Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy.

Nu har jeg efterhånden fulgt med på boardet i et stykke tid, men det er først nu jeg har fået taget mig sammen og lavet en bruger.
Først vil jeg gerne fortælle min historie.

I løbet af de sidste 2-3 år har jeg haft utroligt mange nedture i mit liv og jeg har været igennem en hård depression. Det var ved juletid sidste år det stod værst til. Jeg kunne ikke sove om natten, havde ingen appetit og jeg kunne ikke holde ud at være sammen med andre mennesker. Jeg havde tunge selvmordstanker og kunne ikke finde glæde ved noget som helst. I den periode var jeg jeg overbevist om, at jeg aldrig ville smile igen.
Men så skete der pludselig noget...

Min tante inviteret mig ud og spise og gav mig en bog ved navn "The secret". Jeg læste omslagt og fororderne og var meget skeptisk.
Et par dage efter fik jeg dog taget mig sammen til at læse den. Og den ændrede mit liv!

Jeg gjorde alt hvad der stod i den og læste den igennem igen og igen. Det tog et stykke tid før de ting der står i den begyndte at virke for mig, men nu er mit liv blevet vendt 180 grader rundt. Min økomonomi går bedre en nogensinde, jeg har lige fået dame på, og vigtigst af alt har jeg fået livslysten igen på fulde drøn. Fra et halvt år siden kunne jeg no way in hell forestille mig, at jeg fx ville få en kæreste, pga af min tilstand og, at jeg stort set aldrig var ude for min dør. Men som på magisk vis gik alt det jeg knapt turde drømme om i opfyldelse.

Og lad mig så runde af med en brændende varm anbefaling til den her bog:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/1847 ... d_i=468294

mvh.
BS

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Prøv at forklar lidt om bogen. Forklar hvad den handler om og hvordan den har hjulpet dig.

Umiddelbart virker din post som en af disse "Sådan blev jeg rippet på 4 uger, læs min historie!" reklamer. http://guatimati.blogspot.com/2010/01/er-du-blevet-rippet-pa-4-uger.html

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
ja, det lyder vældigt spændende, men vil gerne vide hvad den handler om. Er det en selvhjælps bog eller??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Du kan læse en smule af bogen, hvis du trykker på linket.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den har ikke noget med rusmidler at gøre. Det er noget med at du ubevidst tiltrækker det du tænker på, uanset om det er positive eller negative ting, så du skal kun tænke på positive ting.

Den findes også som film.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Ja, som Bubber siger findes den også på film og i meget korte træk har han ret i hvad den handler om...

Mange af mine problemer er relateret til stoffer, så det er derfor jeg tillader mig at poste tråden på det her forum.

Den handler om den stærkeste lov i universet, der hedder tiltrækningskraften. Den beskriver blandt andet hvordan det liv vi lever nu er et produkt af de tanker vi har gjort os i fortiden. Det er en guide til hvordan du tjener penge, finder kærlighed, healer dig selv og finder lykke. Den er bla. skrevet af videnskabsmænd, forfattere, filosoffer, psykologer og generelt folk, der ved, hvad de snakker om. Jeg vil klart anbefale bogen fremfor filmen, da den er mere detaljeret.

Junior medlem

Uden at have læst bogen virker det lidt til, at du har fået vendt gevaldigt meget op og ned på noget kausalitet. Selvfølgelig har det en betydning hvilke tanker, du holder dig for øje, men på ingen andre måder at det hjælper dig til fokus og handling mod nogle ting, du gerne vil opnå. Det er ganske almindelig sund fornuft og ikke en universel lov. Alt det med bare at kunne tænke sig til magt, penge, damer, selv-healing (?) er noget pjat for ikke at sige en potentielt skadelig idé.

Junior medlem

Jeg kan garantere, at hvis du bruger alle de teknikker og redskaber, der står i bogen vil dit liv ændre sig til det bedre.
Meget af det, der står i bogen er blevet bevist videnskabeligt. Nu er det jo en bog på næsten 200 sider, så udfra de 5-6 linjer du har hørt om den, synes jeg ikke du kan udtale dig.

Men ja, selvfølgelig må du selv stå for handling, det siger jo sig selv. Denne bog hjælper dig til hvordan du opnår og ser mulighederne for handling.

