Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Jeg vågner op fra en ellers lækker drøm, lidt med et sæt, bliver revet ud af det hele. Bliver klar over at det var en drøm, bliver klar over at jeg ligger i min seng, er 100% ved bevidsthed og klar i hovedet.

Ligger lidt, uden at røre mig med lukkede øjne, og overvejer situationen. Om jeg skal forsøge at falde i søvn igen, eller lige hurtigt stå op og få lidt vand i hovedet. Bliver tilsidst enig med mig selv om at stå op og få lidt vand......

Det er så her jeg får mit livs største chok, da det går op for mig, at min krop IKKE har fattet at jeg er vågen, det går op for mig at lige meget hvor mange kræfter jeg forsøger at bruge, lige lidt flytter mine arme og ben sig. Jeg panikker er bange for at jeg er død, eller ved at dø - kan ikke selv få "lov" til at styre min vejrtrækning, åbne mine øjne osv...

Med et for jeg kontrollen tilbage over min krop, jeg slår øjnene op, hopper ud af sengen, og går meget forvirret rundt i ring mens jeg siger "fuck, fuck, fuck, fuck, fuck" højt for mig selv...

Nogen der har oplevet lignende?

Det skal lige nævnes at jeg ikke var "under indflydelse" af noget som helst!

Lige siden har jeg været lidt nervøs for at "lade søvnen overtage magten". Har flere gange vågnet op lige før jeg var ved at falde i søvn, bare for at teste om det stadig var mig der bestemte.

GF

[ 04 2003: Besked ændret af: Ganjafarmeren ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Hejsa,
den tilstand du omtaler hedder "hypnagogia" og er en tilstand imellem vågen og sovende. Det er en typisk oplevelse du beskriver hér. Andre typiske oplevelser er:
At man ser mennesker der ikke er der.
Ud af kroppen oplevelser.
At man har sex med andre væsener (kendt som incubi og succubi)
Alien abductions
At høre stemmer.

Disse ting er de mest normale. Der er skrevet en del bøger om emnet og du kan finde ud af en del om det ved at søge på emnet i google.

Mvh

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
jeg har faktisk oplevet noget lignende.

Sidst jeg oplevede det, var det godt nok efter jeg havde indtaget hash oralt - der jeg stod op var jeg stadig lidt skæv, og min røde morgenkåbe dannede en slags person på min stol, som rent faktisk ikke var der.. ved ikke om det bare var hashen der legede med mig.

Men jeg har til gengæld også oplevet det mange gange før i fuldstændig normal tilstand (uden at jeg har indtaget noget).

Tror det er rimelig normalt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Edit: Lidt pinligt.. Der var også for nogle år siden, hvor jeg var 100% sikker på at jeg var stået op, gået ind på toilettet, taget bukserne af og begyndt at pisse. Men jeg mærkede en utrolig behagelig varme, og få sek under efter fik jeg et stort chock.. fandt ud af at jeg havde pisset i mine bukser [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det er sket flere gange, men det er første gang det går så vidt. Jeg har også lært at kontrollere det og holde mig på en eller anden måde. Don't ask how...

[ 04 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
/Edit: Lidt pinligt.. Der var også for nogle år siden, hvor jeg var 100% sikker på at jeg var stået op, gået ind på toilettet, taget bukserne af og begyndt at pisse. Men jeg mærkede en utrolig behagelig varme, og få sek under efter fik jeg et stort chock.. fandt ud af at jeg havde pisset i mine bukser [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

*LOL* Det har jeg også prøvet. Jeg drømte også, at jeg stod på lokummet, og jeg skulle BARE pisse, så jeg stod rigtig og frydede mig, og så pissede jeg ellers - først var det en drøm, så var det virkelighed. *g* Jeg har også prøvet faktisk at på lokum i søvne - jeg åbnede bare døren ind til mine forældres soveværelse i stedet for lokumsdøren, og så stod jeg og overpissede min fars arbejdstøj. Jeg vidste det ikke engang, da jeg stod op, men så fortalte mine forældre mig det: At de var vågnet ved, at deres unge stod og lettede pikken inde i soveværelset. *LOL* Til eget forsvar skal det siges, at det er mange år siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
kender meget godt det med at ik at ku bevæge sig når man vågner, men inden jeg ka bevæge mig føler jeg en varme i hele kroppen og så summer det lig kort for ørene...

