Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg forstår ikke helt hvad i mener...

Ja, på en måde er jeg jo selv lige så god men han fortjener det sq da! Det må i da indrømme...

[ 18 Juli 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
Jeg forstår ikke helt hvad i mener...

Ja, på en måde er jeg jo selv lige så god men han fortjener det sq da! Det må i da indrømme...

[ 18 Juli 2003: Besked ændret af: Alcoho|ic ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det han har gjort kan slet ikke straffes, det eneste rigtige at gøre i den situation er at spære ham inde resten af sit liv, så han ikke kan gøre andre fortræd og så han får tid til at tænke over hvad han har gjort, du skal tænke på det er ikke bare Mia og sit eget liv han har ødelagt, han har også ødelagt hendes familie og sin egen familie, men man kan ikke byde hans familie at man er ligeså primitiv imod ham... Det vil bare skabe endnu mere lidelse...

Hans dårlige samvitighed er en hård nok straf og det er det eneste som kan gøre ham til et bedre menneske, alt det andet hjælper ikke...

Desuden så får han også sin velfortjente karma helt automatisk, vi behøver slet ikke at gribe ind i den, desuden så ville det blot forårsage at man selv fik en dårlig karma hvis man nedværdigede sig på at sætte sig ned på hans niveau...

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Ved at gå ind for hævn på den måde så gør man sig jo faktisk til ligeså primitiv som ham og så er man i mine øjne ikke meget bedre selv...<HR></BLOCKQUOTE>

Vi er ikke bedre, det viser vor opslugte interesse af en kedelig kortslutning af et menneskes begær.

Dødsstraf med koldt sind: Vi slår det ihjel i os selv, som vi tager afstand fra i os selv.

Vi skal også slå reklamens ånd ihjel, for reklamens ånd har akkurat dette pædofile element i sig, som vi afmægtigt hader.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
Fenriz>
vil du i virkeligheden kunne gære det? hvordan tror du at du som person er når du har henrettet den 27. forbryder? tror statsautoriserede mord vil have en kedelig tendens på både personalet men også samfundet som helhed. det ændret synet på hvad et menneske er værd når "systemet nakker et par stykker om ugen". man vil midste respekten for individet når systemet kan lamme tæske folk hvis de begår forbrydelser for man mindsker jo individets rettigheder.

tror du ikke der er andre måder at sikre han ikke gør det igen?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
...Pædofili betragtes som en sygdom (F65 seksuelle afvigelser), den straffes med fængsel mv.. Siden 1998 har dømte kunne vælge psykiatrisk behandling i stedet for strafafsoning.

bare kilden. jeg har ikke læst artiklen

da det er en sygdom vil jeg også mene at en behandlingsdom er mest hensigsmæssigt da man på den måde vil kunne helbrede ham og derved eliminerer chancen for han gør det igen. hvad er det folk har imod dette straf princip ?

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes egentlig diskussionen er ved at løbe lidt af sporet, er det virkelig så interessant at diskuttere hvorvidt manden skal nakkes eller havde en behandlingsdom. Vi ved jo allesammen at han sandsynligvis bliver tæsket, hvis han kommer til at tilbringe tid i Vestre fængsel (hvilket jeg mener der stod noget om i EB). Hvis vi skal diskuttere hele straffesystemet, burde det så ikke gøres i politisk diskussion?
Det ville dankdawg helt sikkert elske [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

-Psyko

Dedikeret medlem

hmmm, nu "mangler" der også en 13 årige fra horsens. lad os alle bede til at hun bare er taget på samsø festival. http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=211723

[ 18 Juli 2003: Besked ændret af: eb ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN:
da det er en sygdom vil jeg også mene at en behandlingsdom er mest hensigsmæssigt da man på den måde vil kunne helbrede ham og derved eliminerer chancen for han gør det igen. hvad er det folk har imod dette straf princip ?<HR></BLOCKQUOTE>

Selvfølgelig er det ikke en sygdom (at være "sygt" er ikke det samme som at være en sygdom) og kan naturligvis ikke helbredes (og selvom det kunne, ville jeg stadig sige knaldhård fængselsstraf for at voldtage et barn, for ingen eller intet tvinger den pædofile til at gå ud og gøre sådan noget!). Hvis jeg skal være lidt grov, så adskiller pædofili sig fra homoseksualitet på ét punkt: det er ulovligt. Jeg synes så egentlig også, at homoseksualitet er sygt, men en sygdom?

