Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu er jeg blevet godt og grundigt forvirret!

De fleste er vel egentligt helst frie for at høre min mening - hvis det er tilfældet, så lad være med at læse/svare på dette post.

Jeg har luret lidt omkring på de forskellige posts, og jeg er stadig i tvivl om definitionen af psychedelia's såkaldte "ånd".

Ecstasy-forummet blev fjernet, fordi at det ikke stemte overens med psychedelia's "ånd" - Hvad fanden?
Er dette et Harm Reduction-site, eller er det et sted hvor folk jubler og gør grin over folk som har en andet favorit-substans end dem selv?
Voorhees - det kan godt være at du ikke syntes at MDMA er så sjovt igen, men adskellige tusinde unge danskere kan sgu ikke tage fejl - hver weekend!

Jeg er på ingen måde sur eller stødt over at Ecstasy-forummet er blevet fjernet.
Jeg er ikke administrator på dette site længere, og jeg ønsker heller ikke at være det... Jeg sætter blot spørgsmålstegn ved psychedelia's politik, som værende en gammel bruger af sitet.

MDMA står langt nede på min Top10 over favorit-druqs, en kex har ikke rørt mine læber i snart 3 måneder (og højst sandsynligt aldrig igen) - og jeg har sgu helt ærligt ikke savnet det...

Forummet blev oprindelig oprettet af mig, udelukkende fordi jeg (og andre) var trætte af at se på diverse lamme posts i det syntetiske druqs-forum - hvilket jeg har demonstreret igår aftes. Folk med humor har velnok fattet ironien... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Hvis psychedelia's "ånd" er at diskutere hallucinogener, spiritualitet, økologisk hamp-dyrkning og filosofi - hvad laver alle de posts om stimulanser (som jeg personligt aldrig har fået nogen spirituel indsigt af, just plain fun), USA's rolle i verdenssituationen og hvad der ellers er af irrelevante posts i de forskellige forums ???

Hvis "ånden" er Harm Reduction, hvorfor er Ecstasy-forummet så blevet fjernet, eftersom det er det absolut mest populære party-rusmiddel, det der bliver misbrugt mest i det danske natteliv, og det som det danske samfund (og ikke mindst misbrugs-klientel) hungrer efter korrekt information om?

Syntes i selv i løser noget ved at at sende folk videre til kix.dk og pillreports.com?
Det er ikke at løse problemerne, det er at sende lorten videre... Det minder mig om den måde det danske samfund behandler patienter med psykiske problemer - stuver dem væk på et hospital, bedøver dem med benzo'er og andre sløvende piller, og håber på at der er et heldigt udfald... om ikke andet, så er problemet fejet ind under gulvtæppet!

Psychedelic yours...
/Dex

det lyder ikke helt dumt dex.sådan hade jeg ikke lige set på det ,men jeg tage jo hele ikke e mere ....... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg ku ik selv ha skrevet det bedre!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Harm Reduction omkring brug af ectasy ecstasy kan også diskuteres, uden at man diskutere hver enkelt pille.

I syntetiske er det helt i orden at folk diskutere hvert enkelt stof.

Ved et beholde et forum som ecstasy forummet, kan vi også risikere dette forum som reklame søjle for landets pushere. hvilket medierne sikkert godt kun få en god artikel ud af.

Siden her startede som D.D.E - De Danske Ethnobotanikere, hvor det hovedsageligt var dyrkning og brug af naturlige stoffer der blev diskuteret.

Så hvis vi snakker psychedelia.dk's ånd, så må det være brug eller dyrnikning af naturlige stoffer.

Da siden ændrede navn til psychedelia.dk mener jeg dog, at der fra start var et forum til diskution af syntetiske stoffer også, hvor det hovedsageligt var de syntetiske der blev diskuteret.

Sidehen har det så udviklet sig, og der bliver postet mere og mere lort, og der er langt mellem de mere seriøse debatter. Derfor vil vi gerne prøve at rydde op de steder, hvor det meste "lort" er at finde. Starten på det er så blevet ecstasy-forummet.

Så ja, på den måde ønsker vi at sende lortet videre, da der findes andre sider til den slags, og vi så her kan få en mere seriøse diskution om hver enkelt stof, fremfor hver enkelt pille.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Dvs. vi godt må tale om ecstasy i "syntetiske?". Der blev ellers givet udtryk fra forskellige personer, om, at det må vi ikke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan da også godt se din pointe Dex -

Jeg er dog alvorligt bange for at mange (unge) brugere prøver mere og mere - og større og større doser - og flere og flere kombinationer fordi de bliver imponeret og inspireret af andre brugere på psy.dk.
Det er ikke HR - faktisk det modsatte.

