Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hmm... Det her er lidt over 10 min. efter sidste indlæg, så du er nok stadig i følelsernes vold hvad denne aften angår.

Du skal først og fremmest sørge for at sove! Med cola er det nok muligt, og du sover nok allerede nu.
Læse du alligevel med nu, skal du lade være med at lade dig styre for meget af alt det dumme du føler du har gjort i aften. Det kan godt være du har trådt nogle venner over tæerne, og det er dem du snakker med i telefon nu. Men I er nok alle sammen lidt for blæst og lidt for tossede til at lave en ordentlig løsning nu. Sov og vent til i morgen, til I kan formulere nogle klarere sætninger til hinanden.
Mister du nogle venner og hende du har noget kørende med, så fuck det lige nu. Jeg tror bare det er vigtigere du får ro på dig selv, og får undskyldt i morgen. Jeg har selv dummet mig et par gange når jeg har været fange i følelser og følt det eneste rigtige var at udrede situationen med "hæderlige" ord som man selv føler er helt vildt perfekte, og med garanti vil overbevise ens "modstander" om, at man er et godt og fornufigt menneske... men sådan er det ikke! Sov! vent! og tag den i morgen med tålmod og undskyld dine dumme fejl der, og søg at forbedre det du vil og kan på dig selv, så du ikke vil stå i samme situation næste gang colaen, bajerne og andre stoffer ryger inden bords!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
P.S. Nej.. selvmord er ikke den eneste vej.. Det er slet ikke en vej.. Undskyld mig.. men det er noget drama du gør til mere end en elefant i dit eget hovede nu. Selvmord er hvad man på godt finsk kalder "knapsu"!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Amphia: Skriver du ikke en opfølger, når du står op imorgen (altså mandag d.1.), om hvordan du har det? Og evt. også igen om aftenen?

Jeg synes, at du skal give din psykolog mindst én chance til (som det også ser ud til, at du vil gøre). Hvorfor synes du ikke, at det fungerer?
Det er selvfølgelig vigtigt, at du føler at du får noget ud af det, og at din psykolog forstår dig og du kan stole på ham/hende. Hvis du ikke synes, at I snakker godt sammen efter de næste 2-3 samtaler, så skal du nok overveje at finde en anden.
Ellers kan du jo også prøve at tage det op med din psykolog, at du ikke synes det fungerer. Hvis det er noget specifikt som du kan sætte fingeren på, der ikke fungerer, så kan det jo være, at han/hun kan ændre det, eller på en anden måde løse problemet/problemerne. En stor del af idéen med psykolog-samtaler er jo (som navnet siger :) ), at man snakker sammen og lytter til hinanden, så hvis du ikke er åben med de ting du tænker på, og ikke fortæller ham/hende om hvad du synes, og hvad der kunne være bedre, så får du jo ikke det optimale ud af samtalerne.

I hvilken forbindelse går du til psykolog? Har det noget at gøre med det, som du også tager SSRI mod? Altså en depression?

... Og NEJ - selvmord er IKKE den eneste (ud)vej!!!
Jeg synes altså, at det lyder lidt diva-agtigt, at du snakker om selvmord, efter at du har dummet dig på en aften i byen! Kan du ikke selv se det? Pengene kan du tjene ind igen, vennerne vil tilgive dig efterhånden, hvis de er gode venner - ellers så fuck dem. Og enten vil pigen du har/havde noget kørende med tilgive dig, eller også så må du ud og finde en anden.
Der er MANGE folk der har det MEGET værre end dig - både mht. fattigdom, ensomhed, depression, sjæle-kvaler, ulykkelig kærlighed osv. osv. osv. osv..

... OG: Hvis det med pistolen IKKE bare var en metafor, så synes jeg straks at du skal skaffe dig af med den (helst smide den ud, så der ikke er en eller anden tilfældig aggressiv nar, der får fat i den, og begynder at bruge den til at bryde et bredt udvalg af De 10 Bud).
Det er IKKE smart at have dødbringende skydevåben i sin nærhed, hvis man er deprimeret eller på anden måde psykisk ustabil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^^ Well said, Zarathustra.

Op med humøret, det skal nok gå det hele. Du har bare fået en ordenlig omgang moralske tømmermænd.