har prøvet det et par gange (mange gange) siden jeg var lille [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

har fundet ud af at det er ufarligt, men først troede jeg det var en ånd eller noget der ville stjæle min krop [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ganjafarmer > Læs det her ...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Stadiet hedder henholdsvis Hypnogogia / Hypnopompia, alt efter om det foregår når man er ved at falde i søvn / vågne...

Det forekommer hyppigt hos nogle folk, i dagene efter Ecstasy...

Brug søgemaskinen efter de emner, så vil du også finde foreslag til hvordan du kan undgå det.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Mærkeligt. Jeg synes ikke, jeg kan huske, jeg selv har oplevet dette fænomen.

Tilgengæld har jeg sommetider ligesom følt "en kraft" gå igennem mig, være i mig, men kun så længe, jeg er ubevægelig.

Nogen der kender dét?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ganjafarmeren> Det danske udtryk for det er "søvnparalyse". Det er ganske udbredt.
En del forskere mener at fænomenet er forklaringen på mange af historierne om "alien-abductions". Som Dankdawg nævner, er det en normal effekt at man føler at noget eller nogen er i rummet sammen med en, og den følelse blandet med at man stadig er lidt i drømmeland kan føre til nogen mærkelige eventyr.
Jeg har selv prøvet det 2-3 gange. Jeg vågner (som regel midt om natten), og kan ikke bevæge mig. Jeg er HELT sikker på at der er en masse andre i lokalet, som om jeg er faldet i søvn i til en fest eller lignende. Det virker til at være en flok af mine venner. Jeg kan ikke se eller høre dem, bare en følelse af at de er til stede. Det tager nok et minuts tid før jeg vågner helt op, og kan bevæge mig igen. Meget forvirrende, men jeg synes ikke det er egentligt ubehageligt. Det er ved at være en del år siden jeg prøvede det sidst.

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Thanks all.

Rart at vide hvad det var, og at jeg ikke er den eneste i verden der er fucked up!

Kan sku godt forstå, at folk kan få pæn go noja over det og tro at alians er efter dem, eller lign.

Vh GF

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lidt offtopic; Er der nogen der har prøvet det med at komme fuld hjem fra en fest og så lægge sig til at sove, og så drømmer man at man igen er ved festen. Og næste dag kan man ikke huske hvilken del af festen der var virkelighed og hvad man senere drømte sig til. Det er SÅ forvirrende.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
fenriz > Det kender jeg godt, det er faktisk meget sjovt...

-Psyko

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Ganjafarmeren:
Kender det efterhånden kun alt for godt. Oplever det rigtigt tit, men mit går for det meste over til et lucid stadie eller over til astralverdenen derefter.
Bare prøv at lad være med at blive bange for det, det kan godt være lidt skummelt bare at ligge der, men hvis du bare slapper af/tager det som en oplevelse eller tænker på noget godt/sjovt, så plejer det at gå væk efter kort tid.

Sidst det skete var igår nat, jeg opdager pludselig at jeg kan høre mig selv snorke og finder så ud af at det er sket igen.
Pludselig sidder jeg i en stol og hører en masse høje lyde, en masse larm.
Det begynder at ryste og derefter drejer det hele rundt og jeg har det somom jeg flyver.
Jeg kom dog ikke helt over på det astrale plan, men det var tæt på.

Tænkte på, har du taget mange kix det seneste stykke tid??

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Lidt offtopic; Er der nogen der har prøvet det med at komme fuld hjem fra en fest og så lægge sig til at sove, og så drømmer man at man igen er ved festen. Og næste dag kan man ikke huske hvilken del af festen der var virkelighed og hvad man senere drømte sig til. Det er SÅ forvirrende.<HR></BLOCKQUOTE>

- Hov, hov, det er mig, der er psykotikeren her! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

(soory, off-topic)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]