Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvor bange skal man være for politi-indsatsen på staden?

Er det sådan, at man ikke kan gå ind og købe nogle gram pot uden at skulle frygte for kropsvisitering?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Godt spørgsmål!

Hvordan står det egentlig til med Staden? Hit med en statusrapport!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var derinde igår,og det var kun med nød og snilde jeg undgik panserne.Fra nu af,når i går på staden,er det ligesom at være 10 år tilbage.De venter udenfor når man har købt det i samtlige udgange,men kan også finde på at genere en hvis man er på vej ind!

Nogen dage er selfølgelig værre end andre,men for at være sikker,ta jeres forholdsregler fra nu af drenge og piger. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
hæhæ, hvis I vil ahve jeres hash for jer selv, så skal I "bare" putte ned i jeres boxers eller g-strenge eller hvad fanden I nu går i. politiet har ikke lov til at røre jer ved de private dele med mindre de har dommerkendelse. og det tror jeg sgu ikke de har. men pas på, de er ret glade for at nakke folk for tiden.

Junior medlem

Geografisk sted: Nørrebro 4 livet
jeg var derinde i dag med min fætter og hans 2 brøde og min bror... de er totalt racister di kropsvisiteret mig og min fætter.. de tog også mine 4g sort maroc

Insane psychedelia user!

Jeg kan ikke se noget racistisk i at håndhæve loven, uanset hvor forkert den er.

Behandlede de jer ikke forholdsvist pænt, som de behandler "hvide" mennesker, eller hvad ? De kropsvisiterer jo en hel del forskellige mennesker, høje, lave, tykke, tynde, gamle, unge osv. hvis du forstår.

Jeg kan forstå på din profil at du er imod stoffer, og de mennesker som indtager dem.
Vil du vove at påstå at hverken alkohol eller hash er stoffer ?

[ 31 Maj 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af 2200_MaFiA:
jeg var derinde i dag med min fætter og hans 2 brøde og min bror... de er totalt racister di kropsvisiteret mig og min fætter.. de tog også mine 4g sort maroc<HR></BLOCKQUOTE>

Wolla min fætter.....

Jeg tror ikke du får særlig meget ud af at lave den slags pis herinde... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

@jensus:
Jeg tror ikke du skal regne med at ovenstående er seriøst ment... læg mærke til den overdrevne mængde fætre og brødre, jeg synes mere det ser ud til at være en gang dårlig sarkasme.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af 2200_MaFiA:
jeg var derinde i dag med min fætter og hans 2 brøde og min bror... de er totalt racister di kropsvisiteret mig og min fætter.. de tog også mine 4g sort maroc<HR></BLOCKQUOTE>

Det lader til, at det er dig, der er racist.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Som arkimedes siger, ned til boxershortsne ... så ved i hvad lommen i i den er til nu [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jensus: Jeg vil vove at påstå, at alkohol ikke er stoffer. Det er et rusmiddel, det samme er hash, men "stoffer" betegner altså "ulovlige" rusmidler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Jeg vil vove at påstå, at alkohol ikke er stoffer. Det er et rusmiddel, det samme er hash, men "stoffer" betegner altså "ulovlige" rusmidler.<HR></BLOCKQUOTE>

Her er jeg helt uenig. Men du mener måske at f.eks svampe på magisk vis blev til stoffer forrige år, da de blev ulovliggjort?

Alkohol er et stof, en kemisk substans som kan beskrives C2H5OH, eller Ethanol. Jeg kan ikke se hvorfor dets legale status skulle have nogen indflydelse på om det er et stof eller ej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er mere den måde han siger det på. Citronsaft er jo også et stof?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af KeNN_aaB:
Det er mere den måde han siger det på. Citronsaft er jo også et stof?<HR></BLOCKQUOTE>

Njah, nej, ikke rigtigt. Citronsyre er et stof, og der er andre stoffer i citronsaft udover det(lige som svampe heller ikke er et stof, men de indeholder stofferne psilocybin og psilocin).

Man kan skelne mellem stoffer som man indtager for at blive påvirket, og andre stoffer. Til gengæld mener jeg at det er noget pjat at skelne mellem rusmidler og stoffer, hvor rusmidlerne er de lovlige, og stoffer de ulovlige. En sådan skelnen får det til at lyde som om at de ulovlige substanser er meget værre end de lovlige, og det udtrykker enighed med den gældende lovgivning, som jeg personligt mener er helt forrykt.

Insane psychedelia user!

Så kommer den uendelige diskussion.

Child_inside har fat i den rigtige ende [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
ALTING er kemi, ALTING.

Stoffer er sgu ikke nogen betegnelse for alle illegale stoffer, det er narkotika heller ikke, og heller ikke euforisende stoffer, som medierne/politikerne så godt kan lide at kalde det.

