Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Nu findes der altså også andre steder end mellemøsten og USA, bare fordi det er de eneste steder der bliver blæst op i medierne er det ikke de eneste steder folk lider. Jeg har hverken ondt af afghanerne eller amerikanerne.<HR></BLOCKQUOTE>

Så har du heller ikke ondt af alle de andre der lider, så er du en hykler...

Man har ondt af folk som lider UANSET om de er Amerikanere, Afghanere, Danskere eller andet, så længe vi snakker om uskyldige mennesker som lider, så skal man sq ikke bare vende blikket væk fra realiteterne, det er nok det fejeste man overhoved kan gøre...

Jeg har ondt af alle som bliver uretfærdigt behandlet og føler det som noget personligt, derfor er jeg så meget desto mere fast på at følge det jeg mener er rigtigt dvs. Kristendommen, det som skaber allermest lidelse i verden er at benægte Kristus, Jøderne gør det og Islam gør det, se hvilken effekt det har på resten af verden [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Og så er i så ignorante at i ikke kan se at USA/Bush ikke er de slemme, det er religion som styrer udviklingen i verden folkens!

Kernen for urolighederne er Israel, Kristus by, hvor to månereligioner kæmper om den, begge føler de at de har ret til den, men ingen af dem har erkendt Kristus rette rolle, det er det som skaber ballade på verdensplan...

Det er simpelthen en klokklar reaktion når man benægter verdens frelseren, Guds søn...

Kommunismen, Kapitalismen begge prøvede de også, men illusionen ligger netop når man tror at man kan skabe den fuldkomne verden kun udfra fysiske betingelser, men når man benægter ånden så bliver det kun til lidelse
Og den eneste som kan give os ånden og frelse os er Kristus

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Anima ]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dankdawg > Nu ved jeg ikke lige om dit angreb var rettet mod mig, men jeg grinte bestemt ikke fordi jeg fandt det morsomt. Jeg griner altid når der skal holdes stilhed, det uanset om det er for jesusbarnet, WTC-ofrene eller Hiroshima. Min hjerne kører automatisk i andre baner, når der er stille omkring mig, eller jeg er alene. Det har ikke noget at gøre med at være kynisk eller skadefro.

Mvh. Psyko

Dedikeret medlem

...arbejds nedlæggelser for legalisering af cannabis!!!

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Mit første (og nok også sidste) indlæg i denne debat. Diskussioner som den her plejer bare at ende i mudderkastning.

Ja, det var en helt igennem forfærdelig begivenhed.

Men verden er et frygteligt sted - der sker grusomme ting i verden hver eneste dag, og personligt mener jeg helt klart de slår plat på begivenheden. Jeg væmmes over det billede som USA prøver at skabe af sig selv som de store ofre, når historien viser det modsatte. Og det er jo netop det der gør at nogen ser USA som fjender.

Må sige jeg er rasende uenig i dine synspunkter Anima - især dine udtalelser om muslimer som deciderede "undermennesker".

Og nu snakker du om borgerkrig i Afrika. Kan du huske at så sent som i 90'erne var der borgerkrig mindre end 2000 km væk i det tidl. Jugoslavien?

Men efter min mening helt i orden folk holder 1 minuts stilhed. Så kan de samtidig tænke på alle de andre forfærdelige ting der sker i verden.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Anima>> LOL.. Mener du virkelig alt det du skriver??

Og har du haft historie-undervisning?
Eller har du bare set "60-minutes"?

(ikke at der er noget galt med programmet, hvis man kan finde ud af at tage al det pro-amerikanske med et gran salt... Og evt bare more sig lidt over det)

Og til Dankdawg..
Jeg grinte sgu ikke af ofrene.. Gu' er det sørgeligt.. Men jeg griner af de idioter der sidder, på værste farisæriske måde, og tuder snot over døde amerikanere.. Og ikke bekymrer sig en skid om al muligt andet lort der foregår ude i verdenen...
Det er meget muligt det er fordi de ikke fatter at der foregår folkemord, terror osv der er lige så slemt og meget værre over hele verdenen, pga det lykkes USA at overskygge det med deres propaganda..

mvh

thE tiS

lidt vise ord [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] :
You can't fool all the people all of the time
But if you fool the right ones, then the rest will fall behind
Tell me who's got control of your mind? your world view?
Is it the news or the movie you're taking your girl to? (uh)
Know what i'm sayin cause Uncle Sam got a plan
If you examine what they tellin us then you will understand....

