Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey .. :life:

Jeg er blevet parnoid som ovenstående ... jeg har søgt behandlings hjælp, men synes det er svært og holde sig fra skidtet alligevel min behandling er 1 samtale 1 gang om ugen på et misbrugs center .. ville høre om der var andre der havde der havde prøvet det samme og måske kunne give et par gode råd??

Mvh Dumbo :(

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvilket stof mener du? Amfetamin eller kokain?
Hvor ofte tager du det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Paranoia kan forekomme ved stort forbrug af kokain. Jeg tror det ville være smart, at holde en pause, selvom det kan være svært.

Mht. amfetamin er jeg ikke sikker, så det vil jeg ikke udtale mig om.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvor kommer du fra, der er mange muligheder for hjælp, alt efter hvor i landet du er fra.
Gratis psykologhjælp i København
Bagsidens gule sider - Rådgivning om misbrug mm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg kan skrive under på at hvis det er fordi du har taget mange stimulanser (amfetamin, kokain, MDMA, ecstasy el. lign) så skal du virkelig lytte til de signaler din krop sender dig.
Har selv prøvet at blive rigtigt paranoid af for meget amfetamin i en for kort (eller for lang) periode - og det er virkeligt noget pis! Lad være med at indtage mere, få styr på din krop, få styr på din hjerne.. Dyrk noget motion, få noget ordentligt kost, kom ud og nyd vejret!

Det jeg gjorde da jeg fik det så skidt og begyndte at hallucinere fra hver søndag til om onsdagen var simpelthen at droppe alt hvad der hed stimulanser i et godt stykke tid, jeg havde så godt nok heller ikke lyst til dem, da jeg tydeligt kunne mærke på mig selv hvad de gjorde ved mig, og det var ikke sport behageligt..

En psykose eller en depression er noget rigtigt lort, og skal for alt i verden undgåes.. Prøv om du ikke kan hanke op i dig selv, og sig til dig selv, at du er nødt til at gøre noget inden det løber helt af sporet! Det kan godt være at du føler dig klar til at indtage mere narko når det bliver weekend igen.... men det er du ikke!

Go' vind! ;)

Medlem
Brugeravatar

Det kan også have noget at gøre med, hvis du har holdt dig vågen for længe.
Jeg holdt mig engang vågen i 5 dage, og der blev jeg både paranoid, deprimeret, havde angst, alt var simpelthen galt. Synes jeg kunne høre mine bedste venner bagtale mig! Det er ikke spor behageligt. Blev også nødt til at tage til vagtlægen. Han gav mig nogle rivotril (benzoer) jeg blev nødt til at tage i flere dage efter!

Jeg er så stadig så dum, at jeg stadig tager stofferne, men jeg har lørt at styre det, og har lært hvor min grænse ligger. Holder mig aldrig vågen i mere end 3 dage af gangen, det ødelægger simpelthen en fuldstændig af!

Og hvad får du ud af at gå på et misbrugscenter, hvis du alligevel tager noget i weekenderne? ;)
Det hele handler om viljestyrke, og den får du ikke bare ved at gå på et misbrugscenter, den skal komme indefra. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey Mange tak for de gode råd..
Jeg har taget: Coke, Amf, Ritalin & motiron på hverdags plan i meget Ok mængder. Vil mene et sted mellem 5-10 g om dagen amf 5-7g, Coke er det der holder længst så der vil sige 2-3 g og pillerne 5-10 om dagen, det økonomien der bestemmer. Jeg har gjordt det i lidt over 3 år, på mit misbrugs center har de tilbudt mig Truxal 15 mg til test om de hidsige nok. Nogen der har erfaringer med det?? Vil ikke ende som en lykkepille bare fordi den nok så flotte medicin studerene anbefaler det & der står noget andet i loven. Da det er mig der er ''Narkomanen, den laveste i samfundet / belastningen'' ???
Har til min store overraskelse fundet ud af Truxal indeholde mange flere Psykiske og fysiske lidelser end Hash / Marijuhana og begge dele er beroligende, jeg ved Hash / Marijuhana hjælper med af få styr på tankerne, søvnløsheden osv.
personligt vil jeg indrømme af jeg ikke tør og tage Truxal pillerne da både min Mormor & en anden i familien er gået psykisk & fysisk ned pga Nerve medicin fra staten, mormor døde af medicinen ''dopet i graven med lægens kryds''..

Tak for rådene om motion det har hjulpet mig rigtig godt fra start er startet til styrke træning, MMA ''det hjælper rigtig godt på psyken'' & går i svømmehal engang i mellem. Jeg har så opdaget af langt tid uden ''pulver'' får mig til og blive psykotisk & indadvendt nogen der har erfaringer med om det bare en periode der skal overstås ??

Mvh Dumbo..

Medlem
Brugeravatar

Dumbo skrev:
Har til min store overraskelse fundet ud af Truxal indeholde mange flere Psykiske og fysiske lidelser end Hash / Marijuhana og begge dele er beroligende, jeg ved Hash / Marijuhana hjælper med af få styr på tankerne, søvnløsheden osv.

Kan desværre ikke udtale mig om Truxal og dens bivirkninger da jeg ikke kender dem, men det er dumt at ryge Cannabis når man er udsat for paranoia, da Cannabis kan forværre det.

