Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.

Jeg er en ung gut, der er igang med en uddannelse og går på arbejde hver dag. Sætter meget pris på at gøre mit arbejde ordentligt, samt være en god kollega.

Når weekenden begynder at nærme sig, glæder jeg mig vildt til at fyre op i en joint. Ryger normalt 2-3 joints på en weekend - men når mandag viser sig, mærker jeg medaljens bagside. En bølge af negative tanker vrimler i mit hoved. Får lyst til at opgive uddannelse for bare at sidde derhjemme og hygge mig med film, ryge noget hash, lave god mad, se flere film, læse en bog, lytte til noget musik, gå en tur ud i haven og slappe af osv. osv. - men alligevel er jeg godt klar over, at det aldrig vil blive så dejligt, som det lyder, for hvad er det ved, at være en grøntsag uden job og færdigheder på papir?

Denne 'depression' går lige så stille over i løbet af tirsdag-onsdag, og jeg begynder så at se frem til min næste weekende, hvor kroppen kan få ro og sindet frit spil.

Mit spørgsmål er så:
Er der andre hashrygere, der oplever denne mini-depression (vil ikke kalde det en depression, da jeg godt selv kan se det, og også træder ud af den med mellemrum, som jeg også beskriver), og hvad gør I, for at se bort fra den?

M.v.h.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg håber det er okay jeg svarer selvom jeg ikke ryger hash - Jeg har dog haft et misbrug af ketamin, og jeg tror langt størstedelen af de folk der ryger hash er mere afhængige end de selv vil indrømme. Derfor tror jeg en MEGET stor del af hashrygere, ligesom jeg selv gjorde med ketamin-depressionerne, fjerner de dårlige tanker ved at indtage hash/ketamin hver gang de dårlige tanker nærmer sig. Vi, og vores veludviklede hjerner vænner os jo hurtigt til tanken om at vores stof fjerner det dårlige og gør os afslappede og sørger for den nødvendige nedsatte hjerneaktivitet.

Al respekt for at du kan holde dit forbrug på 2-3 joints om ugen - Men synes du skal spørge dig selv om det er det værd, hvis du skal have nedtur på i 2-3 dage om ugen?
Håber der er nogen der har et bedre forslag - Selvom det kan virke uoverskueligt, kunne det sikkert hjælpe dig at løbe en lang tur mandag-tirsdag eller på anden måde virkelig bruge din krop, eventuelt afsluttet med en tur sauna/spabad. Ingen garanti for det hjælper dig, men det har tit hjulpet mig når jeg egentlig kun kunne overskue at tage en snitte mere og sætte en film på!

Held og lykke med at få metoder til at give dig en bedre start på ugen :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
P.S. Det faktum at du godt selv kan anerkende dine "mini-depressioner" eller måske bare "blue days", betyder ikke at det ikke er en depressiv tilstand. De fleste mennesker med depression er skam udmærket klar over at der er noget galt med deres humør, uanset hvad det måtte skyldes.
Håber blot for dig at du overvejer om nedturen bliver opvejet af opturen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
er det ikke bare almindelig hverdagslede? det har jeg lidt af siden jeg var teen. velkommen til voksenlivet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Og jeg har lidt af det altid :-)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det er godt at du er opmærksom på en evt. stofinduceret modløshed (depression, blue days, what ever), men det kan også bare være almindelig "hverdagslede" som Halugenlampe skriver. Den kender jeg udmærket til, i perioder hvor jeg har haft lige lovligt travlt. Mandag er altid den værste dag.. det er der skrevet sange om :wink:

Men jeg synes du skal holde dig fra joints i en måneds tid for at finde ud af, om det er dem som gør dig nedtrykt. Måske er 3 joints også for meget for dig, men en vil være udmærket. Vi har meget forskellige tærskler for hvornår nok er nok.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Karma >
Mit formål med at ryge, er bestemt ikke at fjerne de dårlige tanker, men nærmere at forstærke de gode. Når ugen er omme, har jeg det godt, og jeg føler, at jeg har gjort mig fortjent til at slappe _max_ af (jeg kommer stadig ud, ligger sjældent på sofaen hele weekenden.)

I andre har sikkert ret mht. hverdagslede. Mandag bliver heller ikke bedre af, at hashen stadig ligger som en tåge i hovedet.

Vil prøve at bide det i mig, og holde rygning så langt væk fra hverdagene som muligt.

Havde en periode for nogle år tilbage, hvor jeg også røg lidt i hverdagene for at slappe af, når det blev aften. Holdt en pause på 2 uger, og kunne tydeligt mærke, at jeg blev mere klar i hovedet. Nu holder jeg det, som sagt, kun til weekend og ferie, og synes egentlig, det er en fin metode. Mandag er nok lige sur uanset..

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej ven.

Jeg har det faktisk nogen lunde som dig. Dog synes jeg det skifter meget i perioder. Jeg tror bare det er det man skal finde sig i når man har en travl hver dag og ryger hash. Jeg ryger selv til daglig og er i gang med en uddannelse. Det er rigtig svært at holde hovedet i orden. Faktisk har jeg aldrig tænkt over det sådan mere detaljeret, så tak for det :)

Tror bare du skal holde hovedet oppe, jeg har tit selv fanget mig selv i at ville blive hjemme idag, også bare ryge noget hash. Men den går jo ikke og tanken bliver slettet igen. - Find en måde at holde ud, eller stop med at ryge.

Junior medlem

Kristian12 skrev:
Hej ven.

Jeg har det faktisk nogen lunde som dig. Dog synes jeg det skifter meget i perioder. Jeg tror bare det er det man skal finde sig i når man har en travl hver dag og ryger hash. Jeg ryger selv til daglig og er i gang med en uddannelse. Det er rigtig svært at holde hovedet i orden. Faktisk har jeg aldrig tænkt over det sådan mere detaljeret, så tak for det :)

Tror bare du skal holde hovedet oppe, jeg har tit selv fanget mig selv i at ville blive hjemme idag, også bare ryge noget hash. Men den går jo ikke og tanken bliver slettet igen. - Find en måde at holde ud, eller stop med at ryge.

Kan du godt koncentrere dig, om det du skal lave, når du ryger til dagligt? Eller det er måske en kamp i sig selv?

Dét, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der oplever denne nedtur, gør det lidt lettere at komme igennem de sure dage..

I skal have tak for jeres respons. Det er rart, at der er så mange venlige folk herinde.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har også lidt af denne hverdagslede siden de allertidligste teenageår, måske endda længere tilbage... Rart at læse at der er mange andre der lider af det samme :wink:
Det bliver sg 10 gange sværere for mig at slæbe mig selv ud af sengen kl. 6 mandag morgen, hvis jeg har THC i blodet – så jeg forsøger at holde rygningen til fredag og lørdag – det hjælper en del for mig.
At få nok søvn har også gjort en stor forskel på hvilket overskud jeg har i min hverdag - første hverdag med 8 timers søvn, vågnede jeg op og var overrasket over at det var muligt at være SÅ vågen, så tidligt på dagen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]