bindegal skrev:
Child of Aum skrev:
Og så burde junking være ret tabu herinde, eller i mildeste grad, shunnes så meget, at det bliver som det skal være - INGEN JUNKER SIT LORT..... det sjovt nok mest dem som slår folk ihjel - undskyld mig og det ikke for at hakke på nogen direkte - men jeg har efterhånden oplevet ret mange dø i miljøet og sjovt nok så er 80% af dem junkier af den ene, eller anden art... Det er desværre som jeg tit er blevet sablet ned for at sige.... Bunden..... eller enden.. det sidste skridt... kald det hvad i vil.... Men de fleste af dem som ender med nålen i kroppen, ender også med at dø af det..... Hvis man ser på statistikken her på psy.dk, er det også omkring de 80% af dødsfaldene der har været junkiedødsfald - hvis ikke af stoffet, så indirekte af følgevirkninger.... Alle de her oplevelser får mig bare til endnu mer at stå fast på det jeg er opdraget til.... junkie=døden...... sådan er det bare - desværre..... Hvis man på et tidspunkt føler at nålen er næste skridt, så sæt geværet for panden.... fordi at stikke sig selv med narko, er det længeste selvmord du kan foretage dig og det som skader din omverden allermest.... Dette er ikke sagt for at svine nogle af vores kære afdøde - det slet ikke sagt som noget følelsesmæssigt - det bare fakta.... bevist fakta.
PLUR
Så må jeg virklig være dårlig til det der IV'ing af opiater, nu har jeg gjort det mindst dagligt i over 15 år.
Givet, man bliver afhængig af lortet, sidst jeg talte havde jeg kun været "ædru" 20-30 dage ud af de sidste 4500 dage, men jeg er ikke død endnu og jeg blev født før aborten blev fri, så jeg er sku ikke helt ung mere.
Der er absolut ingen HR i det du skriver, tværtimod! En eller anden fucker hvis liv er ved at glide i den retning vil tro at nu kan han lige så godt tage den hele vejen ned. For ikke nok med at BT fortæller ham at junkie=døden så gør de det sku også inde på psy.dk
Virkeligheden er som aldtid langt mere kompleks end x=y
Virkeligheden er mere kompliceret end som så, det ved de fleste godt herinde, så det faktum at du lever (og er afhængig) er heller ikke = at heroin er ufarligt vel?
Hvis du havde lyst, kunne du sikkert fortælle om de kropslige komplikationer der er forbundet med et så langt misbrug, eller psykiske og sociale komplikationer - men det er ikke min pointe at du skal det.
CoA sætter det på spidsen, og du har ret i at det er problematisk at ekskludere en stofbrugergruppe på en narkohjemmeside. Men nu startede psy jo heller ikke med at være et forum hvor folk junkede, men det er det så åbenbart blevet? Psy startede med at være sted for folk der syntes det var sjovt at lamme sig - senere blev HR koblet på morskaben. Men jeg kan se at du oprettede dig i 2002, så det er du jo nok også godt selv klar over., Fordi dengang, der var det tabu at tage heroin, og der blev set ned på det, jeg ved ikke om grænsen har rykket sig, jeg tror det, men ved det ikke.
Men noget andet er, at nogle kloge hoveder siger at heroin misbrug som regel kommer i bølger, i de senere år har der været et fald i heroin misbrug på landsplan. En mulig forklaring er, at de nye der begynder at eksperimentere med stoffet ikke kender så meget til de negative ting der er forbundet med stoffet, fordi de ældre der kender til det, ofte dør, og det giver således plads til nye. De nye begynder så og bliver afhængige, får måske blandingsmisbrug, dør, eller kommer måske mere eller mindre ud af misbruget. Imens den nye bølge er "i gang", er de et tegn på til omverden at stoffet er potentielt meget meget farligt, og virker afskrækkende, men når den gruppe dør, ja, så står der en ny gruppe klar, og bølgen gentager sig. Det jeg tænker er: er vi ved at se en ny bølge herinde siden heroin bliver mere og mere populært? Det kan man vel egentlig kun sige hvis psy var repræsentativ for den samlede stofscene, og det er jeg ikke helt sikker på at psy er.