Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Nu har jeg selv prøvet acetone vasken jeg bruge 2,08 gram gade amf. fundet på gaden i mit område... Efter vasken var der 1,73 gram tilbage og det ser meget mere krystaliseret ud man kan se en masse små krystaller i amfen jeg har taget nogen billeder af før og efter rensningen tjek det ud.

Her er jeg igang med at hakke det. man kan ikke rigtig se krystalerne
Billede
Her er det næsten hakket færdig
Billede
her efter det har været i ovnen og tøre ca 10 min.
Billede
Her kan man se det efter det har tøret man kan tydligt se krystalerne nu jeg ved bare ikke om mit kamera kan opfange det
Billede

Skal jeg prøve at opløse resten i vand og tøre det også? Ville det give et endnu bedre resultat eller blot ødelægge det?

Jeg syntes nemlig den metode med vandet lyder lidt hen i vejret?

Junior medlem

Nu har jeg læst her og nogle andre steder og er kommet frem til denne fremgangsmåde for acetonevask. Vil hører nogle af de mange kloge hoveder herinde om det lyder fornuftigt?

Ting som man skal bruge:

• Vandfri acetone
• Tragt
• Kaffe filter
• Højt drikkeglas

Fremgangsmåde:

1. Tag 15/ml kold acetone per gram amfetamin i et koldt glas.
2. Cut amfetaminen op så meget som overhovedet muligt.
3. Hæld den cuttede amfetamin op i acetonen.
4. Rør amfetaminen i acetonen med en rustfri ske eller en glas ske i ca. 3-5 min. Husk at få rørt det hele igennem.
5. Kom låg på dit glas.
6. Stil glasset inklusiv indhold i fryseren.
7. Lad det stå her indtil alt amfetaminen er bundfældet.
8. Hæld acetonen igennem et filter dog uden at få hældt så meget at noget af bundfaldet kommer med ned i filtret (Det er okay hvis lidt bundfald kommer over i filtret).
9. Nu vil der med stor sandsynlighed være noget bundfald på indersiden af glasset. Hæld 10/ml per gram amfetamin ned i glasset, så du får det med som har sat sig på indersiden. Rør igen.
10. Hæld hele indholdet ned i filtret (hvis der stadig er bundfald i glasset hæld da en lille smule acetone i rør så rundt så du også får dem med over i filtret).
11. Når al acetonen er løbet igennem filtret, skal du hælde 10/ml acetone per gram ned igennem filtret.
12. Lad den sidste omgang acetone løbe helt igennem filtret.
13. Tag filtret og lig det mellem 3-4 stykker køkkenrulle. Fold køkkenrullen om filtret og pres hårdt så filter og køkkenrulle kan optage det sidste acetone.
14. Varm filtret i ovnen ved ca. 50 grader i ovnen. Dette gøres i ca. 20 minutter.
15. Lig nu filtret med amfetaminen til at tørre i 24 timer, gør dette i et rum med lav luftfugtighed.
16. Varm så filtret igen ved ca. 50 grader i ovnen. Gør det i ca. 10 minutter.
17. Tøm nu filtret og vej dit udbytte.

Titel: Re:
Medlem

yeti skrev:
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved KenIshii's metode. Sulfatsaltet af amfetamin(som er det man altid får) er meget lidt opløseligt i IPA, kogende eller ej, så jeg tvivler på det kan lade sig gøre sådan som han beskriver det. Det ligner for mig en metode til oprensning af methamfetamin.HCl(hvor metoden virker fint), men jeg tror ikke på den duer til almindeligt amfetaminsulfat.

KenIshii --> Har du mulighed for at forholde dig til Yetis påstand? Jeg overvejer nemlig at benytte din teknik, men det ville være rart hvis du kunne knytte en kommentar til ovenstående (eller en anden dygtig kemiker), så vi kan få be-/afkræftet om det har hold :-)¨¨¨

På forhånd tak!

Site Admin

Yeti> Du skal fanme ikke sige mig imod, jeg ved alt og har en kæmpe diller, yadeyadeyade :-D

Ej, spøg til side...

Yeti har sikkert helt ret i at jeg forveksler det med meth.hcl oprensning. Når jeg tænker efter kan jeg ikke huske at have set amf.sulfat med egne øjne opløses i dual solvent systemet, så det er nok min hjerne der husker forkert.

