Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hash Psykose
Junior medlem

Hej, jeg håber i gerne vil hjælpe mig hurtigt.

For nogle dage røg jeg hash sammen med nogle venner, og jeg hyggede mig sammen med mine venner. Jeg blev godt skæv, og tænkte at jeg måske skulle gå hjem og sove, og det gjorde jeg så. Dagen efter da jeg så kom i skole, begyndte jeg og få den skævhed igen, hvor jeg følte jeg vågnede op midt i min seng og kunne ikke sådan smage min mad ovs, og jeg har følt mig skæv i snart 2 dage nu, og er da lidt bange for at jeg har fået en hash phykose?;s

Vil i ikke svare Hurtigt?!

Tak.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chivas skrev:
Hej, jeg håber i gerne vil hjælpe mig hurtigt.

For nogle dage røg jeg hash sammen med nogle venner, og jeg hyggede mig sammen med mine venner. Jeg blev godt skæv, og tænkte at jeg måske skulle gå hjem og sove, og det gjorde jeg så. Dagen efter da jeg så kom i skole, begyndte jeg og få den skævhed igen, hvor jeg følte jeg vågnede op midt i min seng og kunne ikke sådan smage min mad ovs, og jeg har følt mig skæv i snart 2 dage nu, og er da lidt bange for at jeg har fået en hash phykose?;s

Vil i ikke svare Hurtigt?!

Tak.

Tag den med ro. Lad være med at gå i panik over noget. Du er nok stadig lidt bagskæv, men det går væk igen. Hold en bette pause fra tjalden hvis du oplever negative eftervirkninger.

Svar med citat  
Junior medlem

Jo tak:)
Men hvor lang tid tror der går?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Det vil nok variere meget afhængig af din specifikke biokemi, men giv det en chance for at gå i sig selv, jeg har oplevet at føle mig bong flere dage efter jeg har røget, men det er altid gået væk.

Svar med citat  
Junior medlem

Okay, så der er ingen grund til at bekymre mig? For jeg var sku lidt bange for at jeg måske havde fået en phykose eller hvad det er;s

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
En psykose kan være mange forskellige ting, men en psykose hvor du føler dig konstant bong kender jeg nogle mennesker der næsten ville slå ihjel for.

Men hvordan står det til i skrevne stund?

Svar med citat  
Junior medlem

Ehm, jeg har det okay når jeg skriver her fx, og tænker da også klart og kan snakke med familien og sådan, men jeg føler at jeg ikke kan koncentere mig og flere ting af gangen, og da jeg var ude og se håndbold kamp idag, kunne jeg faktisk ingengang føle sådan med i kampen, ligesom jeg er meget skæv mens jeg ser på, og jeg føler mig meget svimmel, og min mad smager ikke som det plejer`? Nu er det 3 dag jeg har det sådan, og jeg begynder og blive urolig.

P.S hvad mener du med at der er nogle der vil slå ihjel for en phykose hvor de er konstant bong? Og er det sådan noget jeg har?
Og hvor lang tid vil det tage før det går væk?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Chivas skrev:
P.S hvad mener du med at der er nogle der vil slå ihjel for en phykose hvor de er konstant bong? Og er det sådan noget jeg har?
Og hvor lang tid vil det tage før det går væk?

Han mener det nok lidt i sjov, folk der holder meget af at ryge, ville nok gerne ende i en evige skævert.

Cannabis er i kroppen længe efter indtagelse, så du kommer dig nok 100% efter en uge fra røgen. Du er nok som person bedre til at mærke eftervirkningerne af cannabis rygning og det er nok det der skræmmer dig lidt.

Koncentrations besvær, tung i hoved og mindre appetit kan være nogen af bivirkningerne ved cannabis rygning. Derfor er det ikke en god idé at ryge hver dag, da det tager din krop lang tid at komme af med cannabis.

Svar med citat  
Junior medlem

Lyder godt, så du er helt sikker på at det går væk i løbet af ugen. Og i denne her stand jeg er i nu, kan jeg spille håndbold altså træne?
Jeg kan vel koncentere mig om nogle ting, og så ikke ha følesen vel?
Fx en kamp?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chivas skrev:
Lyder godt, så du er helt sikker på at det går væk i løbet af ugen. Og i denne her stand jeg er i nu, kan jeg spille håndbold altså træne?
Jeg kan vel koncentere mig om nogle ting, og så ikke ha følesen vel?
Fx en kamp?

