Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
DoktorK skrev:
Vi kæmper trods alt for et informativt HR-site, hvor folk kan søge den hjælp, de skal bruge, så de ikke går galt i byen.

Jeps - heller ikke når det gælder produktion af ulovlige ting..... Den holder sgu ikke, den der med HR - eller jo prinicippet holder - men det bliver sgu lidt svært at gemme sig bag....

Svampe og Cannabis Dyrknings er nok ikke lige så meget med HR at gøre - altså ikke fordi jeg synes de skal væk - jeg ret glade for dem;)

Men vi kan jo bare håbe at regeringen er så dumme som de plejer, fordi så kan vi jo praktisk talt smugle en nuke ind i deres egen baghave, det jo monsterskyklapper de går med..

PLUR

Det ved jeg nu ikke, om jeg er enig med dig i. Jo, tildels kan man diskutere, hvorvidt produktion og dyrkning af illegale substanser er HR-berettiget. Men du skal huske på, det jo kan sikre brugeren en sikker kilde til de stoffer, denne ellers ville have erhvervet sig på det sorte marked og dermed ikke har haft mulighed for at kende til indholdet af. At folk er selvforsynende uden at skulle støtte kriminelle bander og risikere at ende med et forkert produkt, der i værste fald kan føre til døden. Det er da HR!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Halugenlampe skrev:
det var faktisk en god ide og godt formuleret, Arpheus.

Tak skal du ha. Jeg ved ikke lige med den præcise formulering og slutningen, men en pressemeddelelse bliver de vel nødt til at forholde sig til og lejligheden kan jo benyttes til indirekte at svare på kritik og aflive rygter og spekulationer.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
MDMAInMedicine skrev:
Hvis jeg skal give Peter Skaarup lidt kredit, så må jeg indrømme jeg troede det var opskriften på paracetamol -> DOB, de havde i tankerne.
Ironisk nok blev blev det indlæg skrevet af Dex selv. Sørgeligt er det.

Hvis det er tilfældet så svarer niveauet i politik jo til en retarderedet børnehaveklasse. Retter sagt DF's vælgere svarer til en retarderedet børnehaveklasse. Hvis folk er blevet så blanke at de spiser fra hånden når folk som Skaarup kaster om sig med fordomme om ting han ikke engang har styr på. Det er uforskammet og burde straffes med total udelukkelse af dansk politik.

Populisme har intet med ideologier at gøre. Når man stifter et parti skal man da have nogen urokkelige værdier fra starten af. Ellers skal mit næste parti hedde social-liberalistisk-konservative-borgelige-radikale-venstre-listen.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
hamp skrev:
Jeg ved ikke omjeg har overset det, men Dex var jo netop ikke en af skaberne, ellers må det da have været under andet brugernavn, da dex først er oprettet adskillige uger efter starten!

Du har ret, Dex var en engageret kraft for Psychedelia næsten fra starten, men han var ikke en af stifterne.

Arpheus, MDMAInMedicine, gode indlæg. Vi har tænkt på noget i stil med en pressemeddelelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:

Og så burde junking være ret tabu herinde, eller i mildeste grad, shunnes så meget, at det bliver som det skal være - INGEN JUNKER SIT LORT..... det sjovt nok mest dem som slår folk ihjel - undskyld mig og det ikke for at hakke på nogen direkte - men jeg har efterhånden oplevet ret mange dø i miljøet og sjovt nok så er 80% af dem junkier af den ene, eller anden art... Det er desværre som jeg tit er blevet sablet ned for at sige.... Bunden..... eller enden.. det sidste skridt... kald det hvad i vil.... Men de fleste af dem som ender med nålen i kroppen, ender også med at dø af det..... Hvis man ser på statistikken her på psy.dk, er det også omkring de 80% af dødsfaldene der har været junkiedødsfald - hvis ikke af stoffet, så indirekte af følgevirkninger.... Alle de her oplevelser får mig bare til endnu mer at stå fast på det jeg er opdraget til.... junkie=døden...... sådan er det bare - desværre..... Hvis man på et tidspunkt føler at nålen er næste skridt, så sæt geværet for panden.... fordi at stikke sig selv med narko, er det længeste selvmord du kan foretage dig og det som skader din omverden allermest.... Dette er ikke sagt for at svine nogle af vores kære afdøde - det slet ikke sagt som noget følelsesmæssigt - det bare fakta.... bevist fakta.