Og sikke et (mis)forbrug du har haft! Godt at du har besluttet dig for at holde op/skære kraftigt ned med det nu, da det (mis)forbrug af diverse stoffer er hjernedødt højt. Vær stolt over at du har taget den beslutning, og tænkt dig at gøre noget ved det - for det er allerede et kæmpe skridt i den rigtige retning at kunne se på sig selv, og indse at det at det man har gang i nok ikke er det smarteste.
Prøv at vær positiv, og hold fast i den tanke at det vil være for dit eget bedste at stoppe nu.

Der er en masse gode råd om det at stoppe et misbrug inde på forumet "Medaljens Bagside" (http://www.psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=18), som måske ville være en god idé at læse :)

Ønsker dig alt det bedste, og håber du får klaret dine problemer :)

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Mange Tak for linket jeg prøver og se på det ..

Har kun oplevet Cannabis har gjordt min parnoia værere hvis jeg F.eks har brugt det efter en Rus. Starter jeg dagen med en morgen pibe så tar den min parnoia. Snakkede med min stof rådgiver om det og det var der hun anbefalede Truxal pillerne stof rådgiverne sagde til mig der ikke rigtig var nogen bivirkninger ved det, og man ikke kunne blive afhængig af det. Tjekkede dem på netdokter:
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... nfo&id=725

:sucks:

Mange tak.
Jeg håber også jeg kommer ud på den anden side igen må indrømme jeg er begyndt af savne og være Clean og være mig selv..

Medlem

"jeg har lørt at styre det, og har lært hvor min grænse ligger. Holder mig aldrig vågen i mere end 3 dage af gangen"......... hmmmmm...

Jeg syntes dit misbrug lyder total ude i hampen. Jeg har selv været ude i noget med amfetamin, men har aldrig kunne få mig selv til at blæse 5-7 gram om dagen. Jeg kan ikke en gang få mig selv til at tage så meget på en by tur. Da jeg tog amfetamin hverdag tog jeg højst et gram om dagen, for vis jeg tog mere så gik de ud over min søvn og min skole. Men altså jeg blev selv hurtigt klar over at det ikke var vejen frem at blæse hverdag og kunne hurtigt mærke på min krop at den ikke havde godt af det, så stoppet hurtigt med det. Men altså jeg kender folk som nok har været ude i det samme som dig, de blæste også en del kokain og især amfetamin. To af dem røg på et misbrugcenter og er heldigvis clean den dag i dag. Men altså nu tog jeg kun amfetamin i et halvt år, men håber stadig du kan bruge det her til noget. Styrke, mod, gode mennesker omkring sig og sidst og ikke mindst få indset af det er det her som man gerne vil. Du kan ikke blive clean vis du ikke selv ønsker det (Sådan ser jeg på det).
Jeg ønsker dig held og lykke med dit stop :)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
benzoer dæmper psykoser/parnoide tanker og bliver ofte givet som PN til skizofrene. serequel pn hvis psykose tilstanden ikke er så voldsom, så kan man slppe for at blive hoked på benzo
vh anders

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Dumbo.....

Hvad har du af interesser ? Udover stoffer...

Tænk dig godt om, og prøv og kom i tanke om noget der virkelig optog/optager din tid. Kom tilbage til basic, udover drugs og tænk på hvad der er ellers gør dig glad..

For mig er det at fiske, styrketræne, være sund, og være der for dem man elsker. Har du noget der får dig til og slappe af ? Udover stoffer igen ?

Alle siger man har et problem, men man tænker det ikke selv. Man blir nødt til og tænke på om man virkelig vil ende i stof spiralen resten af livet, eller om man vil gøre noget for og gøre det bedre for en selv. Jo, du har skrevet herinde, og du får samtaler med et center. Men bare ikke nok.

Hvad har du af støtte ? Kæreste, familie osv ?

Junior medlem
Brugeravatar

Fragtmanden:
Mit misbrug er totalt langt ude. Det er derfor ieg har lagt det ud her for og høre om andre har erfaring med det, jeg synes det er fedt for dig du nåede ud af det i tide. Jeg kan næsten regne ud af hvis du kunne holde et G over en hel dag har du fundet ud af det var noget lort indenfor 1 år ?

Drugger:
Mange tak for tippet det har hjulpet en del på min psyke og selvtillid ...

fedde-new:
Jeg tar ikke læge ordineret medicin...

Junior medlem

Geografisk sted: i behandling
Dumbo skrev:

Har til min store overraskelse fundet ud af Truxal indeholde mange flere Psykiske og fysiske lidelser end Hash / Marijuhana og begge dele er beroligende, jeg ved Hash /Marijuhana hjælper med af få styr på tankerne, søvnløsheden osv.

Hey :)

jeg fik udskrevet 100 stk 50 mg truxal for 4 måneder siden mod søvnbevær

Det højeste jeg har ædt 75 mg de gir ingen følese man
går bare kold og de ka stort
Set ik mærkes dagen efter og hvis du kan er det kun i form af træthed udemærket til a skære ned på hashen
Men med dit misbrug hjælper de formenlig ik en skid slet ikke 15 mg det virker slet ikke

Og har btw aldrig fået bivirkninger på de 100 jeg fik

Håber du ku bruge det
;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]