Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa folkens jeg sidder med et lille nol og tænkte at jeg vil have så meget ud af det, som overhovedet muligt. Er det kun spand og bong der giver mest? Jeg håber i har nogle gode ideer til hvad man skal ryge. Skriv evt også hvordan man laver det man ryger på (:
- Go ryger!

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Tja, spand og bong er et godt bud. Ellers kunne du lave en kop guldkakao, det plejer også at slå rimelig godt i forhold til mængde. :)

Junior medlem

lav hot knife metoden hvor du varmer en eller to knive og og så lægger nolden på og lader røg driver op i en flaske og så bare suger

Medlem
Brugeravatar

altså bong, tjubang og spand, kan gøre dig baldet :D
men det kan en almen joint os klare det :D
hvis du ryger jointen "rigtig".. hvis jeg skal være skæv at en lille smule tjald, i joint, så bruger jeg lidt forskellige metoder og balnder dem sammen xD
som fx.
ta 3 store hiv i en inhalation (hvis du forstår) og så suger du frisk luft helt ned i lungerne, stadig i samme inhalation,, så thc'en kommer godt ud i lungerne,, og holder det inde i 5 sek..
den metode bruger jeg,, og den kan gøre mig godt skæv, på en skole joint, med god semi :D :joint:

Medlem

wushu skrev:
ta 3 store hiv i en inhalation (hvis du forstår) og så suger du frisk luft helt ned i lungerne, stadig i samme inhalation,, så thc'en kommer godt ud i lungerne,, og holder det inde i 5 sek..
den metode bruger jeg,, og den kan gøre mig godt skæv, på en skole joint, med god semi :D :joint:

Er helt enig med Wushu - store hiv der holdes inde, gerne så læng tid, at der ikke er noget røg tilbage, når du puster ud :)

Jeg har gode erfaringer med at bruge så lidt tobak som muligt, når jeg ikke har meget nold - det er hårdt at ryge, men gør ikke noget, når du alligevel holder pauser mellem hvæsene. Tænker her på, at tobakken brænder nemmere end nolden, så der ikke går så meget til spilde, mens du holder vejret

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ville ryge klumpen rent på pipen :)

Der er bare den hage ved det at der skal næsten være konstant ildtilføjelse :)
Men guldkakao giver dig da helt sikkert effekt for pengene :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
god HR kommer her !
snif den !

ej jeg ville nok lave mig en bongfed hvis jeg var dig, og hvis du kan finde ud af at ryge sådan noget ordenligt.. ellers kan du ligesågodt ryge en joint :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man får mest ud af sit hash når man indtager det oralt. Du kan f.eks. lave drikkelse som kakao eller mad som kage hvor du putter dit hash i. På den måde indtager du det hele, hvorimod når du ryger det, ikke får det hele med. Jeg kan ikke helt huske hvor mange brøkdele det er man mister ved at ryge det. Måske en anden kan svarer dig på det:) Hvis du ikke er for erfaren med thc, burde du måske vente med at indtage det oralt. Det er en noget kraftigere, anderledes og længere virkning du får.

Junior medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Jeg kan ikke helt huske hvor mange brøkdele det er man mister ved at ryge det. Måske en anden kan svarer dig på det:) Hvis du ikke er for erfaren med thc, burde du måske vente med at indtage det oralt. Det er en noget kraftigere, anderledes og længere virkning du får.

en fingerregel er at det virker ca. 3 gange så godt som når det ryges i en joint :) så der er smæk for skillingen... da jeg startede med at "indtage det oralt" (Kage :)) fandt jeg nogle opskrifter her på siden der er helt udmærkede. det nemmeste er at tage i supermarkedet og købe en kage blanding (du skal nok ikke lave en kæmpe kage hvis du kun har en lille nol) og så lave den... det fedtstof du skal have i bytter du ud med smør, som du varmer på panden og når det er smeltet noller du klumpen i og lade det simre til det begynder at lave sådan nogle sjove bobler, og du ikke kan se flere klumper :)

Held & Lykke - Hvas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
En anden fingerregel er også, at man ikke skal lytte til bullshit. Oral indtagelse er ikke mere effektivt. Ja, man exhalerer ikke noget røg, hvor der er THC i, desuden mister man heller ikke THC når det afbrændes - tilgengæld så nedbrydes noget af THC'en i mavesyren, og noget af det i leveren, hvorefter kun mellem 4-20% bliver optaget. Til sammenligning bliver 18-50% optaget når man ryger det. Derimod nedbrydes omkring 30% ved pyrolyse (altså ved afbrænding), så effektiviteten vil være 13-35% ved rygning, hvilket stadig er en del bedre end ved oral indtagelse.

