Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 09:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej til jer på den anden side af skærmen.

Lige nu sidder jeg gemt væk i min skoles IT-lokale.

For ca. en to timer siden sad jeg midt i en leksion, hvor jeg pludselig begyndte at ryste, klapre med tænderne og have den der kildende fornemmelse i kroppen som når man tager MDMA, og fik den samme blanke fornemmelse i hovedet som når et svampetrip er ved at slutte.

Efter en halvanden times gå/løbe tur rundt i Aalborg by blev der så koldt, at jeg blev nødt til at gå tilbage til skolen.

Hvad kunne have forårsaget dette? føler mig stadig rimelig blank i hovedet, men ryster ikke mere.

Jeg har forskellige teorier selv, men her er hvad der er at gøre med.

I perioden der ligger 3-5 uger tilbage fra i dag af, tog jeg en del MDMA og Coke, og svampe en enkelt gang, men har ikke prøvet lignende eftertrip når jeg har taget det før.
Ellers har jeg røget hash dagligt i et års tid nu, men stoppede tirsdag d 9/2.

Så fik jeg det dårligt igår (mistænker min depression), så jeg valgte at ryge to pot joints med to andre venner, selve rusen gik fint.
I morges da jeg så skulle op følte jeg mig stadig lidt stenet i hovedet, hvilket jeg aldrig før har lagt mærke til at være hvis jeg har røget dagen før, så da jeg kom i skole valgte jeg at købe en kop kaffe for at blive lidt frisk i hovedet, og så var det at jeg en halv time senere fik dette såkaldte "trip".

jeg begyndte på lykkepiller igår (50 mg sertralin)
Hvad kunne have forårsaget det?
- Er det MDMA'en og det jeg sniffede for lidt under en måneds tid siden?
- Er det fordi jeg brød mit rygestop og så røg igen efter 8 dages pause?
- Er det kaffen som skaber det hvis det bliver blandet med sertralin? (tvivler jeg nu på)
- Noget helt andet? håber i kan hjælpe, for det er satme ikke noget jeg vil opleve igen uforberedt!

Undskylder hvis jeg skriver lidt usammenhængende .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg vil sætte mine småpenge på det er dit medicin der er skyld i virkningen. Da det er en forholdsvist kraftigt SSRI (selective serotonin reuptake inhibitor) der som navnet antyder virker på serotonin systemet, samme system som MDMA virker på. Vil tro det er den øgede aktivitet på dine serotonin receptorer der er skyld i dit lille "MDMA trip".
Grunden til det først kom dagen efter du tog din første dose, kan være fordi der kan gå op til 8 timer før den maksimale plasmakoncentration nås.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg tror også det er dit SSRI-stof der har gjort det. SSRI benytter sig af stort set samme virkningsmekanisme som MDMA - selvfølgelig med den forskel at MDMA er langt kraftigere men til gengæld kun har kort virkningstid.

Man kunne godt forestille dig at kaffen stimulerende virkning har haft en synergieffekt med sertralinen, og dermed har udløst dit lille "trip".

Jeg mener engang at have læst en beretning om en professor (tror jeg det var) der også fik en MDMA-lignende virkning under en forelæsning, efter at være begyndt på SSRI.

Medlem
Brugeravatar

hmm, betyder det så at jeg skal stoppe behandlingen imidlertidig, eller var det bare fordi det var i starten af behandlingen?
og betyder det at jeg ikke kan tage MDMA igen, uden at risikere det samme sker?
eller har det intet med MDMA'en at gøre?

Tak for svar :) Lidt mere beroligende når man ved hvad årsagen er.

Dedikeret medlem

edit: her udtalte jeg mig vist om noget jeg ikke har forstand på.....

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det betyder at du er påvirket af et psykoaktivt stof, en SSRI, og det har nogen virkninger og bivirkninger. Om du kan lide virkningen, og om du finder at du får noget positivt ud af den, må være op til dig at vurdere.

Jeg vil mene at du roligt kan regne med at effekten bliver mindre efterhånden som din krop vænner sig til (opbygger tolerance) overfor SSRI'ens virkning.

Hvis det generer dig, kan du også overveje at bede din læge om en lavere dosis, eller et andet præperat. Alternativt overveje en anden behandlingsstrategi overfor dine depressive følelser end SSRI'er. Bare nogle muligheder...

Der er vist generel enighed om at det af flere grunde er en rigtig dårlig idé at tage MDMA når man er i behandling med SSRI'er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Drupe skrev:
Der er vist generel enighed om at det af flere grunde er en rigtig dårlig idé at tage MDMA når man er i behandling med SSRI'er.

Ja, serotoninsyndrom f.eks., hvilket kan være livsfarligt.

Medlem
Brugeravatar

Når du skriver du tager sertralin hvilket præparat er det så ?

Er det den originale "zoloft" eller den billige udgave "sertralin" af fx ranbaxy ?

Jeg har haft min depression forværret af den billige udgave, haft suicidale impulser (havde lyst til pludselig at kaste mig ud foran diverse movia-busser og tilmed kommet så langt ud at jeg havde bundet mig en galge).

