Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
En ting er at Wilders' film udstiller muslimer forkert, ingen tvivl om det. Men den måde som muslimer reagerede på, var jo forrykt. Da vores minimalstat kom i muslimsk søgelys, skyndte alle sig ud på åben skærm og råbe til den generelle befolkning dernede at vi ikke er sådan. Bare fordi at DF har en integrationspolitik som ikke stemmer overens med de fleste andres, gjorde vi alligevel vores andel for at fortælle at vores hverdag ikke hang sådan sammen. Hvorfor er det at de fleste imamer går ud på åben skærm og forvolder så stor skade for alle de andre?
For lige at vende tilbage til imamen Sheikh Khalid Yasin, som holdte fordrag i København for ikke så lang tid siden. Til hans fordrag måtte der kun sidde mænd i salen, præcis som det var for 1000 år siden, og stadig er den dag idag i muslimske lande. Og da den muslimske kvindelige politiker fra enhedslisten, Asmaa Abdol-Hamid, satte sig i salen. Blev hun mødt med tilråb og verbale trusler om fysisk vold på hende og hendes familie fordi hun var der. Hvordan er den slags med til at skabe et positivt billede af den radikale del af islam?
Imamen var der endda for at tale til unge, om hvordan de skulle opføre sig, og alligevel er der en så klar kønsdiskrimination. Det skræmmer mig, og det hjælper bestemt ikke på den forskelsbehandling som der praktiseres, ved højlys dag i den muslimske verden.
Hvis at muslimer, helt generelt, er uenig med de skøre imamer, så forstår jeg ikke at de ønsker at skabe en samfundsdebat på området.
Der skal være plads til alle, og til alles forskelligheder, men under den frihed følger der altså også et krav om respekt overfor folk som ikke er enige i deres holdninger.
Jeg bliver forarget når jeg tænker på at der engang var noget der hed kristendemokraterne, det at blande religion og politik hører ingen steder hjemme. Om man så er radikal kristen eller radikal muslim, så er det livsvigtigt at opretholde denne forskel der er mellem politik og religion!
Jovist kan man argumentere for at de kristne værdier er gode osv osv, men på samme vis kan muslimer også redegøre for deres holdninger.

Lidt video med den tidligere nævnt imam.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U5xAjlLm8Bg&feature=related[/youtube]

Elsker debat :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tias skrev:
Danmark er nr. 1 på verdensranglisten over brug af isolationsfængsling.

Det meget muligt du har ret, men vores fængselssystem nu nok også noget af det mildeste der er i verden :D
Og vil utrolig gerne skrive et langt indlæg lige nu, men må vente til imorgen, skal ud og nyde det gode vejr og alkohol nu!
I'll be back.. tomorrow 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er det faktisk ret langt fra. Blot fordi vi har nogle utroligt store psykopatregimer (USAs fængselsindustri, Kinas totalitarianisme og den ekstreme brug af tortur i tyrkiet, israel, syrien etc.) at måle os med, er vi ikke højt på listen. Isolationsfængsling er en grov form for tortur, og danske fængselsbetjente og -ledelser sanktionerer dagligt forskellige ydmygende og unødvendige former for straf.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du kan finde ligeså mange videoer med kristne tosser og poste dem her, der er masser af eksempler på præster i den danske folkekirke der ikke har en skid respekt for kvinder. Hvor meget siger det om de 99% kristne der er helt normale mennesker?

Det er fucking propaganda.

I øvrigt er ham "imamen" en tidligere narkogangster fra USA der så har set lyset og er konverteret... Og episoden involverede ikke Asmaa, men en anden muslimsk politiker så vidt jeg husker? Anyways, som du siger så er man i et frit samfund nødt til at acceptere at folk kan ytre deres holdninger, også selv om de er nogen tosser. Problemet er bare at de fleste danskere finder det helt rimeligt at holde alle muslimer ansvarlige for sådan en tosses udtalelser. Formentlig fordi deres indtryk af muslimer er baseret på hvad de kan læse i medierne.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Obama:
Jeg synes generelt at de fleste organiserede religioner, deriblandt også islam, har en masse fuldstændig tossede ideer og dogmer.

Men jeg synes din kritik lugter langt væk af :evil: patriotisk :evil: selvophøjethed.

Obama skrev:
Det kan da kun være deres egen skyld at vise befolkningsgrupper hater muslimer mere end andre. Når en populær muslimsk imam, står frem på NEWS og siger at en troende ikke kan være venner med en ikke troende, af den ene grund at han ikke vil kunne føle de samme ting, og snakke om de samme emner som den troende, er der så ikke grund til bekymring blandt befolkningen.

Fordi når HAN siger det, så er det sådan? Jeg ser da dagligt bevis på at han ikke har ret.
Og jo, der er såmænd grund til bekymring. Men det lyder fucking hult, når de folk der "bekymrer sig", ikke synes at bekymre sig synderlig over at:

-Vi I DK har en grundlov hvis §4 siger at staten skal understøtte den evangelisk-lutherske kirke.
Det betyder fx at staten Danmark støtter diskriminering af homoseksuelle, fordi en forældet religion kræver det.

-Vi lever i et land hvor nøgenhed er ulovligt stort set over alt i det offentlige rum. Altså må jeg i dette "frie land" ikke gå nøgen rundt, hvis jeg skulle få lyst, fordi jeg kunne komme til at vække andres forargelse (oh skræk og ve da). Jeg bliver tvunget til at tage tøj på, bare fordi andre ikke skal blive forargede - (påtvunget beklædning...hmm, hvor har jeg hørt folk gå amok over det før?)

I samme boldgade, bliver kvinder jo også, i mange danske svømmehaller tvunget til at dække deres bryster.
Altså anser vi stadig i DK anno 2010, kvinder som mere "syndige" end mænd, sikkert med baggrund i den statsstøttede religion.

