Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 03:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nej, du skal ikke vaske dem. Det får du kun ødelagte svampe af. Du kan ryste det værste jord væk når de er tørre.

Og husk nu at være sikker på, at de er de rigtige du har fat i :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis der er meget skidt kan du varsomt fjerne det med en pensel, men det er nemmest når de er helt friske. :) :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Okay tak for svarene :)
Jeg tænkte nemlig bare på mht. dyrenes efterladenskaber ikke ville være så rart at få med, men der skal så nok også sæbe til for at få det hele af og da det er små mængder burde det vel ikke have nogen betydning?

Er der forresten nogen der ved hvad det er ved psilocybin svampe der kan give mindre ubehag i maven?
De gange jeg har indtaget dem har jeg altid fået luft i maven og sådan en følelse af at et toiletbesøg er nødvendigt :)

Medlem

Fordi det er en form for gift

Medlem

Var ude i 2 timer idag. Først på et kæmpe stor eng hvor der var gedelorte over det hele, jorden var meget fugtig og det småregnede. det var små bakker osv. derefter ud på et græsareal med heste. og til sidst ud på en gødet golfbane. Dagens fangst: NADA !!!!
Virkelig frustrerende!
Har prøvet alt nu. marker, enge, og græsplæner med køer, heste, grise, får, geder. golfbaner, fodboldbaner, skoven!! Men hvorfor finder jeg ikke noget?
Er der ikke en rar sjæl der vil dele et spot med mig nær København eller vestegnen? Eller en som kan tage mig med ud på en svampejagt?
Det er 3. år i træk jeg prøver uden held.
Har røget hash i 2 år nu, og føler det er nu jeg må prøve noget nyt.

Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Diamond:
Det kan være der slet ikke er nogle de steder du har ledt, eller du leder efter det forkerte.

Mht at prøve noget nyt, så er der jo ikke nødvendigt at gå ud i naturen og finde det. Folk der f.eks vil prøve, lad os sige weed, de behøver ikke nødvendigvis at dyrke det/finde planter (hvilket nok er umuligt). Ud fra dit beskrevne område går jeg udfra det er der du bor, burde du prøve staden for at finde nogle SN eller andre svampe hvis du er ivrig efter at prøve.

Husk: det er ikke en rus du bør få ofte, ligesom man kan med f.ekks hash.

Hvis du vil finde SN så må du bare blive ved med at prøve indtil du rammer rigtigt. Sæsonen er ikke slut og du er bestemt ikke den eneste der går tomhændet hjem :)

Jeg bruger udsigten til et trip på sn som motivation og ekstra energi når jeg tager ud og leder (uden held indtil videre).
Det er ikke ligesom at gå ud og finde træer i skoven :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
jeg har hverken rystet dem eller vasket dem af nogen art, det er bare ligge dem på en avis og lad dem tørre, så det værste jord falder selv af, og græs ka du sortere fra, smager self lidt af jord når man æder dem men altså det er den dejlige smag ved sn'er, at de smager af natur :D !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Gad vide om kreaturene slet ikke tripper på alle de svampe, som de jo ikke kan undgå at få med op sammen med græsset? :D

Hvad kan et trip på svampe medføre af gode ting for en? har aldrig prøvet, eller turdet, men har hørt det er som LSD? Er helt novice på dette område!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke dyrene "tripper" hvis de er så heldige at æde en god stakfuld :)

Planteædende dyr har efter sigende en stærk mavesyre og jeg tror dette spiller ind som et forsvar :)

Et trip kan medføre både gode og dårlige ting. Ens for begge dele er nok at man kan opleve at finde ud af noget om sig selv som man ikke vidste. Om det så er positivt eller negativt er forskelligt fra person til person, trip til trip og i det hele taget hvordan man fortolker trippet og det man evt. lærer/finder ud af undervejs :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vejret lover godt i denne uge! mandag til onsdag samt søndag kommer vi ned til 0-3 grader om natten, så det må give gunstige forhold til dem at dukke op i :) Desuden lover de pænt vejr de kommende par dage uden særlig regn så det må være optimalt jagt-vejr :)