PLUR

Så må jeg virklig være dårlig til det der IV'ing af opiater, nu har jeg gjort det mindst dagligt i over 15 år.
Givet, man bliver afhængig af lortet, sidst jeg talte havde jeg kun været "ædru" 20-30 dage ud af de sidste 4500 dage, men jeg er ikke død endnu og jeg blev født før aborten blev fri, så jeg er sku ikke helt ung mere.
Der er absolut ingen HR i det du skriver, tværdigemod! En eller anden fucker hvis liv er ved at glide i den retning vil tro at nu kan han lige så godt tage den hele vejen ned. For ikke nok med at BT fortæller ham at junkie=døden så gør de det sku også inde på psy.dk

Virkeligheden er som aldtid langt mere kompleks end x=y

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
bindegal skrev:
Child of Aum skrev:

Og så burde junking være ret tabu herinde, eller i mildeste grad, shunnes så meget, at det bliver som det skal være - INGEN JUNKER SIT LORT..... det sjovt nok mest dem som slår folk ihjel - undskyld mig og det ikke for at hakke på nogen direkte - men jeg har efterhånden oplevet ret mange dø i miljøet og sjovt nok så er 80% af dem junkier af den ene, eller anden art... Det er desværre som jeg tit er blevet sablet ned for at sige.... Bunden..... eller enden.. det sidste skridt... kald det hvad i vil.... Men de fleste af dem som ender med nålen i kroppen, ender også med at dø af det..... Hvis man ser på statistikken her på psy.dk, er det også omkring de 80% af dødsfaldene der har været junkiedødsfald - hvis ikke af stoffet, så indirekte af følgevirkninger.... Alle de her oplevelser får mig bare til endnu mer at stå fast på det jeg er opdraget til.... junkie=døden...... sådan er det bare - desværre..... Hvis man på et tidspunkt føler at nålen er næste skridt, så sæt geværet for panden.... fordi at stikke sig selv med narko, er det længeste selvmord du kan foretage dig og det som skader din omverden allermest.... Dette er ikke sagt for at svine nogle af vores kære afdøde - det slet ikke sagt som noget følelsesmæssigt - det bare fakta.... bevist fakta.

PLUR

Så må jeg virklig være dårlig til det der IV'ing af opiater, nu har jeg gjort det mindst dagligt i over 15 år.
Givet, man bliver afhængig af lortet, sidst jeg talte havde jeg kun været "ædru" 20-30 dage ud af de sidste 4500 dage, men jeg er ikke død endnu og jeg blev født før aborten blev fri, så jeg er sku ikke helt ung mere.
Der er absolut ingen HR i det du skriver, tværtimod! En eller anden fucker hvis liv er ved at glide i den retning vil tro at nu kan han lige så godt tage den hele vejen ned. For ikke nok med at BT fortæller ham at junkie=døden så gør de det sku også inde på psy.dk

Virkeligheden er som aldtid langt mere kompleks end x=y

Virkeligheden er mere kompliceret end som så, det ved de fleste godt herinde, så det faktum at du lever (og er afhængig) er heller ikke = at heroin er ufarligt vel?

Hvis du havde lyst, kunne du sikkert fortælle om de kropslige komplikationer der er forbundet med et så langt misbrug, eller psykiske og sociale komplikationer - men det er ikke min pointe at du skal det.

CoA sætter det på spidsen, og du har ret i at det er problematisk at ekskludere en stofbrugergruppe på en narkohjemmeside. Men nu startede psy jo heller ikke med at være et forum hvor folk junkede, men det er det så åbenbart blevet? Psy startede med at være sted for folk der syntes det var sjovt at lamme sig - senere blev HR koblet på morskaben. Men jeg kan se at du oprettede dig i 2002, så det er du jo nok også godt selv klar over., Fordi dengang, der var det tabu at tage heroin, og der blev set ned på det, jeg ved ikke om grænsen har rykket sig, jeg tror det, men ved det ikke.

Men noget andet er, at nogle kloge hoveder siger at heroin misbrug som regel kommer i bølger, i de senere år har der været et fald i heroin misbrug på landsplan. En mulig forklaring er, at de nye der begynder at eksperimentere med stoffet ikke kender så meget til de negative ting der er forbundet med stoffet, fordi de ældre der kender til det, ofte dør, og det giver således plads til nye. De nye begynder så og bliver afhængige, får måske blandingsmisbrug, dør, eller kommer måske mere eller mindre ud af misbruget. Imens den nye bølge er "i gang", er de et tegn på til omverden at stoffet er potentielt meget meget farligt, og virker afskrækkende, men når den gruppe dør, ja, så står der en ny gruppe klar, og bølgen gentager sig. Det jeg tænker er: er vi ved at se en ny bølge herinde siden heroin bliver mere og mere populært? Det kan man vel egentlig kun sige hvis psy var repræsentativ for den samlede stofscene, og det er jeg ikke helt sikker på at psy er.

Medlem
Brugeravatar

"80% af dødsfaldene der har været junkiedødsfald"
Hvem er er det du referrer til child of aum? og hvad er dine kilder?
At folk var dine venner eller bare rygter herfra og det du har læst i aviserne?

