Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har det sådan at jeg glemmer at spise mad osv, sætter mig bare ved computeren og gir den gas og fyrer en masse joints, ryger normalt 3-6 om dagen. Orker som regelt ikke at lave aftensmad, så den står på pizza eller et eller andet fråderen (kiks, slik og sådan noget shit).

det skal lige siges, jeg er 17 år - lige begyndt i skole. igang med 3. uddanelse, hashen har aldrig påvirket min skolegang, men nu er der gået over 18 måneder, og nu er jeg begyndt at blive riiimelig smadret i kroppen næste dag når jeg vågner.

Jeg har også en del søvnproblemer, vender og drejer mig og ofte er der en eller anden skod sang inde i mit hoved som bare køre på repeat.. Skal nærmest tvinge de tanker væk? Har jeg røget så meget at jeg har glemt hvordan man sover? Har altid været vold basket ved sengetid - synes det første år gik virkelig godt. Min medicin at jeg kunne sove, men det kan jeg ikke længere :s.
nogen som har nogle råd?
Ville gerne trappe lidt ned også, nogen som har nogle idëer? Ryger ikke cigaretter, men nogen gange har jeg bare TRÆNG til at ryge et eller andet :D.. Hvad kunne jeg ellers få som 'hobby'?

Er 1.80 høj og vejer 54kg. Inde i mit hoved er cannabis, nok det som betyder mest. Det gør mig glad, det får mig til at glemme problemerne som der er i min skodfamilie. Drikker ikke alkohol, og at nyde en joint med min mor og far er sgu nok noget af det jeg nyder allermest her i livet, det påvirker bare min rytme med mange ting .. Har ikke rigtig holdt nogen pause før, ville det være en idë?

Junior medlem
Brugeravatar

du burde nok holde en pause på 3 måneder. for hash kan give søvn problemer meget slemme enda
og jeg døjer med dem til tider

og det med at glemme og spise er ikke skide smart i længden og din krop vil blive endu mere smadret
vis du ikke holder en pause ,

og det faktisk ikke så svært at trappe ned har selv gjordt det

jeg gjorde det så bare på min ejen måde gamede en masse computer noget udfordrene

og så gik det op for mig at jeg faktisk lige plugselig kun røg 2 joints fra kl 18 til 24
fordi jeg glemte alt om det hashen

så prøv at spil noget counter strike eller noget du synes er for fedt ;)

vil anbefalde aliens vs predator 3 ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Du skal kort sagt lade være med at ryge så meget hash!
Og hvis du har et behov for at ryge et eller andet, som 17 årig, så synes jeg at du skal søge professionel hjælp. Hashen har tydeligvis en alt for stor magt over dit liv. Begynd at dyrk noget motion, lav dine lektier eller lign. Så bliver det noget nemmere at stoppe med hverdagsrygningen. Eller find dig et fritidsjob. Det hjælper bestemt ikke på at falde i søvn hvis man lige har røget en god stærk godnat joint, imo så kommer man oftest til bare at ligge og stene fordi at man er for skæv til egentlig at falde i søvn. Det bedste for ens nattesøvn er klart at man har slukket natjointen minimum ½-1 time før man vil sove. Det er ikke sundt at du udsætter dig selv for den slags rygning, hvis du har nogen forhåbninger om at passe skolen. Specielt ikke hvis det er en gymnasieluddannelse du er begyndt på. Prøv at hold det til en enkelt eller to pinde i weekenden. Det er ikke nemt når man er vant til det andet. Men det er det bedste du kan gøre for dig selv. Når der er gået en 3-4 dage siden du sidst har røget, vil du også mærke at det er som om at der bliver løftet et slør fra din hjerne. Sådan får jeg det i hvert fald, når jeg holder pauser.

Edit: Og burde denne tråd ikke ligge under medaljens bagside?

Junior medlem

WickedClown skrev:
du burde nok holde en pause på 3 måneder. for hash kan give søvn problemer meget slemme enda
og jeg døjer med dem til tider

og det med at glemme og spise er ikke skide smart i længden og din krop vil blive endu mere smadret
vis du ikke holder en pause ,

og det faktisk ikke så svært at trappe ned har selv gjordt det

jeg gjorde det så bare på min ejen måde gamede en masse computer noget udfordrene

og så gik det op for mig at jeg faktisk lige plugselig kun røg 2 joints fra kl 18 til 24
fordi jeg glemte alt om det hashen

så prøv at spil noget counter strike eller noget du synes er for fedt ;)

vil anbefalde aliens vs predator 3 ;)

Det lyder som om det er noget af det samme ja. Og det der med at game computer, så glemmer jeg sgu bare at æde :D men må lave et eller andet sådan så jeg kan få ædt noget mere..

Junior medlem

Obama skrev:
Du skal kort sagt lade være med at ryge så meget hash!
Og hvis du har et behov for at ryge et eller andet, som 17 årig, så synes jeg at du skal søge professionel hjælp. Hashen har tydeligvis en alt for stor magt over dit liv. Begynd at dyrk noget motion, lav dine lektier eller lign. Så bliver det noget nemmere at stoppe med hverdagsrygningen. Eller find dig et fritidsjob. Det hjælper bestemt ikke på at falde i søvn hvis man lige har røget en god stærk godnat joint, imo så kommer man oftest til bare at ligge og stene fordi at man er for skæv til egentlig at falde i søvn. Det bedste for ens nattesøvn er klart at man har slukket natjointen minimum ½-1 time før man vil sove. Det er ikke sundt at du udsætter dig selv for den slags rygning, hvis du har nogen forhåbninger om at passe skolen. Specielt ikke hvis det er en gymnasieluddannelse du er begyndt på. Prøv at hold det til en enkelt eller to pinde i weekenden. Det er ikke nemt når man er vant til det andet. Men det er det bedste du kan gøre for dig selv. Når der er gået en 3-4 dage siden du sidst har røget, vil du også mærke at det er som om at der bliver løftet et slør fra din hjerne. Sådan får jeg det i hvert fald, når jeg holder pauser.