Selvom der er stor prisforskel vil jeg VIRKELIG råde dig til at vælge "zoloft".

Jeg har aldrig fortrudt at have sparet lidt penge så meget som på det lorteprodukt.
Jeg har til gengæld fået en ny drøm om at sprænge lægemiddelstyrelsen fuldstændig i smadder efter det mareridt jeg har været igennem.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Junior medlem

har lige oplevet noget lignende så følger lige med her da jeg selv er lidt skræmt. syntes heller ikk rigtigt mn hjerne ka "vågne" igen den kører bare i tomgang har den gjort mere eller mindre siden jeg fik det så smask elendigt den anden dag. har også taget syre svampe coke mdma osv førhen men ryger bare nu så fatter heller ikk hvorfor jeg pludseligt fk den psykonegative oplevelse der var præcis som du skriver den. er sygemeldt på 4 dag nu håber seriøst ikk jeg har fået noget deprission eller psykose shit... :S:S:S held og lykke mate håber på en løsning

Medlem
Brugeravatar

Det jeg får hedder Sertralin "KRKA", andet står der ikke rigtigt, hvis jeg husker rigtigt var det omkring 20-40kr for 100stk så de var rimelig billige.

Men kan jeg få piller med samme effekt, som ikke er et SSRI?
Sådan som jeg forstår det nemlig, så kan jeg ikke rigtig tage nogle stoffer mens jeg er på det, og hvis jeg vil skal jeg tage 3x så meget for at få samme virkning, hvilket kan bringe mig i livsfare.

Er der nogle i vil anbefale, hvor jeg stadig kan tage psykedeliske stoffer, MDMA osv.

For få dage siden var jeg en tur på staden og så skulle jeg jo lige ha en god rygerdag sammen med to venner. Rusen var ganske normal men mine tænder klaprede og HELE min krop rystede i 2-3 timer, så vil gerne finde et andet middel, hvis det altså er muligt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Er lige nødt til at skyde ind, at du burde tænke dig lidt om. Det virker som om du bare skal ud og lamme dig, og at det kun kan gå for langsomt.

Du har haft en depression, og du får stadig SSRI, hvilket gør at jeg vil fraråde dig at tage stoffer, da det hele godt kan ramle ned om ørerne på dig lige pludselig. Taler af erfaring!

Pas nu på dig selv.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Geografisk langt væk...
HVis ikke du har været, så tag til lægen og få undersøgt om du er allergisk eller får bivirkninger ved behandligen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Det skal lige nævnes (undrer mig din læge/psykiater ikke har fortalt dig om dette), at antidepressiv medicin kan forværre problemet (depression ell. Angst) i 2-3 uger før det begynder at virke ordentligt. Så hvis du får det skidt betyder det ikke nødvendigvis at det ikke virker og at du skal afbryde medicinen.

Håber snart det går opad for dig og din depression snart vil lysne :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det lyder umiddelbart på mig som om at du får en for høj dosis. Hvis jeg var dig ville jeg snakke med lægen der har ordineret præparatet og forklare ham problemet.

Og nej det kan virkeligt ikke tilrådes at du tager stoffer mens du er i behandling med SSRI'er og særligt ikke MDMA.

Mvh DR-D

Medlem
Brugeravatar

[quote="Halose"]Er lige nødt til at skyde ind, at du burde tænke dig lidt om. Det virker som om du bare skal ud og lamme dig, og at det kun kan gå for langsomt.
quote]

Der må jeg godt nok krybe til korset, da det der ramte min destruktive tankegang rigtig godt.
Jeg sidder i det dilemma at jeg har et misbrugsproblem, ikke kun af hash, alkohol eller andre stoffer, men lidt af det hele. Bare der er ét eller andet, så det godt, og kan godt droppe hash hvis bare jeg har mine øl, og omvendt osv - Tror problemet er at jeg mere eller mindre hader mig selv, og har fundet ud af at jeg lettere kan leve med det, i en mere eller mindre konstant rus.

Skal det så være en psykolog eller en misbrugskonsulent der skal til der?
Kan godt indrømme jeg stærkt har brug for hjælp, men en misbrugskonsulent ved nok en del mere om stoffer end en psykolog, hvilket gør vi kan have nogle lidt dybere snakke om stofferne, men en psykolog kan vel finde kernen af problemet, eller hvertfald prøve på det? Hvis psykolog er svaret, er en misbrugskonsulent så egentlig ikke bare et narkotika katalog hyret af kommunen til at overbevise folk om at stoppe med Cannabis, narkotika osv. ved KUN at sige de negative effekter og tit overdrive? Kan forestille mig at misbrugskonsulenten var mere interesseret i at få mig til at stoppe, end i hvad problemet faktisk er, hvilket ville ødelægge samarbejdet for mig, da jeg hader når folk ukonsekvent siger. "ahm du skal bare stoppe, sværere er det ik, stop. Så dit liv godt igen"

Nogle sidste gyldne ord jeg skal ha med på min vej?
Det tydeligt i ved hvad i snakker om, så et råd fra herinde kan aldrig være helt ved siden af ;)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Du har selv sagt svaret, -så tro på det :wink:
Vælg psykologen hvis du skal ind til kernen af problemet.

