Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Hey psy. :)

Hvordan kan det være, man skal have en god psyke, for at tage LSD, svampe, etc...?
Jeg har endnu ikke forstået, hvordan det går ind og påvirker psyken, når man er på syre? Jeg har aldig selv prøvet det, af hensyn til, jeg er bange for at få en badtrip.. Og er også i tvivl om, om jeg overhovedet tør.. Det er ikke noget, jeg har nogen planer om, at prøve overhovedet, pga. frygten for det.
Men jeg har læst rigtig meget på det, men alligevel forstår jeg ikke helt, hvad det er, syren gør ved ens psycke?

Jeg har prøvet næsten alle andre stoffer, udover de psykedeliske.. Dvs. Amf, coke, MDMA, Ketamin, (benzodiazepiner?). Det vil jeg sige, jeg har et weekendforbrug af. I hvert fald amf'en, de andre er kun når man skal have det ekstra sjovt ;)

Nå, men det var egentlig heller ikke det, jeg kom fra .. Men håber, der er nogen der kan give mig en forklaring.

På forhånd tak! :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du er i tvivl... så burde du ikke være i tvivl om at du skal vente med det ;)
Der er ingen, der kan fortælle dig hvad et trip vil gøre ved netop din psyke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Der er ingen, der kan fortælle dig hvad et trip vil gøre ved netop din psyke."

Nemlig. Og da dette er et HR site, vil folk med "dårlig" psyke selvfølgelig blive frarådet, at bruge psykedeliske stoffer.
Egentlig ikke kun de Psykedeliske... Det gælder også amf, coke osv.

Medlem

fordi du overhovedet ikke kan styrre psykedeliske stoffer det er mere svampene der styre dig du har ingen kontrol over det det er ihvertfald den oplevelse jeg fik da jeg trippede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Citat:
fordi du overhovedet ikke kan styrre psykedeliske stoffer det er mere svampene der styre dig du har ingen kontrol over det

Det ved jeg nu ikke om jeg er helt enig i...

De gange jeg har taget svampe, har jeg næsten eksklusivt haft kontrollen over svampene.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: No clue..
I bund og grund mener jeg bare at man skal gøre op med sig selv, om man kan bevare en indre ro under voldsomt stress, inden man kaster sig over lsd.
For ligesom at voldsomt stress kan fucke dig helt op over en længere periode, kan lsd fucke dig op på et par timer.
Lsd aftager selvfølgelig igen (skal man altid huske på under bad-trip), men 12 timers paranoia på fuld smadder, hvor realitetssansen er på ferie, kan virke voldsomt på nogen mennesker :)

Medlem

hvor mange gram tog du så link ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Link skrev:
Citat:
fordi du overhovedet ikke kan styrre psykedeliske stoffer det er mere svampene der styre dig du har ingen kontrol over det

Det ved jeg nu ikke om jeg er helt enig i...

De gange jeg har taget svampe, har jeg næsten eksklusivt haft kontrollen over svampene.

Hvilke doser var det?

Ved høje doser har jeg oplevet der ikke er andet at gøre end at give slip og glide ind i svampens magt , på både godt og ondt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Den højeste dose jeg har spist har været på 15g friske svampe.
Jeg er ikke specielt erfaren og har ikke de store psykedeliske oplevelser i bagagen, men jeg påpeger bare, at stofferne ikke ALTID vil have kontrollen.

Junior medlem

Til topic starter, så er Ketamin altså et psykedeliske stof, for mig er det et af de stoffer hvor jeg kan få den vildeste psykedeliske oplevelse :-)

Og angående psyke så skal man også have en forholdvis stærk psyke for at tage Mdma, har set mange bukker under for Mdma´ens påvirkning på personernes psyke.

Medlem
Brugeravatar

zero cool skrev:
Til topic starter, så er Ketamin altså et psykedeliske stof, for mig er det et af de stoffer hvor jeg kan få den vildeste psykedeliske oplevelse :-)

Og angående psyke så skal man også have en forholdvis stærk psyke for at tage Mdma, har set mange bukker under for Mdma´ens påvirkning på personernes psyke.

Dvs. jeg faktisk ville være klar til at tage svampe eller LSD, for det går ikke ind og påvirker psyken mere end mdma'en eller keta'en? (For jeg har ikke oplevet noget som helst badtrip på keta eller mdma).

Det eneste tidspunkt jeg har oplevet, hvor drugsene har gået ind og påvirket min psyke, er når jeg har suget amf, og holdt mig vågen i 3 - 4 dage. Men det har vel ikke noget med stofferne at gøre (eller jo, et eller andet sted), men det hælder vel mere til søvnmanglen. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
zero cool skrev:

Muligt, men ketamin er også et af de mest formbare stoffer, hvor panik er nærmest uset. Den potentielle paranoia kan hvertfald ikke sammenlignes med den fra LSD/svampe imo.