Læs mere her, og lad vær med at tro på tilfældige ikke underbyggede rygter: http://www.ndaa.org/pdf/ntlc_cannabis.pdf

Dedikeret medlem

Morten; Interessant med biotilgængeligheden, men der er står også følgende i rapporten, som måske alligevel kan give lidt troværdighed til de "tilfældige ikke underbyggede rygter":

Citat:
Bioavailability is reduced to 4–20% following oral use
[328,457], due in part to degradation of drug in the
stomach [348]. Also, there is significant first-pass me-
tabolism to active (11-hydroxy-tetrahydrocannabinol, 11-
OH-THC) and inactive metabolites. Plasma 11-OH-THC
concentrations range from 50 to 100% of THC concentra-
tions following the oral route of cannabis administration
compared to only about 10% after smoking [457]. 11-OH-
THC is equipotent to THC, explaining the fact that
pharmacodynamic effects after oral cannabis appear to be
greater than at the same THC concentration after smoked
drug administration [328].

[...]
Citat:
Much lower concentrations (approximately 10% of the THC
concentration) of 11-OH-THC were noted after marijuana
smoking [196]

Medlem

Hvis man får mere ud af at spise det, har mine undervisere også løjet for mig gennem alle årene :) Fra tarmene ryger blodet over til leveren som står for nedbrydningen af THC; så vidt jeg husker, mister man omkring 20 % ved oral indtagelse - hvilket gælder for alle stoffer. Om det lige er 20 % må du ikke hænge mig op på.

Minder mig om den gode gamle med, at man bliver mere fuld af sprut end øl . Yesyes ..

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Nulder dit hash ud, og ryg det på bong. Med eller uden tobak (evt. på en rist). Nøjes med at fylde hoveder du kan tage i et sug. Så går mindst muligt til spilde. Det er nok det nemmeste og mest effektive :)

Junior medlem

Synes helt klart at du skal have fat i en lille pibe.. har selv røget fast hver dag i et par år nu.. men kan stadig nemt blive godt skæv af 0,1g god hash i sådan en pibe med toppen af en ristet smøg.. :D Ekstremt billigt, nemt og hurtigt at lave!!

Held og Lykke :peace:

Medlem

Ja det er lidt noget bullshit det med at at man for mere ud af sin nol ved oral indtagelse.
eks, bliver jeg da hvis jeg har en nol på 0.3g, mere skæv hvis jeg ryger det på bong. Hvis jeg indtager 0.3-0.4gram oralt, så der sku ikke rigtig nogen virkning. Hvor imod med 0.2g på bong kan man fandme bare med det ryge sig godt væk.

Kan godt være jeg er lidt naturlig resistens mod oral indtagelse af hash skal jeg ikke kunne sige. Men jeg synes godt nok man skal op på en del oralt, før man bliver godt skæv

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
basssher skrev:
Ja det er lidt noget bullshit det med at at man for mere ud af sin nol ved oral indtagelse.
eks, bliver jeg da hvis jeg har en nol på 0.3g, mere skæv hvis jeg ryger det på bong. Hvis jeg indtager 0.3-0.4gram oralt, så der sku ikke rigtig nogen virkning. Hvor imod med 0.2g på bong kan man fandme bare med det ryge sig godt væk.

Kan godt være jeg er lidt naturlig resistens mod oral indtagelse af hash skal jeg ikke kunne sige. Men jeg synes godt nok man skal op på en del oralt, før man bliver godt skæv

Kommer totalt an på kvaliteten af det man ryger/indtager. Jeg ville ikke uden forbehold indtage 0.3g af den hash jeg normalt ryger, 'nuff said. Oral indtagelse rykker MAX hvis det er noget kvalitet hash. Alle de der bong råd giver mig grå hår!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Dor! skrev:
basssher skrev:

Kommer totalt an på kvaliteten af det man ryger/indtager. Jeg ville ikke uden forbehold indtage 0.3g af den hash jeg normalt ryger, 'nuff said. Oral indtagelse rykker MAX hvis det er noget kvalitet hash. Alle de der bong råd giver mig grå hår!

