eskapisme skrev:
Nej jeg er bekymret over det de stoffer gør ved mig.
og ja, smøger er vist det man kan kalde urene

Der er meget pis i dem, og noget medicin viser sig at have flere og flere bivirkninger,
og folk bliver ved med at æde det, eller få det udskrevet af lægen.
Det er vildt at se, hvor forskruet din tankegang er, når vi snakker om den virkelige verden, og ikke bare et teoretisk utopi.
Cigaretter er ikke urene i forhold til hvad der står på varedeklerationen. Der er ingen overraskelser - du får hvad du betaler for.
At det så er et lorte stof, har ikke en skid med debatten at gøre. Det handler om hvorvidt folk selv kan bestemme. Folk vælger selv at drikke øl, ryge cigaretter, drikke kaffe og spise hamburgere, velvidende om hvad de er ved at indtage.
Hvis vi havde samme kontrol med narkotikamarkedet, ville der ikke være en risiko for at få kontamineret narkotika.
Man ville kunne dosere præcist - hver gang - hvilket vil hjælpe til langt færre uventede høje doser.
Medicin er ikke ubetinget en gode, jeg kan ikke forstå hvorfor du vil kræve dette?
Igen lyder det som om du lever i din egen lille utopiske verden af selvfedhed, for alt skal jo bare virke perfekt, ellers er det noget lort, og skal fjernes fra markedet, ik?
Grunden til man vælger at bruge medicin, er at i langt de fleste tilfælde er reaktionen positiv fra patienterne. Skal vi droppe medicinen, hvis 10% får bivirkninger, eller skal vi overflytte disse til andre former for medikamenter? Hvis vi skal tage din tankegang, burde vi forbyde medicinen, fordi den jo netop er til fare for nogle mennesker, måske endda i fatal grad.
Men hvad med de 90% som nyder godt af medicinen og får et værdigt liv heraf?