Hej kære medtrippere og andet godtfolk!
Warning: Denne tråd er ikke skrevet ædru, så den blev altså desværre lidt længere end jeg havde regnet med, bær over
pointen er go nok! 
Lidt i forlængelse af det aktivist møde som narkotikapolitisk netværks havde stablet på benene, og med tanke på alt det positive arbejde som aktivistgruppen kommer til at bidrage med i denne kamp for enten afkriminalisering eller legalisering.
Jeg er udmærket klar over at psychedelia.dk allerede har et politisk forum, i brødteksten i hovedmenuen under linket, står der at dette forum blandt andet bruges til at diskutere ytringsfrihed blandt flere ting. Og de tråde der er i det politiske forum er imo af meget svingende standard. Bare overskriften får mange brugere til at bladre over tråden når den popper op i "aktive emner" som vel er den mest brugte funktion på siden..
Har debatteret med lidt forskellige brugere herinde fra, og der er en blandet holdning til hvor effektivt at endnu et nyt forum vil være. For det vil uden tvivl blive fyldt med pis og gøjler tråde, som desværre også har inficeret mange af de andre fora.

Derfor er min idé for at dette forum skal have et højt akademisk og fagligt niveau! For at bibeholde det, kunne man som på lign vis med avanceret dyrkning og adgangen til wiki'en at der nedsættes et udvalg/brugergruppe som havde forholdsvis meget kontakt til netværket og som forholdsvis let vil kunne lave nogle fantastiske tråde om alle de spændene projekter og organisationer som virkelig knokler røven ud af bukserne for at videnskabeligt at dokumentere stofbrug og alt hvad der fører derunder. Jeg er overbevist om at hvis nogle psybrugere med et mindre overskud vil få virkelig overskud, viden og gåpåmod til at ændre holdningerne blandt omgangskredsen, bekendte osv. ved netop at der findes et faktuelt forum med en høj standard for tråde.
Der vil måske endda være et par spirende aktivister som gennem en god solid bekræftelse på at der virkelig sker af ting og sager rundt om i verden, endda også i vores egen lille andedam her i Danmark, som på den måde vil få tændt en indre flamme for at gøre en aktivt indstats i kampen! Det kræver ikke specielt meget at kunne yde en aktiv indsats. Og selv den mindste hjælp er bedre end ingen hjælp i denne kamp for at ændre folks syn og holdninger omkring stoffer som ikke er accepteret i samfundet.
Oplysning er vejen frem hvis at vores alle drøm om at kunne indtage stoffer uden at frygte konsekvenserne fra politiet, ved at vi alle nedgør os selv til kriminelle.. bare fordi at vores rusmidler er omgivet af en lovgivning, som på ingen måde er bygget på tons af videnskabelige fakta der lodret viser at det er en hoved i busken politik der føres efter et uopnåeligt Utopia hvor at Danmark er ryddet for stoffer, og de brugere som hver stofgruppe har.
For at give lidt hurtigt ABC i filosofisk politik (for dem som ikke er undervist i det(intet ondt ment overhovedet

)), så brander Venstre sig selv, som et liberalistisk parti. De filosoffer som grundlage den liberale tankegang, snakker alle om at individets frihed skal være så stor som mulig, så længe at individet udøvelse af det personlige frie valg, ikke er til skade for andre mennesker (i gamle dage ting som vold, tyveri, voldtægt, indbrud osv. osv.) Derudover skal alle individer som indgår i et samfund acceptere en samfundspagt.. Hvilket vil sige at alle borgere i samfundet opgiver den individuelle frihed, for gennem samfundspagten at få et sæt regler som gælder for alle, og sikkerhed for at man ikke får krænket den private ejendom som er "det helligste" eller at der er nogen som krænker ens personlige frihed. Den politik som bliver ført af den siddende såkaldte "liberale regering", er forbud efter forbud. Som igen ikke har gennemgået samme procesforløb og vurdering, som når fødevareministeriet forbyder forskellige kemikalier og tilsætningsstoffer som findes i mad og legetøj fx. Hvorfor er det at vores rusmidler ikke kan få samme retfærdige vurdering på et videnskabeligt grundlag fremfor "Hov.. der er nogle af de nye DRÆBERSTOFFER.. de er sikkert som de andre, lad os forbyde dem!"
Jeg mener virkelig at hvis vi kan få skabt en folkestemning blandt vores omgangskreds, kan vi håbe på at det smitter lidt af på bare 2 ud af 10 man snakker med det om, igen går videre til næste vennekreds med de rigtige argumenter i ryggen.
Det jeg prøver at komme frem til, er om der for det første er stemning for sådan et intellektuelt forum hvor at man vil kunne tilegne sig den bedste information der findes på dette rivende område? Håber da ikke jeg er den eneste psybruger som brænder for at få det elendige ry med kriminelle, ondskabsfulde pushere som fortæller alt for at sælge deres varer som oftest ikke lige frem er kvalitet, langt væk fra os velfungerende mennesker som godt kan styre et rusmiddel indtag, og stadig være fuldt funktionsdygtige mennesker i skolen, på jobbet og i alle socialle sammenhænge. Og som blot ønsker at slippe for frygten om hvis det endelig går galt, er det fordi at man er blevet taget med stoffer, og derfor stemplet fra ufatteligt mange arbejdspladser. Det er til grin!
Hvorfor ikke få skabt et forum med begrænset skriverettigheder? Evt lidt som at kommentarer til triprapporter - hvis nu at psy.dk skal være lidt demokratisk. Personligt tror jeg mere på den begrænsede gruppe, som har skriveadgang. Som en garanti for at når der er en ny tråd i forummet, så er der 110 % noget af interesse at læse. Og ikke bare lala fra random brugere som i deres geniale koger har fundet på den bedst mulige utopia løsning for verden. Men seriøs information!
Og at almindelige brugere så stadig vil kunne oprette tråde i politisk forum med inspiration fra den information som er garanteret læseværdi i legaliseringsforumet.
Jeg havde selv den glæde af at være med til aktivist mødet arrangeret af Narkotikapolitisk netværk i samarbejde med Gadejuristen. Og må virkelig sige at jeg har fået ekstra blod på tanden efter det møde! Det var super at møde andre mennesker som tog denne problemstilling lige så seriøs som en selv. Så kan kun varmt anbefalede dem, som måske godt vil snuse lidt til det enorme arbejde der foregår på global plan synes jeg bestemt at I skal komme til det næste møde..
Nå.. lidt off topic.. My bad..
Essensen er:
1. Er der stemning og interesse for et sådan ordenligt forum hvor at man vil kunne tilegne sig proffesionel viden og finde steder hvor mere viden vil kunne forefindes på nettet?
-uddybbet.. Jeg forstiller mig at der er tråde om de mange forskellige netværk som arbejder kolossal meget for at ændre den nuværende lovgivning og generelle opfattelse af "utraditionelle rusmidler", Tråde med indslag for behandling af relevante lovforslags behandlinger, både nationalt, men også internationalt - både for og imod målet om ikke at være kriminel bare fordi at man hellere vil se farver, end at drikke, slås og få kønssygdomme på ugentlig basis..!
2. Giv din mening til mit forslag, kom med dine egne hvis du mener at det vil være et godt udgangspunkt dog med mangler?
3. Men ikke mindst, er det overhovedet muligt at lokke DYSW til at trylle lidt så frem at stemningen er for det og han har tiden til det?

Mvh.
Obama
Edit: en enkelt træls stavefejl