Man made God, outta ignorance and fear
If God made man, then why the hell would he put us here?
I thought he's supposed to be the all loving
The same God who let Hitler put the Jews in the oven..

[ 11 September 2003: Besked ændret af: ti$ ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ti$:
Anima>> LOL.. Mener du virkelig alt det du skriver??

Og har du haft historie-undervisning?
Eller har du bare set "60-minutes"?

(ikke at der er noget galt med programmet, hvis man kan finde ud af at tage al det pro-amerikanske med et gran salt... Og evt bare more sig lidt over det)

Og til Dankdawg..
Jeg grinte sgu ikke af ofrene.. Gu' er det sørgeligt.. Men jeg griner af de idioter der sidder, på værste farisæriske måde, og tuder snot over døde amerikanere.. Og ikke bekymrer sig en skid om al muligt andet lort der foregår ude i verdenen...
Det er meget muligt det er fordi de ikke fatter at der foregår folkemord, terror osv der er lige så slemt og meget værre over hele verdenen, pga det lykkes USA at overskygge det med deres propaganda..

mvh

thE tiS

[ 11 September 2003: Besked ændret af: ti$ ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Du får dig selv til at lyde utrolig dum...

Prøv at argumentere istedet for at forsøge med det pladder...

Jeg tror nok der er et par historiske kendsgerninger som jeg kender til men som du nok ikke lige, har så meget forstand på...

Hvis du skal kunne debatere med her, så må du vidst hellere se at få fat på argumenterne, isdet for at spille smart, det får dig bare til at virke ignorant...

Kom nu med noget kød på bordet, istedet for alt det whineri, det er altid så nemt at skylde skylden på USA, men realiterne er dem at USA har POWER! De andre de snakker bare, ligesom dig...

Det er tom snak...

USA har POWER til at ha indflydelse, derfor så er der også stører dækning omkring det som sker der...

Afganistan, Tjetjenien eller andre primitive lande har ikke så meget at skulle ha sagt, når det gælder om at ha indflydelse på verdensøkonomien eller verdensfredem men USA har den magt til at bestemme den slags ting, derfor spiller de også en betydelig stører rolle end de andre banditlande...

Men det er jo altid så nemt bare at skylde skylden på USA og der var nogen som sagde at det var nemt at være verdensførende super nation.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Hva de efterhånden ikke har måtte skulle stå model for...

Storer mennesker har ligsom store nationer mange fjender, det er den slags ting som man må ta med...

Sandheden er altså sådan at USA skaber stabilitet i verden, det irriteterer mig at folk er så dumme at de ikke kan se at tingene nok var meget værer hvis der ikke var den magtbalance som USA er med til at opretholde!
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem

Ja... Gu' har USA power..
Men bare fordi de har power betyder det så at vi skal have mere ondt af døde amerikanere end døde afghanere?

Og at vi stort set skal gøre d. 11. september til en national sørgedag?

Det kan da ikke være rigtigt at vi skal sørge mere over amerikanere end alle mulige andre..?

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:

USA er ikke en skid bedre end Osama Bin Laden... De har gjort noget der er 1000 gange værre nu.

<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg vil gerne vide hvad USA nu har gjort der er 1000 gange værre end hvad Osama Bin laden har gjort.

Det kan godt værre du har noget mod USA men de er den eneste grund til vi har frihed i Europa bare for det skal vi være lidt taknemlige.

Jeg syntes det er synd man ikke at føle med alle de mennesker og deres familier der døde for 2 år siden bare fordi man er imod den politik den amerikanske regering føre. Det er sgu umenneskelig og så er man ikke meget bedre end dem I hade så meget.

[ 11 September 2003: Besked ændret af: Dank ]

Medlem

Hvorfor er USA den eneste grund til at vi har frihed i Europa?