Nu prøver jeg jo i øvrigt ikke at sælge bogen, men vil bare vidergive noget der har hjulpet for mig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Min kæreste fortæller mig at jeg snakker rigtig meget om at overtage verden, i søvne... Hvorhelvede bliver min magt af??

Junior medlem

Det er oplagt, at jeg ikke kan udtale mig uddybende om bogen uden at have læst den. Idet vi antager, at det var været et rammende resumé, der her er blevet givet, er det dog næsten lige så oplagt, at der er ikke er nogen universel lov, der uden nogen kausal logik bedyrer, at din neuronale sammensætning skulle kunne frembringe al tænkelig materiel og åndelig lykke. Selvfølgelig har dine tanker indflydelse på din attitude til omverdenen, der igen har indflydelse på, hvordan dit liv arter sig. Men så må vi også være tilbage til, at en god dose selvtillid, eller i værste fald en tur til psykologen, skulle kunne gøre mere for den positive udvikling end at lege neurotelekinetiker.

Hvis jeg har lavet en grel misfortolkning af budskabet må du endelig rette mig, men jeg synes, at det overordnede budskab lyder som noget pjat.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der er for mig ingen tvivl om, at man med sin indstilling og attitude er i stand til at påvirke sig selv og sin omverden, men...

Tager bogen højde for det faktum, at man ikke er eneste "spiller på banen" og at der derfor er modstridende interesser (eller kræfter om man vil), der trækker i hver sin retning? Umiddelbart synes jeg det lyder som en forenkling, af et meget kompliceret samspil mellem mennesker og miljø, hvor interesser trækker i forskellige retninger.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Magic 8-Ball skrev:
Det er oplagt, at jeg ikke kan udtale mig uddybende om bogen uden at have læst den. Idet vi antager, at det var været et rammende resumé, der her er blevet givet, er det dog næsten lige så oplagt, at der er ikke er nogen universel lov, der uden nogen kausal logik bedyrer, at din neuronale sammensætning skulle kunne frembringe al tænkelig materiel og åndelig lykke. Selvfølgelig har dine tanker indflydelse på din attitude til omverdenen, der igen har indflydelse på, hvordan dit liv arter sig. Men så må vi også være tilbage til, at en god dose selvtillid, eller i værste fald en tur til psykologen, skulle kunne gøre mere for den positive udvikling end at lege neurotelekinetiker.

Hvis jeg har lavet en grel misfortolkning af budskabet må du endelig rette mig, men jeg synes, at det overordnede budskab lyder som noget pjat.

Så vil jeg uddybe yderligere... Nogen blandet citater fra bogen.

Som du måske ved har en tanke en frekvens. man kan måle en tanke. Når du tænker tanker, bliver de sendt ud i universet og de tiltrækker magnetisk alle tilsvarende ting, som har den samme frekvens. Alt hvad der sendes, vender tilbage til kilden og kilden er dig. Du er en menneskelig "sendemast" og du er stærkere end nogen sendemast der er skabt på jorden. Dine tanker skaber frekvensen, de tiltrækker tilsvarende ting på den frekvens, og så sendes de tilbage til dig som livsbilleder. Loven om tiltrækning virker altid, hvad enten du tror det eller forstår det eller ej. Hvad du tænker nu, skaber dit fremtidige liv. Du skaber dit liv med dine tanker. Fordi du tænker altid, skaber du altid. Hvad du tænker mest på, er det der vil vise sig i dit liv.

Det må angives som et rammende resumé.

Hvis du ikke forstår det helt, eller stadig er uenig vil jeg med glæde udybe yderligere.

Nu har jeg selv snakket med 4 forskellige psykologer og det har ikke givet mig noget som helst. En god dose selvtillid kan klart hjælpe din postitive udvikling, men selvtillid kommer jo ikke af sig selv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Har set filmen, og synes den var utroligt interessant. Mange af tankerne relaterer til meditationsteknikker og teori, og den smule jeg selv har leget med det (har ikke læst bogen så der er sikkert pointer jeg har misset) har virket ganske fint. Man er bare nødt til at tænke i lidt større baner end kausal logik og neuronal sammensætning, hvis det skal give nogen mening...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
BS1466 skrev:
Magic 8-Ball skrev:

Som du måske ved har en tanke en frekvens. man kan måle en tanke. Når du tænker tanker, bliver de sendt ud i universet og de tiltrækker magnetisk alle tilsvarende ting, som har den samme frekvens. Alt hvad der sendes, vender tilbage til kilden og kilden er dig. Du er en menneskelig "sendemast" og du er stærkere end nogen sendemast der er skabt på jorden. Dine tanker skaber frekvensen, de tiltrækker tilsvarende ting på den frekvens, og så sendes de tilbage til dig som livsbilleder. Loven om tiltrækning virker altid, hvad enten du tror det eller forstår det eller ej. Hvad du tænker nu, skaber dit fremtidige liv. Du skaber dit liv med dine tanker. Fordi du tænker altid, skaber du altid. Hvad du tænker mest på, er det der vil vise sig i dit liv.