Selvfølgelig skal der være plads til rapporter om dårlige piller - men et dedikeret forum er måske i overkanten. Personligt er jeg ligeglad med hvor mange forums der findes - så længe indholdet er sagligt.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Dvs. vi godt må tale om ecstasy i "syntetiske?". Der blev ellers givet udtryk fra forskellige personer, om, at det må vi ikke.<HR></BLOCKQUOTE>

Nej, der må ikke diskuteres ecstasy i syntetiske.
Der må diskuteres MDMA, MDA, MDEA, Koffein, efedrin og hvad ecstasy-piller nu kan indeholde.

Advarsler om om dårlige piller er meget velkomne, og med dårlige mener jeg ikke piller uden virkning, eller folk der har taget fejl af en sovepille og en esctasy pille.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvad der skal gøres... tjah, til at starte med kunne man slette alle de lamme posts, crossposts og allerede besvarede posts. Herefter kunne man banne dem der postede det værste gylle (altså direkte spam). Så kunne vi allesammen prøve på at holde en pæn tone overfor nye så vel som gamle medlemmer, lade være med at gå offtopic og for alt i verden, LADE VÆRE MED AT BITCHE!!! (dette er ikke en kommentar til nogen særlig, så lad være med at start en 20 posters offtopic flamewar).

synes at psychedelia's regelsæt bør stå på forsiden, og brud på reglerne bør medføre ban.

-ingen offtopic
-ingen bitchning
-ingen lorteposts

Jeezus, kan det virkelig være så enkelt? Ved det ikke, men jeg tror i hvert fald det ville bringe en del af den oprindelige hygge tilbage til psy.dk... og så ban da dem der bare ikke fatter en hat, stik dem et link til kix.dk. Det er ikke at sende lorten videre, det er at skylde den ud! de har for fanden da kun lamme forummer, beregnet netop på den slags posts vi hader.

Dedikeret medlem

Det eneste jeg er træt af over at ecstasy forummet er blevet fjernet er, at jeg ikke må spørge om nogle har prøvet en bestemt pille... Hvis jeg må poste det under syntetiske igen, så gør det mig ingenting at ecstasy forummet er væk... Men jeg vil da 100% mene det er HR hvis jeg spørger f.eks. om nogle har prøvet @... Der var nemlig ik noget omtale om den inde på pillreports f.eks. og inde på kix.dk er der INGEN aktivitet... Men tror det hele ville være en del nemmere hvis vi måtte poste pille posts... I kan jo bare fjerne de lamme af dem... Jeg tror det vil løse en del problemer, og selvom det ik er i psychedelias "ånd" er det da mere psychedelia agtigt end feks diskutere politik seriøst!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alco rammer hovedet på sømmet hvad angår E-forummet, synes jeg. Hvis der er for mange lamme indlæg, er det da op til moderatoren at fjerne dem, slet og ret! Hvis en del af "ånden" herinde er HR, er der da ret god mening i at have et forum der omhandler ecstasy, eftersom netop ecstasypiller kan variere utroligt meget i både styrke og indhold. Hertil kommer kommer at der bliver spist i tusindvis af dem i DK hver uge! Og så vidt jeg kan fornemme, er både mængden og kvaliteten af svar herinde langt større end på både kix.dk og pillreports.com, ligesom man sandsynligvis får svar langt hurtigere herinde! Med andre ord : Potentialet for effektiv HR er mange gange større netop her, end på de førnævnte sites!

Ovenstående synes jeg er en udmærket begrundelse for at have et ecstasy-forum. Hvis det virkelig er så stort et problem med lamme indlæg, skulle man måske skrive en lille tekst som præciserede hvad forumet er til, og hvad det ikke er til, og så iøvrigt håndhæve det meget strengt.

C_I

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Child_Inside:
Alco rammer hovedet på sømmet hvad angår E-forummet, synes jeg. Hvis der er for mange lamme indlæg, er det da op til moderatoren at fjerne dem, slet og ret! Hvis en del af "ånden" herinde er HR, er der da ret god mening i at have et forum der omhandler ecstasy, eftersom netop ecstasypiller kan variere utroligt meget i både styrke og indhold. Hertil kommer kommer at der bliver spist i tusindvis af dem i DK hver uge! Og så vidt jeg kan fornemme, er både mængden og kvaliteten af svar herinde langt større end på både kix.dk og pillreports.com, ligesom man sandsynligvis får svar langt hurtigere herinde! Med andre ord : Potentialet for effektiv HR er mange gange større netop her, end på de førnævnte sites!

