Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
prøv lige at overvej hvordan ens fingre ser ud efter at have skilt 5-6 jointskodder af... FØJ for satan

Eller man står og ryger en pind med en mate og når den så når bunden, så siger man hey stop - skod den, så gemmer jeg den til senere, har nemlig lige en 4-5 skodder liggende i min pose her i lommen... JUNKIE!!!!!!

PLUR

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg kunne ikke selv finde på at ryge skodder, men kan udmærket godt sætte mig ind i det. I sidste ende ryger man jo en joint for at blive skæv, ikke fordi det er en gourmet-oplevelse, det må det meget gerne være, men man bliver jo skæv uanset hvordan det smager. For mig lyder det som om folk har en eller anden forestilling om, at jo mere man ryger for smagen end for virkningen jo finere er man.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hohoh lissom hvis man har været på druk og så der lige står en masse bundslatter tilbage, så kan man lige tage dem og fyre i et glas og så har man nærmest en kvart øl ! oh waaow ! Nice dér ! eller noget....

tror jeg ville revurderer min økonomiske situation OG mit hashforbrug hvis jeg en dag tog migselv i at sidde og mixe med skodder..

Medlem

Ja den var faktisk bedre cake :D Så laver man sku lige sådan en god blanding af de andres 6 glas ( de kunne ikke drikke helt ud ) også lige lidt frisk i. Så det jo ligesom en CULT SHAKER? :D

hahaha ( synes selv jeg er fucking sjov ! )

Medlem
Brugeravatar

Jeg gad heller ikke gøre det. Med mindre jeg bare slukker jointen for at holde en pause, og så ryge videre lidt tid efter, så smider jeg den ud uanset hvor meget der er tilbage.
Som teen gjorde jeg det dog, og gik endda så vidt som til at ryge bongudkrads hvis der VIRKELIGT var lavvande. Dengang havde jeg et kraftigt overforbrug, og det eneste det handlede om var at være skæv hele tiden.

Idag er der andre ting ved min rygning, der er næsten ligeså vigtige som selve skæverten, og uanset hvor lavt vand jeg ville komme på, ville jeg hellere helt undvære røgen, end at ryge skodder. Dengang røg jeg på samme måde som sutten drikker sin Master Brew og sin kirsebærvin. Idag ryger jeg på samme måde som en kender nyder sin 30års Islay Single Malt.

Dagens visdomsord er: SOLLYS!
Hvis man i løbet af vinteren undværer bare et enkelt gram ryger og bruger pengene på en håndfuld beans i stedet, kan man i løbet af sommeren med sollyset "i hånden" producere rigeligt med røg til både gode tider og svære tider, i det følgende år.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg syns det er helt fair at i vil ryge jeres skodder bare jeg kan blive fri. Jeg syns dog at hvis i virkelig har behov for at ryge jeres skodder at i skulle tage jeres hash forbrug op til revudering, måske det var på tide med en pause eller stoppe helt...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Ærlig talt så synes jeg at dem af jer der indtager det hellige standpunkt og kalder dem der ikke har et problem med at gentænde tobakken for junkier og lignende burde tage jer sammen.
Hvis det er noget i ikke selv har lyst til så lad da bare være med at gøre det, så simpelt er det.
Det er fint at I pointerer at det ikke er noget i selv har lyst til, men hold fornærmelserne til jer selv.
Fx er der en af jer der har skrevet at han ikke ved hvad han ville gøre ved sin kammerat hvis han fandt ud af at vedkommende gjorde det.
Har i overdrevet brug for at lade andre vide at I har et vedhæng mellem benene?
Det er fattet nu, så tag lige og styr aggressionerne tak.

Personligt kan jeg ikke ser forskellen på at gentænde en joint som ikke er færdigrøget (hvad jeg er sikker på at 99% af os har gjort) og til at åbne den og putte nyt papir omkring den hvis der stadig er indhold i den - ikke at jeg dog personligt gør det selvom jeg har gjort tidligere.
Hvis man ikke går rundt og samler joints på gaden for at gøre det og der er rigeligt med fyld tilbage i jointen så er der reelt ikke nogen forskel.
Der er forresten den gode grund til at gøre det at bunden ender med at være betydeligt stærkere end toppen (fordi olien flyder væk fra gløden og ned i jointen) og da det er langt hårdere at ryge bunden da røgen er langt varmere når man får den ind vil det være ganske logisk at tage den potente bund og sørge for at den er rygbar på en behagelig måde istedet for at skulle suge al den alt for varme røg der er fra en joint med kun et par cm fyld tilbage - bundtobak eller ej.

