Det med heroin skulle være lettere at komme ud af end hash, har jeg hørt før.
Det var en tidligere stik-narkoman der fortalte mig det, da vi sad og snakkede og forskellige rusmidler.
Jeg spurgte ind til om han ikke havde enormt svært ved at stoppe, dengang han kom ud i et heroin misbrug, men det svarede han nej til, (Altså, ikke ligefrem let, men det var overhovedet ikke umuligt for ham) og at han stoppede fra den ene dag til den anden, derefter pegede han på hans bong på bordet og sagde "Det dér! Det er meget svære at komme ud af.."
- Men jeg er overbevist om det er forskelligt fra person til person.. Som der f.eks. er nogle der har lettere ved at komme ud i et alkohol misbrug.
Men tror lettere du kommer ud i en misbrug af heroin, hvis du først har prøvet det, end med hash, forstået på den måde at der er flere som prøver hash, uden at udvikle en afhængighed af hash eller et misbrug, hvor i mod der er flere der udvikler et misbrug af heroin efter at have prøvet det en enkelt gang. Tror det har noget med at gøre, at afhængigheden af hash, er svære at komme ud af, end afhængigheden af heroin. Men det er jo to vidt forskellige slags abstinenser du får.
Har ingen kilde til NOGET af min information, og kan helt sikkert godt tage fejl på mange punkter, og derfor ser jeg gerne at i retter på mig, så bliver man jo klogere

Men det er hvad jeg selv kunne forstille mig, ud fra andres erfaringer og egne erfaringer.
EDIT: Dit bedste argument mod dine forældre, må vel være at du ikke behøves at snakke med en misbrugskonsulent, eftersom du IKKE har et misbrug. Du ryger jo kun et par gange om måneden? :p