Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Prometheus skrev:
weeerneeer skrev:
Det undre mig er bare, hvorfor er rødefluesvampe ulovlige, hvis alkohol ikke er!? Det brugte vikingerne jo - det var også tradition..?! Er der nogle der gider svare mig på det? :roll:

Halvdårligt eksempel, idet rød fluesvamp / Amanita muscaria ikke er ulovligt.

Og idet vikingerne ikke brugte rød fluesvamp. Der er ihvertfald ingen gode beviser for det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
OT: Det gjorde samerne til gengæld, og gør sikkert stadig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Prometheus skrev:
weeerneeer skrev:
Det undre mig er bare, hvorfor er rødefluesvampe ulovlige, hvis alkohol ikke er!? Det brugte vikingerne jo - det var også tradition..?! Er der nogle der gider svare mig på det? :roll:

Haha ja det er sgu da også rigtigt, der var jeg vidst lidt for hurtig.. :D

Spiffeh: Nej der er måske ikke nogen endegyldig dokumentation for hvorvidt vikingerne har brugt det eller ej - men come on, mennesket har altid brugt euforiserende substanser af alle arter.. så, mon ikke at vikingerne har brugt røde fluesvampe... I hvilken sammenhæng de så har brugt dem er en helt anden diskussion. :peace:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
weeerneeer skrev:
Prometheus skrev:
weeerneeer skrev:

Haha ja det er sgu da også rigtigt, der var jeg vidst lidt for hurtig.. :D

Spiffeh: Nej der er måske ikke nogen endegyldig dokumentation for hvorvidt vikingerne har brugt det eller ej - men come on, mennesket har altid brugt euforiserende substanser af alle arter.. så, mon ikke at vikingerne har brugt røde fluesvampe... I hvilken sammenhæng de så har brugt dem er en helt anden diskussion. :peace:

Ja mennesket har altid brugt euforiserende substanser... Det betyder altså ikke, at vikingerne havde noget særligt forhold til rød fluesvamp :P

Man kan selvfølgelig ikke udelukke at der har været stammer eller grupperinger som har brugt dem, man kan heller ikke udelukke at der har været nogen, som har prøvet psilocybinsvampe.

Men man kan godt udelukke, at det har haft nogen særlig indflydelse eller været en del af nogen særlig tradition. Det bliver ikke nævnt i de tekster, vi har idag. - og hele grundlaget for teorien, stammer netop fra samerne...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, stoffer er farlige. Men skal alting i verden virkelig gøres ulovligt, blot fordi der ligger en potientiel sundhedsfare bag?
Se f.eks. en økse i Silvan. Den kan alle købe, og den er vidt udbredt. Den kan bruges til at hugge eller fælde træer med.
Men den kan også bruges til at kløve hovedet af en tilfældig forbi-passerende.

Sådan ser jeg det med stoffer.
Der er et kæmpe positivt potientiale, men benytter man værktøjet forkert, ja så kan man risikere at brænde fingrene.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
Flot at de vil ulovliggøre alle disse stoffer MEN hva med det største problem i verden -ALCOHOL! Det er ligeså vanedannende, hvis ikke mere. Det skaber ligeså mange "problemer" i samfundet. For slet ikke at tale om fedme epidemien!? Sukker og transfedt tager langsomt livet af os. Skaber også afhængighed. Livstilssygdomme. Koster samfundet masser af penge.
Jeg kan godt ta stoffer med måde men det kan jeg ikke få lov til. -Og hvad med Ole der er ved at spise od drikke sig ihjel fordi han er dybt afhængig af sukker?! Han kan bare gå ned til sin lokale "drugstore" og få sit næste fix.
Jeg siger ikke at at alt skal banlyses. Nok nærmere det omvendte. Jeg mener bare at vi er ved at få større problemer i verden end stoffer og disse problemer er tit direkte relateret til at det er illegalt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]