Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Yo der ude overskriften siger sig selv hvor mange planter / træer i danmark er der dmt i

og jo jeg har set den debat der er lavet for 5 år siden
men det kunne jo være i / nogen hva noget fremt til noget nyt

:roll:

Senest rettet af TheStar 17 maj 2010 15:29, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender kun til dmt i rørgræs. Der er en rapport med det under "Triprapport" sektionen.

Medlem
Brugeravatar

yep den har jeg set har også overvejet at prøve at finde noget rørgræs men nok om rørgræs lad os se om de andre har kendskab til andre planter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Der er ekstremt mange planter der indeholder DMT, men det er desværre i så små mængder at det ikke kan betale sig at bruge dem. Rørgræs er nok det du skal satse på hvis du vil ekstrahere DMT fra en dansk plante :)

-Tramper :D

Medlem
Brugeravatar

techno-tramperen skrev:
Der er ekstremt mange planter der indeholder DMT, men det er desværre i så små mængder at det ikke kan betale sig at bruge dem. Rørgræs er nok det du skal satse på hvis du vil ekstrahere DMT fra en dansk plante :)

-Tramper :D

kan du evt komme med en liste vis du har det :) det ville være super :)

Junior medlem

Hvorfor skal det være en dansk plante?

Hvis du vil ekstraktere DMT, hvorfor så ikke købe noget kvali-bark på nettet? :wink:

Medlem
Brugeravatar

IceBlock skrev:
Hvorfor skal det være en dansk plante?

Hvis du vil ekstraktere DMT, hvorfor så ikke købe noget kvali-bark på nettet? :wink:

Fordi jeg godt kunne tænke mig at vide hvilket planter der indholder dmt i danmark ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Har ingen kilde, men har læst et sted at der er flere planter i verden der indeholder DMT, end planter der ikke gør. Det er et meget normalt tryptamin, som endda bliver produceret i vores hjerne når vi sover. Derfor bliver det også kaldt: "The God Chemical" :D

Site Webmaster
Brugeravatar

techno-tramperen skrev:
Har ingen kilde, men har læst et sted at der er flere planter i verden der indeholder DMT, end planter der ikke gør.

Det passer ikke.

techno-tramperen skrev:
som endda bliver produceret i vores hjerne når vi sover. Derfor bliver det også kaldt: "The God Chemical" :D

Passer heller ikke. Det er AFAIK en påstand Stanislav Grof kom med som ren spekulation. Der er intet der bakker det op.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
rbp skrev:
techno-tramperen skrev:
Har ingen kilde, men har læst et sted at der er flere planter i verden der indeholder DMT, end planter der ikke gør.

Det passer ikke.

techno-tramperen skrev:
som endda bliver produceret i vores hjerne når vi sover. Derfor bliver det også kaldt: "The God Chemical" :D

Passer heller ikke. Det er AFAIK en påstand Stanislav Grof kom med som ren spekulation. Der er intet der bakker det op.

Hej rbp

Jeg ved godt at man plejer at skulle bakke en ny påstand op med kilder, bevisbyrde osv, men har du ikke et link til en artikel eller andet der modbeviser det hele lidt mere detaljeret?

På forhånd, tusind tak!

Lille Rødhætte!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Uanset hvad indeholder utrolig mange planter DMT. De fleste dog i latterligt små mængde. Af danske resourcer findes DMT i visse pharalis arter. Det er dog et stort project at give sig i kast med, og desuden er det potentielt farligt ift. indhold af gramine som ifølge wikipedia skulle være temmelig skadeligt.

