Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Så er der kommet noget MDMA-pulver i hus, og som altid inden jeg prøver et nyt stof, kører jeg lige min HR-rundspørge herinde. :)

Den korte drug-profil:
Jeg er en mand i slutningen af 20'erne af forholdsvis spinkel bygning (ca. 65 kg). Har en smule erfaringer med opiater, dog kun i form af kodein, og aldrig over 150 mg på én gang. Ud over det ryger jeg en pind eller 2 om ugen, samt har prøvet kiks 7-8 gange fordelt ud over ca. 3 år (max 1½ pille pr. gang og uden redoseringer).

Dosering:
For mindst at få samme virkning som fra de 1½ "gode" piller jeg tidligere har prøvet, havde jeg tænkt at starte på ca. 130-140 mg?

Redosering:
Kan det betale sig? Jeg har hørt/læst at man kan forlænge peaket med en times tid ved at tage en redosering på ca. 40-50% af den oprindelige dose ca. 1 time efter første indtagelse. Men crashet bliver vel også tilsvarende hårdere?

Indtagelse:
Jeg har fået rådet bare at smide pulveret i et glas vand og drikke det. Bruger I andre kapsler eller hvad?

'Pulverhåndtering':
Da jeg meget sjældent har med stoffer i pulver-form at gøre, er jeg ikke særlig øvet i at håndtere det. Og med det mener jeg få det ind og ud af poser, på og af vægte, af og på glatte flader, i og ud af kapsler osv. De få gange jeg har prøvet det, syntes jeg det har været méget besværligt, og risikoen/frygten for spild virkede ret stor.
Så jeg ville gerne have nogle gode råd om hvordan I andre gør, og hvilke hjælpe-midler I evt. anvender?

Piller vs. MDMA-pulver:
Er der nogen mærkbar forskel på virkningen, eller er det kun hvis man har været vant til skod-piller?

Ellers vil jeg altid gerne høre andre gode råd, fortællinger eller hvad I nu har af relevant at byde ind med. :D

Silver_Bullet

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Doseringer kan du læse om her:

http://psychedelia.dk/wiki/MDMA

Hvis du regner med at tage det oralt, lyder det ikke helt ved siden af med 130-140 mg, måske lidt mindre.

Redosering kan man godt, men hvis du får doseret rigtig første gang er det imo ikke nødvendigt. Kommer nok an på hvor lang tid man vil være blæst osv. Redosering virker da, men du vil ikke kunne mærke det særlig meget så vidt jeg husker :)

Jeg plejer at sniffe det. Oralt kan du nærmest gøre som du vil, kapsler, toiletpapir, vand (kan jeg ikke se noget galt i) <<-- ?? er ikke sikker

Håndtering. Vej osv. mens MDMA'en stadigvæk er krystaller. Når det skal knuses hold det på den samme overflade, evt en glat overflade som en CD-cover. Der vil selvfølgelig være lidt der sidder tilbage, men det er minimalt. Hvis du gerne vil have det med, kan du jo slikke resten af :P

Piller vs MDMA kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Gode råd: Drik masser af vand under påvirkning, tag ikke MDMA igen før efter en pause på mindst en måned, undgå at bland med andre stoffer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Går ud fra din dosis er tiltænkt som oralt indtaget. Din dosis er svær at vurdere hvor hård vil være for dig, da du kun har erfaringer med de meget upålidelige ecstasypiller. Det er ikke til at sige hvor meget erfaring du egentlig har haft med MDMA førhen. Til en bruger der er bekendt med MDMA er dosen helt fin.