Hvis der er nogle fra Ribe og omegn der er friske på en tur så PM mig endelig :)
Jeg er selv forholdsvis ny i at finde dem, men føler mig en del klogere efter et par ture, samt ny info + billeder :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Visual Mind skrev:
Er der forresten nogen der ved hvad det er ved psilocybin svampe der kan give mindre ubehag i maven?
De gange jeg har indtaget dem har jeg altid fået luft i maven og sådan en følelse af at et toiletbesøg er nødvendigt :)

Fordi svampe er en forholdsvis svært organisme at nedbryde for os mennesker, specielt hvis vi snakker gamle tørrede pap-agtige svampe :D - og så til dels også pga. det aktive stof i psilocybin svampen :)

Når man laver the, slipper man for al den tarm-uro skulle jeg mene! Men man slipper ikke helt for den lidt forgiftede fornemmelse, synes jeg ikke.

Mvh. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for de fine svar :D Så fik jeg det afklaret :)

Medlem
Brugeravatar

MarLove skrev:
Gad vide om kreaturene slet ikke tripper på alle de svampe, som de jo ikke kan undgå at få med op sammen med græsset? :D

Hvad kan et trip på svampe medføre af gode ting for en? har aldrig prøvet, eller turdet, men har hørt det er som LSD? Er helt novice på dette område!

der er meget forskel på LSD og svampe, det ikke rigtig til at forklare.. begge er et psykedelia men læs nogle triprapporter og læs lidt på wiki'en så sku du ha en fornemmelse :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Bong-Kris skrev:
MarLove skrev:

der er meget forskel på LSD og svampe, det ikke rigtig til at forklare.. begge er et psykedelia men læs nogle triprapporter og læs lidt på wiki'en så sku du ha en fornemmelse :)

Ja. Er jo ny her. Fint sted med masser af godt læsestof og sjove indlæg ;) Er bare nysgerrig og kan finde oplysninger her i gamle indlæg, når jeg lige finder mig tilrette!
Jeg tør ikke svampe, da jeg har haft en depression! Er det ikke en fornuftig beslutning???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MarLove: Det er en fornuftig beslutning og det vedr. nok de fleste psykedeliske stoffer. Men det kommer igen an på hver person og deres egen vurdering af deres sindstilstand :)

Men som udgangspunkt vil jeg sige det er meget fornuftigt. Generelt folk der lægger afstand til stoffer er fornuftige mennesker (hvad det angår). Dermed ikke sagt, at folk der benytter sig af stoffer, ikke er fornuftige mennesker :D

Edit: Har været ude et par timer uden at se så meget som 1 eneste svamp af nogen art -.-
Og er mega smadret efter at have cyklet omkring 15-20 km i jagten på en mark, uden at finde nogen... tålmodigheden er ved at slippe op, men heldigvis er det et fantastisk vejr vi har fået i dag :D

Medlem
Brugeravatar

MarLove skrev:
Bong-Kris skrev:
MarLove skrev:

Ja. Er jo ny her. Fint sted med masser af godt læsestof og sjove indlæg ;) Er bare nysgerrig og kan finde oplysninger her i gamle indlæg, når jeg lige finder mig tilrette!
Jeg tør ikke svampe, da jeg har haft en depression! Er det ikke en fornuftig beslutning???

uha ser du så kan det være liidt farligt at eksperimentere, men nyere forskning viser at psilocybin faktisk har en positiv virkning på indlagte patienter med psykiske lidelser, http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnska ... 392609.ece

men altså med de rette set og settings burde det ikke være så galt, ku gå hen og blive godt for dig, bare læs alt hva du ka og så find ud af med dig selv om det er noget der er forsøget værd.