Altså.. jeg vil måske sige det er lidt forskelligt fra person til person ?
Nogen siger jo det slår hårdere når de æder hashen - også når de har prøvet at ryge af den samme hash.
Nogen siger det modsatte... jeg siger... at man nok kan få lige meget ud af begge ting :) det kommer an på hvad man kan lide, jeg syndes det slår helt anderledes når det indtages oralt, rusen var længere og tungere, men jeg bliver ikke mere SKÆV og griner - det føltes ikke direkte voldsommere...

Jeg vil så sige, at dem der siger at de kan mærke det dobbelte af den hash de ryger, når den indtages oralt, kan ikke ryge ordenligt,
Dvs at udnytte røgen så meget man kan... jeg kan æde 0,3 gram af mit tjald og blive okay lam.. jeg kan også ryge det på bong og blive.... okay lam ? det går bare hurtigere.... hm..
Hvis man kan holde en bonglunge nede til der næsten ikke er mere røg tilbage når du puster ud, burde du også få ligeså meget ud af tjalden, burde du ikke ?

Det her kan vist diskuteres i en evighed til en klog mand kommer med noget videnskab og data her : )

Men jeg er så helt enig med at, noget hash vil selv det at indtage 0,2 gram af det, ville kunne mærkes- oralt :)
Det kommer jo an på hvad man har med at gøre - og der findes altså noget ondt basker derude - det ved i jo nok ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Interresant, faktisk.
Vil da helt klart sige at man BURDE få mere ud af det ved oral indtagelse - selvom jeg endnu ikke har oplevet dette endnu?
Skal liges siges jeg er bongryger, og jeg bliver altid skæv når jeg tager bare et hoved - selvfølgelig ikke helt basket, men skæv bliver jeg ihvertfald.
Synes jeg skal æde en del tjald før jeg får virkning derfra? :)
Det må vel være en forskel på lungens optagelse af det, end nedbrydningen i maven?
Jeg vil tro du blive mere skæv af at ryge, da maven nedbryder en god del af det tjald du indtager.
Anyways, ikke noget jeg skal sidde og gøre mig klog på.

Blaze out :joint:

Medlem

Skal lige siges jeg dog har røget stort set hver dag. Dog kun joints, har måske røget bong 1 gang hver anden måned. Min hash er bestemt ikke af dårlig kvalitet. Jeg vender tilbage senere når jeg lige kan få dem læst igennem,. smutter op og træner!

Medlem

Okay, lad os lige gøre os nogle tankeeksperimenter:
Ved rygning puster man en del røg ud samt at der går en smule tabt, når man ikke suger på sin joint. Dette kan vi vel alle blive enige om er direkte tab. Ved oral indtagelse optages al hashen, MEN, som jeg har skrevet før, blodet fra tarmene ryger direkte i leveren, og den snupper altså en god bid af kagen.

Når man ryger, går hashen direkte i blodet, gennem hjertet og op til hjernen - altså får man ret hurtigt en effekt. Indtager man en hel klump, går der lang tid før hashen er helt optaget, hvorfor trippet bliver længere; mit umiddelbare gæt er dog, at peaket ikke bliver lige så stort ift. at suge et bonghoved, hvor kroppen nærmest bliver lammet af den store koncentration af hash, der pluselig flyder rundt i blodet.
Hvis man i stedet opløser hashen, fx ved at lave Guldkakao, optages hashen hurtigere - simpelt: Mere overflade, mere at nedbryde/optage på. Optagelsen sker dog stadig ikke lige så hurtigt som gennem lungerne. Til gengæld har Guldkakao nok et højere peak, da optagelsestiden er forkortet i forhold til at sluge en klump der er hel eller deslignende.

Så: I teorien vil jeg mene, at man bliver ultimativt mest skæv på samme mængde hash ved at suge et bonghovede og holde vejret til man ikke puster røg ud. Tror at der er lidt psykisk over det at spise hash: Man ved ikke rigtig hvornår man bliver skæv, så overgangen kan føles sjov. Når man ryger en joint, ved man jo godt hvad der sker om 2 minutter ..

Lavede for første gang hashkager den anden dag. Havde købt noget rigtig lækkert skunk på Staden: i 5 kager smed jeg hvad der svarer til ca. 5 joints (øjemål og subjektivt vurdering af mængden til de joints, jeg laver). 1 joint med det skunk gjorde mig godt skæv i nogle timer. Prøvede så at spise 2 kager efter hinanden i upåvirket tilstand. Effekten indtræf efter ca. 1 time og peaket var da lækkert, men ikke så godt som jeg havde regnet med ift. joints. Til gengæld var jeg skæv virkelig længe! Sov godt den nat :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]