Og MDMA synes jeg heller ikke virker synderligt stærkt på psyken, tværtimod, så åbner det op for empatien, hvilket oftest er i modsatte boldgade af paranoia. Jeg har hvertfald aldrig set eller hørt nogen, der har haft et "badtrip" på MDMA.

Medlem
Brugeravatar

ChiQah skrev:
Det eneste tidspunkt jeg har oplevet, hvor drugsene har gået ind og påvirket min psyke, er når jeg har suget amf, og holdt mig vågen i 3 - 4 dage. Men det har vel ikke noget med stofferne at gøre (eller jo, et eller andet sted), men det hælder vel mere til søvnmanglen. :)

Personligt ville jeg sidestille søvnmangel med delirianter og ikke psykedelika, så den psykiske påvirkning er noget helt andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
Hvis du har en frygt for at få badtrip på et stof er det en meget dårlig ide at tage det. Da tanken om badtrip vil ligge og lure i baggrunden.
Men du kan jo bare starte meget meget lavt og bygge det op.

Min bror kan fx ikke tåle svampe, en lille dose og han får badtrip med det samme.

Medlem
Brugeravatar

Kan man ikke føle sig nok så klar til psykedelika, og så alligevel blive revet rundt psykisk eller ?
(undskyld hvis jeg stjæler tråden)

Medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Personligt ville jeg sidestille søvnmangel med delirianter og ikke psykedelika, så den psykiske påvirkning er noget helt andet.

Så kan jeg slet ikke sætte mig ind i, hvordan psykedelika påvirker psyken. For det jeg oplever, når jeg har holdt mig vågen for lang tid, er papanoia, angst, frygt, osv .. Det er sådan, jeg har forestillet mig, det også ville være, hvis man fik et bad trip. Og derfor jeg er bange for at prøve det, da det jeg har oplevet, flænser en op indvendigt. Men nu er jeg så fuldstændig på bar bund.

Medlem

Fordi svampe/LSD overhovedet ikke er nogen fysisk tilstand du befinder dig i du forsvinder fuldstændig fra din krop og helt ned i din underbevidsthed det er en super mærkelig oplevelse

Medlem
Brugeravatar

ChiQah skrev:
groza skrev:

Så kan jeg slet ikke sætte mig ind i, hvordan psykedelika påvirker psyken. For det jeg oplever, når jeg har holdt mig vågen for lang tid, er papanoia, angst, frygt, osv .. Det er sådan, jeg har forestillet mig, det også ville være, hvis man fik et bad trip. Og derfor jeg er bange for at prøve det, da det jeg har oplevet, flænser en op indvendigt. Men nu er jeg så fuldstændig på bar bund.

LSD - Prøv og læs lidt triprapporter, og se om det hjælper dig lidt :)
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg forestiller mig et badtrip som et mareridt man ikke kan vågne fra men bliver nød til at udleve og nogen kan kontrollere det, når man så endelig vågner, så er man stadig rystet eller chokeret, og har lige brug for at bearbejde det..
(Har ikke prøvet psykedelika endnu, og det er nok en af grundene :))

Medlem

det er faktisk lidt som en drøm man befinder sig i under det meste af ens trip

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
kof skrev:
Kan man ikke føle sig nok så klar til psykedelika, og så alligevel blive revet rundt psykisk eller ?
(undskyld hvis jeg stjæler tråden)

jo selvfølgelig.

ChiQah skrev:

psykedelika virker meget forskelligt og os fra person til person.
Og er nok meget svært at forklare uden at lave en trip rapport, eller noget.
Ens sindstilstand er meget påvirket af omgivelserne. Jeg har fx skulle gå over en vej og inden jeg nåede over blev lyset rødt, hvilket var verdens undergang.
Det handler bare om at havde det sjovt og hvis du får nederen på, skal du bare hurtigt tænke hva ku være sjovt nu? og så fx skifte musik og tåge med dem du tripper med. Dette kan bare være umuligt ved større doser.
Når jeg har skulle trippe forbereder jeg altid alting så der ikke sker nogen uforudsete ting, hvilket kan give mig nedtur på.

Weed-star skrev:
Fordi svampe/LSD overhovedet ikke er nogen fysisk tilstand du befinder dig i du forsvinder fuldstændig fra din krop og helt ned i din underbevidsthed det er en super mærkelig oplevelse

Det kommer så lige an på dosis. Du forsvinder højst sandsynligt ikke fra din krop ved 2gr mexicanske svampe. (lavere doser)

Senest rettet af Hampedyrker Newbie´n 01 okt 2010 14:58, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]