Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
hey alco

det er sq den onde tur at komme igennem, har selv været der nogle gange, og jeg vil sige alle phantoms råd er knald gode, dog vil jeg tilføre;

at tilbringe tid med familie!, venner (der på ingen!!! måde er narko-folk), det er virkeligt noget af det mest sjæleberoligende der findes, at være sammen med, og fungere sammen med helt normale mennesker.

jeg fik helt klart mest ud af at være sammen med mine mindre søskende, børn er så ærlige og ligefremme.

virkeligheden slår hårdt!

men når man kommer over det hele en dag er man virkelig blevet klogere, for mig at se får man mere ud af sådan en genopbygnigs periode, end syyyyyge trips, man bliver stærkere når man er ovre det.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Hej Alco..
Kan godt genkende nogle af de ting du oplever, man går ligesom i en drømmeverden og forventer at vågne op; det kan være svært at bedømme hvad der er virkelighed og hvad der er drøm/fantasi.

Jeg har et par råd du kan prøve for at få det bedre, de er ingen garanti, men de kan ikke skade at prøve:
<UL TYPE=SQUARE><LI>Drikke meget vand.
<LI>Spise sundt.
<LI>Løbe, træne, foretage dig noget fysisk hårdt arbejde (Det skal svedes ud, og så kommer man også på andre tanker)
<LI>Vær sammen med en god ven (Man kan få nogle ret så syge tanker ved at være alene)
<LI>Høre musik
<LI>Spille computer, eller find et eller andet spændene at foretage dig.
</UL>

Håber noget af det hjælper..

Mvh Fantomet

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nå nu bliver det lige tid til endnu en update fra en træt og by-trængende mand [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ja det er nu ikke stofferne som kalder, men nok mere stemningen ved at være i byen...

Jeg var så til min sidste eksamen idag, matematik. Ja selvfølgelig har jeg haft de 2 lange eksamener ( fysik/kemi ) og matematik eller hele den her episode. Det gik okay, fik kun små ubehagelige episoder engang imellem, når noget uventet eller underligt sker... Det har jeg bla. lagt mærke til sådan generelt...

Der skete dog en gang hvor jeg fik i "sten, sump" whatever...

Nå men alt i alt går det bedre herfra [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg kan mærke dag for dag hvordan det giver fremskridt, og jeg kan være længere tid sammen med familie og venner uden at få det dårligt. Men selvfølgelig er der små episoder hvor det sker.

Nu må jeg så håbe jeg er blevet mere rask til på torsdag hvor der er dimission og fest med klassen bagefter!

Men det skal sq nok gå det hele [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja det var vist lige det, æv hvor jeg erne ville i byen [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Junior medlem

Harj alcotrold !

du har bare at få det godt igen til på torsdag for der skal vi drikke os lamme! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

btw, godt at høre at du er ved at få det bedre [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] det glæder mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 15 Juni 2003: Besked ændret af: MogeY ]

Junior medlem

Hej alco

Håber da det holder for dig... Ville bare lige sige jeg osse har haft et par badtrips, som så mange andre, men i lørdags d. 14. fik jeg et ekstremt dårligt trip, så har osse besluttet mig for at stoppe.. Hvis ikk helt, så ihvertfald en pause på 3 mdr.

//peace out>!!!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Alco..

Held og lykke.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Ja og lige en update mere...

Sidder her og har det stadigvæk bedre...

Har dog nogle ting jeg har bemærket omkring min tilstand... Når jeg bliver træt bliver jeg MEGET underlig ligesom man kommer lidt tilbage... Har på fornemmelsen jeg er "svagest" når jeg er træt...

Ja ellers er der vist ikke noget...

Nogle andre med lignende situation som mig, som oplever det samme ved søvnmangel?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alco|idle:
Ja og lige en update mere...

Sidder her og har det stadigvæk bedre...

Har dog nogle ting jeg har bemærket omkring min tilstand... Når jeg bliver træt bliver jeg MEGET underlig ligesom man kommer lidt tilbage... Har på fornemmelsen jeg er "svagest" når jeg er træt...

Ja ellers er der vist ikke noget...

Nogle andre med lignende situation som mig, som oplever det samme ved søvnmangel?
<HR></BLOCKQUOTE>

Mener du sådan at du glider ind i en slags halvdrøm agtig tilstand eller hva?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Sjovt du nævner det alco, kender det kun alt for godt. Får du også sådan nogle "stød" i hovedet, efterfulgt af mareridt når man endelig falder i søvn??
Synes dog kun det plejer at ske på anden eller tredje dagen efter.

Nogen der kan fortælle mere om dette fænomen??

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Phant0m:
Sjovt du nævner det alco, kender det kun alt for godt. Får du også sådan nogle "stød" i hovedet, efterfulgt af mareridt når man endelig falder i søvn??
Synes dog kun det plejer at ske på anden eller tredje dagen efter.