Mht. håndtering, så knuser jeg det på en plan, glat overflade. Pas på, krystallerne kan godt finde på at ville springe lidt rundt omkring. Knus det ordentligt hvis det skal indtages nasalt! Jeg plejer at lave "bomber" af joint-/toiletpapir og lægger det derfor på vægten og overfører oftest pulveret på en knivspids. HVis du er nervøs for spild, så brug en stor plan overflade, hvor krystallerne nemt kan ses. Du kan selvfølgelig opløse i vand, bruge kapsler osv., men vælger du bomben så kan den bare foldes med pulveret på midten af papiret, og derefter samle papiret som en knaldperle :)

Jeg redoserer gerne som du skriver, men hvis jeg redoserer nasalt trækker jeg den lidt længere end en time.

Piller vs. Krystaller: Du vil ofte føle krystalrusen er mere ren, da piller næsten altid indeholder andre psykoaktive stoffer (også selvom de indeholder MDMA), som forsøger at efterligne MDMA-rusen. Det være sig f.eks. piperaziner, amfetamin osv. "Tømmermændene" på krystaller vil også være en del lettere, ift. sådanne kontaminerede piller.

Tror vidst det var det for nu - og husk: vand, vand og vand :)

Medlem
Brugeravatar

Det er dog vigtigt ikke at flippe ud og drikke alt alt for meget vand da det i værste fald kan være årsag til hypotermina (staves?).
Omkring lidt under en liter vand (gerne med sukkerb osv.) pr. time syntes jeg at have læst mig til herinde!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
130-140mg lyder meget rimeligt. Jo lavere du holder initialdosis, des lavere effekt selvfølgelig, men des mere virkning af en evt. redosering.

At starte med 140mg initialt, og efterfølgende 50-60mg som redosering 1-1½ time senere, er ikke noget jeg vil vurdere som for meget. jeg tager typisk 250mg sammenlagt på en aften.

En liter vand i timen er måske hvad man bruger hvis man hopper rundt i en 35 grader varm rave-hal. men hvis man sidder i en sofa er det langt fra nødvendigt.

Jeg ved ikke hvilken vægt du har? - jeg har en vægt der kan veje 50g, med 0,01g nøjagtighed - den er ikke særlig stabil i bunden af skalaen, hvilket vil sige at man er godt tjent med at sætte en beholder på vægten, som man også kan flytte materialet rundt i.. en bøtte fra f.eks. revet pebberrod eller sky, er velegnet.
det med at indtage det i vand er en fin idé - men det smager ikke særlig godt! et stort shot Jægermeister skjuler smagen bedre, og hjælper optagelsen.
hvis du indtager mdma´en oralt, så gør det på tom mave - altså 3 timer efter et du har spist et hovedmåltid. - hvis du har mad i maven, blandes det, og optagelsen går for langsomt til at du opnår ønsket koncentration i blodet (jeg går ud fra at metaboliseringen også er mere aktiv i denne mad-fase?)..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg plejer at dele et gram op i ti potioner (100 mg) og lave bomber med tyndt joint papir. Hvis jeg laver doser oppe omkring 140 synes jeg at jeg blive for blæst. Og det bryder jeg mig ikke om, da jeg synes at rusen skrifter kareter oppe i højere doser end 110-120 stykker. Jeg plejer dog også at redose 3-5 gange, og det plejer at fungerer fint. Jeg synes heller ikke det betyder noget om man har spist iforvejen.

Det skal lige siges at jeg kun tager mdma 2-3 gange om året, og at jeg synes at jeg er pænt modtagelig for stoffet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg nupper lige denne tråd til at stille et spørgsmål istedet for at oprette en ny tråd :D

Jeg har også været så heldig at få fat i nogle MDMA krystaller, og skal nok afprøve det her i weekenden. Dette er min første tur med MDMA, så jeg har tænkt mig at tage ca 100 mg, og så ikke redosere igen.

Venter nok en 2,5-3 timer efter aftensmaden, og så være sammen med nogle gode venner hjemme.

Spørgsmål:

Svend Jolly skrev:
Gode råd: Drik masser af vand under påvirkning, tag ikke MDMA igen før efter en pause på mindst en måned, undgå at bland med andre stoffer.