Forresten: selv hvis man bruger bundtobak vil der stadig ende en god del olie fra hashen i det, så hvis man alligevel har tænkt sig at lave en ny joint af resterne er det ikke nødvendigt med bundtobak - det vil blot gøre det mindre potent og mere ubehageligt at ryge fordi bundtobak typisk ikke er ristet (så man let kan smage når man kommer til det).

Og den tjære/olie som ender i bunden der bliver snakket om som værende åh-så-fæl er altså den som alle cannabinoiderne ligger i og den man rent faktisk prøver på at få ned i lungerne - hvis man ikke kan lide det så skal man helt lade være med at ryge for det er sådan det fungerer.
Det bedste og reneste thc-produkt jeg nogensind har prøvet havde en konsistens som honning ved normal temperatur og blev helt flydende ved bare lidt højere temperatur.
Det var forresten "budder" fra Canada og var blevet testet til at være +95% cannabinoider og 5-7 mg af det var mere end nok til at kvæste en totalt.
Bare lige for at pointere at THC og de andre gode sager rent faktisk har den form.
Hvis ens produkt let bliver blødt/olie-agtigt så er det et tegn på at der er en høj procent af THC/CBD/CBN i det - der bliver dog ofte fusket med det og tilsat bivoks og andre ting der gør det blødt og umiddelbart kan få det til at fremstå som værende mere potent end det i virkeligheden er.
Det har ihvertfald på fornemmelsen at der ofte gøres med de helt sorte former for hash (dem der normalt i forvejen er rigtig bløde som ægte charas osv) så man ender med et produkt der er utrolig blødt (selv ved lavere temperaturer hvilket kan være et tegn på at det ikke er cannabinioder der gør det blødt) og velduftende, men ikke synderligt potent.

Som Brown pointerer er det at man "genbruger" sine joints muligvis et tegn på at man har et misbrug, men det kommer fuldstændig an på hvordan det foregår.
Hvis man gør det fordi alle ens penge går til røg og man prøver at få det til at strække er det misbrugsadfærd, hvis man derimod gør det af princip fordi man synes det er fjollet at smide noget fint potent røg ud og ikke har et problem med at få fedtede fingre (hvor svært er det lige at vaske hænderne, ærlig talt - det er et sølle argument) er det en anden sag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
LarmerFyr skrev:
Ærlig talt så synes jeg at dem af jer der indtager det hellige standpunkt og kalder dem der ikke har et problem med at gentænde tobakken for junkier og lignende burde tage jer sammen.
Hvis det er noget i ikke selv har lyst til så lad da bare være med at gøre det, så simpelt er det.
Det er fint at I pointerer at det ikke er noget i selv har lyst til, men hold fornærmelserne til jer selv.
Fx er der en af jer der har skrevet at han ikke ved hvad han ville gøre ved sin kammerat hvis han fandt ud af at vedkommende gjorde det.
Har i overdrevet brug for at lade andre vide at I har et vedhæng mellem benene?
Det er fattet nu, så tag lige og styr aggressionerne tak.

Personligt kan jeg ikke ser forskellen på at gentænde en joint som ikke er færdigrøget (hvad jeg er sikker på at 99% af os har gjort) og til at åbne den og putte nyt papir omkring den hvis der stadig er indhold i den - ikke at jeg dog personligt gør det selvom jeg har gjort tidligere.
Hvis man ikke går rundt og samler joints på gaden for at gøre det og der er rigeligt med fyld tilbage i jointen så er der reelt ikke nogen forskel.
Der er forresten den gode grund til at gøre det at bunden ender med at være betydeligt stærkere end toppen (fordi olien flyder væk fra gløden og ned i jointen) og da det er langt hårdere at ryge bunden da røgen er langt varmere når man får den ind vil det være ganske logisk at tage den potente bund og sørge for at den er rygbar på en behagelig måde istedet for at skulle suge al den alt for varme røg der er fra en joint med kun et par cm fyld tilbage - bundtobak eller ej.