Hvis du ikke forstår det helt, eller stadig er uenig vil jeg med glæde udybe yderligere.

Nu har jeg selv snakket med 4 forskellige psykologer og det har ikke givet mig noget som helst. En god dose selvtillid kan klart hjælpe din postitive udvikling, men selvtillid kommer jo ikke af sig selv.

Jeg kender godt til bogen og dens principper og jeg er i bund og grund enig i det. Når du tænker positivt, ser du jo mere klart på tingene ift hvis du er negativt tænkende. Når du er negativt tænkende, tænker du jo ikke i muligheder men snarere i problemer og vil jo derfor nemt lade en mulighed flyve din næse forbi da du ikke "ser" noget med hovedet i jorden. Jeg vil dog mere kalde det logisk sans end "universets lov". Jeg tror ikke der er noget hokus pokus over det. Grunden til du har fået det bedre, er fordi du har ændret din tankegang fra negativ til positiv og selvfølgelig vil der komme en masse positive ting med i kølvandet :wink:

Har du noget videnskabeligt der kan bakke det citat du har givet fra bogen, op?

Junior medlem

BS1466 skrev:

Magnetfeltet, der knytter sig til den elektriske aktivitet i ionkanalerne er ekstremt svagt, og kan kun måles med meget avanceret udstyr - det tiltrækker altså ikke noget som helst. Derudover er det noget omsonst at mene, at der er noget essentielt, der forbinder tanken om penge med rigtige penge. Der er jo ingenting, der har noget med penge at gøre i din hjerne, når du tænker penge. Det er en intern repræsentation med absolut ingen faktisk penge-essens. Det lader til, at teorien forudsætter, at enhver tanke har i sig en iboende kode, der kan afkodes af immaterialle objekter, hvorefter de to låses magnetisk sammen (eller en noget kausalt tilsvarende). Kan du ikke se en del problemer med det? Hvorledes er jeg f.eks. biologisk udviklet til at kunne neurologisk indkode elektriske signaler for Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile U9215, en genstand, der ikke eksisterede, da jeg blev bragt til verden? Hvordan fungerer denne tiltrækning helt præcis? Det er jo helt oplagt ikke magnetisme, da magnetismen er alt for svag til at tiltrække noget som helst. Hvorledes lader det sig gøre, at kun ting, der normalt ville kunne opnås ved hårdt arbejde, kan tiltrækkes? Jeg tror i hvert fald, at mange teenagedrenge har sendt masser af positive tanker efter Pamela Anderson, men for kun de færreste har hun ligget derhjemme senere samme aften.

Overvej i øvrigt, om ikke der er nogle meget usympatiske konsekvenser af teorien. Jeg kan regne ud, at der må være flere generationer af mennesker syd for Sahara, der simpelthen har tænkt de forkerte tanker? Kræftpatienter må ligeledes selv være uden om deres sygdom.

Jeg vil meget gerne acceptere, at positive tanker i og for sig selv er en rigtig god ting, og som tidligere nævnt at de kan bringe godt afkast. Måske kan de endda bringe de ting med sig, som man tænker på, måske fordi man fokuserer og arbejder hen i mod det. Måske kan man endda få større chance for at opnå de ting, man gerne vil have, ved at tro på The Secret - men da kun fordi man får selvtillid, der jo altid er en god ting i livet. Pointen er, at diverse obskure tiltrækningslove her er forklaringsmæssigt overflødige. Fjern hokus pokus og forsøg at lede det samme glade liv, så går det lige så godt.

Senest rettet af Magic 8-Ball 22 maj 2010 22:21, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Ja, det er meget simpelt, enkelt, logisk og smukt. At ved blot at tænke på noget andet end dårligdom kan du ændre din tilværelse og verden omkring dig. Simpelt hen blot være, at have stilhed i sindet.