Edit:
"Og så burde junking være ret tabu herinde, eller i mildeste grad, shunnes så meget, at det bliver som det skal være - INGEN JUNKER SIT LORT"
Er det noget du skal bestemme hvad der er god og dårlig narko stil eller hvad?

Senest rettet af mr.hara 03 mar 2010 13:54, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

poke-1-kenobi skrev:

Virkeligheden er mere kompliceret end som så, det ved de fleste godt herinde, så det faktum at du lever (og er afhængig) er heller ikke = at heroin er ufarligt vel?

Hvis der var nogle der tog budskabet i min post som; at jeg ville bagatellisere risikoerne ved brug af opiater, underordnet hvordan de bliver indtaget. Eller de konsekvenser der er ved hvilket som helst misbrug, det være sig personlig, socialt, økonomisk eller noget af alt det andet lort der følger med. Så lad mig straks udrydde den misforståelse!
Jeg undskylder, hvis jeg formuleret mig dårligt.
Men jeg tog det som givet at alle der har klaret bare de første par år af deres folkeskole ved at man kan blive afhængig at opiater og er man først afhængig af det er det meget svært at komme ud af igen. Og sådan skal det være, vi skal forklare vores unger at misbrug i almindelighed og opiater i særdeleshed er no-no.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er lidt off-topic men jeg bliver nød til at komme ud med det...

Peter Skaarup du er så fucking grim, hvem bider deres fortænder ned i underlæben når de prøve at smile til kameraet. Det er en direkte provokation.. "Se mit fjogede grin jeg er har noget klogt at sige..."

Puhaa..

Billede

Det er ikke engang et smil, det er en syg måde at lave grimasser på. Føj!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rootmood skrev:

Peter Skaarup du er så fucking grim

Ha' dog lidt medlidenhed med manden, det må ikke være let når man kun kan få den op at stå ,hvis man har en lille lyshåret dreng klædt ud i hitlerjugend uniform til at pisse i sin havergryn!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum skrev:

PLUR

Der er altså også andet der spiller ind der. Jeg har selv taget diverse stoffer IV og IM gennem de sidste 14 år, og ja, jeg har da haft perioder hvor mit forbrug af især amf og/eller meth har været selvdestruktivt, men de er gået over igen.

Det er ikke sådan at jeg ligefrem vil opfordre nogen til at bruge nåle, men jeg vil gerne pille noget af det der skræmmekampagne af det, for der er fandme mange tåbelige historier om det i omløb.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

bindegal skrev:
rootmood skrev:

Peter Skaarup du er så fucking grim

Ha' dog lidt medlidenhed med manden, det må ikke være let når man kun kan få den op at stå ,hvis man har en lille lyshåret dreng klædt ud i hitlerjugend uniform til at pisse i sin havergryn!

Vel sagt, hr.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
mr.hara skrev:
"80% af dødsfaldene der har været junkiedødsfald"
Hvem er er det du referrer til child of aum? og hvad er dine kilder?
At folk var dine venner eller bare rygter herfra og det du har læst i aviserne?

Edit:
"Og så burde junking være ret tabu herinde, eller i mildeste grad, shunnes så meget, at det bliver som det skal være - INGEN JUNKER SIT LORT"
Er det noget du skal bestemme hvad der er god og dårlig narko stil eller hvad?

Det første har jeg pm'et dig med.

Det andet...

Om jeg skal bestemme hvad der er god og dårlig narkostil? Det er ikke det jeg snakker om - føler du dig truffet da? Sidder du selv med nålen i armen? Det ikke for at provokere, der må bare være en grund til du føler dig truffet på den måde der - som om jeg fornærmer nogens "narko-stil" hvilket da var et langt ude ord.... Stil og Narko i samme "ord" jepperdi - jeg tror ikke det er to ting du skal koble for meget sammen - er ret sikker på det ikke er sundt for sjælen.

Jeg ved at den by jeg bor i, der bliver heroinhandlere smadret til ukendelighed, derfor er der ikke nogen, de er allesammen i nabobyen - som ikke magter at gøre det samme åbenbart - jeg har intet imod at folk bruger heroin - det sgu fint med mig.... Jeg har noget imod folk skyder ting ind i deres årer - det er noget der kun skal gøres hvis den er HEEEEEELT slem og man skal reddes fra et eller andet... f.eks på hospitalet.... Ryg dog skidtet - altså - det må da give rush nok.

