Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel: FIGHTNIGHT
Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Måske er det bare mig som ikke fatter hiphoppens logig, om at være "rigtig" tro mod noget, eller så skal hiphoppere til at vågne op og se hvordan verden drejer rundt.

<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg er vågen, jeg ser hvordan verdenen drejer rundt. Hip hop er ikke noget musik man lytter til eller kluns man går i, hip hop er noget man GØR. Jeg ser hvordan verdenen drejer rundt: Du køber og har derfor også medbestemmelse, sådan er det når du går til koncert og sådan er det når du køber ost i netto. Dem der betaler bestemmer.
Dette vil jeg blæse på når det kommer til min kultur. Som jeg skrev tidligere så vækker det mit indændte raseri <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
når min kultur bliver solgt som en luder af glatfjæs nosseløse studieværter og tøjdesignere
der ikke har bidraget med noget men blot snylter.
Til sidst vil jeg gøre det klart at hvis det var min hjemmedreng der var blevet forbigået af dommerne så ville sq også gå amok. Det er ikke fordi at de dermed ville gå glip af muligheden for at komme på børnefjersyn men fordi at jeg tager hip hop alvorligt og fordi at jeg er primitiv.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Personligt forebeholder jeg dog mig retten til blive hidsig når min kultur bliver solgt som en luder af glatfjæs nosseløse studieværter og tøjdesignere der ikke har sidet i Farum og tjekket yarden ud på en kold vinternat, ikke har løbet udmattelsesløb med panserne i skoven, ikke osv osv
Hvis man ikke selv har investeret hjerteblod eller ganske almindeligt blod i kulturen <HR></BLOCKQUOTE>

Øhhh er det mig der misforstår, men påstår du, at man først er en rigtig insider i miliøet, når man har siddet i en eller anden kold gård i Farum en mørk nat efter at have været blevet jagtet af høkerne? hvad fanden har det med hip hop at gøre??? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Han snakker sguda om graffiti, mand...

En af grundpillerne i hep-hop kulturen.

In our memories
Brugeravatar

Og det vil så sige at jeg imorgen kan gå ud og spray'e et piece på en bropille et eller andet sted, blive opdaget af høkerne, jagtet og undsluppet og derigennem blive en rigtig Hephopper? Øh nej det tror jeg ikke!
Jeg hader når folk omtaler den danske skater kultur, som DERES kultur og alle andre er bare nogle "fucking" wannabe's, fordi DE jo har slidt for kulturen???

i så fald vil jeg gerne have defineret hvordan man slider for kulturen...
Arangere man events.
Laver man musikken.
eller bumser man bare rundt og skriver på
S-toge?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Der findes desværre snobber inden for alle miljøer... Lige fra techno til atletik til arbejde til hip hop - miljøer... Folk ser forskelligt på "deres" miljøer, og det kan give komplikationer...

Dette er noget der desværre går igen i mennesker, og jeg har erkendt, at jeg er selv ikke nogen undtagelse. Når man har været i et miljø i længere tid, har man en tendens til at tro, man er "mere" end en der ikke har været der lige så længe, eller lever i det miljø på en anden måde end man selv gør det... Så er det jo en "forkert" måde man gør det på, og så er man ikke rigtigt tilhørende det respektive miljø...

Just my two cents.

- Rylle

[ 29 April 2003: Besked ændret af: Rylle ]

Medlem

Geografisk sted: Århus
Word Dr. D...!
Og forreseten radon9.. Du som har slidt for kulturen, og mener at du selv er så meget inde i det.. Jeg prøvede lige og hente de MP3´er du har liggende på den side der.. Og det har sq ikke meget med HipHop og gøre egentlig, vel nærmest det modsatte..?!? Correct me if i am wrong...
-kasper

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
jeg tror radon hentyder den enorme mængde tid og energi man bruger når man er ude og lave throw ups i 20 graders frost og må hjem og varme sine canner så de kan lidt igen !

nok skal jeg ikke udtale mig på hans vegne men jeg vil næsten gå udfra det var et eksempel på hengivenhed.

Desuden hip hop miljøet blev ødelagt for man år siden, folk glemmer hvem der er som har bragt dem frem, det er vist også noget som forgår i alle andre kulture..

sådan er det, desuden er den dansk hip hop elite ikke noget at råbe hurra for, de er en gang stuck up hoes, der burde få et par lamme tæv, de fleste af dem kan satme ikke finde på andet end at skrive tekster om coke... YO !

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Lidt fyldestgørende information!

Danskrapdotdk's artikel

Danskrapdotdk's artikel er klart bedst, men også længst, efter min mening!

Ekstrabladets artikel

Jyllandsposten's artikel

-Mathias

[ 29 April 2003: Besked ændret af: Creatif ]

Medlem

Jeg kan mærke at i er ved at varme op til bichtfight så jeg vil fatte mig i korthed inden jeg skrider.
1. Det er er mere end bare fint at lave arrangementer som fightnight, det er rigtig fint og kræver utvivlsomt en stor indsats.
2. De tilskuere der hidser sig op til battles gør det fordi at de tager battles alvorligt. Denne alvor kommer, for nogles vedkommende, til udtryk ved brugen af kaste-skyts/håndtegn eller ved råben af ukvemsord.
3. Lur mig om det ikke var folk fra graf grenen der var de mest primitive/oprindelige.

citat DR. D:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> eller bumser man bare rundt og skriver på
S-toge?

<HR></BLOCKQUOTE>

Begge dele og mere end det.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes ikke der man er mere hiphopper fordi man opfører sig som en stodder.
Det var virkelig dårlig stil at kaste diverse ting (og ord) efter vinderen af Fight Night. Graffiti er selvfølgelig et element af hiphop, men det er ikke nødvendigt at bomme s-toge for at være "nede". Der findes meget dårlig hiphop, men der findes også meget godt...IMO

mvh. Psyko

Junior medlem

Geografisk sted: Helvede og Hundige
Hmm...

Hvor er det typisk psy.dk at start' en bitchfight//
og så i en debat om Fight Night//
Nye brugere herinde//
tror jo bar' at det er smart, at te sig som en kvinde//
Ta' mig det nu ikke ilde op//
Jeg syn's sgu det fedt, at I har banket boardet op//
Men I må da sande, at det ik' ka' bli'e ved på den her måde//
At I starter fights i hvert et topic er mig en gåde//

*G* Bærer det præg af, at jeg er newb? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hehe

Forresten hvordan gik det med dig MDM@?

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Alcoholic> Såvidt som jeg kunne se på mc's fighnight's hjemmeside nåede han vist ikke til 1/8dels finalerne, desværre..

Better luck next time! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
@BMWAS

så du synes at en bitchfight er slem'//
du er sq'da fordi det kun er for rigtige mænd//
når jeg gennempuler de andre med mit store slimede lem//
for når en fight er gang går jeg totalt amok//
lige indtil TM og J. får for meget og græder stop//
for selvom jeg er for skæv til at fatte hvem eller hvor jeg er henne//
må de andre sq erkende - at de er mig der er den slemme//
for det er DN der fucker autoriteterne up//
det er ligegyldigt om du er medlem, admin er mod'//
for jeg respektere aldrig og for aldrig nok//

ok. alt er ikk lige rettet mod dig men ville også lige prøve [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 94 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]