jeg opfordere ikke til at du gør det, det noget du ska gøre op med dig selv, LSD ka være en træls en at komme igennem hvis man har nogle ting man går og tænker over og føler man ikke har det psykisk godt :/ .. men læs læs læs og gør det op med dig selv :)

EDIT: havde lige glemt at tilføje, hvis du mener at du ikke vil prøve svampe og vil hoppe direkte til LSD synes jeg det ville være en dum ting at gøre, syre påvirker nogle så folk kommer til at tænke mere end man normalt gør og det KAN hive nogle grusomme ting frem som man evt. har oplevet. HVIS jeg var dig ville jeg starte med en meget lille dosis svampe (HVIS jeg valgte at eksperimenter) og så forsøge sig lidt frem, IMO vil jeg sige at LSD'en er lidt farligere at eksperimentere med.

men HUSK, det var ikke nogen opfordring til du ska gøre det ;)
---

Visual Mind skrev:
MarLove: Det er en fornuftig beslutning og det vedr. nok de fleste psykedeliske stoffer. Men det kommer igen an på hver person og deres egen vurdering af deres sindstilstand :)

Men som udgangspunkt vil jeg sige det er meget fornuftigt. Generelt folk der lægger afstand til stoffer er fornuftige mennesker (hvad det angår). Dermed ikke sagt, at folk der benytter sig af stoffer, ikke er fornuftige mennesker :D

Edit: Har været ude et par timer uden at se så meget som 1 eneste svamp af nogen art -.-
Og er mega smadret efter at have cyklet omkring 15-20 km i jagten på en mark, uden at finde nogen... tålmodigheden er ved at slippe op, men heldigvis er det et fantastisk vejr vi har fået i dag :D

lyder sku som en træls tur :S .. men er sæson'en over endnu eller ka vi forvente der kommer flere ? fordi at der er da ikke blevet helvedes koldt endnu og mener da bestemt de stadig ka findes :) ?

Medlem
Brugeravatar

Sæsonen er skam ikke slut endnu :) For nogle af os er den ikke engang rigtigt begyndt endnu :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sæsonen er slet ikke ovre endnu Hr Miraculix :D

Men i følge vejret begynder vi at nærme os nattefrost mere og mere (dog går der nok lidt endnu før den rigtigt kommer).

Det er bare op på hesten igen og jage den væk fra marken inden den æder dem alle! :D

Medlem
Brugeravatar

unb skrev:
Sæsonen er skam ikke slut endnu :) For nogle af os er den ikke engang rigtigt begyndt endnu :D

haha det var sku nok det jeg tænkte :D så er håbet ikke ude endnu, satser da stadig på at det ska blive til mere end den lille håndfuld jeg har nu :)

Visual Mind skrev:
Sæsonen er slet ikke ovre endnu Hr Miraculix :D

Men i følge vejret begynder vi at nærme os nattefrost mere og mere (dog går der nok lidt endnu før den rigtigt kommer).

Det er bare op på hesten igen og jage den væk fra marken inden den æder dem alle! :D

hah lyder satme godt visual mind :D ! ska sku ha en okay håndfuld...

men planen var nu at gemme dem til nytårsaften, og har hørt noget om at for at de ikke ska tabe virkningen så må der ikke komme frisk luft til ? ville da skyde på at de sku vakkum opbevaret i noget lignende lynlåsposer eller hva man ska kalde det djævelskab :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bong-Kris: Når de er blevet godt tørre, så smid dem i en zip-lock pose (narkopose som jeg kender dem), og så ellers bare et sted der er tørt, koldt og mørkt.

Har læst mig til herinde at fryseren er at foretrække :)

Tror da bestemt ikke at en gang vakuumpakning er en dum idé til langtidsopbevarring, især til friskplukkede svampe.
Du må ikke hænge mig op på vakuumdelen da jeg ikke har nogen erfarring eller har hørt om metoden før, men alt kan sku vakuumpakkes og gemmes til næste big bang :)

Lad være med at bruge en lamineringsmaskine! Det duer bare ikke!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 386 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]