Opløseligheden af amf.sulfat i EtOH er 1 gram per 550 mL (se http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=365002 ), så der skal en ordenlig masse sprit til hvis man ville gøre det på den måde. 1 g A.HCl opløses i 8.8 mL vand, så et alternativt system kunne være nær kogende husholdningssprit, man langsomt drypper vand i. Når alt er opløst holder man op med at tilsætte vand og køler det hele ned. Med lidt held udfælder ens amfetamin pænt og det kan filtreres gennem et filter. Bagefter ville jeg nok skylle med acetone for at fjerne evt. vandrester og få et godt tørt produkt.

Prøv med en lille mængde og vend tilbage med resultatet :-)

MVH
KenIshii

Junior medlem

Hvor længe skal det ca. stå i fryseren? det står derude nu oghar gjort noget tid.

Snakker vi 30 min eller 12 timer, bare lige ca? :)

på forhånd tak!

Medlem

InSideYou skrev:
Hvor længe skal det ca. stå i fryseren? det står derude nu oghar gjort noget tid.

Snakker vi 30 min eller 12 timer, bare lige ca? :)

på forhånd tak!

Bare til du kan se at bundfaldet har lagt sig. Det burde ikke tage mere end 10 - 15 min. efter du har rørt rundt i det.

KenIshii --> Tak for opfølgningen - jeg er løbet tør for amfetamin og regner ikke med at jeg gider at have fat i det igen foreløbigt - men når jeg en dag sidder med noget igen, vil jeg forsøge din teknik og kommentere her... tak for hjælpen :-)

Nu er det tid til at eksperimentere lidt (... da det jo er RC) med mephedrone og methylone :mrgreen:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ville lige smide dette op, da man jo aldrig kan poste for mange resultater ;)

Havde noget skuffende amf, som jeg havde haft liggende i fryseren i noget tid. Så jeg besluttede mig for at lege lidt med det, da jeg slet ikke gad røre det grundet kvaliteten.

Mht. fremgangsmåde kan jeg se at jeg har fulgt Jagos (på side 6) rimelig præcist faktisk. Her var hvad jeg endte ud med:

Billede

Udbyttet var ikke særlig stort ift. indskuddet, kun ca. 45%. Det kunne nok være højere da jeg sløsede lidt grundet tidspres, især da jeg opløste acetonevask-resultatet i vandbadet. Men er dog stadig rigtig spændt på at prøve det, nu mangler jeg bare lige en god lejlighed til det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:

Havde noget skuffende amf, som jeg havde haft liggende i fryseren i noget tid. Så jeg besluttede mig for at lege lidt med det, da jeg slet ikke gad røre det grundet kvaliteten.

Mht. fremgangsmåde kan jeg se at jeg har fulgt Jagos (på side 6) rimelig præcist faktisk. Her var hvad jeg endte ud med:

Billede

Udbyttet var ikke særlig stort ift. indskuddet, kun ca. 45%. Det kunne nok være højere da jeg sløsede lidt grundet tidspres, især da jeg opløste acetonevask-resultatet i vandbadet. Men er dog stadig rigtig spændt på at prøve det, nu mangler jeg bare lige en god lejlighed til det :)

Vi bliver nødt til at få nogle enheder på, ellers er dit forsøg ubrugeligt for forumet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kan jeg godt se, jeg var bare lidt doven da jeg kom hjem i aftes, hehe.

Jeg lavede desuden endnu en opløsning i vandbadet i dag, for at gøre op for gårsdagens sløseri.

Håber det er iorden jeg låner Jagos fremgangsmåde - ellers må han lige sige til :)

Udstyr:
Amfetamin, acetone, vægt, husholdningsfilm, elastik, vand, div. glasskåle, kaffefilter, tallerken/fad, hobbyknivblad og ovn.

Fremgangsmåde:
0. Amfetaminen var i mit tilfælde opbevaret i fryseren.
1. Acetonen i fryseren og vent til den er iskold.
2. Hak amfetaminen fint og bland det med acetonen i en skål (20ml/g). Omrør i 5min, læg husholdningsfilm over skålen og på med elastikken.
3. Stil glasset i fryseren i en halv time.
5. Frafiltrer acetonen og tør bundfaldet i en ovn ved ~70 grader i 15min.
6. Hæld vand i det tørre pulver (20ml/g igen) og rør rundt i 5min, og lad det bundfælde 5-10min. (NB. Her var jeg lidt offer for tidspres så sløsede med denne del første gang, så jeg gentog trin 6-7.)
7. Sug vandet op og sprøjt det ud på tallerken. Det er muligt med sugerør selvom det kræver en del gange at få det over.
8. Vent på at bliver tørt. Jeg brugte ovn ved ~70 grader, det tog nogle timer.

