Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 18:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Min helt egen.. osteklokke..
Hey guys! :b

Jeg er hash ryger (eller misbruger kald det hvad i vil) og har røget hash hver dag i hvert fald i 2 år nonstop.. Da jeg kun er 17 år afskrækker det folk rundt om mig rimeligt hurtigt som man nok kan forstå ...

Men ville egentlig dele en oplevelse med jer som der fik mig til at tænke lidt over mit forbrug...

Det var i juleferien, far var taget til Ukraine og lade mig være alene hjemme i hans 450 kvadret meter hus.. (Psycho Rich dad :b) Jeg brugte så aften på at sidde og se Simpsons og på at lave et bongmix. Det startede alt som det nu plejer at der går 1000 år inden jeg fik lavet mixet fordi jeg sad og fulgte med i Simpsons :bb (Dagen forinden havde jeg været til ryger party så var godt bagskæv og rimelig meget ved siden af mig selv i forvejen..) Men da mit mix omsider var færdigt, prøvesmagte jeg det. Det hele virkede som om det bare skulle være en af de dage, hvor man bare sidder og suger derhjemme, som udadtil nok er sørgelige men kan være vildt hyggelige.. Jeg besluttede mig af en eller anden mærkelig grund at jeg skulle ud i køkkenet for at holde øje med at min far kom hjem så ikke jeg skulle blive opdaget .. (Selvom han godt ved det ..) Så jeg stillede mig i position med bongen under emhætten og øjnene på indkørselsen ude for vinduet .. Jeg sugede så mit hoved (Suger på slam-bong med merskum hoved) og fik slammet det, og så gik der lige 2 små sekunder der føltes som 2 timer eller sådan noget.. og så kunne pludselig mærke den følelse man får hvis man springer op fra sengen hvor man lige har ligget i noget tid.. så jeg blev svimmel, og så måtte jeg vade med bong, lighter, mix og merskums hovedet. Da jeg skal til at åbne min dør .. bliver alting sort og jeg besvimede .. ? hmm.. Jeg vågner senere uden tidsfornemmelse og overbevist om jeg er et helt andet sted end jeg egentlig var.. Jeg fik rejst mig langsom op, det var som om hver eneste muskel i min krop var brændt ned for batteri, jeg havde en bule og flænge i panden som jeg havde fået ved at slå hovedet direkte ned i køkkenklinkerne.. Mine knæ var helt blå og opsvulmede, havde det kortsagt elendigt i de 2 første minutter efter jeg vågnede...

men efter lidt tid fik jeg det virkelig virkelig behageligt af en eller anden grund, og følte at alt andet i mit liv blev meget mindre vigtigt.. Siden da har det næsten kun været sådanne oplevelser der for mig op og ringe ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey. Det du har oplevet lyder helt sikkert som et grumt nikotin chock! Det sker når man ryger bong/pibe og ikke får ristet tobakken ordenligt! Jeg har ellers før hørt om folk der besvimer efter at have røget bong og evt. blandet det med andre substanser. Ingen kan forklare hvorfor det sker. Jeg har selv oplevet det. Bestemt ubehageligt!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Min helt egen.. osteklokke..
Jeg tænkte nok det havde noget med det at gøre!.. Jeg husker lige præcis den dag, at jeg var rimelig utålmodig.. oh well.. i så fald bedte jeg lidt selv om det kan man sige.. :b

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tvivler på at det har noget som helst med nikotin at gøre, det er også sket for min ven, som er fast ryger. Grunden til at du bliver svimmel når du rejser dig hurtigt op, er at der ikke kommer ilt nok til din hjerne, fordi dit blodtryk er for lavt (det er "indstillet" på at du ligger ned, hvor der skal bruges et lavere tryk). Cannabis får blodtrykket til at falde, så det er formentlig det der er årsagen.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har også set folk besvime nogle gange, efter at have taget et stort sug. Hvis du en anden gang føler dig svimmel efter at have røget, så skynd dig at sætte dig ned, eller læg dig vandret på gulvet. Det kan være grimt at falde og slå sig.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
For det første skal du vide at du ikke kan blive"rigtig" afhængig af hash. Det er slet ikke at sammenligne med smerterne i knoglerne efter 9 år på metadon eller heroin. Hash giver mere en psykisk afhængighed(her er der mange der vil protestere, men jeg har røget hash hver dag i 20 år). du får svedeture og uro i kroppen, og de fysiske abstinenser af THC(tetrahydrocannabinol), det er det virksomme stof i potten, som jo hash bliver lavet af, er slet ikke at sammenligne med heroin abstinenser.
Jeg husker når vi røg jordfed, gjorde vi det med hovedet nedaf i grøften og tog ti armbøjninger bagefter, netop for at få det der "sus". Jeg tror det er det du har oplevet(håber ikke jeg har misforstået dit indlæg). Det er netop grunden til at man trækker nol(hasholie,som normalt trækkes af affaldet fra potplanterne. man koger det så ned så der kun er den sorte masse tilbage).
Min bekymring er at du slutter af med at skrive at det nu er det vigtigste i dit liv, og det er det du hele tiden vil, altså ryge hash(hvis jeg ikke har forstået det korrekt er det en følgebivirkning, blandt mange, efter 20 år som narkoman). Selvom hash er "ufarligt" i forhold til andre stoffer vil den psykiske afhængighed få dig til at gøre ting du aldrig havde drømt om. En misbruger bliver en mester i at manipulere omgivelserne så man får det man vil have. Undskyld hvis jeg lyder "klog og læreragtig", det er ikke min mening. Bare pas på med at det ikke tager overhånd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hvorfor overhovedet sammenligne abstinenserne mortenhy - selvom det er noget du mener "bare" er en psykisk afhængighed, er det ikke for sjov - fysiske symptomer er til at tage og føle på og klart at det er hardcore at smide en opioidafhængighed, det er slet ikke det jeg mener - men pas på med at undervurdere psyken!

Junior medlem

Geografisk sted: Vejle
HOPIFJORDEN: Det var absolut heller ikke det jeg mente. Den psykiske afhængighed er fahtisk sværere at komme til livs end den fysiske. Det var min fejl hvis jeg fik skrevet det som om at hash ikke kan give store problemer. "hvorfor sammenligne"?
Dumt spørgsmål!
Jeg vil igen lige påpege at med så alvorlige emner som de her, beklager jeg hvis det blev misforstået. Og så smider det vidst i fjorden:)
Blondi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]