Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nu var jeg ude og drikke lidt sammen med vennerne igår, og vi kom tilfældigvis ind på emnet "hash og svampe".

Jeg har været så FORBANDET fascineret af svampe. Jeg forbinder svampe med noget utrolig guddommeligt, og noget man skal have respekt for fra top til bund. Noget der udvider vores horisont og noget der åbner vores syn for noget nyt. Noget der kan gøre musik til noget fantastisk, og sparke en ind i den anden univers. MEN!!!!!: Skriver Ekstrabladet NOGEN-FUCKING-SINDE om det?! Nix!

Psychedelia.dk har min fulde respekt, fordi det hele et eller andet sted er meget neutralt, og informerer en om mange ting. Men det der heletiden irriterer røven på mig er, at de fucking blade og aviser som BT og Ekstrabladet er så utroligt opblæste. Hører man nogensinde andet end "...og så var der jo denne mand der gik ind på et plejehjem med en økse og hakkede hovedet af en gammel pensionist, fordi han var impontent, liderlig og tog svampe... Han var ikke sindsyg, det var KUN fordi han tog svampe!". Jeg synes det er groteskt! Det er altid den negative side af alle ting, her snakker vi om svampe, der skal fremhæves. Ingen forventer at der står "her i weekenden var der en der tog svampe, og han havde et så fantastisk trip". Er jeg den eneste der har ondt i røven over det her? Jeg mener, hvorfor skal sådan en situation fremhæves og blæses op? Jeg går STÆRKT ud fra, at det er én ud af mange tusinde det sker for, at man går ud og begynder at hakke i mennesker med en skarp genstand.

Den danske regering er så forfærdelig - istedet for at forbyde hash, så forbyd de blade og aviser istedet! De skaber skam over os, det sætter i hvertfald mig i den pinlige situation som dansk statsborger. Men kan det virkelig passe at det skal foregå på den måde, og at det bare bliver accepteret??! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 11 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Geografisk sted: københavn
Vil give dig 100% ret.. men hvad kan vi gøre ved det? - Vores land er jo fyldt med "antidrug" typen.. og en masse højreorienterede [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Det eneste BT EB osv. er ude på er jo at sælge, så de skriver hvad der sælger.. altid. Og de skal jo også tjene til føden på en eller anden måde [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] - Synes hellere vi skulle få afsat regeringen end forbyde disse blade.. så kan de komme bagefter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 11 Juli 2003: Besked ændret af: Esbon ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

tja, det kan godt være de sælger, men i sidste ende må de forstå, at penge ikke er alt i denne verden. Der er så meget andet der er så utroligt værdifuldt. Bare det at ha respekt for andre mennesker, venskaber og kærlighed - kan det være mindre værdifuldt end penge?

F.eks. fodboldspilleren Stig Tøfting... Jeg har aldrig brudt mig om ham, men hold kæft hvor blev jeg sur da han blev provokeret med hans søn som døde for noget tid siden. Og hvem stod bag dette? Selvfølgelig de blade der. En fyring fandt godt nok sted kort tid efter, men hvad kan vi bruge det til? Jeg har altid ment, at hvis man laver en fejl, som kan man også lave andre fejl, og det er jeg helt overbevist om at det vil ske igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Tja, det er jo det evige tilbagevendende problem. Aviser skal sælges. Og især tabloid-aviser som BT & EB er slemme til kun bringe sex og vold historier. De har en politik der hedder, at der er sku da ikke nogen mennesker, der gider læse om goe gamle Fru Olsen's skysovs, der vandt DM i Skysovs.

Hmmm... Det kan godt være, at een person har hakket eet menneske ned på svampe, men den person var syg i hovedet i forvejen. Svampe er ikke nogen undskyldning. Men at påråbe sig selv som Midlertidig Sindsyg, kan man få nedsat straf. Har du ikke lagt mærke til, at efter den ene historie er dukket op, så er der kommet flere i kølvandet... Svampe bliver brugt som en slags "undskyldning"... Det syntes jeg er sygt.

