hvis man har mange problemer at tumle med.

Og snak med en læge ligegyldig hvad. om det er hashen eller ej så bør man altid snakke med en fagmand hvis man har sådanne symptomer. Du skal hverken indlægges eller dopes i første omgang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Burde vel flyttes til medaljens bagside.

Junior medlem

Har et spørgsmål ang. det der med at gå til lægen, kommer man så ikke på afvænding eller hva?

Dedikeret medlem

Bavianen876 skrev:
Har et spørgsmål ang. det der med at gå til lægen, kommer man så ikke på afvænding eller hva?

Nej kun ved svære psykiske sygdomme (depression med gentagne selvmordsforsøg fx), kan de tvinge dig til klinisk behandling.

Derudover er de godt klar over at tvungen afvænding ikke giver noget egentligt resultat.

Din læge har også tavshedspligt så hvis du betror dig til ham vil han ikke gå videre med det, så længe du ikke selv søger hjælp.

Junior medlem

Okay tak :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hash kan for nogen mennesker være en meget voldsom oplevelse, har 2 bekendte som på ingen måde kan tåle at ryge, begge 2 er kommet i behandling med psykose medicin og lykkepiller så hvis du føler et ubehag ville jeg nok stoppe mens legen er god ;) Ham som får psykose medicinen er jeg sikker på altid har været disponeret for en psykisk lidelse senere i livet, var vist bare et spørgsmål om tid før det skete. Ham som får lykkepiller har aldrig haft problemer før han var så dum at indtage 1 gram fin ryger i hashkage. Lige siden har han ved så lidt som 2 hvæs af en joint blevet helt angst paranoia og følt mere ubehag end jeg næsten har haft på et svampe badtrip! Kender så til gengæld mange andre som har røget i 10-20 år og lign og aldrig haft de mindste problemer. Hvor gammel er du ?

Junior medlem

Gartnersvinet skrev:
Hash kan for nogen mennesker være en meget voldsom oplevelse, har 2 bekendte som på ingen måde kan tåle at ryge, begge 2 er kommet i behandling med psykose medicin og lykkepiller så hvis du føler et ubehag ville jeg nok stoppe mens legen er god ;) Ham som får psykose medicinen er jeg sikker på altid har været disponeret for en psykisk lidelse senere i livet, var vist bare et spørgsmål om tid før det skete. Ham som får lykkepiller har aldrig haft problemer før han var så dum at indtage 1 gram fin ryger i hashkage. Lige siden har han ved så lidt som 2 hvæs af en joint blevet helt angst paranoia og følt mere ubehag end jeg næsten har haft på et svampe badtrip! Kender så til gengæld mange andre som har røget i 10-20 år og lign og aldrig haft de mindste problemer. Hvor gammel er du ?

Jeg er 16, snart 17, har røget i ca. 1½ år uden bivirkninger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ser ingen grund til at du i så tidlig en alder allerede ryger så meget hash men tag da en pause fra hashen hvis du føler ubehag når du ryger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bavianen876 skrev:
Jeg er 16, snart 17, har røget i ca. 1½ år uden bivirkninger.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener når de skriver "uden bivirkninger". Altså, har du ikke lagt mærke til dem? Hvordan ved man om ens hash/whatever forbrug har haft bivirkninger på Personlighed, studier osv.? Personligt ved jeg at hash har haft 'bivirkninger' på mig. Jeg ved bare ikke i hvilken grad!

Undskyld for Offtopic!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Skræmmende alder. Jeg kan huske de få gange jeg røg da jeg selv var 16 og det var allerede rimelig voldsomt kan jeg da huske jeg selv synes. Jeg er glad for at først rigtig startede med at ryge efter jeg fik en uddannelse :)

Medlem
Brugeravatar

Kristian12 skrev:
Skræmmende alder. Jeg kan huske de få gange jeg røg da jeg selv var 16 og det var allerede rimelig voldsomt kan jeg da huske jeg selv synes. Jeg er glad for at først rigtig startede med at ryge efter jeg fik en uddannelse :)

Nu bliver jeg nød til at spørge, hvad er din rigtige alder ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bavianen876 skrev:
Hey har haft en mærkelig fornemmelse i kroppen de sidste par gange jeg har røget, det er som om at jeg hører stemmer som siger noget jeg skal gøre, fx tage mine fødder ned fra sofaen, så jeg tror det er min ven der taler til mig og jeg spørger hvorfor, men han forstår selfølgelig ingenting af situationen... er det normalt? :? :hm:

Mit råd til dig; Hold en længere pause på en måneds tid og derefter kan du vel ryge en gang i mellem i nogle weekender eller til særlige lejligheder. Det er en dårlig vane at ryge i hverdagene og det kan for nogle have trælse konsekvenser! Alt med måde.

Medlem

Nu ved jeg ikke hvor meget du ryger, men et stort forbrug af cannabis kan virkelig twiste dit sind, specielt i din alder.

Stop med feden i en længere periode, og dyrk noget motion. Det er virkelig god mentalhygiejne! :)

Medlem

zoede skrev:

Gammel nok. Til at være her, ven ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Kristian12 skrev:
zoede skrev:

Gammel nok. Til at være her, ven ;)

Men også kun lige :P
Kristian12 skrev:
Jeg er 17 år, fylder 18 om 5 dage.

Eller hvad?
Kristian12 skrev:
Jeg er bare en gammel mand på snart 55 så jeg har set hvad jeg skulle se. Du bestemmer ven, dit liv. :whogives:

:cheers:

Medlem

Hej Kemal

Vi er to personer der er brugere af denne bruger. Hvis det er imod reglerne undskylder vi meget, og det skal ikke ske igen. Den yngre knægt er altså blevet 19 nu, så ved ikke hvor du har det fra men fair nok :peace:

Hilsen Kristian.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]