Amphia: Skriver du ikke en opfølger, når du står op imorgen (altså mandag d.1.), om hvordan du har det? Og evt. også igen om aftenen?
Jeg synes, at du skal give din psykolog
mindst én chance til (som det også ser ud til, at du vil gøre). Hvorfor synes du ikke, at det fungerer?
Det er selvfølgelig vigtigt, at du føler at du får noget ud af det, og at din psykolog forstår dig og du kan stole på ham/hende. Hvis du ikke synes, at I snakker godt sammen efter de næste 2-3 samtaler, så skal du nok overveje at finde en anden.
Ellers kan du jo også prøve at tage det op med din psykolog, at du ikke synes det fungerer. Hvis det er noget specifikt som du kan sætte fingeren på, der ikke fungerer, så kan det jo være, at han/hun kan ændre det, eller på en anden måde løse problemet/problemerne. En stor del af idéen med psykolog-samtaler er jo (som navnet siger

), at man snakker sammen og lytter til hinanden, så hvis du ikke er åben med de ting du tænker på, og ikke fortæller ham/hende om hvad du synes, og hvad der kunne være bedre, så får du jo ikke det optimale ud af samtalerne.
I hvilken forbindelse går du til psykolog? Har det noget at gøre med det, som du også tager SSRI mod? Altså en depression?
... Og
NEJ - selvmord er IKKE den eneste (ud)vej!!!
Jeg synes altså, at det lyder lidt diva-agtigt, at du snakker om selvmord, efter at du har dummet dig på en aften i byen! Kan du ikke selv se det? Pengene kan du tjene ind igen, vennerne vil tilgive dig efterhånden, hvis de er gode venner - ellers så fuck dem. Og enten vil pigen du har/havde noget kørende med tilgive dig, eller også så må du ud og finde en anden.
Der er MANGE folk der har det MEGET værre end dig - både mht. fattigdom, ensomhed, depression, sjæle-kvaler, ulykkelig kærlighed osv. osv. osv. osv..
... OG: Hvis det med pistolen IKKE bare var en metafor, så synes jeg straks at du skal skaffe dig af med den (helst smide den ud, så der ikke er en eller anden tilfældig aggressiv nar, der får fat i den, og begynder at bruge den til at bryde et bredt udvalg af De 10 Bud).
Det er IKKE smart at have dødbringende skydevåben i sin nærhed, hvis man er deprimeret eller på anden måde psykisk ustabil.