Damn! Har fri nu, skriver nok noget senere... Med mindre jeg pludselig bliver sindsyg...:)

- Rylle :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

det eneste jeg egentlig ville kræve er, at rygterne stopper. Jeg er træt af at høre "ej, vil du tage svampe? Sæt nu du slog en eller anden ihjel ligesom der står i aviserne?". Jeg har hørt det tusindvis af gange, og jeg hørte det ligeså sent som igår aftes. Jeg er hverken syg i hovedet (sådan da [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ), fejler noget andet psykisk eller er voldelig af natur, og det gør mig sur at folk forbinder svampe med noget der fremhæver ens voldelig side. Idéen var egentlig bare at oprette et emne og få samtlige berkæftelser på, at det lort der bliver fyret af ude i samfundet ikke holder nogen steder. Og hvis jeg bliver spurgt om det igen, så henviser jeg hellere end gerne hertil [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 11 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Geografisk sted: Herfølge
såden er det nu en gange de vil ikke leve hae det godt på stoffer [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus:

Du skal nok desværre ikke regne med at hysteriet mht. stoffer bare sådan lige pludselig forsvinder, det er et meget langt, sejt træk. Som sagt ovenfor, så er de fleste danskere jo desværre "antidrug-mindede", de fleste på grund af simpel uvidenhed. Det eneste du kan gøre er at stå fast på dine egne oplevelser, måske sætte dig endnu bedre ind i sagerne, og gennemhulle folks argumenter, når du havner i den diskussion fra tid til anden... Ikke at det flytter meget, men det er noget af det man kan gøre. Andre muligheder er sådan noget som læserbreve, deltagelse i debatter(bl.a. på nettet), og du kunne jo også stille op til folketingsvalg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Forøvrigt, burde dette emne ikke flyttes til generel diskussion? Det handler jo mere om medier og stofpolitik end om svampe...

-Child [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

stille op i folketingsvalget?? Aldrig i livet [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Forøvrigt, burde dette emne ikke flyttes til generel diskussion? Det handler jo mere om medier og stofpolitik end om svampe

og jo, det har du måske også lidt ret i... det var jo meningen at det hele skulle handle om svampe, men tror emnet blev forskruet lidt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg håber aldrig at BT eller EB vil skrive noget lign at. (som du sagde) "her i weekenden var der en der tog svampe, og han havde et så fantastisk trip" For det kan "opfordre" folket (inc. børn) til at prøve svampe.

Men jeg kan godt give jer ret i at give Svampe skylden for et mord, er en gang pis, men det får jo folket til at "hade" svampe, og folk vil ikke prøve dem, når de får afvide sådan nogen ting, og det er jo også at følge loven.

Medierne skriver lort, og det har de altid gjort, og er nok det farligste "stof"
Medierne er nok også mere skyld i mord end diverse stoffer er.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

nejnej, håber sgu heller ikke de siger at nogen havde et fantastisk trip... men bare princippet i det.

En af mine venner sendte mig også det her link: http://mushroom.dk/svampe/artikler/drabisvamperus12-05-2000.html
med hans kommentar: "derfor vil jeg ikke prøve svampe"

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
aliaarhus > Det letteste er at holde op med at fortælle dine venner om dine eksperimenter. Familien Danmark er tydeligvis ikke parate til at få udvidet deres horisont endnu, spørgsmålet er så bare om de nogensinde bliver det.

-Psyko

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Ekstra Bladet og B.T. lever af, at folk går amok. De tager afstand fra det, de dyrker. Læg mærke til, hvordan voldtægtsrapporter ofte placeres ved siden af Side 9-Pigen i Ekstra Bladet.

Smagfuldt, hvar? De hjernedøde medie-freaks er sgu farlige: De tiltrækker volden! Det ligger i baghovedet på enhver desperado, der savner opmærksomhed, at gåen amok da i det mindste er en måde at blive 'hørt' på!