Medlem

Menneskets seksualitet er ligeså kompliceret som begrebet retfærdighed. I en kultur, der hele tiden bruger seksuelt sprog til at anbefale det ene og det andet med - der måske intet har med sagen at gøre - bør alle skamme sig over hver eneste seksual-forbrydelse, fordi alle ved at opretholde en kultur, der konstant puster til begærets flamme, derved opretholder et psykologisk pres hos folk, som ind imellem altså kommer ud af kontrol.

Det, man for pålydende hævder at tage afstand fra, voldeligt begær, går man samtidig og drømmer om, især, hvis man har det sådan, at man enten får for lidt eller for meget, enten udsat for et pres efter at "deltage i det vigtigste af alt", eller pga af over-bekræftelse definerer sig selv som et væsen, hvis bestemmelse i livet er at dyrke sex til højre og venstre, og det er det limbiske systems liderlighed, lidenskab og råhed, der definerer éns identitet.

Dér har vi MTV, reklamen, moden, medie-ræset, signalerende i tæt tryk, at "du ér kun noget, hvis du har sex" - med de rigtige, smukke defineret, ja, gerne med unge modeller, måske (jo yngre jo bedre)...RET unge i det, hm...er du til noget, eller hvad? Har du prøvet dette og hint? Nå, ikke? LEVER du overhovedet, makker?

Tæt signalering, tæt kombineret med kommercielle interesser. Hvad er associationen her? At det kan være ét fedt, om man interesserer sig for mennesker, eller om man interesserer sig for ting. Summa summarum: Mennesket tingsliggøres, brug-og-smid-væk-mentaliteten trænger ind i hjertet som en kniv i mørket.

Så ser vi BT (nogen køber det), at bemeldte hade-objekt altså også havde et stort sex-behov og var forfængelig - oveni den pædofile tilbøjelighed, der på lumsk måde rimer med reklamens behandling af os alle som børn, déns udspekulerede pædagogik, forbundet med seksualitet, så vi ikke kan skelne mellem vores eget og andres begær - efter mennesker, efter forbrugs-goder - denne KYNISME...

- Der ligger i den kommercielle praksis -

...ser vi pludselig BOGSTAVELIGT MANIFESTERET!

Derfor er det faktisk ret klamt, når al vor opsparede frustration over vanskeligheden ved at begå sig på ovennævnte præmisser, at man hele tiden skal fokusere på at være tiltrækkende og kunne yde seksuelle oplevelser, score og være score-smart...vores frustration, vores fortvivlelse over hele dette show, bliver nu relevant at investere som had, hvor vi investere i en symbolsk person.

Jamen, han ER et symbol på alt det, vi er fortvivlede over - indrøm det! Vi hader ham, fordi vi hader vores afhængighed af dette syge, vi kalder vor "moderne, frie konstitution" - Vor Herre bevares!

Som en parabol samler stråler, samles hadets vibrationer og rettes alle mod én, der bare var FOR elektrisk opladet med den samme beskidte energi, som vi alle er ladet med - så skal hans person være mål for en psykisk energi, der erfaringsmæssigt er direkte mærkbar, OG I KAN VANSKELIGT FORESTILLE JER, hvor frygteligt det er at være mål for denne enorme - længe paratværende, længe opsparede - ladning af had.

