stoffer kan efter min mening kun bruges til to ting:
1. At eksperimentere med det og sig selv, og udforske "sit indre". 2. At ha det sjovt med vennerne af og til.
At eksperimentere vil vel sige, at man tester dem sjældent, og har et "cool" forhold til dem. Altså ingen trang til at tage dem, ingen afhængighed, etc.
At hygge sig med vennerne vil sige, at man vel kan tage dem lidt oftere. Og det er udelukkende for at ha det sjovt, ikke for at følge et behov.
Når man ikke kan leve uden stofferne, når man begynder at ryste hvis man ikke får dem, når man ikke tænker på andet og når man får et hidsigt temperament når man ikke har dem i nærheden, så er der vel tale om et decideret misbrug. Så skal man altså på afvænning [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men jeg ved det ikke - det er meget forskelligt. Jeg ville mene, at tage noget én gang om måneden ville være liiige i overkanten - men det er kun MIN mening, så generaliserer ikke.
Jeg vil altid ha skolen i baghovedet, og af den grund få dårlig samvittighed og være bange for hvordan man skal klare sig. Derfor holder jeg stofferne gemt væk til ferierne (typisk jule- og sommerferie), men det er bare mig og min tankegang [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
[ 15 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]
|