Det er endnu værre, end det lyder, når man tager den telepatisk bårne fælles-psyke i betragtning. Fælles-psyken kan overføre aggression og koncentrere aggression dér, hvor der er en tendens.

Når da vi har behov for mord til smørebrøddet, så tilfredsstilles vi, fordi summen af behov er som et magnetfelt, der tiltrækker denne her underholdning, som er så uundværlig.

Se medie-junkien med sit fucking smørebrød: GNASK-GNASK..."åårh, ska' vi lige bladre hen til dér med Robert Hansen, der har kvajet sig igen"...gnaske-smaske, slubre..."bagefter skal vi lige tjekke B.T.'s medieluder Joan Ørting, så vi kan få repeteret, hvad det nu er, sex er for noget løjerligt noget!"

- GUD BEVARE DANMARK!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

nemligt.. jeg synes det er direkte klamt - gad vide hvor man egentlig kan klage over den slags? Spørgsmålet er bare, om man får noget ud af at gøre det. Jeg nægter at tro på, at jeg er den eneste der har klaget over dette, og jeg nægter også at tro på, at der ikke er nogen der er gået videre med sagen... dog uden de helt store resultater. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Jeg synes det er klamt med de blade - vi har ikke brug for dem! Vi har Jyllands-Posten, Berlingske Tidende og Politiken - hvorfor have alt det andet lort? Stjerner kan ikke få en kæreste uden at Hr og Fru Jensen får det at vide, Kongehuset kan ikke røre en finger uden at det kommer på forsiden af Billedbladet, syge kan ikke havne på hospitalet uden at Ekstrabladet blander sex ind i det, og folketingsfolk kan ikke få lov til at dø i fred uden at BT påstår at de har været utro med "veninden" da de døde i vedkommendes seng.. Det er SYGT! Direkte klamt og ulækkert at tænke på.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil give jer delvist ret, det er klamt at de lyver, overdriver og er direkte uvidende. Men indrøm det, på en måde vil vi jo gerne læse det?

Btw hvem har ikke været uvidende engang og været totalt snobbet og latterlig over for dem som f.eks. havde taget kex og man selv havde taget amf og lovet sig selv, man aldrig ville gøre det hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Citat:
Btw hvem har ikke været uvidende engang og været totalt snobbet og latterlig over for dem som f.eks. havde taget kex og man selv havde taget amf og lovet sig selv, man aldrig ville gøre det hehe

jeg kender det faktisk fra hash og alkohol.

Der var engang hvor jeg ikke drak - hvor jeg fulgte min religion 99%... Jeg sværgede at jeg aldrig ville begynde at drikke, og værsgo - nu drikker jeg hver weekend (hvis skolen tillader det).

Jeg sværgede på at jeg aldrig ville være sammen med en pige uden for et ægteskab - for ca 2 år siden kom jeg hjem om natten, og fik følgende at vide af min mor: "Du ryger! du drikker! du horer!" - jeg var ved at gå kold, så jeg gik ind og sov. Hun var dog aldrig sikker i sine beskyldninger - hun fandt først ud af at jeg drak efter jeg flyttede hjemmefra og nogle af hendes venner så mig sidde på Den Spanske Trappe til Festugen i Århus. Da jeg besøgte familien, spurgte hun om det kunne passe - jeg måtte smide kortene på bordet og sige "ja.. nogle gange". Hun ved godt nok ikke om jeg har prøvet andet end alkohol, og hun advarer mig altid og siger at jeg skal opføre mig ordentligt når jeg skal sove udenfor (pigerne, I ved). Og tja, jeg er et menneske - jeg har mine behov, når jeg først har kastet mig ud i det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Senere sagde jeg at jeg aldrig ville ryge hash - sådan. Nu ryger jeg det nogle gange om året (måske i juleferien men mest i sommerferien).

Jeg sværgede på at jeg aldrig ville prøve andet - så kom vores alles vidundermiddel: nemlig svampe. Det skal prøves - og nu står jeg i den situation hvor jeg siger, at jeg ikke vil prøve andet, og jeg tror jeg holder løftet.