Det er den mest modbydelige situation, et af disse 'lovende, smukke unge mennesker' kan havne i. Det er det andet offer for det mord, der er dobbelt og har en fysisk side - Mia - og en psykisk side - morderen - hvis sjæl nu skal slås ihjel i en symbolsk demonstration af, at vi andre TRODS ALT er bedre mennesker, end han er.

Et mord, to ofre.

Den sande morder: Reklamens kultur.

Men derfor skal det selvfølgelig have en juridisk konsekvens, og jeg anbefaler dødsstraf som en konsekvens, der logisk passer med overskridelsen - hvor alt dette latente, paratværende, pludseligt udløste had...

- bare vidner om, hvor klam hele kulturens mentalitet er!

Medlem

"Nu fandt de endelig det svin!"

- Og det andet...

- Og det tredje...

Britney styrer!

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skatzo:
"Nu fandt de endelig det svin!"

- Og det andet...

- Og det tredje...

Britney styrer!
<HR></BLOCKQUOTE>

DU ER FUCKING SINDSYG!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg tror du overser pointen alcoholic.
Hvis du læser de posts skat har skrevet om reklame samfundet og den kynisisme og hjernevask det medfører, så vil du forstå hvad skat mener.
Det han, måske mener her, er at dette samfund nok skaber em del mordere, som amn fanger, og der er mange af dem, man tænker over hvor ond verden er, og det skal der ændres på... men så kommer weekenden, og så er det "Britney styrer!"... og så har man igen glemt det der onde aspekt i samfundet...
ok, ringe forklaret, men håber du fanger pointen... og Skat, hvis det ikke er det her du mener med det, så oplys mig endelig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Satori

Medlem

Citat:
Hvis han på en eller anden måde har en samvitighed så vil jeg håbe at den vil plage ham til evig tid. "There are fates worse then death."

Kunne ikke have sagt det bedre selv.. At banke ham til døde ville bare gøre det lettere for ham i sidste ende..

[ 04 2003: Besked ændret af: Dica Pirt ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
mild tortur:

Barber hans hovedbund ofte, spænd ham til en stol og lad den ene dråbe vand efter den anden falde på hans hovedbund i nogle år. Så skal han nok blive sindsyg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men nu er jeg jo imod tortur, såå... og kan ikke engang huske hvor jeg har læst om dden her art henne... men man skulle virkelig blive sindsyg til sidst og gå fra forstanden...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kinesisk vandtotur bliver det vidst kaldt...

Men tror du ikke nærmere man ville blive sindssyg at de flere års isolering, og bare irriteret over det skide vand man konstant får i hovedet?

Medlem

Det er en gåde, hvordan en mand, der have hørt om Mia-sagen, kan sætte sig selv i en lignende situation - at være genstand for nationens had - kort tid efter.

Der må være noget i disse mennesker, der driver dem enormt kraftigt, pludselig tager over...hvorfor mister de selvbeherskelsen? De må da være klar over, at de sandsynligvis ødelægger deres eget liv, foruden andres.

Hvad sker der for dem?

Er de selvdestruktive, udover at være destruktive udadtil? Har de opgivet deres liv og har den ubevidste holdning, at det hele kan være lige meget - inden man begår selvmord kan man ligeså godt gøre noget vildt...?

Men så uskyder man selvmordet på ubestemt tid?

Selvfølgelig skal det have en juridisk konsekvens, fordi det ikke skal kunne betale sig at myrde tilfældige personer, tværtimod.

Dog, hvorfor mister folk beherskelsen og sætter sig selv i en situation, der må gå for at være yderst pinefuld, hvis man bare har lidt følelser tilbage?

Er folk 'hemmeligt skizofrene', således, at en 'indre dæmon' i form af et vildt dyr, uimodtageligt overfor fornuft, pludselig bryder igennem og gør, hvad det vil?

Jeg er bange for, at alle de psykiske energier, billed- og lydbårne reklamer, samt reklame-agtige medie-koncepter, fylder os med, medens vi tænker på noget andet, har tendens til at udkrystallisere et fremmmed jeg i underbevidstheden.