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ti$:
Ja... Men bare fordi de har power betyder det så at vi skal have mere ondt af døde amerikanere end døde afghanere?

<HR></BLOCKQUOTE>

Nu er lang de fleste afghanere der døde soldater og når soldater dør i krig så har jeg ikke så meget ond af dem som når det er uskyldige mennesker. Efter den krig er der langt færre der dø nu end hvis USA ikke var gået ind idet nu kan nødhjælp komme ind og det var næsten umulig under Teleban. Derfor er lang de fleste afghanere glade for den frihed som de har fået. Og det har været meget mindre omkostningsfuld at indføre et kommende demokrati end du regner med hvis du kendte din historie. Så jeg fatter ikke du sammenligner de to ting.

Medlem

Hvorfor er USA den eneste grund til at vi har frihed i Europa?<HR></BLOCKQUOTE>

Fordi de igennem deres politik har beskyttet os mod Øst og historien har vist at det var en klog beslutning. Og så hjælp de også lidt til under 2. verdenskrig men det kunne vi jo nok også selv har klaret med al den modstand Danmark gjorde.

Medlem

dobbel post

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dank:
Jeg vil gerne vide hvad USA nu har gjort der er 1000 gange værre end hvad Osama Bin laden har gjort.

Det kan godt værre du har noget mod USA men de har den eneste grund til vi har frihed i Europa bare for det skal vi være lidt taknemlige.

Jeg syntes det er synd man ikke at føle med alle de mennesker og deres familier der døde for 2 år siden bare fordi man er imod den politik den amerikanske regering føre. Det er sgu umenneskelig og så er man ikke meget bedre end dem I hade så meget.
<HR></BLOCKQUOTE>

Man siger at overdrivelse fremmer forståelse, så du skal nok ikke lige tage det med 1000 gange så seriøst.

Osama sender to fly, dræber 3000 mennesker og griner.

Lad mig se hvad USA gør:

De bombarderer Afghanistan sønder og sammen og efterlader dem (JA! Efterlader dem!) Der døde fandme over de 3000, og mange af de folk der døde, var folk der passede deres familier.

De bombarderer Irak. De kalder det frihed - hvis det er friheden de gør det for, hvorfor ventede de så ikke på en FN-godkendelse? Så er det jo ikke frihed, men krigsliderlighed!

Krig er terror, og at USA bliver ved med at angribe vil sige, at de er terroriser og dobbelt moralske - dvs værre end Osama Bin Laden himself.

INGEN af jer homoer som går ind for krig, ved hvad det vil sige at være i krig. Jeg har (som jeg har nævnt i en anden post) oplevet en krig én gang i mit liv... jeg ville tro jeg var mellem 8 og 10 år gammel, og jeg husker det som var det igår. Derfor kan jeg sagtens sætte mig ind hvordan det var i WTC - jeg har selv oplevet denne rædselsfulde handling... jeg har set bygninger kollapse af bombninger FORAN mig... Jeg stod langt væk fra bygningerne, men det var som om det foregik få meter væk fra mig.

Det der er sket i Afghanistan og Irak er LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT mere forfærdeligt end det der er sket i New York. 2 fucking fly flyver ind i 2 bygninger, 3000 mennesker dør.

Over MAAAAAAANGE tusinder af bomber bliver smidt i både Afghanistan og Irak... Kan man sige 100.000 bomber = 2 fly? Jeg ville fandme hellere se de to fly ødelægge mit land end at se 100.000 bomber svæve igennem luften.

Så til jer der støtter krigen: I aner IKKE hvad krig er, så jeg synes I skal lukke jeres fede røv... Flyt til Irak eller et andet land hvor er der krig lige pt., og kom tilbage og sig at I støtter krige mod andre lande. Krig er terror, krig er en forfærdelig ting...

Og Anima, du er og bliver en idiot. Der findes seriøst ikke et ord der passer bedre til dig.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
[B]

De bombarderer Afghanistan sønder og sammen og efterlader dem (JA! Efterlader dem!) Der døde fandme over de 3000, og mange af de folk der døde, var folk der passede deres familier.

