xganjamanx skrev:
men nu har jeg det bare sådan, nu kan det hele sku da os være lige meget, nu får jeg ikk min bedsteven tilbage også må jeg jo bare prøve at snyde til den der test, vis jeg havde haft min ven nu, havde jeg ikk tænkt mig og ryge hash eller tage amf, vis personen ikk vil ha det.
Ja undskyld jeg siger det, men den der holdning er da bare SÅ offer-rolle-agtig. "Ja, min ven har forladt mig, så nu går jeg bare ned!"
Come on, Dramaqueen! Tag ansvar for dit eget liv, istedet for at skubbe skylden for dit fald over på din ven. DU har valgt at blive misbruger, og din ven har en sund rygrad, som gør at han siger fra over for dig! Tag skylden på dine skuldrer, og tag din vens afvisning som et wake up call om, at det er på tide at tage dig sammen.
Der er folk som kommer så langt ud, at de tager deres liv, for at "straffe" alle de venner som gennem tiden gik fra dem. Der ønsker du vel ikke at havne vel? Det er svagt og patetisk.
Når det er sagt, ved jeg godt at det ikke er nemt, når man mister nogen man holder af, og man skal også pleje sin selvmedlidenhed -til en vis grad. Men brug den konstruktivt, til at give dig selv den opbakning og forståelse du har så hårdt brug for. Aksepter hvor du står, og vær så glad for de fremskridt du tager. Sig til dig selv, at din selvmedlidenhed, og mindreværd ikke skal få bugt med dig, så du går ned.
Og til trådstarter: Det er rigtig flot at du ønsker at hjælpe din ven, og ikke bare lader ham være. Men det er nok vigtigt at du til dels også aksepterer at han ryger lidt, for ellers vil han bare lukke helt i for dig. Hold fast i de konstruktive samtaler, og vær den, han føler han kan betro sig til.
Hilsen Fanny