Medlem

Bor hjemme stadig ja ..
Forventer at de får mig ind i "jeres" Verden igen :S lever jo i min egen lille verden

Medlem

jamen idag har jeg det stadig fuckt op .. det er rimelig nederen, men tjaa har det lidt bedre efter jeg har læst alle indlægene 3 gange :)
Men alligevel er jeg ik på toppen ..
tager rundt og snakker med alle idag,
Ringer til damen og undskylder.
ellers tager jeg en slapper med noget træning og noget go mad og en go film (:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Det lyder som en rigtig god ide, jeg er glad for at du kom igennem natten.
Husk at for at en psykolog kan hjælpe en er det nødvendigt at man er fuldstændig ærlig over for ham/hende om sine problemer og sit liv, ellers kan han simpelthen ikke hjælpe en og der vil ikke opstå et tillidsforhold da han kan mærke at man lyver eller udelader noget og man lukker ham jo ikke ind.
Det kan godt være svært at være hudlæs ærlig omkring ens eget liv, men husk på at psykologen har komplet tavshedspligt og ikke engang må fortælle noget til dine forældre uden at du giver ham lov.
Hvis han gør det og du finder ud af det kan du klage og så hænger hans praksis i en tynd tråd så det er ikke noget de så meget som overvejer.
Og selvom du har lavet rod med stoffer osv så har han med garanti hørt massere af historier fra folk der har været endnu længere ude og vil ikke løfte øjenbrynene.
Giv det en chance, det hjælper virkelig når man har rod indeni.
Lykke til!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Zarathustra skrev:
Der er MANGE folk der har det MEGET værre end dig - både mht. fattigdom, ensomhed, depression, sjæle-kvaler, ulykkelig kærlighed osv. osv. osv. osv..

Jeg kan ikke lade være med at kommenterer netop den sætning, da jeg tit støder på den i forskellige former.
Jeg har aldrig forstået den, hvorfor skulle han få det bedre af at få af vide at der er nogen der har det hårdere end ham?
Med den sætning prøver du (bevidst/ubevidst) at give ham dårlig samvittighed over hans følelser, ad siger jeg bare.

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 01 mar 2010 12:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Har været utrolig langt ude med stoffer siden jeg var 13 år .. er snart 19 nu stoppede for 1 år siden ..
Nu sku jeg jo bar lige prøve det igen, men så gik det jo helt galt :S

Og nej forstår heller ik den sætning ?
Jeg gider da ik være hævede over andre personer?
alle er lige stillet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror at det Zarathusta mener med den sætning er, at du har dummet dig i byen, hvilket er noget alle kan komme til. Det er heldigvis en midlertidig sitiuation, som du nok skal komme dig over.

Der er ikke så meget andet at gøre, end at tage det i stiv arm. Som du også tidligere har nævnt, så har du allerede lagt en plan, og så er det bare at tage den derfra

Medlem

Okay (:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Alt Ædende Ateist skrev:
Zarathustra skrev:

Jeg kan ikke lade være med at kommenterer netop den sætning, da jeg tit støder på den i forskellige former.
Jeg har aldrig forstået den, hvorfor skulle han få det bedre af at få af vide at der er nogen der har det hårdere end ham?
Med den sætning prøver du (bevidst/ubevidst) at give ham dårlig samvittighed over hans følelser, ad siger jeg bare.

Det kunne måske sætte tingene i perspektiv, så han ikke straks finder pistolen/galgen frem, når han har haft en dårlig tur i byen, men istedet for begynder at værdsætte nogle af alle de ting han trods alt HAR. Og begynder at være taknemmelig for, at han trods alt har nogle venner, at der er piger der er interesserede i ham, at han åbenbart har masser af penge at bruge i byen osv. osv..

Medlem

jamen det er pisse irreterende, i dag har jeg bar fået den ene sms efter den anden fra jasmin (hende jeg var vild med)
Om jeg bar ska brænde i helvede og håber jeg dør osv :S

:'/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Jasmin lyder som en so

Medlem

hvorfor det ??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hør nu her makker - det er tilladt for alle at fucke up i den - det skal ens venner acceptere undskyldningen for og ens dame, hun skal fandme da sætte sig ind i hvorfor du gjorde hvad - derfor hun måske lyder lidt til ikke at være så voksen - SO er måske et hårdt ord at bruge.

Hvis der ikke er plads til fejltrin, uanset størrelse, så tror jeg du færdes i det forkerte miljø, fordi alle mennesker fejler, dem som ikke forstår det, er IMO intet værd.

PLUR

Medlem

jamen det var virkelig stort fuckt op ..
og ja tænker over det hun er endelig en so !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Ja fuck nu hende! Hun lyder som en umoden ustabil møgkælling! Var det ment to be, så ville hun nok ikke stejle såen over et så lille fuckup.
Glad for at høre du allerede er i bedring! Keep on going my friend! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tag en kold tyrker.. Hårdt ved det har selv været der.. Har selv været og er der stadig nogen gange der hvor mange tænker.. Er det ik bare lettere at sige farvel til denne verden.. Men så enkelt er det sku ikke!!

Som sagt.. Tag en kold tyrker.. Find ud af hvor du er... Rod bod på det du har gjort forkert.. Kan godt være du mener du har fucket totalt.. Men så længe man kommer og undskylder for det man har lavet så kan man komme flere skridt videre..

Medlem

har snakket med alle mine venner om det, de er cool med det og har sagt det er iorden bar jeg slapper af næste gang (:
Men jasmin?! står og siger jeg ska brænde i helvede og dø osv..
er det iorden hvis jeg slagter hende?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]