Jeg hygger mig meget med folk med alkohol.
Jeg får det behageligt med folk med hash nogle gange om året.
Jeg kan få de hallucinationer og trips jeg ønsker fra svampe. Har ikke brug for mere. Jeg har også altid gået op i, om de stoffer jeg indtager kommer direkte fra naturen - jeg ville aldrig indtage kemiske stoffer. Hvem ved, det kommer måske engang i mit liv hvor jeg afprøver det, men det vil aldeles ikke være noget jeg gør regelmæssigt som alkohol og hash.

Citat:
Jeg vil give jer delvist ret, det er klamt at de lyver, overdriver og er direkte uvidende. Men indrøm det, på en måde vil vi jo gerne læse det?

Agree... Det fanger jo vores opmærksomhed, men som regel bliver jeg meget skuffet når jeg læser deres historier som bliver dækket af de så åååhhh-spændende overskrifter + at der er løgne. Der siger jeg sgu fra - jeg har ikke brugt én eneste øre på BT eller EB, og vil jeg ikke gøre i fremtiden... de er simpelthen ikke værd at støtte.

[ 13 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alco|idle:
Btw hvem har ikke været uvidende engang og været totalt snobbet og latterlig over for dem som f.eks. havde taget kex og man selv havde taget amf og lovet sig selv, man aldrig ville gøre det hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

det vil jeg godt vove at påstå at det har jeg aldrig gjort.. har altid respekteret folk som de er og blandede mig uden om hvad de har lyst, og bare gået på min egen sti [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

eller belle..nu skal jeg i seng!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

det gør egentlig også ondt at blive kaldt for en narkoman når emnet bliver diskuteret, selvom det egentlig er ment for sjovt. Især når det er fra ens bedste ven =/ man prøver at spille med på den og skjule ens følelser med et smil og et grin, men det er svært.

Jeg tænker om jeg egentlig ER narkoman? Jeg passer skolen, og har kun røget hash 3 gange i sommerferien (2,5 måned), og gør det nærmest kun om sommeren eller i juleferien. Ellers drikker jeg 5-12 genstande nærmest hver weekend - jeg kan ikke se hvordan man skulle blive kaldt for en narkoman pga det.

Den eneste grund til at jeg bliver kaldt for narkoman, som jeg kunne finde, var at jeg egentlig snakkede meget om emnet, og beskyttede svampen mod rygterne. Og så talt om at jeg ville tage det her i sommerferien, men det blev aldrig til noget.

At snakke for meget om stoffer kan åbenbart give én en status som narkoman, og så tænker man et kort øjeblik om ens liv egentlig er noget værd?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

Jeg tænker om jeg egentlig ER narkoman? Jeg passer skolen, og har kun røget hash 3 gange i sommerferien (2,5 måned), og gør det nærmest kun om sommeren eller i juleferien. Ellers drikker jeg 5-12 genstande nærmest hver weekend - jeg kan ikke se hvordan man skulle blive kaldt for en narkoman pga det.

At snakke for meget om stoffer kan åbenbart give én en status som narkoman, og så tænker man et kort øjeblik om ens liv egentlig er noget værd?
<HR></BLOCKQUOTE>

Nej du er ikke narkoman, helt klart... Du skriver noget længere oppe med din religion osv, gider du ik smide en PM om hvad det er for noget?

Angående det andet, ja det kan det... Rigtig mange IRL tror jeg tager flere stoffer, eller tog da jeg jo er stoppet.. Men de fleste tror at jeg tog stoffer hver weekend osv, men jeg prøver nu heller ikke på at ligne det modsatte specielt nu, efter jeg ikke gør det mere... Jeg render rundt med en vanddunk nede i byen, og hvis folk har et problem med det er det deres og ikke mit!

Insane psychedelia user!

Ali, jeg må sige at jeg respekterer dig på en eller anden måde og synes at det kunne være cool at føre en samtale med dig på et tidspunkt IRL.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]