Held og lykke.
Hilsen Fanny

Junior medlem

Jeg tager også selv Sertralin (200 mg) og går samtidig til psykolog. Jeg synes næsten du skal holde fast i at tage til en psykolog, da jeg tror en psykolog ville kunne hjælpe dig på en anden måde end en misbrugskonsulent. Jeg har selv haft gode erfaringer med en psykolog.

Der kan godt være nogle bivirkninger ved SSRI præparater i starten af behandlingen. Jeg følte selv at alting blev meget værre da jeg startede på Sertralin, men det forsvandt efter et par uger.

Da du er på et SSRI præparat, vil jeg helt sikkert fraråde dig til at tage nogen form for stoffer da det kan have alvorlige konsekvenser i nogle tilfælde. Prøv at søg på nettet og Psychedelia om risici ved at tage stoffer mens man er på SSRI.

Held og lykke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Jeg får selv Venlafaxin, som er en SNRI(Serotonin–norepinephrine reuptake inhibitor). Det virker altså udover serotonin, også på noradrenalin. De første 10 dage jeg fik dem var jeg MEGET påvirket, det føltes som en blanding af alkohol og MDMA. Bivirkningerne blev dog reduceret meget hurtigt efter de 11 dage og idag mærker jeg dem ikke. Den første dag jeg fik dem havde jeg en smule gummiben om aftenen, det var først omkring eftermiddag næste dag at jeg blev ramt for alvor. Da jeg tidligere har nydt MDMA tog jeg det egentligt som en skøn oplevelse i stedet for en træls bivirkning.

Lad være at køre bil/scooter/cykel eller andre ting i starten. Jeg kunne bestemt ikke kaldes sikker bag et rat, og det er selvom der ikke er advarsel på medicinen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Jeg har et historie til dig topicstarter som du kan vælge at følge.

Mens du er på dit medicin, så begynd at læs lidt af en gut der hedder Adyashanti :-) du kan også finde lidt taler med ham på YouTube.
Lyt objektivt, åbent og ydmygt til hans ord - og accepter i det stille øjeblik at hvad han siger er sandt - fra det perspektiv det er observeret.

Kort vil jeg prøve at løfte låget for noget du forhåbentlig ved ... du, dig derinde bag ved din tanker, dig lige på nippet før dine følelser, du ved hvem at jeg taler til DIG allerede nu - Namaste -
En depression er når du lader dig kontrollere af hvad der ikke er dig - når vi danner os en statisk selvopfattelse der løber fra fortiden, igennem nutiden og ud i en fremtid vi forestiller os - så bliver det hele så uoverskueligt umuligt, fordi hvordan kan man ændre noget som altid har været, og som man kan se altid vil være?
Dette er når Du kke er i kontakt med 'dig-selv', men fejlagtigt tror at Du er I'et, din hjernes tanker og den indre monolog, som lyder ens dag for dag, når Du identificerer dig med det falske-selv som er den historie dit Ego fortæller om dig-selv, baseret på minder fra en fortid der ikke længere eksisterer, og som kan være fordrejede, de er blot illusioner, drømme, og den historie som dit Ego kan fortælle om dets opfattelse dig - det som dit Ego reflekterer dig-selv i, igennem andre.

Du er ingen af delene.
Zen-Buddhisme .. Taoisme .. Hinduisme ... etc ... 101

Igennem en adskillelse fra og derigennem en forbindelse til alt, vil du opdage at du ikke er dit Ego's ønsker og lyster, eller I'ets tanker og bedrag, ej heller dit falske-selvs identitet som du fejlagtigt så længe har identificeret dig med, pga. vi er vokset op i et samfund der spærer vores sind inde i sig selv.
Socialangst, paranoia, depression og lign. eksisterer kun fordi vi lever efter et dualistisk koncept om hvad der er rigtigt og forkert at tænke, at der findes begreber som godt og ondt.

Psykoaktive farmaceuter kan være nøjagtig ligeså anvendelige til at ændre sindsstemningen som alle andre bevidsthedsændrende substanser som vi psykonauter normalt sværger til ...
Hvad disse psykoaktive farmaceuter ikke gør er at udvide din bevidsthed såsom LCD, LSA, psilocin/4-HO-DMT, DMT og forsåvidt også THC gør. Meditation og hypnose gør det samme.
En artikkel jeg vil mene er spændende læsning for enhver psykonaut er denne .. http://information.dk/234629

Men som altid når man roder med NOGENSOMHELST stoffer bør man sætte sig indgående ind i virkningsmekanismerne af stofferne i hjernen, og vekselvirkningsmekanismerne i mellem stoffet for hånden og andre stoffet man ønsker at blande dem med ... Samtidig med at holde fokus på skadesreduktion ...
Med visdom, ydmyghed, åbenhed og ærlighed (overfor os selv) kan en udforskelse af sindet indefra være en utrolig rewarding experience ..

Namaste <3

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]