Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig.Men jeg kan love jer at den karl får det ikke nemt de næste 5 år.Som sagt ryger han nok i Herstedvester,men før han når derud,vil han ha smagt genkendelsens søde tand.
Den omstændighed at han allerede har været i avisen vil gøre det meget svært for ham ikke at få et par på hovedet. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Og han fortjener mange. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Men det vil han også få.Bare vent og se. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Pædofili er ikke en sygdom, men en seksuel orientering ligesom homoseksualitet, S/M osv. Ellers er den god nok.<HR></BLOCKQUOTE>

Ok, tak. Surt at have det sådan.
Nu lidt "off-topic" Men de mænd der er homoseksuelle, er det ikke noget med at en del af deres hjerne er anderledes end os der ikke er, eller har jeg bare set for meget discovery channel [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
jeg forstår ikke hvordan i kan sidde og forsvare sådan et svin!! jeg vil give jer ret i at det ikke vil være en straf at slå ham ihjel, men hvorfor ikke brække alle knogler i hans krop, og når de er helet, så gøre det igen, og håbe på at de vokser skævt sammen, så han kommer til at gå som en krøbling resten af sit liv, og for hvert skridt han tager ville blive mindet om hvad han har gjort....

Det skal lige siges, at jeg normalt ikke går ind for vold, men for et svin som ham, er en dansk fængsel altså ikke straf nok! Han får sin egen celle, som han kan indrette som han vil, han får god mad tre gange om dagen, og sikkert også et arbejde som han bliver betalt for...det kan jeg altså ikke lige se den helt store straf i!

Hvis det var min datter han havde slået ihjel og voldtaget, skulle jeg nok jagte ham resten af mit liv, og sørge for han aldrig fik fred!

Edit:stavefejl

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: miss84 ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af miss84:
jeg forstår ikke hvordan i kan sidde og forsvare sådan et svin!! jeg vil give jer ret i at det ikke vil være en straf at slå ham ihjel, men hvorfor ikke brække alle knogler i hans krop, og når de er helet, så gøre det igen, og håbe på at de vokser skævt sammen, så han kommer til at gå som en krøbling resten af sit liv, og for hvert skridt han tager ville blive mindet om hvad han har gjort....

Det skal lige siges, at jeg normalt ikke går ind for vold, men for et svin som ham, er en dansk fængsel altså ikke straf nok! Han får sin egen celle, som han kan indrette som han vil, han får god mad tre gange om dagen, og sikkert også et arbejde som han bliver betalt for...det kan jeg altså ikke lige se den helt store straf i!

Hvis det var min datter han havde slået ihjel og voldtaget, skulle jeg nok jagte ham resten af mit liv, og sørge for han aldrig fik fred!

Edit:stavefejl

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: miss84 ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Alt form for vold er forkert, især hvis den er planlagt, hævn løser ikke noget, det eneste som det gør er at dem som udføre det gør sig til lige så dårlige mennesker som ham.

Jeg tror også at hvis man tævede ham eller skadede ham så ville han nok bare få endnu mere had og had fører nemlig kun til mere had
Derfor tror jeg også i sidste ende at den had han ville få bare ville gøre at han fik mindre dårlig samvitighed.

Tænk på i virkeligheden er han et stakkels svagt menneske, istedet for at hade ham burde man istedet for ynke ham, hans liv er nok ødelagt allerede, jeg tror at han vil fortyde det han har gjort for resten af sit liv, du kan være helt sikker på at han nok aldrig glemmer det han har gjort...

Det har vist sig i hele menneskehedens historie at had og hævn ALDRIG føre noget godt med sig, andet end en uendelig cirkel af had, hævn og ondskab, derfor så lad for pokker manden være, det eneste som man bør gøre er at han aldrig får lov/mulighed for at komme ud og gøre den slags handlinger igen, men det hjælper ikke at forsøge at ødelægge hans liv mere end det allerede er, det har han klaret meget bedre selv, tænk på at alle dem han kender nu foragter eller ihvertfald har mistet deres tiltro til ham, det i sig selv må være en enorm hård straf

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
word up anima. jeg vil sku ikk ynke ham men ellers er det faktisk imo fornuftigt.

jeg mener det er umennesekligt og uciviliseret at straffe ham på nogle af de måder i har fremstillet. som anima siger så gælder det om ikke at ende på hans niveau. ville i selv kunne udføre straffen?

og så er restitution langt mere væsentligt en hævn. er der nogle der ved om familie/nære venner modtager nogen for støtte? er der nogle fonde eller støtter det offentlige evt.

men ingen tvivl om at barnemord er en afskyelig forbrydelse! han kommer forhåbentlig aldrig ud igen.

btw. anima troede du var kristen. er du også semi buddhist(eller hvad det hedder)?

EDIT: forstyrrende stavefejl

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: DN ]

Medlem

hans voldtægt af liget er self også både ulækkert og afskyeligt men kan han blive dømt for det? er kønslig omgan med lig ulovligt?

men han må godt nok være syg [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN:
hans voldtægt af liget er self også både ulækkert og afskyeligt men kan han blive dømt for det? er kønslig omgan med lig ulovligt?<HR></BLOCKQUOTE>

Ja, du må da ikke pule de døde. *g* Så skulle man lige kunne myrde en person og derefter lovligt voldtage liget... *g*

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
det hedder usømmelig omgang med lig, jeg ved ikke lige hvad strafferammen er, men det er ihvertfald strafbart.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Pædofili er ikke en sygdom, men en seksuel orientering ligesom homoseksualitet, S/M osv. Ellers er den god nok.<HR></BLOCKQUOTE>

-Påstår du at homoseksualitet ikke er en sygdom? Hvad er det nu for noget?!