Edit: Og burde denne tråd ikke ligge under medaljens bagside?

muligvis, beklager men var lidt i tvivl. det lød lidt mere hårdt inde i det forum.
Men altså mine far har røget i over 30år, jeg kan sagtens kontrollere skolen - og ja det er gymnasiel uddanelse, har altid ligget overmiddel og det gør jeg stadig. ofte synes jeg bare at det kun er hashen som kan få mig opstemt, og gøre mig glad etc.
Laver mine lektier, rolig nu :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg syntes også du skal holde en pause også kan du evt. begynde at ryge en gang imellem igen men at skulle ryge for at falde ordenligt i søvn og værre glad ser jeg som et misbrug og jeg tror du vil få det bedre ved at stoppe med at ryge hash. Vi er jo kun 17 år. Der er lige et par år til vores hjerner er færdigudviklede.

Junior medlem
Brugeravatar

Weedhunter så spids noget mad først og sørg for det fylder i sækken ;)

og så spild noget counter strike source :P du kan evt tilføje mig over steam :P

( Radioactiveacid ) så skal vi nok ku få nogen hyggelige css stunder sammen ;)

Junior medlem
Brugeravatar

og evt angående din søvn besvære så er det godt at fx læse om noget du synes er sindsygt kedeligt
cirka en halv time før du ligger dig til at sove, og så når du ligger dig til at sove så lig helt
stille i den stilling du ligger best i selvom det er skide svært, for jeg kende det alt for godt
selv men vis man øver sig at så bliver du bedre ( øvelse gøre mester )
og så fx tænke på et eller andet som fx at du kan ALT det gøre jeg og så går der cirka
en halv time og så ligger jeg og knalder brikker 'Sover'

håber du kan bruge det. evt prøv det :)

Junior medlem

hehe har tilføjet dig, er helt frisk på noget css - skal sgu nok blive nice hehe :)
ja, prøver her i starten at trappe lidt ned. Tak fordi i brugte tiden på, at læse om mit problem.
+1 guys :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Ellers hold en lang pause? Det har alt sammen noget med viljestyrke at gøre. 17 år og så ryge så meget i hverdagen, det er ikke godt, og det påvirker din uddannelse, tro mig :wink:

Prøv at starte et del-stop. Ryg kun i weekenderne og ved specielle lejligheder, og prøv så lige så langsomt at trappe ned. HVIS du kan blive røgfri i bare en måned eller to, så vil det hjælpe dig en del er jeg sikker på. Men ellers hold det til weekender o.lign., det er ikke sundt med så stort et forbrug.

Men du skal have held og lykke med dit stop/nedtrapning herfra, pas på dig selv :)

Junior medlem

Takker. Lyder som om jeg må ud i en pause, men hvad sker der når man ryger så meget?..
Jeg har røget 100gram om måneden i snart over et år.. det er over 1kg, men har det sgu udemærket.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Billede

Junior medlem

Fuck en griner, jim fear. hahahaha :D

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Weedhunter skrev:
Er 1.80 høj og vejer 54kg. Inde i mit hoved er cannabis, nok det som betyder mest. Det gør mig glad, det får mig til at glemme problemerne som der er i min skodfamilie. Drikker ikke alkohol, og at nyde en joint med min mor og far er sgu nok noget af det jeg nyder allermest her i livet, det påvirker bare min rytme med mange ting .. Har ikke rigtig holdt nogen pause før, ville det være en idë?

og:

Weedhunter skrev:
Takker. Lyder som om jeg må ud i en pause, men hvad sker der når man ryger så meget?..
Jeg har røget 100gram om måneden i snart over et år.. det er over 1kg, men har det sgu udemærket.

Kære Weedhunter, normalt synes jeg det er nogle friske, dejlige og ærlige forældre som kan ryge en pind med deres teenagerbørn, meen.. glansbilledet om frisindede forældre ryger lidt, når du fortæller om dit (selv for brugere af dette board!) ekstremt høje forbrug du har af cannabis! Måske er du ikke klar over at det er specielt højt, hvis det er almindeligt i din familie at ryge så meget.

Jeg synes du skal overveje at stoppe helt, i hverfald en måned eller to, for at se hvad det gør ved dig. Det ville også være godt for dig at få noget motion (du siger du vejer 54 kg og måler 180 cm. Det er ikke meget!) og så selvfølgelig begynde at spise noget sund mad, for at dine muskler har noget godt at bygges op af. Motion virker som et boost på humøret og vil give dig et overskud.

Der er flere tråde her inde i Medaljens bagside som handler om at holde op med at ryge hash. Der er efterhånden samlet en masse god erfaring, som det godt kan betale sig at gå på jagt efter. Prøv at kigge lidt på dem.

Held og lykke
Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]