eelmand skrev:
Obama: Jeg synes generelt at de fleste organiserede religioner, deriblandt også islam, har en masse fuldstændig tossede ideer og dogmer.
Men jeg synes din kritik lugter langt væk af

patriotisk

selvophøjethed.
Og hvis I vil kæmpe for nogle grundlæggende frihedsværdier, hvilket I jo foregiver at ville, så synes jeg det er pisse fedt. Men man skal føre kampen i alle retninger, ISÆR mod/i ens eget land/kultur...ellers bliver det til hetz.
Du har helt ret, og ønkser også en klar debat for hvad der accepteres i det offentlige danske rum.
Ønsker også at føre kampen i alle retninger, men man skal jo starte med at have et udgangspunkt at starte debatten fra.
Citat:
I samme boldgade, bliver kvinder jo også, i mange danske svømmehaller tvunget til at dække deres bryster.
Altså anser vi stadig i DK anno 2010, kvinder som mere "syndige" end mænd, sikkert med baggrund i den statsstøttede religion.
Argh det argument holder sku ikke

Dækningen af kvindens bryster er noget som er blevet indprintet i vores samfund, generation efter generation. Kunne en af grundene til at kvinder dækker deres bryster i svømmehalen at de ikke ønsker tilråb og stive tissemænd i lange baner når de svømmer?

Citat:
Fordi når HAN siger det, så er det sådan?
Nej det siger jeg bestemt ikke han har, men hans ord, i og med at han er en imam. Gør at hans ord vejer tungere end grønthandleren. Og mener bestemt ikke at hans ord er med til at øge integrationen af unge lettere forvirret indvandre. Som jim fear også er inde på findes der også masser af tossede kristne præster. Forskellen er her at vi i den vestlige verden ikke ser sådan nogle som autoriteter, på samme måde som imamer har det for de fleste muslimske trossamfund.
- Hvad med de imamer der tog ud i den muslimske verden her fra Danmark. Og gejlede dem op på grund af Muhammed-tegningerne. Hvor passer denne handling ind?
Citat:
-Vi I DK har en grundlov hvis §4 siger at staten skal understøtte den evangelisk-lutherske kirke.
Det betyder fx at staten Danmark støtter diskriminering af homoseksuelle, fordi en forældet religion kræver det.
Nu ved jeg ikke om du har et nyhederne på det seneste, men der er lige blevet indsendt et forslag til at homoseksuelle kan blive viet i kirken, og der er allerede opbakning blandt landets biskopper. Netop fordi at man ønsker et samfund hvor alle er lige. Jesper Langballe fra DF var ude og snakke om "ægteskabets værdier" og dens betydning osv osv, og det endte også med at han udtalte at han nok var lidt gammeldags fordi han vil beholde kirken til vielser mellem mand og kvinde.
Citat:
Min pointe med de eksempler er, at jeg synes du ser problemer, specifikt med muslimer og islam, fordi du VIL se problemer specifikt med muslimer og islam.
Når hvide, kristne prædikanter opfordrer til racisme, homofobi. Og überkristne nutcases begår drab på abortlæger, synes der ikke at være så stor "grund til bekymring" over det samfund og den religion, det spirer fra?
Argh.. Det passer jo altså heller ikke det der. Det blev en stor verdensomstændende sag, da den højreradikale kristne mand dræbte ham abortlægen. Netop fordi at han var en nutcase med helt ekstreme holdninger. Og der har været en heftig debat i USA om hvordan at man undgår sådan noget.
Vi har i vores vestlige verden en "magtfaktor" som de ikke har i de muslimske samfund, nemlig oplysning.
På den måde ved alle normale mennesker godt hvornår man skal skille mellem påskedebatten i kirken, og hvornår at der står et fortidslevn fra år 1600 og prædiker om racerenhed og homofobi.
jim fear skrev:
Problemet er bare at de fleste danskere finder det helt rimeligt at holde alle muslimer ansvarlige for sådan en tosses udtalelser. Formentlig fordi deres indtryk af muslimer er baseret på hvad de kan læse i medierne.
Jamen lad os få skabt en debat på området!
Jeg har nogle muslimske venner, som ikke har noget imod at snakke om hvordan at tingene foregår i et normalt muslimsk ghetto-miljø. Blandt alle aldersgrupper. Racisme lever i bedste velgående mod danskere.