Når jeg bliver træt af coke f.eks - så cracker jeg resten og ryger det - det er der ikke noget forkert i - der heller ikke noget forkert i at suge heroin fra et sølvpapir - det også ok - det junkierne, de ikke ok - eller jo, som personer er alle dem jeg har kendt været ganske fine og rare mennesker - det ikke personerne jeg er ude efter - det er selve handlingen - det at skyde sit stof ind i sin blodåre - det dårlig stil og personligt, gider jeg ikke se på det - så må de sgu skride hjem og junke deres lort..... og det lort kan være det samme som jeg selv sidder og sniffer eller ryger - det blive bare til lort når det bliver suget op i pumpen, det kan jeg ikke gøre for, det er noget universet har bestemt ved at forære vores hoved et styresystem som reagere ret kraftigt på belønning og straf...... Heroin=Belønning - Abstinens=Straf..... Så enkelt er vores hjerne heldigvis ikke, godt vi ikke er hunde.

Men hara - det da ok du synes det fed stil at sidde og stikke sig selv i armen med en nål - fordi det er vel det du synes ikke?

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg synes at psychedelia.dk er blevet så meget mere HR-orienterede her på det sidste. Det er sandt at "fuck-forumet" var lidt et skåplan (jeg bidrog selv til det), men generelt set synes jeg at denne side er en af de sider på nettet hvor HR ligger mest i fokus. Folk er rigtigt dygtige til at melde ud når der er faresignaler fra brugerne, og rådene herinde plejer at väre relevante og velovervejede - og er de ikke det kommer der altid modreaktioner. DF burde holde sig til det de gör bedst... et eller andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:

Jeg ved at den by jeg bor i, der bliver heroinhandlere smadret til ukendelighed, derfor er der ikke nogen, de er allesammen i nabobyen - som ikke magter at gøre det samme åbenbart

Men hara - det da ok du synes det fed stil at sidde og stikke sig selv i armen med en nål - fordi det er vel det du synes ikke?

PLUR

Jeg ved ikke hvad der gør mig mest paf. At du ser det som en løsning at smadre heroin handlere til ukendelighed, og at det er en skam at nabobyen ikke magter det samme, eller du tror at det betyder at man ikke kan købe heroine i "din by"
Og så forsætter du f… med at sige at du har det ok med freebase. Jeg har set så mange folk glide i svinget så jeg har ikke længere har tal på det, men det jeg har set flest gå ned på, med den største fart er… trommehvirvel..freebase… Ting!!.... Så hvis du gennemtænker dette simple råd har du vundet!!… En langt større chance til at blive 40!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det er forkert at retfærdiggøre den ene super vanedannende ting med den anden super vanedannende ting. Ryge det, skyde det, vi kommer ikke uden om at chancen for at blive hooked er lige stor da biotilgængeligheden er så stor.

Man må ikke bruge napalm i krig men hvid fosfor synes jeg godt man må bruge, for at komme med et ligne eksempel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I rest my case - så bliv dog ved med at junke heroin - det dør man jo ikke af... det kan vi jo se... sjovt nok har jeg aldrig kendt en som er død pga freebase....

Og jeg bliver meget mere end 40, sidder jo ikke og misbruger kemikalier til hverdag - har været på den her side i 10 år ca - har været i miljøet i 19... Har alle mine fingre, er nogenlunde sane, har ikke noget kemisk misbrug - men det fint - skyd jeres hero lort - jeg skal nok skrive R.I.P når tiden er inde.

PLUR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du har fuldstændig ret i at det er pisse usundt hvis man skyder sig tit.

Min pointe er nu mere at det er pisse usundt for krop og sjæl at skyde det, ryge det, sniffe det på dagligt plan.

Så er det egentlig ligemeget hvordan du indtager det, for hvis du gør det på et daglig plan med et stærkt vandannende stof, som hero, coke, amf, så er risikoen for at dø eller andre ubehagelige ting meget større.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Kunne man ikke forestille sig en der skyder heroin, som et menneske der har truffet et valg, velvidende om de mulige konsekvenser? Det kan jeg. Måske er det et menneske der har det skidt med sig selv og derfor skal ha al den hjælp der kan tilbydes. Længere er den ikke for mig. Hvis vi ikke kan bære på den ene side, at give individet den frihed og på den anden side hjælpe, hvis der er brug for det, så lever vi et fattigt samfund.

Den der med, at heroinhandleren skal ha tæsk, er langt ude. Hans indtægtsgrundlag skal fjernes gennem en delvis lovliggørelse og har han brug for heroin, så skal det ordineres, så han har ikke har behov for at begå kriminalitet.

Vi stræber efter et samfund der er fri for lidelser og fejl og i vores forsøg på at nå målet, skaber vi et system så totalitært, at vi ikke engang kan få øje på det.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

PLUR

EDIT

Alt slettet fordi morten14 er wannabe MOD - LOL mand.

PLUR

Senest rettet af Freakaling 04 mar 2010 13:38, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]