jim fear skrev:
Jeg er 100% enig med Halugenlampe, super godt indlæg... Alt det her pis tjener kun ET formål, og det er at fremmedgøre "europæere" og muslimer endnu mere overfor hinanden. Jeg vil gætte på at de fleste der har postet i denne tråd har så godt som ingen kontakt med indvandrere i deres hverdag. Tænk på hvor forkert og fordrejet hele narkoproblemet bliver fremstillet i medierne. Sandheden sælger ikke aviser. Så tænk på at nøjagtig det samme gør sig gældende i islam-debatten.
Eftersom det var mig der oprettede tråden føler jeg lidt at jeg må svare på det her
Jeg har med muslimer at gøre, næsten hver dag. Muslimer kan ikke kæmmes over en kam, men deres holdninger til kvinderettigheder mm. er helt hen i vejret. Har en ven, som er muslimsk gift med en dansk kvinde, de har 3 børn sammen. Herren i huset, lad os kalde ham Muf, hans syn på hvilke ting som kvinder må, og ikke må er helt hen i vejret. Alligevel er han skide fin og pisse sjovt at sidde og nørde fifa med og ryge fed. Men den konservatisme som ligger gemt dybt i hans daglige tro, er noget som spærrer ben i stor stil for ham selv og hans egen familie.
Halulampe skrev:
koncentrere os om det der gør demokratiet og frisindet til en bedre tilværelse og bruge mindre tid på at råbe vagt i gevær, pege fingre og debattere med folk der bare puster til ilden.
Hvis vi skal pleje vores demokrati er det nødvendigt med en debat. Ellers er det jo ikke et demokrati. Hvordan vil du have det hvis det var sådan at din frisindede tilværelse pludselig blev indskrænket af religiøse dogmer og normer?
Malkavian skrev:
Det var næppe heller et tilfælde at Anders Fogh Rasmussen, asket og nære ven af den religiøse nutcase GW Bush, nærmest udråbte Geert Wilders som persona non grata pga. af dennes "film" om Islam. Wilders film var da noget så ordinær som noget kan være. Han gjorde intet andet end at citere de selvsamme gale muslimer, men så brugte han det fine, stilistiske kunstgreb med at indlejre lyden af papir der blev revet i stykket - ikke fordi han rev Koranen i stykker, men fordi han havde en pointe: nemlig at muslimerne selv, som hos Ayaan Hirsi Ali, måtte udvise noget rygrad og FJERNE de anstødelige aspekter af Islam, hvis de synes de er pinlige og trælse at blive konfronteret med.
Hvad gjorde folk? Hidsede sig op på ordinære Wilders og SKÆLDTE ham hæder og ære fra fordi han havde plukket en flok gale, selvudråbte muslimer af værste skuffe ud, som et ubetydeligt flertal af muslimer åbenbart ikke føler nogen trang til at kritisere. Jamen, Wilders sagde jo ikke et dyt selv, men lod blot fanatikerne tale, og det er fandegalemig en smule omvendt at en religions EGNE TILHÆNGERE ikke må citeres uden at det bliver opfattet som "islam-fjendsk".
Imamerne kører rent dobbeltspil. Tjek f.eks. youtube videoerne, hvor Richard Dawkins i flere tilfælde spørger direkte: "what is the punishment for being gay or becoming an apostate". Imamerne synes jo nærmest at agerer fornærmet - for ikke at sige pænt undvigende.
Jeg siger bare: go figure!
Kunne ikke være mere enig! "Vi" kristne, gør meget for at ændre verdenssamfundets syn på hvordan vi opfører os, og vi skal konstant ud og undskylde for det ene og det andet. Når en mand som Hr. Wilders laver en film, hvor han citere gale muslimer komme med sindssyge udtalelser om verden og hvordan at verden skal være opbygget. Bliver han kaldt et racistisk svin uden nogen form for respekt over for de mange millioner af muslimer som lever i harmoni, om så de bor i London eller Prag.
Ved ikke om der er nogen af jer der kan huske, da en muslimsk journalist lavede en dokumentarfilm om os danskere, vores holdninger og vores nyhedsdækning. Der kom der jo et mindre skrig fra den samlede befolkning, for sådan var vi jo slet ikke generelt. Dengang gik flere danskere også til modangreb på den dokumentar, da den i virkelig vred sandheden om på ryggen af os.
Hvis at muslimer og imamer skal have en væsentlig samfundsrolle er det nødvendigt at vi grundlæggende er enige om nogle helt basale menneskerettigheder. Hvorfor tror I at Tyrkiet ikke er med i EU?

Det er mit indtryk at muslimer i mellemøsten, ikke kan kende forskel på om der er nødhjælp i de danske lastbiler eller om der er muhammedtegninger (overført betydning). Da Fogh skulle udnævnes til FN mand, spændte Tyrkiet ben, pga. at han nægtede at undskylde for den pressefrihed og ytringsfrihed vi har i Danmark. Hvad er det for en syg verden der kan sammenkæde en banal tegning, og dennes undskyldning, med noget så internationalt vigtigt som udnævnelsen af FN's nye generel sekretær? Det viser i mine øjne hvilket stadie at den generelle holdning til den vestlige verden er i de muslimsk talende lande. Og det vil gøre ondt langt inde i hjertet på mig, hvis at en tyrkisk minister skulle bestemme noget som helst som har nogen form for samfundsrelevans, og hans holdninger stammede fra koranen eller den muslimske tro.