Hvad angår DMT i hjernen, stammer dette vidst mest fra Rick Strassmans forsøg med DMT, som der kan læses om i hans bog "DMT - The Spirit Molecule". DMT kan findes i minimale mængder i urinen hos mennesker, og Rick Strassman teoretiserer så, at DMT produceres i den pieale kirtel (Engelsk: Pineal gland) pga. af bl.a. den molekylære opbygning af melatonin ift. DMT (Der produceres melatonin i den pieale kirtel). Her mener han, at evt. store mængder stress mm. muligvis er i stand til at svække 'barrieren' omkring den pieale kirtel, således at større mængde DMT kommer ud i resten af hjernen, og at det er således ekstreme oplevelser som UFO-abductions og lign. forekommer. Disse idéer er så blevet brugt til at forklare nærdødsoplevelser mm. som værende bygget på samme grundlag - altså udskillelsen af DMT under ekstrem stress.

Fordi man kan finde DMT i urinen, har der været en del spekulationer omkring sindsyge og evt. relationer. Jeg mener (er ikke helt sikker) at det var tilbage i 60'erne osv. dengang man legede med LSD mm. som behandlingsmidler, at man begyndte at kæde tingene sammen. Anyway, man spekulerede i at mennesker med skizofreni muligivs havde dette pga. højere niveau af DMT end normalt. Jeg kan dog ikke huske om man kom frem til nogen sammenhænge i det hele taget, spuriøse eller ej.

Det med drømme er muligvis Stanslav Grofs idé, men jeg ved Terence McKenna også har omtalt dette. Der er svjv. dog intet som taler for at drømme og/eller søvn og DMT på nogen måde hænger sammen, udover nogle af syrefilosoffernes mildt sagt liiidt for tynde konklusioner og teorier.

Links:
Phalaris: http://www.erowid.org/plants/phalaris/p ... _faq.shtml
Ang. DMT: http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltr ... peculation (Bemærk at dette som sagt er spekulationer)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Bærnelin, det er værd at bemærke, at gramin indtil videre kun har vist sig at være skadeligt for får. Køer der græsser på gramin holdigt græs har ingen symptomer. Desuden indeholder almindelig byg også gramin, og mon ikke man ret hurtigt havde fundet ud af, at det var skadeligt at indtage gramin igennem byg, hvis det rent faktisk var skadeligt for mennesker?

Der er ingen grund til at skræmme folk, der skal til at trippe på noget så kraftigt som DMT, med usande påstande om at det stof de har indtaget er livsfarligt. Det kan kun give større chancer for badtrip.

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Bærnelin, det er værd at bemærke, at gramin indtil videre kun har vist sig at være skadeligt for får. Køer der græsser på gramin holdigt græs har ingen symptomer. Desuden indeholder almindelig byg også gramin, og mon ikke man ret hurtigt havde fundet ud af, at det var skadeligt at indtage gramin igennem byg, hvis det rent faktisk var skadeligt for mennesker?

Der er ingen grund til at skræmme folk, der skal til at trippe på noget så kraftigt som DMT, med usande påstande om at det stof de har indtaget er livsfarligt. Det kan kun give større chancer for badtrip.

Der var intet usandt i det jeg sagde. Jeg sagde det var potentielt farligt at indtage, ikke at det nødvendigvis var, gæs, elefanter eller mennesker og andre subjekter ligegyldigt. Jeg har ikke læst nogen rapporter ang. gramin selv, og har hørt alt lige fra at det skulle være nice, til ligegyldigt, til farligt. Mængderne af gramin i phalaris er dog generelt få.

Derudover prøver jeg ikke at skræmme folk med 'såkaldte' usande påstande. Jeg lægger bare kortene på bordet, og sikrer hellere at en person lige tjekker op en ekstra gang, før de indtager noget. Derudover sagde jeg på intet tidspunkt at det var livsfarligt. Sidst, hvis en person har tænkt sig at give sig i kast med at ekstrahere og gøre ved, med phalaris planter, forventer jeg at de har den nødvendige viden, og bør altså være i stand til at vide hvad de har lavet, inden de begynder at ryge tilfældige ekstrakter.

Skulle vi også undgå at fortælle personer som overvejer HBWR at de måske får mavekramper og kaster op, da de måske får badtrip af at vide dette?