Forresten: selv hvis man bruger bundtobak vil der stadig ende en god del olie fra hashen i det, så hvis man alligevel har tænkt sig at lave en ny joint af resterne er det ikke nødvendigt med bundtobak - det vil blot gøre det mindre potent og mere ubehageligt at ryge fordi bundtobak typisk ikke er ristet (så man let kan smage når man kommer til det).

Og den tjære/olie som ender i bunden der bliver snakket om som værende åh-så-fæl er altså den som alle cannabinoiderne ligger i og den man rent faktisk prøver på at få ned i lungerne - hvis man ikke kan lide det så skal man helt lade være med at ryge for det er sådan det fungerer.
Det bedste og reneste thc-produkt jeg nogensind har prøvet havde en konsistens som honning ved normal temperatur og blev helt flydende ved bare lidt højere temperatur.
Det var forresten "budder" fra Canada og var blevet testet til at være +95% cannabinoider og 5-7 mg af det var mere end nok til at kvæste en totalt.
Bare lige for at pointere at THC og de andre gode sager rent faktisk har den form.
Hvis ens produkt let bliver blødt/olie-agtigt så er det et tegn på at der er en høj procent af THC/CBD/CBN i det - der bliver dog ofte fusket med det og tilsat bivoks og andre ting der gør det blødt og umiddelbart kan få det til at fremstå som værende mere potent end det i virkeligheden er.
Det har ihvertfald på fornemmelsen at der ofte gøres med de helt sorte former for hash (dem der normalt i forvejen er rigtig bløde som ægte charas osv) så man ender med et produkt der er utrolig blødt (selv ved lavere temperaturer hvilket kan være et tegn på at det ikke er cannabinioder der gør det blødt) og velduftende, men ikke synderligt potent.

Som Brown pointerer er det at man "genbruger" sine joints muligvis et tegn på at man har et misbrug, men det kommer fuldstændig an på hvordan det foregår.
Hvis man gør det fordi alle ens penge går til røg og man prøver at få det til at strække er det misbrugsadfærd, hvis man derimod gør det af princip fordi man synes det er fjollet at smide noget fint potent røg ud og ikke har et problem med at få fedtede fingre (hvor svært er det lige at vaske hænderne, ærlig talt - det er et sølle argument) er det en anden sag.

Jeg har lidt haft en fordom om at de fleste hashrygere ville være ret ligeglade med de usunde konsekvenser der følger ved indtagelsen af cannabis (ved rygning) fordi de nyder cannabis mest ved denne indtagelsesmetode, At benytte sig af den potente bund af en par joints man tidligere har slukket, mixe det i en ny joint har aldrig virket junkie-agtigt for mig.

Hvis jeg får lyst til at nyde cannabis-rusen en weekend hvor jeg ikke har noget bedre at tage mig til, selvom jeg måske ikke har økonomien til at smutte en tur forbi øen og hente ryger af god kvalitet i en mængde der gør op for turen derind (har et deltids arbejde mens jeg søger efter elevplads i en medievirksomhed så jeg kan begynde på film- og tv-produktionsuddannelsen) så flækker jeg gerne nogle skoder.

I har sku ret til jeres mening, men at i ligefrem skal dømme mig junkie fordi jeg nu vælger at gøre det, synes jeg er lidt fordomsfuldt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@Larmerfyr
Der er jo altså også forskel på at lade en joint ligge i askebærret og ryge på den senere, og at samle jointsskoder for de sidste 3-4 dage og fylde en pind med det. Godtnok kommer der en højere koncentration af aktive stoffer, men der kommer uden tvivl også en masse ekstra gift og fyldstoffer hvis man ryger alm hash. Og hvis man opvejer det at smagen er elendig, bitter, og indholdet af giftstoffer fra tobakken er mangedoblet i det sidste stykke joint synes jeg bestemt ikke at det kan opveje den skævert man vil opnå. Mener bestemt at en del af nydelsen ved en joint er netop smagen. Skulle man endelig synke dybt og smuldre det sidste af en joint ud, så skulle det da endelig ryges på bong da smagen nok ikke vil være så gennemtrængende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Ariaji skrev:
SunshineJunkie skrev:
Hvis du har røget 3/4 af en joint, slukker den og tænder den op igen senere - er det så lige så klamt som at flække 4-5 skodder over i en ny indpakning? :P

Næsten.
Bortset fra at du kun ryger 1/4 klam joint ved den der slukkes og senere bliver i tændt, i stedet for 1 hel klam joint med den der er lavet af skodder.