B]<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg vil gerne se nogen beviser for der er døde over 3000 civile i de to krige, makker.

Først blive de to krige kaldt perfekte/optimale krige fordi der døde så få civile. Det lyder måske meget forkert at kalde en krig det men sådan er verden nu indrettet. Jeg føler lige så meget med de civile i de to krige som dem fra 11.9 men frihed har en pris selvom det er forkert at sige. Men bare se på historien så det ingenting iforhold til hvormange civile der er døde i Europa for frihed. Så hvorfor kan du ikke føle for dem i USA men kun dem i Irak og Afghanistan, er de ikke lige uskyldige.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dank:
Jeg vil gerne se nogen beviser for der er døde over 3000 civile i de to krige, makker.

Først blive de to krrge kaldt perfekte/optimale krige fordi der døde så få civile. Det lyder måske meget forkert at kalde en krig det men sådan er verden nuindrettet. Jeg føler lige så meget med de civile i de to krige som den fra 11.9 men frihed har en pris selvom det er forkert at sige. Så hvorfor kan du ikke føle for dem i USA men nu dem i Irak, er de ikke lige uskyldige.
<HR></BLOCKQUOTE>

Lad vær med at stille så dumt et spørgsmål... Hvis du læser et af de første posts jeg har skrevet i dette topic, så vil du finde ud af hvad jeg også har sagt om de omkomne i USA.

Og med hensyn til det med beviserne - jeg sidder desværre ikke lige med nogen i øjeblikket, men jeg lover at smække nogen op når jeg lige har søgt lidt rundt omkring. Der døde langt over de 3000, og der blev ramt masser af civile... man så det endda på TV2 - mænd og kvinder græd, fordi deres familiemedlemmer omkom.

Der er fandme også meget der bliver dækket over i de krige... ikke det HALVE af det der sker, bliver vist. Det der sker på TV kan på INGEN måde sammenlignes med det der bliver set igennem øjnene. Men jeg skal nok komme med et bevis... Jeg har læst det op til flere gange i Politiken, og jeg er MEGET sikker til min sag.

/Edit: En krig uden civile tab findes ikke.. og det burde du vide.

[ 11 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Og med hensyn til det med beviserne - jeg sidder desværre ikke lige med nogen i øjeblikket, men jeg lover smække nogen op når jeg lige har søgt lidt rundt omkring. Der døde langt over de 3000, og der blev ramt masser af civile... man så det endda på TV2 - mænd og kvinder græd, fordi deres familiemedlemmer omkom.

<HR></BLOCKQUOTE>

Så kan jeg fortælle dig der er ikke døde over 3000 civil Men om året forsvandt der langt flere iraker under saddams regime end der døde i den krig så befolkning er lang bedre stillet nu. Men ja krig er forfærdeligt. Jeg har også set TV. Men lade være med at blande tingene sammen.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Så kan jeg fortælle dig der er ikke døde over 3000 civil. Men ja krig er forfærdeligt. Jeg har også set TV. Men lade være med at blande tingene sammen.<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg ved ikke hvor du har de informationer fra, men jeg vil også gerne se et bevis fra din side.

In our memories
Brugeravatar

Man siger at overdrivelse fremmer forståelse, så du skal nok ikke lige tage det med 1000 gange så seriøst.

Osama sender to fly, dræber 3000 mennesker og griner.

Lad mig se hvad USA gør:

De bombarderer Irak. De kalder det frihed - hvis det er friheden de gør det for, hvorfor ventede de så ikke på en FN-godkendelse? Så er det jo ikke frihed, men krigsliderlighed!

Krig er terror, og at USA bliver ved med at angribe vil sige, at de er terroriser og dobbelt moralske - dvs værre end Osama Bin Laden himself.

INGEN af jer homoer som går ind for krig, ved hvad det vil sige at være i krig. Jeg har (som jeg har nævnt i en anden post) oplevet en krig én gang i mit liv... jeg ville tro jeg var mellem 8 og 10 år gammel, og jeg husker det som var det igår. Derfor kan jeg sagtens sætte mig ind hvordan det var i WTC - jeg har selv oplevet denne rædselsfulde handling... jeg har set bygninger kollapse af bombninger FORAN mig... Jeg stod langt væk fra bygningerne, men det var som om det foregik få meter væk fra mig.