P.S. Æbler indeholder en cyanid. Hvis jeg begyndte at ekstrahere dette fra æblefrø, ville jeg på et eller andet tidspunkt nå en giftig dose. Fordi der indtages gramin igennem byg, betyder dette ikke at gramin er uskadeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var måske lidt hård i min tone, jeg er bare irriteret, over at folk hele tiden skal nævne gramin, når folk snakker om at de vil lave DMT ud af rørgræs, da der er så lidt der tyder på at det skulle være farligt for mennesker. Det kan godt være det er potentielt skadeligt, men det er en meget vag formulering og det ligner at du trækker en lille smule i land med dit sidste indlæg.

Desuden er der stor forskel på at HBWR mavekramperne, og Gramin, da der slet ikke kan være nogen tvivl om at HBWR forårsager mavekramper, mens der ikke er noget der tyder på at gramin er farligt for mennesker.

Desuden er følgende citat fra erowid værd at bemærke: Phalaris staggers is a serious, and sometimes fatal, disorder that occasionally shows up in sheep, and far more rarely cattle , grazing on Phalaris aquatica (P. tuberosa) [Note 1]. It occurs less frequently with other Phalaris species, and almost never with Phalaris arundinacea.

http://www.erowid.org/library/books_onl ... gers.shtml

Desuden er der mere der tyder på, at det er DMT'en der får fårene til at kradse af, og ikke gramin.

Dedikeret medlem

En gut på DMT-nexus.com skriver følgende - dog uden at angive kilder;
Citat:
Gramine doesn’t have hallucinogenic effects and is slightly less toxic than DMT. Chances are you’re not going to be able to vaporize enough to reach toxic levels. Because it’s not hallucinogenic, it’s a good idea to remove it if possible.

The LD50 for gramine is 122 mg/kg ip (mouse). The LD50 for DMT is 110 mg/kg im mouse. The LD50 for 5-MeO-DMT 115 mg/kg ip (mouse). The LD50 for bufotenine is 200 mg/kg ip (mouse), and up to 300 mg/kg ip in some other animals.

Medlem
Brugeravatar

Okay. Det tyder på at gramin er mindre farligt end hvad jeg måske fik det til at fremstå som. Jeg trækker måske lidt i land med mit sidste indlæg, men jeg syntes du fordrejede hvad jeg rent faktisk sagde, og lagde ord i munden (eller teksten) på mig.

Min pointe med HBWR handlede om, at uanset hvorvidt man kan konkludere det ene eller det andet, bør man altid informere om begge sider af sagen, både det muligvis positive såvel som det muligvis negative, uanset om en person så risikerer et bad trip af at have information om det personen indtager. I sidste ende mener jeg, at en person som ikke kan håndtere de risici der er i at tage diverse stoffer, ikke bør tage dem. Uanset om evt. risici så er absolut faktum, eller snarere bygger på teori som ikke kan fuldstændigt afvises.

Det var som sagt ikke et forsøg på at skræmme, men på at oplyse.

Medlem
Brugeravatar

der må da være nogen der ved noget ....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Phalaris Aquatica findes også i Danmark, og er en græsart ligesom rørgræs. Jeg har ikke hørt om andre naturlige danske planter end de to der indeholder DMT, ikke i mængder som er værd at snakke om i et rusmiddel-forum ihvertfald..

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Phalaris Aquatica findes også i Danmark, og er en græsart ligesom rørgræs. Jeg har ikke hørt om andre naturlige danske planter end de to der indeholder DMT, ikke i mængder som er værd at snakke om i et rusmiddel-forum ihvertfald..

Phalaris Aquatica det må jeg prøve og tak :D

flere dmt planter tak :D

Medlem
Brugeravatar

Har jeg forstået det rigtigt, at der er DMT i dunhammere? Eller har jeg mistet tråden et sted?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]