Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej psy.

min mor og far har nu besluttet at vi skal ud og høre på en misbrugs konsulent, som skal rådgive mig..

så har tænkt mig at være lidt udråstet til det.. så vil høre hvordan det for det meste fungere hos sådan en konsulent, og hvad de fortæller en, og alt sådan noget ;)

på forhånd tak :D

Medlem

De er ofte meget flinke, men nogle gange snakker de, om ting de ikke har den fjerneste idé om.
Det ville også hjælp, hvis du kunne fortælle os hvad du skal snakke med ham om præcis og hvorfor?

- Akira

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er vel et cannabis misbrug du er ude i, siden du poster her i denne afdeling af forumet?
Men som Akira_Dk3 skriver, tror du bliver nød til at skrive lidt mere om dig selv, hvordan det står til der hjemme, hvor meget du ryger, hvorfor du ryger osv. osv. osv. For at få mere hjælp

Medlem
Brugeravatar

Jeg skal snakke med dem om hash, fordi min mor og far tror jeg er afhængig af det..
de siger godt nok at vi skal ud og høre på ham, bare lige for at se hvad han har at sige om, emnet "hash"
og det er grundlæggende det vi skal snakke om ;)

lidt om mig som rellek forslår ;)

er 16 år.

har røget det sidste år. de første 6 måneder var det ca hver weekend, men så begyndte jeg at "trappe" lidt ned så lige pt er det højest 2 gange om måneden.

Altså lige pt har jeg mange skænderier og diskussioner med med mine forældre om hash, men ellers er det et fint forhold med dem, og de almindelige teenage skænderier er der self os.. og de er ikke skilt så det er dem begge jeg hele tiden skændes med,

Jeg ryger fordi jeg sys det er en mere hyggelige stemning der kommer end når man drikker (hvorfor mon xD) men også fordi det er sundere end alkohol og alt det..

og jeg ryger ca 1-1.5 g på en aften..

vi er en lille ryger gruppe på ca 6 mennesker, og vi ryger som regl aldig i hverdagen eller alene.

har ca et gennemsnit på 7 i skolen men til de fleste terminsprøver og eksamener får jeg 7 og 10, så det er ikk for jeg klare mig dårligt i skolen. ;)

håber det kan hjælpe lidt mere ;)

Medlem

Hvis du kun ryger 2 gange i måneden, så vil jeg da sige du har din ret til at fortælle du ikke er afhængi af Cannabis.
Men det jeg tror de vil sige er at der er mange der ikke kan holde den til kun 2 gange i måneden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Søg lidt rundt på http://cannabismyter.dk/ hvis du vil være rustet til en diskussion med ham konsulenten der :)
Ellers så synes jeg sgu at du har et meget fornuftigt forbrug hvis du kun ryger 2 gange om måneden, det kan du da i hvert fald sagtens forsvare IMO :)

Medlem
Brugeravatar

har nu lige været hos ham konsulenten og han var nu meget flink, men jeg tror godt nok han sagde nogle lidt overdrevne ting for at få hash til at lyde "meget farligt"
han mente bla at dem folk som havde røget hash i nogle år var sværere at få ud af deres forbrug end en der var misbruger af heroin, og at hashens abstinenser kunne forkomme helt op til seks måneder efter et stop,, :?
sys det lyder lidt wierd, specielt det med heroinen. nogen der ved om der er hold i det...

men han var meget flink og og sagde også at hash ikke var så farligt igen, men han blev ved med at påstå at der var støre sandsynlighed for at man blev afhængig af hash end alkohol...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det med heroin skulle være lettere at komme ud af end hash, har jeg hørt før.
Det var en tidligere stik-narkoman der fortalte mig det, da vi sad og snakkede og forskellige rusmidler.
Jeg spurgte ind til om han ikke havde enormt svært ved at stoppe, dengang han kom ud i et heroin misbrug, men det svarede han nej til, (Altså, ikke ligefrem let, men det var overhovedet ikke umuligt for ham) og at han stoppede fra den ene dag til den anden, derefter pegede han på hans bong på bordet og sagde "Det dér! Det er meget svære at komme ud af.."

- Men jeg er overbevist om det er forskelligt fra person til person.. Som der f.eks. er nogle der har lettere ved at komme ud i et alkohol misbrug.

Men tror lettere du kommer ud i en misbrug af heroin, hvis du først har prøvet det, end med hash, forstået på den måde at der er flere som prøver hash, uden at udvikle en afhængighed af hash eller et misbrug, hvor i mod der er flere der udvikler et misbrug af heroin efter at have prøvet det en enkelt gang. Tror det har noget med at gøre, at afhængigheden af hash, er svære at komme ud af, end afhængigheden af heroin. Men det er jo to vidt forskellige slags abstinenser du får.

Har ingen kilde til NOGET af min information, og kan helt sikkert godt tage fejl på mange punkter, og derfor ser jeg gerne at i retter på mig, så bliver man jo klogere :-)
Men det er hvad jeg selv kunne forstille mig, ud fra andres erfaringer og egne erfaringer.

