Morten på 14 skrev:
Bærnelin, det er værd at bemærke, at gramin indtil videre kun har vist sig at være skadeligt for får. Køer der græsser på gramin holdigt græs har ingen symptomer. Desuden indeholder almindelig byg også gramin, og mon ikke man ret hurtigt havde fundet ud af, at det var skadeligt at indtage gramin igennem byg, hvis det rent faktisk var skadeligt for mennesker?
Der er ingen grund til at skræmme folk, der skal til at trippe på noget så kraftigt som DMT, med usande påstande om at det stof de har indtaget er livsfarligt. Det kan kun give større chancer for badtrip.
Der var intet usandt i det jeg sagde. Jeg sagde det var
potentielt farligt at indtage, ikke at det nødvendigvis
var, gæs, elefanter eller mennesker og andre subjekter ligegyldigt. Jeg har ikke læst nogen rapporter ang. gramin selv, og har hørt alt lige fra at det skulle være nice, til ligegyldigt, til farligt. Mængderne af gramin i phalaris er dog generelt få.
Derudover prøver jeg ikke at
skræmme folk med 'såkaldte' usande påstande. Jeg lægger bare kortene på bordet, og sikrer hellere at en person lige tjekker op en ekstra gang, før de indtager noget. Derudover sagde jeg på intet tidspunkt at det var livsfarligt. Sidst, hvis en person har tænkt sig at give sig i kast med at ekstrahere og gøre ved, med
phalaris planter, forventer jeg at de har den nødvendige viden, og
bør altså være i stand til at vide
hvad de har lavet, inden de begynder at ryge tilfældige ekstrakter.
Skulle vi også undgå at fortælle personer som overvejer HBWR at de måske får mavekramper og kaster op, da de måske får badtrip af at
vide dette?
P.S. Æbler indeholder en cyanid. Hvis jeg begyndte at ekstrahere dette fra æblefrø, ville jeg på et eller andet tidspunkt nå en giftig dose. Fordi der indtages gramin igennem byg, betyder dette ikke at gramin er uskadeligt.