Jeg vågner op fra en ellers lækker drøm, lidt med et sæt, bliver revet ud af det hele. Bliver klar over at det var en drøm, bliver klar over at jeg ligger i min seng, er 100% ved bevidsthed og klar i hovedet.
Ligger lidt, uden at røre mig med lukkede øjne, og overvejer situationen. Om jeg skal forsøge at falde i søvn igen, eller lige hurtigt stå op og få lidt vand i hovedet. Bliver tilsidst enig med mig selv om at stå op og få lidt vand...... Det er så her jeg får mit livs største chok, da det går op for mig, at min krop IKKE har fattet at jeg er vågen, det går op for mig at lige meget hvor mange kræfter jeg forsøger at bruge, lige lidt flytter mine arme og ben sig. Jeg panikker er bange for at jeg er død, eller ved at dø - kan ikke selv få "lov" til at styre min vejrtrækning, åbne mine øjne osv...
Med et for jeg kontrollen tilbage over min krop, jeg slår øjnene op, hopper ud af sengen, og går meget forvirret rundt i ring mens jeg siger "fuck, fuck, fuck, fuck, fuck" højt for mig selv...
Nogen der har oplevet lignende?
Det skal lige nævnes at jeg ikke var "under indflydelse" af noget som helst!
Lige siden har jeg været lidt nervøs for at "lade søvnen overtage magten". Har flere gange vågnet op lige før jeg var ved at falde i søvn, bare for at teste om det stadig var mig der bestemte.
GF
[ 04 2003: Besked ændret af: Ganjafarmeren ]
|