Slap du nu bare helt af og lev en normal hverdag. Jeg tror du ligger minimalt mærke til det hvis du ikke koncentrerer dig om det. Du har ikke fået en hash psykose og du fejler ikke noget. Slap lidt af de næste par dage, også lad være med at ryge hash hvis du ikke bryder dig om efter virkningerne. Men tag den nu med ro, før du gør dig selv urolig over noget som du ikke bør bekymre dig om.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Tror at en stor del af følelsen er din egen angst/panik for at have fået en "psykose". Det har du ikke, du har formentlig bare gået lidt for hårdt til den... Sørg for at få sovet igennem og vigtigst af alt, lad være med at spekulere over det konstant, det går over hurtigt.

Svar med citat  
Junior medlem

altså det sq der ikke være nogen fare for .
du forbrænder jo når du træner, så det burde egentlig komme
hurtigere ud af systemet ..

men ryger selv en del, og kender godt dine symptomer .
specielt efter a ha røget godt til, kan man sagtens være noget medtaget dagene efter .

men jeg tror bar man li man skal gi kroppen en chance for a kunne rekonstituere,
så skal du nok blive go igen:) :joint:

Svar med citat  
Junior medlem

Jeg vil sige tusinde tak for alle jeres svar. Jeg er blevet meget gladere nu, og er sikker på at i har ret.

Tak for det!

Det sku dejligt at når man er i tvivl om noget, at man så kan finde nogle som er så flinke som jer og hjælpe mig!:I

Svar med citat  
Jeg sidder selv midt i det du har beskrevet lidt længere oppe. Jeg har ringet rundt og var ved at gå for alvor i panik indtil jeg fandt denne her post. Hvordan gik det for dig? Gik det over af sig selv? Selv har jeg før røget et par gange, men aldrig som jeg gjorde i fredags, og jeg sidder i dag og er stadig godt medtaget. Jeg håber det går over, tak for de gode besvarelser!

Svar med citat  
HamDer skrev:
Jeg sidder selv midt i det du har beskrevet lidt længere oppe. Jeg har ringet rundt og var ved at gå for alvor i panik indtil jeg fandt denne her post. Hvordan gik det for dig? Gik det over af sig selv? Selv har jeg før røget et par gange, men aldrig som jeg gjorde i fredags, og jeg sidder i dag og er stadig godt medtaget. Jeg håber det går over, tak for de gode besvarelser!

Nu skriver jeg lige igen, fordi jeg tænkte på at det kunne være rart også lidt at få bekræftet den ikke er helt galt med mig :).

Her i fredags købte jeg lidt ryger for omkring 100 kr, og mine venner sagde jeg ikke fik helt så meget af det (det var måske meget heldigt), men så røg vi nogle stykker på 5 ca. halvdelen af klumpen ihvertfald, der fik jeg ikke så meget. Men så dum og så fuld som jeg var ( og nybegynder til ryger ) gik jeg hele tiden og satte ild til klumpen og sniffede lidt til den ( hvem kan ikke lide duften af en frisk klump :b ). Senere (ret fuld) prøvede jeg at lave en skolejoint og røg den hele selv. Udover det som jeg lige kommer i tanke om det, røg jeg for første gang (eftersigende) hjemmedyrket skunk i torsdags, altså 24 før det ovenstående, hvorefter jeg blev mega tørstig og kastede op (men det kan jo også skyldes alkohol?) Det var vist alt hvis jeg husker rigtigt.

Nu sidder jeg i dag og har haft svært ved at spise ret meget i løbet af weekenden, jeg føler selv jeg tåger lidt rundt i det hele, og jeg er pisse bange for at jeg har taget skade af det, som sagt har jeg ikke den store erfaring og man kan sige at jeg måske gør mig selv bange uden grund.

På forhånd tak.

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
HamDer skrev:
HamDer skrev:

Nu skriver jeg lige igen, fordi jeg tænkte på at det kunne være rart også lidt at få bekræftet den ikke er helt galt med mig :).

Her i fredags købte jeg lidt ryger for omkring 100 kr, og mine venner sagde jeg ikke fik helt så meget af det (det var måske meget heldigt), men så røg vi nogle stykker på 5 ca. halvdelen af klumpen ihvertfald, der fik jeg ikke så meget. Men så dum og så fuld som jeg var ( og nybegynder til ryger ) gik jeg hele tiden og satte ild til klumpen og sniffede lidt til den ( hvem kan ikke lide duften af en frisk klump :b ). Senere (ret fuld) prøvede jeg at lave en skolejoint og røg den hele selv. Udover det som jeg lige kommer i tanke om det, røg jeg for første gang (eftersigende) hjemmedyrket skunk i torsdags, altså 24 før det ovenstående, hvorefter jeg blev mega tørstig og kastede op (men det kan jo også skyldes alkohol?) Det var vist alt hvis jeg husker rigtigt.