Svend Jolly skrev at man skal undgå at blande med andre stoffer. Men såvidt jeg har læst mig til, kan det sagtens blandes med visse stoffer som fx. Cannabis og Psychedeliske stoffer. Det jeg er mest interesseret i er om det ville være forsvarligt at blande med Cannabis og måske 1-2 øl?
Ved godt det er første gang jeg prøver MDMA, men jeg har også først tænkt mig at ryge og drikke det smule alkohol efter 1-2 time(r) efter indtagelse, så jeg også kan mærke effekten af kun MDMA før jeg blander med det andet.

PS: Hvis det har nogen relevans overhovedet, har jeg en del erfaring med svampe, Cannabis og har prøvet LSD 1 gang til nytår sammen med tjald.

:peace:

Medlem

Jeg er kun gode gode oplevelser med kombinationen af hash og MDMA, jeg venter dog altid med at ryge til MDMA rusen er på comedown fordi det er rigtig godt at falde ned på.
Alkoholen skal du holde lidt igen med, fordi det er vanddrivende og du er jo en smule overophedet under MDMA rusen :D
Men 1-2 øl vil nok ikke skade, har selv meget erfaring med MDMA + Alkohol i større mængder, men har kun blandet de to stoffer fordi jeg i forvejen var fuld og ikke har været hel klar i hovedet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du kan godt blande rusen med de par genstande alkohol eller hash. Jeg nyder dog altid rusen ren :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vejer selv ca 78-80 kg og 130-140 mg helt rent mdma oralt er også lige i overkanten på engang for mig jeg ville foretrække at spise 90-100 og sniffe det jeg vil redosere med.
Hvis du kommer dit pulver i eppendorfrør er det meget nemt at håndtere.
Spejle/glas synes jeg er det mest velegnede at bruge til at fordele pulveret på fx glasset fra en billedramme til en 10,er den har lige kanter så er det nemt at skrabe ud over med en dankort,spillekort,barberblad eller lignende.
De klinger der bruges i maling skrabere er imo perfekte til drys.
Og husk hvis du skal sniffe det, at bruge papirrør eller sugerør da pengesedler er fyldt med baktusser og snask fra folk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Er dit mdma helt hvidt pulver ? Syntes nemlig det varriere meget i styrke, og har flere bekendte som har brokket sig over at have det afhelvedes til dagen efter i forhold til rene krystaller.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Bobbybabz skrev:
Det er dog vigtigt ikke at flippe ud og drikke alt alt for meget vand da det i værste fald kan være årsag til hypotermina (staves?).

jeg ville være mere bekymret for hyponatriæmi. altså saltmangel.

Moderator

ja - det er pisse farligt at drikke for meget vand. 1 liter i timen er mere end hvad der er anbefalet en soldat, under march, med fuld oppakning og i 30 grader varme... og de spiser salttabletter under sådanne forhold

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Jeg plejer at drikke ca en halv liter i timen eller lidt mindre

Medlem
Brugeravatar

Er det ikke tilstrækkeligt at drikke sodavand? Eller skal det være ren H2O der skal ned?

Moderator

lav din egen sodavand - kold vand, med citron og sukker.. utroligt appetitteligt, hvis man har brug for vand og energi.. fuck brus

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hjemmelavet vand med kulsyre er ellers yderst anbefalelsesværdigt ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Koffeinholdig sodavand er ikke ideelt, da koffeinen er aktiv i sig selv, og øger urinproduktionen - så du hurtigt mister en del af den væske, du har indtaget, igen.
Ellers kan jeg ikke se nogle uønskede. Så sprite (som er uden koffein) burde f.eks. godt kunne gå som vanderstatning. Men ellers er vand jo billigst :lol:

Your choice.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rush skrev:
Men ellers er vand jo billigst :lol:

Your choice.

Medmindre du befinder dig i Mexico, der er cola faktisk billigere end vand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men medmindre det er decaffeinated cola (koffeinfri) er det stadig ikke ideelt til dette brug.
Jeg flytter til Mexiko.. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]