Jeg ryger aldrig den sidste 1/5 af mine joints fordi den bundtobak jeg har lagt i (ja jeg ryger aldrig uden bundtobak) har fungeret som et ekstra filter i jointen. Alle de klamme olier, tjære og andre snaskede stoffer sætter sig i den nederste del af jointen. Så derfor kunne jeg aldrig nogensinde drømme om at lave en hel joint ud af 4-5 skodder da jeg så ender med en hyperklam, ultrakoncentreret tjærejoint. Rigtig guf for lungevævet! :roll:

Hvis I ikke bruger bundtobak, så vinder I en lille smule ved at bruge skodder ja, men til gengæld ryger I en joint der er hammer meget mere usund end en frisk en.
Smid en bund i - det er mere økonomisk og langt sundere end at sidde og ryge jointskodder. Som CoA siger så er det hyperbumset...

Du har sgu argumenteret dig frem til at jeg ikke vil ryge skodder igen. Desuden vil jeg begynde at bruge bund tobak.

Det ville være nice hvis flere kom med argumenter istedet for bare at claime "at ryge skodder = Junkie". Personligt havde jeg ikke overvejet at meget tjære satte sig i bunden og at den derfor er mere skadelig. At kalde mig hashjunkie ville være en lodret løgn da jeg kun ryger 1-3 gange om måneden. Men før kunne jeg da godt finde på at gemme en joint der var røget 3/4 af, for at ryge den senere.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tja. Det er vel fint nok men hvorfor? Jeg ville aldrig nogen sinde gøre det.

Hvis du ikke har økonomi til at ryge hash så må du lade være. Det er af den grund at jeg finder det yderst underligt at genbruge sine skodder. For mig er det sådanne noget hippie re-cycle. Nok om det, min mening er skrevet!

Junior medlem

Det er lidt sjovt at høre på hvor fine fornemmelser folk har over at ryge den fede. Jeg ryger den fede fordi jeg trænger til at blive bollet i hjernen efter en hård lang uge, og så ryger gerne så meget at jeg sidder og ikke kan fremstamme nogle ord til min kammi der gir mening, og hvis jeg alligevel gør, sidder han selv og er for lam og langt væk til at have opfattet hvad jeg sagde, og så griner jeg bøvet og det synes jeg er nice. Så har jeg det rigtig godt og er klar til en ny uge. Og så er det muligt at jeg er fucking klam og narkoman agtig fordi jeg ikke ryger for smagens skyld, eller fordi det er fedt at være "social" og fordi hele ceremonien ved at ryge en fed ikke er det der tænder mig. Og når det så er sagt, så vil jeg vædde med at størstedelen og jer højrøvede idioter, som er for cool til at ryge skodde, fordi i er for rige, og har for god stil, er de virkelige bumser som ryger hver dag og bruger argumenter som "social, smagsoplevelse, overmenneske, helbred" til at forklare hvorfor det ikke gør jer til nogle klamme junkier.

Det er fandeme ligeså dumt som at høre bistandsbumsen nede på bænken sidde og brokke sig over hvorfor hans skattekroner skal gå til de ældre og indvandrerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
deranged606 skrev:
Det er lidt sjovt at høre på hvor fine fornemmelser folk har over at ryge den fede. Jeg ryger den fede fordi jeg trænger til at blive bollet i hjernen efter en hård lang uge, og så ryger gerne så meget at jeg sidder og ikke kan fremstamme nogle ord til min kammi der gir mening, og hvis jeg alligevel gør, sidder han selv og er for lam og langt væk til at have opfattet hvad jeg sagde, og så griner jeg bøvet og det synes jeg er nice. Så har jeg det rigtig godt og er klar til en ny uge. Og så er det muligt at jeg er fucking klam og narkoman agtig fordi jeg ikke ryger for smagens skyld, eller fordi det er fedt at være "social" og fordi hele ceremonien ved at ryge en fed ikke er det der tænder mig. Og når det så er sagt, så vil jeg vædde med at størstedelen og jer højrøvede idioter, som er for cool til at ryge skodde, fordi i er for rige, og har for god stil, er de virkelige bumser som ryger hver dag og bruger argumenter som "social, smagsoplevelse, overmenneske, helbred" til at forklare hvorfor det ikke gør jer til nogle klamme junkier.

