Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 22:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey Folkens

Vil bare lige skrive en lille success histore med et rygestop. For at friske lidt op i de daglige posts med hvor svært det er at stoppe, så syntes jeg vi skal få lidt positive historier herind.

Er selv lige gået i gang med 2 måneders pause, røg min sidste skunk jay i søndags, 5 dage siden, har ca. røget 1g tørret skunk om dagen de sidste 2 år, hver dag. Syntes jeg er kommet over det værste, men vil gerne høre fra jer andre, om hvor lang tid der er gået.

Ting der har været svære:

Svedeture om natten.
Fik utroligt mange svedeture når jeg lagde mig til at sove, der er ikke så meget at gøre end bare at bide det i sag. Syntes det hjalp med at ligge sig på ryggen og så koncentrere sig om at der jo ikke er varmt, og at det er min krop der driller.

Problemer med at falde i søvn
Det er stort set umuligt at falde i søvn før hen omkring kl 4-5 om natten, står op kl 7, så det er et par times søvn. Men det har ikke været sådan at jeg har været skide træt når jeg så har vågnet igen. Eller træt igennem dagen, falder så i søvn igen kl 4, efter en 21 timers dag :)
Det var så svært at sove at jeg bare gav op og blev oppe, og det har også hjulpet på svedeture. For når jeg endelig kom i seng så gik jeg ud som et lys.

I går gik jeg i seng kl 23, og der var ingen problemer :)

Ting der har hjulpet:
Sæt mål, lav en kalender, og beløn dig selv når du når milestones.
Når trangen melder sig, så se om du kan udsætte rygningen med 1 time... og endnu en time, osv.
Bare en smule motion har også hjulpet

:peace:

Andre der har nogle gode quitter historier ? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder da dejligt. Tillykke med stoppet! Jeg er selv lige kommet hjem fra 3 ugers rejse i Indien så det var oplagt at holde en pause. Jeg oplevede ingen abstinenser ligesom man gør når man stopper med at ryge der hjemme. Der var vidst andre grunde til svedeturene :D Jeg ryger nu kun i weekender, og jeg har ingen problemer med at sove i hverdagene. Man er dejlig frisk om morgen og dagene går i det hele taget meget hurtigere. Jeg savner sku ikke hverdags rygning, men mon ikke jeg falder i igen en dag:) Meningen var også at stoppe med alkohol og cigaretter. Alkoholen er no problemo, men cigaretterne kunne jeg sku ikke klare. Det var lidt for meget på en gang at holde med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det, der plagede mig mest var, at vennerne fortsatte med at ryge, mens jeg pausede. Og så selvfølgelig de kedelige timer uden tjald.
Mit råd:
sex, dejlig mad, gode venner og film.

Junior medlem

Fed tråd :)

Medlem

super fed tråd, lækkert at høre! man har det bare skide godt med sig selv, allerede efter nogle dages pause. Går igennem præcis det samme som dig når jeg holder pauser + ingen appetit. Som der allerede er nævnt så er venner, film/serier, smøger og sodavand helt klart et must, hvis man vil undgå at gå helt i spåner og til sidst falde i igen.

Medlem
Brugeravatar

:gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Windblows skrev:
Hvis du røg bong, ville jeg anbefale truxaler, fra lægen.

Altid godt med noget støtte, med noget afslappende dulmen, af anti stof trang, til en god periode af ingen cannabis.

Det dulmer din stof trang, enormt, og du har det bare behageligt, eftersom, du ikke har voldsom lyst til cannabis, mere.
plus de hjælper dig med at sove, da dine tanker går til fuldstændig ro.

Og yeah... :) Forkæl dig selv med noget sodavand, slik og smøger, forand pc'en eller noget.

Jo mere du prøver, jo længere kommer du, og jo nemmere bliver det.

Peace out, Windblows

Hold nu din kæft med at anbefale folk truxaler. Haha :D Der skal sku da ikke medicin til for at holde med at ryge hash! Det er jo for latterligt :life:

Medlem
Brugeravatar

Windblows skrev:
Hvis du røg bong, ville jeg anbefale truxaler, fra lægen.

Det gjorde jeg, det er langt det nemmeste når det er hver dag.

Noget der måske virker lige så godt, prøv at tage et stykke køkkenrulle over mundingen og tage et sug... Synet af hvad der sætter sig på papiret er ret skræmmende.

Mht. at have det skidt med sig selv, så syntes jeg det kommer når jeg sover, hvor hele dagen, hvert ord og fagter eller wtf jeg nu har lavet bliver tænkt igennem til mindste detalje. Utroligt deprimerende. Ville højest bruge sovemedicin til at quitte.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke røget siden torsdag! o.O Men er heller ikke storryger, ryger om aftenen fordi jeg sover meget let, og det virker hash i det hele taget på :D Men fedt at hører at garvede rygere sagtens kan lægge vanen fra sig, good joooob!

- Rottemanden/Rigo

Medlem
Brugeravatar

Lyder godt! Held og lykke..
Når jeg synes det går lidt over gevind holder jeg en pause på ca. 2-3 måneder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]