@alco: Synes det er nogle rigtige gode svar du har fået med dig på bagen. Det ser ud som om du har taget svarene til dig, og vil arbejde videre med hjælp fra de svar du har fået.
Men når man tager psykedeliske stoffer, bør man være forberedt på at der sker ting i ens hjerne, at der kan ske et eller andet som tricker hjernen. Man skal sq respektere stoffer, for de respektere ikke dig, de kan fucke din hjerne op, lave godt og grundigt rav i den.. Så hvis man ikke er forberedt på at der kan ske ting og sager i hjernen når man tager stoffer, så er man vel ikke helt klar over hvad man har gang i og dermed hvad man putter i hovedet. Uanset hvor store eller små mængder man indtager er der altså en risiko for at der kan ske noget ubehageligt. Og dermed er en cocktail som i fik nok lige i overkanten, når man er måske ikke er så erfaren igen, ved dog ikke hvor erfaren du er, men du omtaler dig selv med nærmet stolthed, at du er med til at gøre Fredericia fucked. Jamen så burde du også vide bedre end at hælde forskellige drugs cocktails i ædespalten.
Så må man tage hver sin ting til hver sin tid, dermed mener at jeg man kunne starte med at prøve sig frem med amf, uden andre stoffer. Dernæst måske prøve sig frem med kix. Når man så efterhånden har lært sig selv at kende på de forskellige stoffer og man ved hvordan man reagerer, psykisk og fysisk, kan man stille og roligt begynde at eksperimentere med at blande de forskellige stoffer.. Måske lidt kedeligt, og det virker måske mere vildt eller spændende at kaste sig ud i det og blande dem alle sammen på en gang!! But better safe than sorry...
I sin tid fik jeg af vide at når man tager psykedeliske stoffer, skal der helst ikke være nogen "skeletter i skabet" f.eks ting du har oplevet, som har gjort et indtryk på dig, på den ene eller anden måde, som ikke er blevet bearbejdet færdigt. Det kan ligge dit "jeg" i hjernen eller i din underbevidsthed. Man skal så vidt muligt prøve at tænke positivt uden at man pådutter sig selv det, men det kan måske være svært hvis man først får tænkt noget dårligt, at holde den positive linie. Man helst undgå psykedeliske stoffer hvis man har en dårlig dag. Og så er psykedeliske stoffer nok ikke for folk med dårlig psyke. - Selvfølgelig er vi alle forskellige, og dermed reagerer vi også forskelligt, gør ting og tænker forskelligt.. Så ovenstående er ikke et fast regelsæt der skal følges, men de kan være gode at have med på bagen når man tager psykedeliske stoffer.
Ingen kan forklare hvorfor du fik et badtrip, det kan være mange ting, der har tricket dig. Det kan være din underbevidsthed der har hevet nogle tanker frem, eller at du i et split sekund har tænkt en dårlig tanke, det har måske startet en lavine af dårlig tanker. Du er evt blevet chokket, måske forskrækket eller overrasket over tanken, eller noget andet du måske har tænkt på, at det er gået helt galt.
Det kan meget vel være dig der har påvirket dine venner, for det er jo ikke det fedeste at se en ven gå ned med flaget. Så er der måske nogle andre der blevet triste over det, som også kommer ned med flaget, . Nogen kalder ”bad luck” nogen vil måske vælge at kalde det masse hysteri.
Men, nej der er INGEN der kommer til at forstå lige præcist hvordan DU havde det og hvor bange du var, det virker sq lidt som om at du på en måde forventer at alle skal forstå .. Det sq ikke bare lige at sætte sig ind i eller forstå, "smerten / oplevelsen" ved badtrip, hvis man ikke har haft et badtrip. Men til gengæld sidder der folk der ude som har prøvet et badtrip, som ved hvad det drejer sig om, og kan relatere til hvordan du havde det, fordi de selv har prøvet det. Men forstod DU hvis der var nogen der fortalte dig om deres badtrip, kunne DU så sætte dig 100 % ind i og forstå hvad de havde oplevet?