EDIT: Dit bedste argument mod dine forældre, må vel være at du ikke behøves at snakke med en misbrugskonsulent, eftersom du IKKE har et misbrug. Du ryger jo kun et par gange om måneden? :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Flyttet til Medaljens bagside.

Ps. Se Stickies i dette forum for god information.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er umuligt at forklare en misbrugs konsulent at 2 gange om måneden IKKE er misbrug. De vil altid komme med noget pis tilbage. "Du kan ikke holde det i længden - Stop inden det for sent bla bla bla" .. Har jeg ihvertfald ofte hørt =)

Men syntes da også du er i din fulde ret til at fortælle ham/hende og skære ud i pap, du ikke misbruger. Men at du blot bare godt kan lig at ryge hash et par gange om måneden.

Junior medlem

wushu skrev:
han mente bla at dem folk som havde røget hash i nogle år var sværere at få ud af deres forbrug end en der var misbruger af heroin

(...)

der var støre sandsynlighed for at man blev afhængig af hash end alkohol...

Begge dele er usande.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg vil nu også mene der er større sandsynlighed for at blive afhængig af hash end alkohol. Hvis man kigger på den unge generation, så er det da ekstremt få der er hverdags-alkoholikere, i forhold til hverdags-hashomaner. Men jeg baserer det på intet andet end egne erfaringer og observationer, så jeg kan godt tage fejl. Men kunne være interessant at se hvad din kilde var.

Junior medlem

Geografisk sted: Inside the Trichomes.
Bl0dpump skrev:
Det er umuligt at forklare en misbrugs konsulent at 2 gange om måneden IKKE er misbrug. De vil altid komme med noget pis tilbage. "Du kan ikke holde det i længden - Stop inden det for sent bla bla bla" .. Har jeg ihvertfald ofte hørt =)

Kan kun være enig med dig dér! Jeg har selv en misbrugs konsulent og det er sådan noget han typisk siger. De vil bare ikke forstå man ikke har et misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv været til en misbrugskonsulent, hun var meget god at snakke med og tilbød mig nogle løbende samtaler, plus at det hun fortalte mig om hash misbrug passede PERFEKT på mit liv, det ramte rigtig godt så der fik jeg stor respekt for hende, men har også hørt om dem som fyrer en masse lort af, så jeg ville foreslå at du tog det til dig som de sagde og så efterfølgende når du kommer hjem, så smutter på nettet eller evt. ind her og så lige får bekræftet det han siger.

Junior medlem

det er vel med misbrugskonsulenter ligesom med alle andre mennesker.. Nogle siger noget godt, andre siger noget lort og så tager man selv det man kan bruge..

på mit misbrugscenter sidder der ingen behandlere som ikke har været ude i lortet selv.. selvfølgelig kan man da blive irriteret når man synes de er bedrevidende... men husk lige.. de gør det jo ikke for at genere.. men for at hjælpe..
Jerg vil da også mene at 2 gange hash om måneden ikke er misbrug..men bare du er opmærksom på at holde dit forbrug nede.. Man kan let blie psykisk afhængig af hash og de4t er derfor det er så svært at komme ud af igen..
Sammenligningen med heroin synes jeg er helt vanvittig.. De to ting skal ikke sammenlignes.. Og at man fortæller en stor knægt på din alder at det er lettere at gøre en heroinmisbruger clean end en tilsvarende hashryger synes jeg nærmest burde være fyrings årsag.. Heroin ødelægger dit liv fuldstændig.. medmindre du har et par millioner på bankbogen,du alligevel ikke ved hvad du skal bruge til.. Hold dig fra hårde stoffer.. De ødelægger din krop og de koster mange penge.. Udefra den erfaring vil jeg bare sige.. Ryg du bare engang imellem.. lad det aldrig tage overhånd og blive en hverdagsfornøjelse.. men hellere det end alt det andet..
Knus og mange tanker fra en som har brugt hårde stoffer længere tid end du har levet og som helt bestemt ved, at et liv med hårde stoffer = spild af liv..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Var selv til misbrugs konsulent over 2 gange.. Fornuftig dame vil jeg mene.. Men synes stadig at hun fremmer de "negative" sider ved hash, som f.eks. at hele snakke om nogle rigtigt farlige giftstoffer som var i det.. Pyyhaa.. Men hun mente ikke jeg havde et misbrug ved at ryge ca. hver 14. dag, hvilket jeg var lidt overrasket over. Hun fortalte mig også om det med heroin- kontra hashmisbrug. Men det jeg bed mest mærke i, var da jeg spurgte hende, hvorfor hash egentlig var ulovligt. Det kunne hun sgu ikke svare på! :D

Holdt en længere pause efter at have snakket med misbrugsvejlederen. Men ikke fordi at det ikke var usundt for mig eller fordi hun mente at det ville påvirke min skolegang i en negativ retning, men fordi hun fik mine øjne op for de konsekvenser, det kunne have for mit familie liv. Hele min familie forbander cannabis langt væk, og mener at det er noget fanden har skabt.

Men altså... En bønne engang imellem har jeg da aldrig sagt nej tak til :D

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]