Nu sidder jeg i dag og har haft svært ved at spise ret meget i løbet af weekenden, jeg føler selv jeg tåger lidt rundt i det hele, og jeg er pisse bange for at jeg har taget skade af det, som sagt har jeg ikke den store erfaring og man kan sige at jeg måske gør mig selv bange uden grund.

På forhånd tak.

Som det også er skrevet ovenover, så tager det tid for hjernen, at komme sig efter påvirkning af psykoaktive stoffer og for nogen tager det længere tid, end det gør for andre. Bare tag det roligt og giv dig selv nogle dage, så går det over af sig selv. Hvad diagnosen "hashpsykose" angår, så lader det ærlig talt for mig som det bliver brugt i flæng og at det har skabt en hysterisk stemning og frygt. Der er ikke umiddelbart nogen grund til bekymring.

Most of the physical world is unseen.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger mere eller mindre hver weekend. Røg sidst i fredags men har siden lørdag eftermiddag skrevet eksamensopgave. Selvfølgelig er koncentrationevne ikke den bedste (gjorde det selvfølgelig heller ikke bedre at jeg kun fik 6 timers søvn) efter en god ryger, men allerede søndag var jeg klar igen. I dag har det også gået stille og rolig, har god tid og er allerede ret langt.

Det med hashpsykose: Jeg har ALDRIG mødt en person i mit liv som har haft, eller kender en som har haft en hashpsykose. Som arpheus siger, bliver udtrykket simpelhed brugt for meget. Ved ikke engang hvad det er efterhånden? Tænker at det er lidt som med LSD og psyken? Altså at "sygdommen" (i mangel af bedre ord) ligger på lur men at den bliver tidlig udløst ved indtag af cannabis?

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har linket til en okay artikel om hashpsykose, hvis man tager den for hvad den er. http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/hashpsykoser_forer_til_skizofreni

længere nede i artiklen står der
Citat:
Cirka 15% af dem, der ryger hash, fortæller, at de på et tidspunkt har oplevet nogle af disse psykosesymptomer. Men de er klinget af efter et kortere stykke tid. Hvis symptomerne ikke er forsvundet 48 timer efter, at de har røget hash, stiller man diagnosen: cannabis-induceret psykose. ("Hashpsykoser fører til skizofreni" Videnskab.dk

Gør man stadigvæk det, altså stiller cannabis-induceret psykose efter blot 48 timer? Det lyder voldsomt, synes jeg.

:peace:

Rettet: en masse :)

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Armyofme skrev:
Jeg har linket til en okay artikel om hashpsykose, hvis man tager den for hvad den er. http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/hashpsykoser_forer_til_skizofreni

længere nede i artiklen står der
Citat:
Cirka 15% af dem, der ryger hash, fortæller, at de på et tidspunkt har oplevet nogle af disse psykosesymptomer. Men de er klinget af efter et kortere stykke tid. Hvis symptomerne ikke er forsvundet 48 timer efter, at de har røget hash, stiller man diagnosen: cannabis-induceret psykose. ("Hashpsykoser fører til skizofreni" Videnskab.dk

Gør man stadigvæk det, altså stiller cannabis-induceret psykose efter blot 48 timer? Det lyder voldsomt, synes jeg.

:peace:

Rettet: en masse :)

Det skulle ikke undre mig. Vores samfund går i panik, over det jeg vil kalde for småting, selvom det kan være en meget ubehagelig oplevelse. Resultatet bliver, at man begynder at behandle symptomer, der ellers ville forsvinde af sig selv. Som der står i artiklen, så er der ikke nogen stigning i antallet af skizofrene i lande med stort forbrug af cannabis. Forekomsten af skizofreni er konstant og varierer ikke fra kultur til kultur. Af en eller anden mærkelig årsag er Finland (og et andet land jeg ikke kan huske) undtagelser, fordi de har flere skizofrene pr. indbygger end andre lande. Man ser dog ikke flere skizofrene på eksempelvis Jamiaca, hvor der bliver røget massivt (og jeg vil næsten æde min gamle hat på, at man heller ikke ser flere psykoser).

Ro og trygge omgivelser, vil i langt de fleste tilfælde få de her symptomer til at forsvinde af sig selv, ligesom ved eftervirkninger efter indtag af lsd, svampe og lignende hallucinogener. Hjernen har det med at samle sig selv.

Most of the physical world is unseen.

Svar med citat  
Jeg kan stadigvæk mærke det, men jeg tror det er på vej til at blive bedre. Jeg føler mig stadig træt og har svært ved at koncentrere mig rigtigt. Men det er måske egentlig meget normalt? Som sagt føler jeg at det stilner lidt af for hver dag, men så jeres råd er simpelthen bare at jeg slapper af og venter på det selv forsvinder efter en ca. 7 dage efter at jeg røg?

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]