Min pointe med de eksempler er, at jeg synes du ser problemer, specifikt med muslimer og islam, fordi du VIL se problemer specifikt med muslimer og islam.

Når hvide, kristne prædikanter opfordrer til racisme, homofobi. Og überkristne nutcases begår drab på abortlæger, synes der ikke at være så stor "grund til bekymring" over det samfund og den religion, det spirer fra?

Hvad med katolske præster, der misbruger børn. Hvorfor flipper folk ikke ud over det, og begynder at hate på ALLE italienere, spanier, sydamerikanere mm., som dyrker denne tro?

I AM GETTING MIXED SIGNALS HERE!

Og hvis I vil kæmpe for nogle grundlæggende frihedsværdier, hvilket I jo foregiver at ville, så synes jeg det er pisse fedt. Men man skal føre kampen i alle retninger, ISÆR mod/i ens eget land/kultur...ellers bliver det til hetz.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
alle fodboldfans er en flok aggressive idioter, se bare denne fyr.

de skyr ikke tilbage for vold og trusler mod deres ærkefjender, som er fuldstændig ligesom dem selv, men bare bekender sig til en anden sekt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Åh, det er en af mine yndlings youtube. White Pride holder aldrigt op med at være nederen! I det mindste var de her underholdende, istedet for at invalidere uskyldige i gruppe-angreb som i starten af februar :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eelmand skrev:
Obama:
Jeg synes generelt at de fleste organiserede religioner, deriblandt også islam, har en masse fuldstændig tossede ideer og dogmer.

Men jeg synes din kritik lugter langt væk af :evil: patriotisk :evil: selvophøjethed.

Og hvis I vil kæmpe for nogle grundlæggende frihedsværdier, hvilket I jo foregiver at ville, så synes jeg det er pisse fedt. Men man skal føre kampen i alle retninger, ISÆR mod/i ens eget land/kultur...ellers bliver det til hetz.

Du har helt ret, og ønkser også en klar debat for hvad der accepteres i det offentlige danske rum.
Ønsker også at føre kampen i alle retninger, men man skal jo starte med at have et udgangspunkt at starte debatten fra.

Citat:
I samme boldgade, bliver kvinder jo også, i mange danske svømmehaller tvunget til at dække deres bryster.
Altså anser vi stadig i DK anno 2010, kvinder som mere "syndige" end mænd, sikkert med baggrund i den statsstøttede religion.

Argh det argument holder sku ikke :)
Dækningen af kvindens bryster er noget som er blevet indprintet i vores samfund, generation efter generation. Kunne en af grundene til at kvinder dækker deres bryster i svømmehalen at de ikke ønsker tilråb og stive tissemænd i lange baner når de svømmer? :roll:

Citat:
Fordi når HAN siger det, så er det sådan?

Nej det siger jeg bestemt ikke han har, men hans ord, i og med at han er en imam. Gør at hans ord vejer tungere end grønthandleren. Og mener bestemt ikke at hans ord er med til at øge integrationen af unge lettere forvirret indvandre. Som jim fear også er inde på findes der også masser af tossede kristne præster. Forskellen er her at vi i den vestlige verden ikke ser sådan nogle som autoriteter, på samme måde som imamer har det for de fleste muslimske trossamfund.
- Hvad med de imamer der tog ud i den muslimske verden her fra Danmark. Og gejlede dem op på grund af Muhammed-tegningerne. Hvor passer denne handling ind?

Citat:
-Vi I DK har en grundlov hvis §4 siger at staten skal understøtte den evangelisk-lutherske kirke.
Det betyder fx at staten Danmark støtter diskriminering af homoseksuelle, fordi en forældet religion kræver det.

Nu ved jeg ikke om du har et nyhederne på det seneste, men der er lige blevet indsendt et forslag til at homoseksuelle kan blive viet i kirken, og der er allerede opbakning blandt landets biskopper. Netop fordi at man ønsker et samfund hvor alle er lige. Jesper Langballe fra DF var ude og snakke om "ægteskabets værdier" og dens betydning osv osv, og det endte også med at han udtalte at han nok var lidt gammeldags fordi han vil beholde kirken til vielser mellem mand og kvinde.

Citat:
Min pointe med de eksempler er, at jeg synes du ser problemer, specifikt med muslimer og islam, fordi du VIL se problemer specifikt med muslimer og islam.

Når hvide, kristne prædikanter opfordrer til racisme, homofobi. Og überkristne nutcases begår drab på abortlæger, synes der ikke at være så stor "grund til bekymring" over det samfund og den religion, det spirer fra?

Argh.. Det passer jo altså heller ikke det der. Det blev en stor verdensomstændende sag, da den højreradikale kristne mand dræbte ham abortlægen. Netop fordi at han var en nutcase med helt ekstreme holdninger. Og der har været en heftig debat i USA om hvordan at man undgår sådan noget.

Vi har i vores vestlige verden en "magtfaktor" som de ikke har i de muslimske samfund, nemlig oplysning.
På den måde ved alle normale mennesker godt hvornår man skal skille mellem påskedebatten i kirken, og hvornår at der står et fortidslevn fra år 1600 og prædiker om racerenhed og homofobi.

jim fear skrev:
Problemet er bare at de fleste danskere finder det helt rimeligt at holde alle muslimer ansvarlige for sådan en tosses udtalelser. Formentlig fordi deres indtryk af muslimer er baseret på hvad de kan læse i medierne.

Jamen lad os få skabt en debat på området!
Jeg har nogle muslimske venner, som ikke har noget imod at snakke om hvordan at tingene foregår i et normalt muslimsk ghetto-miljø. Blandt alle aldersgrupper. Racisme lever i bedste velgående mod danskere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]