Klamme junkier.

Det er fandeme ligeså dumt som at høre bistandsbumsen nede på bænken sidde og brokke sig over hvorfor hans skattekroner skal gå til de ældre og indvandrerne.

HAHAHAHAHAHAHA
Made my day :lol:
"Jeg er så sej at jeg ikke kan tale når jeg er skæv" HAHAHAHAHA
Keep em coming!

Insane psychedelia user!

...der er ikke noget i vejen med at være junkie, der er noget i vejen med at være ussel. Så er det underordnet om man er junkie eller ej.

Hvis folk ryger skodder, fint med mig, kan ikke se hvordan det kan sammenlignes med, at være junkie. En junkie injicerer narko med nål, måske ryger han skodder, måske ikke. Hvad kan vi overhovedet bruge sådan en diskussion til?

Insane psychedelia user!

Godt svar FromCirclesAllRise.

Jeg synes at det er ærgeligt at denne tråd er blevet til ligegyldige fornærmelser, jeg-er-sej-udsagn og direkte usande ting om at gentænde en joint.
Men sådan er det jo for det meste desværre.
Jeg kan kun opfordre til kraftigere moderering (hvilket denne tråd trænger til, ligegyldige fornærmelser burde slettes) eller solid selvjustits (yeah right).

Senest rettet af LarmerFyr 04 mar 2010 20:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Almindelig høflighed når man udtrykker sine meninger er i min bog altid værdsat, men lader desværre til at være en mangelvare herinde. :P

Ædruelighed er muligvis også en mangelvare, når man kaster med ord som junkie på et forum hvor der diskuteres substanser af mennesker som dagligt/ugentligt fyrer bønne, men er for fine til at slukke deres joint og tænde den igen. Jeg finder stadig dette faktum komisk.

Jeg synes der skal være plads til alle - "live and let live" jeg har intet til overs for dem der forsøger at gøre andre folk til tabere for sig selv at føle dig som en vinder.

Insane psychedelia user!

:tnx:

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Kristian12 skrev:
...jeg finder det yderst underligt at genbruge sine skodder. For mig er det sådanne noget hippie re-cycle. Nok om det, min mening er skrevet!

Kristian12 siger alt hvad der er behov for at bliver sagt! Skide hippier :wink:

:sucks:

Medlem

et godt råd, hvis i laver joints af jeres skodder, så bare tag nolderne og lad det klamme være, rist en ny smøg. hvis man brænder sådan et lille nold af, kan du på ingen måde lugte om det er fra en klump eller fra et joint skod.

har gjort det selv af og til, f.eks hvis vi har siddet nogle mennesker herhjemme, og jeg dagen efter vågner op med massive tømmermænd, intet nold, et askebæger fyldt med skodder og en lyst til at ryge. junkie agtigt vil jeg nok ikke kalde det, måske lidt desperat.. men det er jeg egentlig ret ligeglad med, jeg har det fint med mig selv og mit ego er ikke for stort til ikke at ryge nolder fra skodder hvis jeg har lyst til at være skæv :)

Medlem
Brugeravatar

Hahaha, det er sq en grineren tråd den her!

Har selv stået i den situation før, hvor jeg har rullet en "frisk" af gamle skodder, pga. mangel på bedre :)

Men kan dog ikk huske hvornår jeg sidst, har stået i den situation, hehe

Min mening: Fred være med det, men nok noget man ikk behøver at fortælle vennerne :D

Child of Aum skrev:
Eller man står og ryger en pind med en mate og når den så når bunden, så siger man hey stop - skod den, så gemmer jeg den til senere, har nemlig lige en 4-5 skodder liggende i min pose her i lommen... JUNKIE!!!!!!

Haha... Alt for grineren CoA... Det værste er jeg kender typen ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]