Du valgte jo selv, at reklamere for at du skulle tage stoffer på din sidste skoledag. Der var flere der synes du brude lade være, og drikke nogen fadbamser i stedet for og måske nyde en jay. Men du havde jo allerede besluttet dig, og var ikke særlig modtagelig for fadbamse idéen. Og når du så kommer og fortæller at den aften endte i et badtrip, så er det vel forståligt at du får en blandedet modtagelse. Når der så er nogen der fortæller dig at du skulle have lyttet ordenligt efter, og du så slynger ud med at ”det er et helt andet enme, som slet ikke har noget at gøre med at jeg fik badtrip”. Det har det jo, for hvis du havde lyttet efter, var du sikkert ikke endt med et badtrip. Men som du selv siger, var det ikke sket der, ville det nok ske næste weekend, for så ville du have gemt de drugs du havde. Så be´r du jo også næsten om det, der er jo ingen der siger at du behøver at kaste alt hvad du har af drugs på én gang ind i ædespalten.
Så når du så spørg efter kommentarer, gode råd og andet, så må du sq forvente at folk kommer med deres ærlige mening, os selvom den er negativ. Helt ærligt du kan sq da ikke tillade dig at blive sur på folk, når du selv har bedt om deres kommentarer. Det er da dig der køre total dårlig stil. Jamen det er sq altid seriøst at der er en der har haft et badtrip, og en JA det er MEGET ubehageligt for alle dem som oplever et badtrip. Man må tag det sure med søde, for når man beder om hjælp kan man sq da ikke tillade sig kun at modtage positiv hjælp, man skal sq da også noget negativt med, såsom: ”du burde vide bedre” og ”have tænkt dig om før du fyldte ædespalten med en cocktail” etc etc.
Vidste du at ØL og andet spiritus nedsætter ens hjertebanken? Og så siger det vist sig selv at kix & amf øger hjertebanken? Så når man nyder de 2 vidt forskellige nydelses midler samtidig, kan hjertet ikke finde ud af om det banke hurtigt eller langsomt. Så det i sig selv er en dårlig cocktail.
Du skriver at du vil udskyde det at prøve svampe, jeg synes at det er et rigtigt fornuftigt valg, du har fået taget dig. Og at du vil droppe hash og skære ned på kixen lyder rigtigt godt. Du bør forsætte med at tænke over tingene. Synes det virker som om at du ved at du har brændt nallerne, og godt ved at det kræver sit at komme over det. Så brug den tid der skal bruges, det nytter ikke springe over hvor der er lavest. Måske bliver du ”hjemsøgt” af oplevelsen, men et er sikkert, du glemmer den ikke lige foreløbig. Prøv evt at snakke med en god veninde, som ikke var med, for hun har nemmere ved at objektiv, og måske snakke igennem med den veninde du var sammen med den aften, som du ”delte” badtrip med. Ved at snakke om det kan du, med tiden og flere oplevelser, lære at mærke på din krop og dit sind, små tegn på at du lige skal måske være opmærksom på dig selv og dine omgivelser.
Både ris og ros til dig, samt mit syn på det at tage stoffer. Måske vil du synes at det er noget bæ, måske synes du at noget af det var noget du kunne bruge og tage med dig videre i livet. Synes at du opfør dig forkert, man kan ikke først sige ”kom med kommentarer tak”, for at derefter blive sur, når nogen siger deres ærlige mening bare fordi du synes det er noget pis, men ta´ at lær af det folk siger til dig.
@JEL
Kunne ikke have sagt det bedre selv.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
@ALL
Fik lige skrevet en halv roman.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Men hvis du mener at jeg er forkert på den eller at det jeg har skrevet er helt hen i vejret, så kom glad og sig det til mig. Vil da gerne have de rigtige informationer, og en kommentar til det jeg har skrevet.
|