Ovenstående synes jeg er en udmærket begrundelse for at have et ecstasy-forum. Hvis det virkelig er så stort et problem med lamme indlæg, skulle man måske skrive en lille tekst som præciserede hvad forumet er til, og hvad det ikke er til, og så iøvrigt håndhæve det meget strengt.

C_I
<HR></BLOCKQUOTE>

Lige netop omkring ecstasy forummet kan jeg ikke se hvor meget det har med HR at gøre, at diskutere hver enkelt pille.

Det er I orden at advare om farlige piller, og det ser vi også med glæde at I gør.

Men er det harmreduction at fortælle den og den pille er gode, og man bliver så og så lam af den ???..

Så længe der ikke er nogle farlige på gaden, er der heller ikke grund til nogen debat af pillerne, men nærmere hver enkelt stof der er i pillerne.

[ 10 Marts 2003: Besked ændret af: TruckerMuffin ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis man nu fx får valget mellem flere forskellige kiks, kan man spørge herinde, hvilke der er bedst, og man vil sandsynligvis få et ordentligt svar. Måske kan man ikke finde noget om den på andre sider og vil gerne vide, hvad det er for noget, man skal til at proppe i sig. Måske har en anden person lige netop købt samme mærke i sidste uge og har fået det rigtig, rigtig skidt af dem. Måske er det... Rohypnoler. Pillreports fx kan fortælle dig... hvad? At der er en pille set ovre på Jylland med samme logo sidste år, som var god?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TruckerMuffin:
og med dårlige mener jeg ikke piller uden virkning, eller folk der har taget fejl af en sovepille og en esctasy pille.<HR></BLOCKQUOTE>

Gider du lige? [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

[ 10 Marts 2003: Besked ændret af: PsyGoA ]

Dedikeret medlem

Så vi må i princippet godt diskutere eller spørge hvad der er i de forskellige piller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis i så godt kan lide at snakke om hvor gode piller er, hvem der har prøvet hvilke, hvad der er i dem, hvor dårligt du har fået det af en anden pille - så få dog kix.dk til et godt forum! Skriv selv i det, og start nogle diskussioner op! Det er jo jer og kun jer der kan få det forum op ...

Som TM har sagt mange gange efterhånden, hvis der kommer en dårlig pille ud - så fortæl det i syntetiske ...

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoholic:
Så vi må i princippet godt diskutere eller spørge hvad der er i de forskellige piller?<HR></BLOCKQUOTE>

Nej - og hvis du ikke kan acceptere det så må du smutte. Det kan ikke være så svært at forstå.

Dedikeret medlem

DEt skal da være muligt at diskutere piller indbyrdes, Hvis i ikke kan lide piller kan i jo bare lade være med at læse det.. sådan har jeg gjort hele vejen igennem når folk poster noget crap, så springer man jo bare videre.,. og så får de 0 posts, og så er den ude... så er det jo ikke længere...

fuck om folk skriver noget i et kikse forrum da det blev lavet for nogle mnd. siden, var meningen jo at flytte folk fra syntetiske drug .. til et kikseforum... og nu lukker i det.. er det ikk lidt at deportere nogle mennesker der gerne vil snakke om det de godt kan lide, det mener jeg.,.

Fuck da om nogle siger at nogle kiks er vildt godt eller ej ... det er jo folks egen mening der tæller .. og så er det sgu bare ærgeligt for dem som basere alt hvad de finder ud af på enkelte kilder.. og ikke drager parallere til andre meninger osv...

desuden er det sjovt at se når folk poster om kiks.. når deres "oprindelses by" er på deres posts.. så kan man lyn hurtigt danne et billede af hvordan de forskellige batchs, havner geografisk ... men ok det syntes i vel heller ikke er spændende,. jer som er imod at kikseforrummet...

Medlem
Brugeravatar

godt skrevet dex|idle.... hvis folk ikke kan lide at læse om kiks, kan de sgu da bare lade være--- selvom jeg personlig også selv ikke er så meget for de små piller.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg er osse for det ecstasy-forum. Hvis man er utilfreds med hvad der foregår derinde, så kan man bare håndhæve en hårdere moderering derinde, og på den måde rense op.

In our memories
Brugeravatar

Well.. hvis man ik kan undgå kix så er det bedre at isolere dem i et kixe forum.

Men helt ærligt, der findes altså andre stoffer som er mere euforiserende end kix

DMT f.eks. oh my god [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]