Det glæder mig du har fundet en del af det gode liv.

Tjek evt emnet Det Holografiske Univers ud. Det har med det samme at gøre.

Et gammelt taoistisk ordsprog går på

Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become character.
Watch your character, for it becomes your destiny.

Livet er en cirkel, du kan ikke gøre/tænke noget uden det påvirker noget andet/andre/dig selv.

Gandhi ændrede det lidt:

Keep your thoughts positive because your thoughts become your words.
Keep your words positive because your words become your behaviors.
Keep your behaviors positive because your behaviors become your habits.
Keep your habits positive because your habits become your values.
Keep your values positive because your values become your destiny.

~Gandhi

Verden er mere enkel end vores til tider hektiske, frygtsomme, negativt ladet liv tillader os at indse. Men det er netop det vi skal og det som hele tiden sker, vi indser.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Magic 8-Ball skrev:

Magnetfeltet, der knytter sig til den elektriske aktivitet i ionkanalerne er ekstremt svagt, og kan kun måles med meget avanceret udstyr - det tiltrækker altså ikke noget som helst. Derudover er det noget omsonst at mene, at der er noget essentielt, der forbinder tanken om penge med rigtige penge. Der er jo ingenting, der har noget med penge at gøre i din hjerne, når du tænker penge. Det er en intern repræsentation med absolut ingen faktisk penge-essens. Det lader til, at teorien forudsætter, at enhver tanke har i sig en iboende kode, der kan afkodes af immaterialle objekter, hvorefter de to låses magnetisk sammen (eller en noget kausalt tilsvarende). Kan du ikke se en del problemer med det? Hvorledes er jeg f.eks. biologisk udviklet til at kunne neurologisk indkode elektriske signaler for Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile U9215, en genstand, der ikke eksisterede, da jeg blev bragt til verden? Hvordan fungerer denne tiltrækning helt præcis? Det er jo helt oplagt ikke magnetisme, da magnetismen er alt for svag til at tiltrække noget som helst. Hvorledes lader det sig gøre, at kun ting, der normalt ville kunne opnås ved hårdt arbejde, kan tiltrækkes? Jeg tror i hvert fald, at mange teenagedrenge har sendt masser af positive tanker efter Pamela Anderson, men for kun de færreste har hun ligget derhjemme senere samme aften.

Overvej i øvrigt, om ikke der er nogle meget usympatiske konsekvenser af teorien. Jeg kan regne ud, at der må være flere generationer af mennesker syd for Sahara, der simpelthen har tænkt de forkerte tanker? Kræftpatienter må ligeledes selv være uden om deres sygdom.

Jeg vil meget gerne acceptere, at positive tanker i og for sig selv er en rigtig god ting, og som tidligere nævnt at de kan bringe godt afkast. Måske kan de endda bringe de ting med sig, som man tænker på, måske fordi man fokuserer og arbejder hen i mod det. Måske kan man endda få større chance for at opnå de ting, man gerne vil have, ved at tro på The Secret - men da kun fordi man får selvtillid, der jo altid er en god ting i livet. Pointen er, at diverse obskure tiltrækningslove her er forklaringsmæssigt overflødige. Fjern hokus pokus og forsøg at lede det samme glade liv, så går det lige så godt.

Well, din bevidsthed kan jo forestille sig alle mulige ting, der tilsyneladende ikke eksisterer (feks drømme/mareridt) så hvorfor ikke også forestille sig en Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile U9215? Og hvad er det helt præcist der gør, at det skal være stærk magnetisme for at tingene kan blive tiltrukket, når nu det er bevidsthedsenergier og ikke køleskabsmagneter, der er emnet?
Ligeledes handler det ikke bare om, at man skal tænke på tingene, så sker de, men nærmere, at man skal være i den rette tilstand for, at det virker. Man skal så at sige tune sig ind på universets frekvens, for at det virker. Måske derfor Pamela ikke har haft så travlt med at besøge teenagedrenge...

Jeg synes klart det mest interessante ved "the secret" er, at det lader til at virke, og hvordan det virker kan altid diskuteres, fordi svaret med allerstørste sandsynlighed ikke kan beskrives af hverken klassisk mekanik eller kvantemekanik.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg så filmen sidste sommer og tænkte let's give it a try, lad mig få flere penge mellem hænderne. Det her er ikke empirisk bevis for at det virker, men inden for en uge blev jeg tilbudt 2 job som tilkaldevikar. Begge havde job jeg søgt tidligere og egentlig glemt alt om.