Mvh. Psyko

In our memories

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
[B]Mht. dem der siger at når han ved han har gjort det har han det sikkert totalt dårligt... hvis man kan få sig selv til at gøre sådan noget så giver man ikke en skid for andres følelser, så det vil nok ikke være nogen straf, han er sikkert bare træt af at han ikke kan komme ud og gøre det igen.B]<HR></BLOCKQUOTE>

-Nu er det ikke fordi jeg skal gøre mig klog på hvad for et menneske han er, men jeg tror faktisk ikke han passer ind i den samme kategori som Peter Lundin, eftersom han rent faktisk brød sammen under afhøringerne. Ikke at det gør ham meget bedre, men jeg tvivler lidt på at han er helt så kynisk som du påstår.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>[B]
Og jeg vil skide på om han er blevet voldtaget som barn eller har haft en hård opvækst, jeg har ingen medfølelse for ham... spær ham inde sammen med en flok rockere, så kan han måske lære det.
B]<HR></BLOCKQUOTE>

-Han kan jo netop ikke lære det, hvis han er død. Døde folk lærer generelt dårligt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
-Påstår du at homoseksualitet ikke er en sygdom? Hvad er det nu for noget?!
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja da. Påstår du det modsatte?

In our memories

Ja da. Påstår du det modsatte?<HR></BLOCKQUOTE>

-Damn, jeg vidste jeg skulle havde knyttet en smiley til den post...

-Psyko

Medlem

Psygoa>
ja ok men vidste ikk lige om der var en paragraf der hedder "du må ikk kneppe døde". har der nogensinde været lignende sag i DK? det var derfor jeg kom i tvivl om han kunne dømmes for det. men såvidt jeg ved har man beviser for at det hele var planlagt så mon ikk det alligevel får ham buret inde længe.

In our memories
Brugeravatar

Jeg var i tvivl, om det var ironi eller ej. Nogle mener jo, at homoseksualitet er en sygdom.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN:
Psygoa>
ja ok men vidste ikk lige om der var en paragraf der hedder "du må ikk kneppe døde". har der nogensinde været lignende sag i DK? det var derfor jeg kom i tvivl om han kunne dømmes for det. men såvidt jeg ved har man beviser for at det hele var planlagt så mon ikk det alligevel får ham buret inde længe.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er ikke just voldtægt af lig, vi hører mest til her i landet, men det er helt og aldeles forbudt. Han skal nok få en sjov dom...

Relativistisk båthorn

"Det danske straffesystem er svagt", mener nogle af jer (desværre)
Ska' vi ha' amerikanske tilstande? I usa straffer de på livet løs, endda dødstraf, og det hjælper synes i? De har det mest harmoniske, volds-løse og fredelige samfund?

Dem af jer der støtter at han tortureres; ka' i se lighederne med bush, der nægter retssikkerhed for fangerne på guantanamo?
Eller Sharon. når han istedet for dialog sender kampvogne mod palestinenserne?
Eller Fogh, når han istedet for fornuft, sender bulldozere for at rydde staden?
Det de/i si'r er: "Dem vi ikke ka' li' ska' bare ha' tæsk (bomber/bulldozere/kampvogne)".

Synes i virkelig stadig, i år 2003, at det der øl-volds-pis gi'r nogen som helst mening?

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Hvorfor selvtægt?

Jeg synes hans forbrydelse er noget af det mest frygtelige man kan gøre, og jeg mener han fortjener en lang straf og hård straf.

Men hvorfor er det lige at i sidder og fryder jer over at en flok dybt kriminelle rocker-typer vil slå ham ihjel? Hvem er det lige præcis der har gjort dem til dommere og bødler?

Han har lavet en frygtelig forbrydelse, men de stærkere fanger har sikkert lavet masser af forbrydelser, og nogle har sikkert siddet i fængel op til halvdelen af deres liv - hvorfor er det lige præcis at de er bedre mennesker end ham?

Selvom jeg gerne så at der blev gjort slemme ting mod ham (og andre forbrydere), vil jeg da hellere se ham dømt ved domstolene end at overlade det til en kerne af yderst skumle typer, at sørge for at folk får den straf som de nu lige mener passer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Retssystemet i Danmark er så pissesvagt, han ryger jo ind på en anstalt hvor han bliver passet op i hoved og røv. Jeg synes han burde smides i spjældet med alle de andre, og så må man håbe på at der er nogen rockere der vil tage sig kærligt af ham. Jeg kan ikke se noget problem i at de fængslede straffer ham, når staten åbenbart ikke kan finde ud af at gøre det.

Medlem

Hejsa.. nu bor jeg helt tilfældigtvis også i samme by som morderen.. og var på det lokale værtshus i fredags.. og der var han der også... havde jeg vidst at det var ham... så var han blevet revet så hårdt rundt..folk er seriøst hævntørstige hernede

Insane psychedelia user!

Enig med Fenriz.

Pr0fane, det er ligemeget hvem det er som smadrer ham, så jeg kan ikke se hvad du brokker over.

Problemet er jo at han kan slippe med 16 år, og selvom 16 år er lang tid, så synes jeg absolut ikke at det er straf nok. Så slemme forbrydelser burde have konsekvenser, som afholder andre fra at gøre det samme.

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]