Hvis nu det originale jeg har et ambivalent forhold til det fremmede - "det kan jeg lide" - "det irriterer mig" - så er de to bundet til hinanden, samtidig med, at de modarbejder hinanden.

Dette kan udvikle sig til "hemmelig skizofreni" - ?

...Selv er jeg rimeligt bevidst om den aggression og vildskab og kynisme, jeg rummer, og bruger som regel sproget som ventil, idet jeg samtidig prøver at give aggressionen mening - f.eks. at man kæmper mod noget, der trænger til at blive kæmpet imod.

Jeg erfarer også, at det limbiske system (instinkt-hjernen) kan gøres begavet og kultiveres, lære at respektere personlighedens samlede konstitution og de langsigtede perspektiver - at hvis man gør sådan og sådan, så får det uheldige konsekvenser for én selv, hvorfor det er mere overlevelses-relevant at beherske sig.

Mon ikke denne hersens reklame-ånd ved sin underbevidste interferens forhindrer os i/modarbejder, at vi integrerer det indre vilddyr i den hele personlighed og forefindes som væsener med én vilje, tagende højde for konsekvenser af alt, hvad man gør...

...dobbelt vilje, hemmelig skizofreni, fremmed jeg...

- Jeg tror, det er sådan noget, vi har med at gøre!

Junior medlem

Jeg går ind for dødsstraf i dette tilfælde.. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Dedikeret medlem

@Satori

Det kan godt være jeg misforstår hans pointe, og jeg gider faktisk ikke rigtig læse hans pis med mindre det er små korte tekster...

Men seriøst han skal fandme skrive om noget normalt, og i et normalt sprog! Folk fatter det jo ikke! Den mand må seriøst have et evighedstrip der stikker Ozzy Osbournes!

Hans første post handlede vist også om mariekiks?

Og jeg er FUCING træt af at se hans navn dukke op over ALT!

No offence Skat/skatzo whatever, men smut! Du kører efterhånden alt off topic, ved godt jeg også selv gør pt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Citat:
Men tror du ikke nærmere man ville blive sindssyg at de flere års isolering, og bare irriteret over det skide vand man konstant får i hovedet?[/B]
*lol*

*Alcoholic* Hvis du tog dig god tid (og fandt Gyldendals frem *g*) og nærlæste nogle af Skats posts, ville det måske gå op for dig at manden er meget "on-topic". At manden er bedre til at argumentere for sin sag end du er, er ikke grund til at forkaste hans synspunkter.

/karma!

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
@Satori

Det kan godt være jeg misforstår hans pointe, og jeg gider faktisk ikke rigtig læse hans pis med mindre det er små korte tekster...

Men seriøst han skal fandme skrive om noget normalt, og i et normalt sprog! Folk fatter det jo ikke! Den mand må seriøst have et evighedstrip der stikker Ozzy Osbournes!

Hans første post handlede vist også om mariekiks?

Og jeg er FUCING træt af at se hans navn dukke op over ALT!

No offence Skat/skatzo whatever, men smut! Du kører efterhånden alt off topic, ved godt jeg også selv gør pt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

NORMALT SPROG MIG HER, OG NORMALT SPROG MIG DER...DET ER VIST ABE-SPROG, DER HENTYDES TIL, ER DET IKKE? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Det er altså skide vigtigt, det jeg skriver! Læser du aldrig en avis eller en bog? Man kan jo godt komme ud af træning. Og er sprogets udtryk måske ikke bedre end voldens, hvar?

Prøv lige at læs mit sidste indlæg igen og indse, hvor seriøst det er!

[ 05 2003: Besked ændret af: ReKLAMe-AanDEN ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
i sådan et tilfälde burde nogle (1) lave selvtägt han skulle bare aflives for mig handler det ikke om straf for han skal ikke kunne få en chance mere og dette ville väre sorskröbligt at lovgive om i vores samfund men i et tilfälde hvor man ikke er i tvivl er der kun et at göre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]