Tal og resultater:
Indskud: 3,46g gadeamfetamin.
Efter acetonevask: 3,14g
Efter vandopløsning 1. gang: 1,34g
Efter vandopløsning 2. gang: 0,3g
Udbytte i alt: 1,64g
Udbytteprocent: 47,4%

Visuel analyse af udbytte:
Det lagde sig på pladen i flager som minder om helt almindeligt køkkensalt. Flagerne er snehvide, men med et perlemorskær. De pulveriseres meget nemt.

Vurdering:
Havde jeg undladt at bruge så simple og grove metoder kunne udbytteprocenten måske hives op på 50%.

Jeg er ikke den store kemiker, så det er helt klart skrevet på et niveau hvor alle kan være med ;)

Medlem

Kajkage skrev:
Det kan jeg godt se, jeg var bare lidt doven da jeg kom hjem i aftes, hehe.

Jeg lavede desuden endnu en opløsning i vandbadet i dag, for at gøre op for gårsdagens sløseri.

Håber det er iorden jeg låner Jagos fremgangsmåde - ellers må han lige sige til :)

Udstyr:
Amfetamin, acetone, vægt, husholdningsfilm, elastik, vand, div. glasskåle, kaffefilter, tallerken/fad, hobbyknivblad og ovn.

Fremgangsmåde:
0. Amfetaminen var i mit tilfælde opbevaret i fryseren.
1. Acetonen i fryseren og vent til den er iskold.
2. Hak amfetaminen fint og bland det med acetonen i en skål (20ml/g). Omrør i 5min, læg husholdningsfilm over skålen og på med elastikken.
3. Stil glasset i fryseren i en halv time.
5. Frafiltrer acetonen og tør bundfaldet i en ovn ved ~70 grader i 15min.
6. Hæld vand i det tørre pulver (20ml/g igen) og rør rundt i 5min, og lad det bundfælde 5-10min. (NB. Her var jeg lidt offer for tidspres så sløsede med denne del første gang, så jeg gentog trin 6-7.)
7. Sug vandet op og sprøjt det ud på tallerken. Det er muligt med sugerør selvom det kræver en del gange at få det over.
8. Vent på at bliver tørt. Jeg brugte ovn ved ~70 grader, det tog nogle timer.

Tal og resultater:
Indskud: 3,46g gadeamfetamin.
Efter acetonevask: 3,14g
Efter vandopløsning 1. gang: 1,34g
Efter vandopløsning 2. gang: 0,3g
Udbytte i alt: 1,64g
Udbytteprocent: 47,4%

Visuel analyse af udbytte:
Det lagde sig på pladen i flager som minder om helt almindeligt køkkensalt. Flagerne er snehvide, men med et perlemorskær. De pulveriseres meget nemt.

Vurdering:
Havde jeg undladt at bruge så simple og grove metoder kunne udbytteprocenten måske hives op på 50%.

Jeg er ikke den store kemiker, så det er helt klart skrevet på et niveau hvor alle kan være med ;)

Hey... Har fulgt fremgangsmåden som du beskriver, men er synes det er svært at undgå for meget spild, når man skal overføre det fra de forskellige glas, filtre osv. Men fremgangsmåden virker tilsyneladende - jeg synes dog ikke mit resultat ser ligeså godt ud som dit (desværre).

Fik du nogensinde prøvet resultatet, og hvordan oplevede du effekten ift. inden oprensningen?

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Prøvede amfetamin for anden gang i nat, og det skal sikkert prøves igen :)
Men er ikke frygtelig vild med at få alt det gejl det er cuttet med op i snuden. Så overvejede at vaske det med acetone næste gang, og har derfor også læst lidt om fremgangsmåde osv. Men kom til at tænke på.. Jeg har altid fået af vide, at der IKKE må bruges acetone til at trække nol/hasholie med, da det ikke er alt der fordamper, og der derfor vil være nogle urenheder tilbage, som ikke skulle være særlig sunde. Er det også tilfældet med amfetamin? Og er det i så fald skadeligt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
KawN skrev:
Prøvede amfetamin for anden gang i nat, og det skal sikkert prøves igen :)
Men er ikke frygtelig vild med at få alt det gejl det er cuttet med op i snuden. Så overvejede at vaske det med acetone næste gang, og har derfor også læst lidt om fremgangsmåde osv. Men kom til at tænke på.. Jeg har altid fået af vide, at der IKKE må bruges acetone til at trække nol/hasholie med, da det ikke er alt der fordamper, og der derfor vil være nogle urenheder tilbage, som ikke skulle være særlig sunde. Er det også tilfældet med amfetamin? Og er det i så fald skadeligt?