Det ville ihvertfald ikke skade at prøve ;-)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neverland
noname skrev:
Magic 8-Ball skrev:

Well, din bevidsthed kan jo forestille sig alle mulige ting, der tilsyneladende ikke eksisterer (feks drømme/mareridt) så hvorfor ikke også forestille sig en Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile U9215? Og hvad er det helt præcist der gør, at det skal være stærk magnetisme for at tingene kan blive tiltrukket, når nu det er bevidsthedsenergier og ikke køleskabsmagneter, der er emnet?
Ligeledes handler det ikke bare om, at man skal tænke på tingene, så sker de, men nærmere, at man skal være i den rette tilstand for, at det virker. Man skal så at sige tune sig ind på universets frekvens, for at det virker. Måske derfor Pamela ikke har haft så travlt med at besøge teenagedrenge...

Jeg synes klart det mest interessante ved "the secret" er, at det lader til at virke, og hvordan det virker kan altid diskuteres, fordi svaret med allerstørste sandsynlighed ikke kan beskrives af hverken klassisk mekanik eller kvantemekanik.

Jamen psykologi "virker" også, hvilket jeg mener denne "hemmelighed" er. Jeg mener at de fleste andre religioner fungerer på samme måde. Nemlig ved at man igennem sin tro får selvtillid og gennem selvtillid vil du forandre din tankegang fra negativ til positiv og ved at gøre det, vil du selfølgelig "tiltrække" andet positivt da du pludselig "got your eyes on the gold" :wink:

Junior medlem

Methmaster skrev:
BS1466 skrev:
Magic 8-Ball skrev:

Jeg kender godt til bogen og dens principper og jeg er i bund og grund enig i det. Når du tænker positivt, ser du jo mere klart på tingene ift hvis du er negativt tænkende. Når du er negativt tænkende, tænker du jo ikke i muligheder men snarere i problemer og vil jo derfor nemt lade en mulighed flyve din næse forbi da du ikke "ser" noget med hovedet i jorden. Jeg vil dog mere kalde det logisk sans end "universets lov". Jeg tror ikke der er noget hokus pokus over det. Grunden til du har fået det bedre, er fordi du har ændret din tankegang fra negativ til positiv og selvfølgelig vil der komme en masse positive ting med i kølvandet :wink:

Har du noget videnskabeligt der kan bakke det citat du har givet fra bogen, op?

Hvad end det er hokus pokus eller ej, har det i hvert fald som du siger ændret min tankegang og jeg har fået et bedre liv. og som sagt er det jo det vigtigste. nej, jeg har ikke noget videnskabeligt til at bakke det op, hvis du tænker formler og ligninger, men det skulle være videnskabelig bevist som sagt.

Som bogen siger: "omkring 1% af befolkningen tjener 96% af alle de penge der tjenes." Hvad er din forklaring på det?

For mig giver hemmeligheden mening. Bogen siger, at en positiv tanke er 100 gange stærkere end en negativ tanke. Det vil sige, at det er lettere at tiltrække ting, hvis man har et positivt tankemønster og svære hvis man har det dårligt. Vores følelser reagere på vores tanker, så hvis man tænker positive tanker er det umuligt at havde det skidt og omvendt. Så vidt er vi vidst enige...

Der hvor vi skilles, er så vidt jeg forstår,at du ikke tror på, at man er herre over sin egen skæbne. At man ikke ved hjælp af tankens kraft kan styre, hvad der foregår omkring en. Jeg er langt fra den rigtige at diskutere det her med, da jeg ikke er kvantefysikere eller ved noget om det, andet end det jeg har læst. Ikke desto mindre er det en naturlov, hvad end du tror det eller ej.

8-ball, du har misforstået det fuldstændigt. Jeg taler ikke til dig ud fra et synspunkt præget af ønsketænknig eller skør fantasi. Jeg taler til dig ud fra en dybere, grundlæggende forståelse. Selvfølgelig kan du ikke ligge på din sofa og tænke på penge, og pludselig vågner du op i en luksus villa. Men vores handlinger afspejler vores tanker. Du skal selvfølgelig søge hen imod det du gerne vil se, ellers sker der ikke noget.

I øvrigt tjek det her link ud
http://www.havemorethanenough.com/law-o ... ttraction/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]