Nogen der kan fortælle mere om dette fænomen??
<HR></BLOCKQUOTE>

Ja det kender jeg godt, det har jeg haft i perioder hvor jeg har spist mange kix... man skal virkelig ikke æde for mange, så får man det sådan... og det hjælper nada at ryge bong for at falde til ro, det eneste som hjælper er en pause indtil hjernen er regenereret... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 17 Juni 2003: Besked ændret af: Anima ]

Dedikeret medlem

@Anima

Ja den kan man godt sige. Ligesom at jeg er bange for at NU vågner jeg eller noget. Vild spooky.

Noget andet som jeg reagerer kraftigt på er hvis folk ikke kan forstå mig, eller hvis nogle ser underlige ud eller er underlige.

Så bliver jeg også ligesom kastet i en drømmeverden.

Feks hvis jeg stener tv med den gamle og der kommer en med en TOTALT underlig næse, og jeg så nævner det, så skal der svares utrolig hurtigt fra den anden person ellers tror jeg det er indbildning....

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alco|idle:
@Anima

Ja den kan man godt sige. Ligesom at jeg er bange for at NU vågner jeg eller noget. Vild spooky.

Noget andet som jeg reagerer kraftigt på er hvis folk ikke kan forstå mig, eller hvis nogle ser underlige ud eller er underlige.

Så bliver jeg også ligesom kastet i en drømmeverden.

Feks hvis jeg stener tv med den gamle og der kommer en med en TOTALT underlig næse, og jeg så nævner det, så skal der svares utrolig hurtigt fra den anden person ellers tror jeg det er indbildning....
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg tror bare du skal give di hjerne tid til at hvile ud, den har været overbelastet... det er noget som går væk igen... men lad nu være med at fråde flere kix eller tage speed og lignende mens du har det sådan...

måske et opiat kan fjerne det værste hvis synes det er meget slemt, men under alle omstændigheder så går det nok over inden en uges tid eller to...

Dedikeret medlem

Hmm følte lige der skulle en ny update til... I tvinger mig jo til at tjekke siden her ud hele tiden ud, ej [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Nå lige et lille resume fra dagen af... Var hos besøg hos min kusine i et par timer, sammen med min søster. Gik derefter ned i byen, det gik utrolig langsomt ( min søster er efterhånden pænt højgravid )

Nå men ca 30 min efter er vi inde og handle, jeg skal både skide og pisse så bliver sådan lidt " Kom nu forhelvede vi skal hjem" og får faktisk gearet en stemning op i mit hoved som gør at jeg bare kan mærke... "Nu er jeg i en anden verden" agtig noget... Jeg kunne bare mærke det var underligt... De personer som har haft det samme som mig kan godt genkende det, ved jeg... Tingene bliver som sædvanlig store, men denne gang føler jeg også at jeg selv er større.

Nå jeg får så endelig sparket min søster hjemad, og det går automatisk over [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det er dejligt at jeg nu kan styre det og ikke behøver storme på lokummet når det "onde" sker.

Omkring det i har postet nu her... Jeg har ikke på noget tidspunkt overvejet at tage stoffer for at slippe af med det hele... Jeg tar mig en smøg, sætter mig ned og hvis er helt slemt ringer jeg til nogle jeg kan snakke med [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja det var lige de nyeste tanker om det hele [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Btw noget andet godt ved det hele, er at jeg føler mig meget mere fornuftigt end før... Nogle vil måske kalde mig kedelig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg har ikke et utrolig stort behov for at gå i byen som før, er begyndt at læse og ja... Synes bare jeg tænker mere fornuftigt end før...

[ 17 Juni 2003: Besked ændret af: Alco|idle ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er glad for at høre at du har det bedre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Anima> Jeg tror på ingen måde at opiater vil være en kur for hans nuværende tilstand. Opiater gør IMO derimod at alting virker mere fjernt og drømmeagtigt.
Benzo'er kunne måske hjælpe.... Men jeg tror ikke at du har råd til at forsøge at selvmedicinere. Hvis det bliver værre, eller varer uudholdeligt meget længere, vil det eneste forsvarlige være at gå til læge. Men tag det roligt, jeg er overbevist om at det nok skal forsvinde stille og roligt.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Alco, tag ikke flere stoffer overhovedet. Spis noget ordentlig mad, og dyrk noget sport. Seriøst.
Det er godt at bevæge sig og bruge sin krop på en fornuftig måde i den situation. Det er vigtigt at du foretager dig nogle ting som du mener er nyttige for dig selv.

MVH

Junior medlem

tsk tsk tsk.. du glemte det vigtigste!

DAAAAARRRRRUUUVVEEEERRRR !!!!!! :P [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men det er okay alco..

Det lyder som om det går fremad og at det ved at gå væk...

fortsæt som indtil videre.. tror jeg vil være det bedste..

Dedikeret medlem

Nå nu har jeg lige lidt mere at fortælle...

Ja natten til torsdag havde jeg en drøm en MEGET skummel drøm... Jeg drømte jeg havde et badtrip, hvor jeg troede jeg var helt vågen... Man kan vel bedst beskrive det som om der var 3 verdener. Den helt rigtige, vågne. Den hvor jeg troede jeg var vågen, og så selve drømmen.