Det der er sket i Afghanistan og Irak er LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT mere forfærdeligt end det der er sket i New York. 2 fucking fly flyver ind i 2 bygninger, 3000 mennesker dør.

Over MAAAAAAANGE tusinder af bomber bliver smidt i både Afghanistan og Irak... Kan man sige 100.000 bomber = 2 fly? Jeg ville fandme hellere se de to fly ødelægge mit land end at se 100.000 bomber svæve igennem luften.

Så til jer der støtter krigen: I aner IKKE hvad krig er, så jeg synes I skal lukke jeres fede røv... Flyt til Irak eller et andet land hvor er der krig lige pt., og kom tilbage og sig at I støtter krige mod andre lande. Krig er terror, krig er en forfærdelig ting...

Og Anima, du er og bliver en idiot. Der findes seriøst ikke et ord der passer bedre til dig.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg gider ikke til at kaste med mudder på dig, selv om du kaster mudder på mig
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Du whiner over Krigen i Irak og Afganistan og siger at det er meget mere syndt for Afganerne og Irakerne, men det du ikke kan FATTE det er at netop lige præcis de to krige IKKE ville have forekommet hvis det ikke var på grund af Osama Bin Laden's umenneskelige, feje, kujonagtige, brutale og komplet vanvittige massedrab på uskyldige mennekser!

Var det ikke for den begivenhed som det afskum! Satte igang, så havde der slet ikke været nogen krig i Afganistan eller i Irak, hvem er det vi skal frygte og hade!
Det er de fanatiske terrorister, det er DEM som skaber ufred og krig i verden, ikke USA - de sørger blot for at holde den slags magtliderlige galninge i skak! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Var det ikke for USA så havde vi ikke haft beskyttelse imod Komunismen eller Nazismen og vi ved begge at lige netop de to ideologier er skyld i millioner af menneskeliv, folkedrab, etniske udrensninger etc.

Så du skal fandme ikke komme her og prøve at sige at det er USA som er banditterne! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Du kan ikke bare komme og tro at du kan vende det hele på hovedet...

Var det ikke for USA så havde vi stadig Taliban styre hvor kvinder blev stenet offentligt, eller Saddam Hussein som myrdede hundredetusindvis, inklusiv folkedrab mod kurderne med giftgas...

Det er den slags tyraner som vi skal være bange for og det er den slags USA beskytter os imod, så kom ikke her og tro at vi bare skal sætte os ned og vente på alle de forbandede syge diktatur-dømmer rundt omkring i alverdens snuskede bandit lande kan få lov til at udvikle atom våben som de kan tyranisere os andre med, nej jeg siger fandme at vi skal sætte hårdt mod hårdt inden det er for sent [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Principielt er jeg imod krig, men så længe der er folk som Osama og co. som ØNSKER krig og kaos så VIL der blive krig! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Det er fandme ikke noget USA bestemmer om der skal være krig, det er usle Muslimske fundamentalister som forsøger at ødelægge verdensfreden, ved at skabe terror, frygt og had...

Først var der Nazismen, så kom Kommunismen og nu er det Islam, her har du truslen på verdensfreden...

Medlem

Jeg ved ikke hvor du har de informationer fra, men jeg vil også gerne se et bevis fra din side.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er alment kendt hvis du interesseret dig lidt for international politik at i de to krige var det en minimum af civile dødsoffer. Men igen så er bare en civil død sørgelig. Men jeg har ikke brug for at bevise noget overfor dig, du har jo set TV2. Men søg nu bare videre og se om du kan finde nogen seriøse modbevise.

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:

Først var der Nazismen, så kom Kommunismen og nu er det Islam, her har du truslen på verdensfreden...

[]
<HR></BLOCKQUOTE>

Nej der tager du fejl, det er folk som har så vilde holdninger som dig og Aliaarhus og som ikke har følelser overfra andre mennesker unaset hvilken tro eller regering de har.

Så tag jer sammen og stop jeres had.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]