LarmerFyr skrev:
Ærlig talt så synes jeg at dem af jer der indtager det hellige standpunkt og kalder dem der ikke har et problem med at gentænde tobakken for junkier og lignende burde tage jer sammen.
Hvis det er noget i ikke selv har lyst til så lad da bare være med at gøre det, så simpelt er det.
Det er fint at I pointerer at det ikke er noget i selv har lyst til, men hold fornærmelserne til jer selv.
Fx er der en af jer der har skrevet at han ikke ved hvad han ville gøre ved sin kammerat hvis han fandt ud af at vedkommende gjorde det.
Har i overdrevet brug for at lade andre vide at I har et vedhæng mellem benene?
Det er fattet nu, så tag lige og styr aggressionerne tak.
Personligt kan jeg ikke ser forskellen på at gentænde en joint som ikke er færdigrøget (hvad jeg er sikker på at 99% af os har gjort) og til at åbne den og putte nyt papir omkring den hvis der stadig er indhold i den - ikke at jeg dog personligt gør det selvom jeg har gjort tidligere.
Hvis man ikke går rundt og samler joints på gaden for at gøre det og der er rigeligt med fyld tilbage i jointen så er der reelt ikke nogen forskel.
Der er forresten den gode grund til at gøre det at bunden ender med at være betydeligt stærkere end toppen (fordi olien flyder væk fra gløden og ned i jointen) og da det er langt hårdere at ryge bunden da røgen er langt varmere når man får den ind vil det være ganske logisk at tage den potente bund og sørge for at den er rygbar på en behagelig måde istedet for at skulle suge al den alt for varme røg der er fra en joint med kun et par cm fyld tilbage - bundtobak eller ej.
Forresten: selv hvis man bruger bundtobak vil der stadig ende en god del olie fra hashen i det, så hvis man alligevel har tænkt sig at lave en ny joint af resterne er det ikke nødvendigt med bundtobak - det vil blot gøre det mindre potent og mere ubehageligt at ryge fordi bundtobak typisk ikke er ristet (så man let kan smage når man kommer til det).
Og den tjære/olie som ender i bunden der bliver snakket om som værende åh-så-fæl er altså den som alle cannabinoiderne ligger i og den man rent faktisk prøver på at få ned i lungerne - hvis man ikke kan lide det så skal man helt lade være med at ryge for det er sådan det fungerer.
Det bedste og reneste thc-produkt jeg nogensind har prøvet havde en konsistens som honning ved normal temperatur og blev helt flydende ved bare lidt højere temperatur.
Det var forresten "budder" fra Canada og var blevet testet til at være +95% cannabinoider og 5-7 mg af det var mere end nok til at kvæste en totalt.
Bare lige for at pointere at THC og de andre gode sager rent faktisk har den form.
Hvis ens produkt let bliver blødt/olie-agtigt så er det et tegn på at der er en høj procent af THC/CBD/CBN i det - der bliver dog ofte fusket med det og tilsat bivoks og andre ting der gør det blødt og umiddelbart kan få det til at fremstå som værende mere potent end det i virkeligheden er.
Det har ihvertfald på fornemmelsen at der ofte gøres med de helt sorte former for hash (dem der normalt i forvejen er rigtig bløde som ægte charas osv) så man ender med et produkt der er utrolig blødt (selv ved lavere temperaturer hvilket kan være et tegn på at det ikke er cannabinioder der gør det blødt) og velduftende, men ikke synderligt potent.
Som Brown pointerer er det at man "genbruger" sine joints muligvis et tegn på at man har et misbrug, men det kommer fuldstændig an på hvordan det foregår.
Hvis man gør det fordi alle ens penge går til røg og man prøver at få det til at strække er det misbrugsadfærd, hvis man derimod gør det af princip fordi man synes det er fjollet at smide noget fint potent røg ud og ikke har et problem med at få fedtede fingre (hvor svært er det lige at vaske hænderne, ærlig talt - det er et sølle argument) er det en anden sag.
Jeg har lidt haft en fordom om at de fleste hashrygere ville være ret ligeglade med de usunde konsekvenser der følger ved indtagelsen af cannabis (ved rygning) fordi de nyder cannabis mest ved denne indtagelsesmetode, At benytte sig af den potente bund af en par joints man tidligere har slukket, mixe det i en ny joint har aldrig virket junkie-agtigt for mig.
Hvis jeg får lyst til at nyde cannabis-rusen en weekend hvor jeg ikke har noget bedre at tage mig til, selvom jeg måske ikke har økonomien til at smutte en tur forbi øen og hente ryger af god kvalitet i en mængde der gør op for turen derind (har et deltids arbejde mens jeg søger efter elevplads i en medievirksomhed så jeg kan begynde på film- og tv-produktionsuddannelsen) så flækker jeg gerne nogle skoder.
I har sku ret til jeres mening, men at i ligefrem skal dømme mig junkie fordi jeg nu vælger at gøre det, synes jeg er lidt fordomsfuldt.