Drømmen startede med at jeg var til trampe fest, og bagefter skulle mig og nogle venner stjæle sådan en af de der fiske ting, som lyser u know... Vi brød ind og stjal den som var det en diamant [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Bagefter kom jeg ned på skolen, da jeg stod på skolen gik jeg i totalt en fucked up tilstand og vadede derefter op af nogle trapper til et andet lokale hvor en pige jeg kender stod og viste mig ind i et lokale, hvorefter jeg følte jeg var død om kom i himlen.. Derinde sad så en af dem jeg havde stjålet fiske tingen med sammen med hans bror og hele lokalet var hvidt...? Nogle som måske kender lidt til drømme som kan tyde det....?

Nå og omkring min tilstand. Det gik fint til dimission skulle bare lytte efter talerne osv så jeg ikke tænkte på det... Til festen bagefter skyndte jeg mig at drikke mig stiv, og havde det så sjovt at jeg glemte det hele [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ja var også et smut i byen så det går sq godt nu [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nå har også lige nogle tanker om det hele... Jeg er begyndt at få mange deja vu igen, som om jeg har set nogle ting i min underlige tilstand...

Jeg har også kommet frem til at det må være trætheden som gør mig underlig... For da det skete var jeg begyndt at blive træt og klokken var 5 om morgenen... Og idag når jeg er træt er tingene kun store... Skummelt..

Dedikeret medlem

Så er der lidt nyt fra mig af...

Ja det går sådan set fint for tiden, undtagen i fredags hvor jeg var i byen for første gang siden det hele...

Ja forfesten går fint er kun lidt nervøs, men skynder mig at hælde et par glas ned og kæderyger nogle smøger, og så går det fint [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Nå jeg begynder at blive rimelig træt der ved en 3-4 tiden, der var ikke vildt mange mennesker i byen... Vennerne er selvfølgelig helt oppe og køre på amf, men jeg siger til Mogey at nu skal vi sq hjem!

Jeg kommer så ud fra diskoteket og er PÆNT træt... Kan bare mærke jeg skal hjem for ellers går det helt af lort til! Jeg føler at verden er underlig, tingene er store og at jorden ligesom er en "kupel" ( staves det sådan [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Hvis i har set filmen "The Truman Show" vil i vide hvordan jeg havde/har det...

Ligesom at verden ikke går længere end til hvor jeg kan se... Dette har jeg oplevet flere gange før, men kunne ikke rigtig beskrive det før i fredags...

Noget andet er at jeg skal vænne mig til at se nogle personer som jeg ikke har set så meget efter, og som har været med til begge "bad trips". Og det er latterligt for den ene er min bedste veninde, og det er ligesom hver gang jeg ser hende minder det mig om det... Den anden er hendes søster, som jeg også er gode venner med... Men efter begge de oplevelser hvor hendes øjne har været underlige osv kan jeg ikke kigge hende i øjnene...

Jeg har også overvejet at opsøge en professionel, selvom det er bedre... Måske Rindom? Ringe til ham, få hans email og skrive hvad er sket og hvad han vil råde mig til...

Så kunne jeg eventuelt få nogle benzoer til "slemme" dage... Men dem blir jeg da blæst og træt på ikke? Og er der nogle som har Rindoms nr sådan lige, ellers søger jeg efter det...

Hmmm jo og jeg har lagt mærke til at alkohol gør mirakler, skal bare lige været lidt påvirket inden jeg tager til fest så er det ikke slemt...

Jo har sq da mere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Mødte min gamle pusher idag, og han sagde det var lang tid siden osv... Forklarede ham jeg var stoppet osv... Og han sagde bare okay, vi snakkede lidt videre og så ikke mere... Men der fik jeg fandme lyst til at æde nogle kex... Det er skide træls jeg har den lyst der, men det er kun med kexene... Amfen savner jeg overhovedet ikke... Ved det er det værste jeg kunne tage nemlig!

Nå men håber snart at høre fra jer! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Alco

Edit: Btw jeg kører idag den 25'ende dag uden stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 01 Juli 2003: Besked ændret af: Alco|idle ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hey Alco|idle...Selvom Henrik Rindom sikkert gerne ville hjælpe, tror jeg ikke han har tid. Du kan da godt prøve at kontakte ham, man kan finde hans nummer på krak.dk mener jeg. Har engang lavet et telefoninterview med ham og han var sgu svær at få fat i.

Hvis du skal havde en recept på noget, tror jeg du skal havde fat i din egen læge. Benzo'er er dog sjældent noget der bliver udskrevet (muligvis har du en "flink læge"), men som du også pointerer bliver man ret sløv af dem. Ikke blæst, men bare dum og glemsom, specielt efter længere tids brug. Brugte dem selv i en periode og det er sgu effektivt med en stor dose valium, men man kan sgu ikke tænke ordentligt klart.

Ved ikke lige hvad mulighederne er for behandling i Fredericia, men det er noget med at kommunen kan henvise dig til en psykolog. Ved ikke lige hvordan den slags virker.

Tillykke med din 26'ende dag forøvrigt :-)

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]