Jeg går ud fra at når den person siger stoffer så mener han alle andre rusmidler end hash og alkohol. Og det er sgu også rusmidler, et rusmiddels skadelighed hænger ikke sammen med mængden der forbruger det. Og jeg går udfra at hans foredomme bygger på at rusmidler er skadelige, med undtagelse af hash og alkohol.

Men kenn, vil du så også sige at vand ikke er giftigt ?
Som en klog mand sagde så er intet og alting giftigt, det kommer helt an på mængden.

[ 03 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg gider slet ikke til det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Alle der skal købe på staden:
Hvis i har lyst til at undgå los polizei når i har galar i lommen, så gå hen til nemoland, op på taget, ned til søen, drej til højre og følg den hele vejen op til torvegade og tag bussen eller metroen som i nu plejer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg var derude idag og politiet stod ved alle de andre indgange og mobbede, men den smutvej har de fuldstændig overset, for jeg gik stille og roligt ud den vej uden at møde mere end 2-3 mennesker [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

De er sqda ikke for kloge [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

VH Jonas!

Medlem

Geografisk sted: Månen
Der er absolut intet at frygte! Jeg har købt hash derinde dagligt siden de startede det der pis og jeg er sgu ik blevet stoppet endnu!
Desuden skal man jo slet ikke frygte dem, for det er jo det de prøver at opnå! De prøver at opløse markedet ved at skræmme kunderne fra at købe hash, og det skal sgu da ik lykkedes for dem bare fordi at der er nogle af jer der er bange for at skulle betale en bøde! Det er jo nu man må tage et standpunkt og så ellers stå ved det man mener! Jer der synes hash skal være lovligt og at christiania skal bevares må jo således fortsætte med at støtte dem derinde! Støt dem og støt tanken om at man kan få lov at leve på den måde som man har lyst til, hvis ellers man bare er nok mennesker om det! Staten bestemmer kun over os fordi vi lader den bestemme over os. Hvis alle ignorerede statens regler vil reglerne ikke længere have nogen indflydelse.
Hvis staden bliver lukket så vil jeg med glæde melde mig til at opbygge et nyt sted efter samme princip som christiania, et eller andet sted hvor boligområdet måske ikke var lige så attraktivt som christianshavn! Så kunne det jo være at det kunne få lov at blive læggende!
Alle os unge mennesker i københavn som ikke kan få os en lejlighed eller et kolegie-værelse p.g.a skyhøje priser og boligmangel, vi står i den præcis samme situation som christianitterne gjorde for lidt over 30 år siden! Vi burde fanme gøre præcis det samme som dem og skabe os vore egen by i nærheden af københavn hvor vi selv bestemte hvilke love og regler som skulle være gældene! Christianitterne har allerede bevist at det er muligt!
Sorry for den lange (måske kedelige) post, men Jeg syns li' jeg havde lidt at sige!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Klart, Bonghovede..Civil ulydighed er den rigtige ånd...Keep up the spirit!

Relativistisk båthorn

Jeps [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jo mere trafik der er ind og ud på staden, jo færre vil policen ku' snuppe.

Jeg tror hvis man gik ind og kiggede lidt på boderne og så bare gik ud igen, og bagefter fandt en anden indgang, og gentog manøvren, så ville policen ha' svært ved at følge med (for det skal jo forstille at danmark er et frit land, så man må vel gå ind og ud af boligområder ligeså mange gange man har lyst til?)
Jo flere gange policen så visiterer folk uden at finde noget, jo flere resourcer skal de vel bruge for at ku' følge med, og jo mere Umulig og dyr vil deres opgave vel blive? Tror i det er noget skattebetalerne gider betale til i længden?

Ka' man ikke slå dem juridisk, så ka' man måske i antal? (vi skal ha' befolkningen på vores side) Jeg tror også det ville irritere policen og regeringen hvis flere turister kom og besøgte stedet (og især hvis de havde den slags tøj på, som gør at de ser mistænksomme ud. Eller hvis de var en lille gruppe der talte højt om al den fede hash og lignede nogen der har købt noget, selvom de ikke har)
Jeg tror der findes mange kneb der ikke er voldelige eller Ulovlige, men som ville gøre livet surt for policen og fascisterne.

Problemet er jo at når de selv optrapper kampen og begynder at stresse os, bli'r vi vel desværre også nødt til at følge med, og mod-optrappe og stresse dem? Hvis vi la'r dem underkue os, så taber vi vel hvis vi ikke gør modstand?
Hvis vi ka' vise hvor absurd og Urimelig politi-chikanen er for tiden, så vil den forhåbentlig møde mere og mere modstand rundt omkring i landet.

Medlem

Geografisk sted: Månen
Netop!!!!

Så gør jer kampklar til en ikke-voldelig kamp, der går ud på at købe så meget hash som muligt, og besøge Staden så meget som muligt for at stresse politiet så meget som muligt! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]