Har du læst tråden igennem? den besvarer dine spørgsmål op til flere gange.

Når du har renset dit amfetamin med acetonen skal det tørre, eller rettere sagt skal acetonen fordampe. Når amfen er tørret er acetonen fordampet.

In our memories

Ja det har jeg faktisk. Tror du misforstod mig eller også forklarede jeg mig ikke godt nok.
Har som sagt fået fortalt rigtig mange gange at det ikke er godt at bruge acetone til at trække nol med da der skulle være noget i acetonen som ikke fordamper og derved bliver siddende i nolen (ved ikke om der er hold i det). De acetone "rester" (er ikke klar over hvad det er der skulle blive tilbage, eller som sagt om der overhoved er hold i det) skulle både efterlade smag og være sundheds skadelige. Så derfor ville jeg gerne vide om det er det samme med amfetamin.

Edit.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... 4&start=15

Admin
Brugeravatar

Selvfølgelig er der en lille smule urenheder tilbage efter acetonen er fordampet. Sådan er det med opløsningsmidler til husholdning. Men jeg kan ikke se, hvorfor det sku være et problem ifht. lightergas, som mange bruger til at trække nol/hasholie. Der er masser af klamme urenheder i lightergas også.

Når man tænker på, hvordan dit amfetamin er produceret, er den smule acetone vist den mindste af dine bekymringer :)
Stort set alle illegale stoffer indeholder mere eller mindre giftige urenheder. Der er ingen krav til forholdene der, hvor de produceres.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Du kan prøve at hælde lidt af acetonen ud på en tallerken og lade det fordampe (udendørs selvfølgelig), og så vurdere om du synes der er noget tilbage på tallerkenen efter det er fordampet. Mit bud er, at selv hvis der er en lille smule tilbage, så vil du ikke tage skade af det i de mængder, der skal anvendes. Slet ikke i forhold til at gå en tur gennem København en dag, hvor der er mange biler på gaden (dvs hver dag...).

In our memories

Ja okay. Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. Lidt urenheder fra noget acetone er nok et sundere alternativ til noget af alt det andet ulækre der findes i gade amf.
Takker.

Dedikeret medlem

:D  skrev:
Kajkage skrev:

Billede

Vi bliver nødt til at få nogle enheder på, ellers er dit forsøg ubrugeligt for forumet.

Han skriver 45%, så det kan da være fuldstændigt ligemeget om han har renset 1g og fået 0,45g ud af det, eller om der er tale om 10g der er kommet ud som 4,5g.

Medlem

Like!

Hvordan var dét speed så? Jeg har aldrig set så krystalklart amfetamin før - det ligner nærmere MDMA i hvid godt nok :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Puha, det er godt nok længe siden jeg har kigget i denne tråd, den må være hevet op fra dybet! :) Jamen nærmest unødigt at sige, virkede det en del bedre end samme dosis af udgangspunktet. Det føltes også mere "værdifuldt" hvis man kan sige det sådan. Jeg måtte helt ned til pulveret for at opfange den lette duft som meget amfetamin (inklusive udgangspunktet) hørmer af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogen årsag til man ikke bare rører sit pulver grundigt op i (iskold) acetone og hælder opløsningen gennem et kaffefilter?
Altså i stedet for trin 6-12 i djromeo's opskrift højere på siden - eller er et kaffefilter ikke fint nok til at undgå for meget tab?

Jeg har prøvet det et par gange og det virker tilsyneladende, samtidig med det er en hel del lettere end at lade det bundfælde først, for så at hælde acetonen fra, hælde mere i igen og alligevel hælde det hele gennem filteret til sidst...

Hvad er holdningen til at springe anden halvdel over, altså lade være med at opløse det i vand efterfølgende? Det er nemlig ret besværligt uden at der går en hel del til spilde og hvis det hovedsaglig er laktose og kreatin der frasorteres i den del, så er amfetaminen godt nok ikke lige så ren; men man har fjernet de værste ting på en nem måde - og det kan jo stort set gøres på køkkenbordet til en fest i en snæver vending :?

Tillægsspørgsmål: På boardet rådes ofte til at vaske MDMA i acetone også; men hvis man får det i klumper/krystaller - skal man så knuse det mest muligt først?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 180 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]