MDMA ("Ecstasy") ville efter min mening være at foretrække - hvis vi vel at mærke snakker om hårde stoffer. MDMA er nærmest "halv-psykedelisk" og sammen med lidt hash bliver musik fuldstændig fantastisk at lytte til. Man "føler" musikken mere, mærker den fælles energi og sammenholdet som skabes til ravet og er generelt glad og åben. Bare husk at der kan komme en nedtur når virkningen stopper, hvor man kan blive lidt asocial og træt, så sørg for at indtage stoffet ca. 3-5 timer før du regner med at tage hjem. Jeg plejer at tage en dose på ca. 100-125 mg MDMA og efter 1 time redosere med 50-62,5 mg for at forlænge peaket 1 time.
Hash/pot/skunk er godt til at sidde og lytte til musikken og "gå ind i sig selv", men er måske ikke det bedste hvis du vil være frisk og ryste med røven.
Alkohol er ok hvis du gerne vil miste hæmningerne og vælte lidt rundt, men jeg synes personligt at det ødelægger oplevelsen af musikken. Når jeg er fuld er jeg mindre åben end normalt overfor nye indtryk, så musikken bliver reduceret til en tromme/bas-rytme der bare bliver ved og ved, og dybden og stemningen i musikken mindskes.
Kokain ville jeg ikke kunne forestille mig at tage til en psytrance-fest - man/jeg bliver lettere arrogant og lytter slet ikke til musikken på samme måde som hvis jeg f.ex. er skæv. På kokain synes jeg også at man "lukker af" for sanseindtryk og påvirkninger ligesom på alkohol.
Amfetamin er ok til at holde sig vågen og frisk, men jeg synes ikke at mine sanseindtryk forstærkes på samme måde som på hash og MDMA. Man kan tit også være lidt for hypet og optaget af at snakke lort til at kunne koncentrere sig ordentlig om musikken.
Jeg ville fraråde dig de "rigtige" psykedeliske stoffer, hvis det er første gang du tager til sådan et arrangement. HVIS du vælger at tage et stærkere psykedelisk stof, ville jeg også synes at du bør tage LSD frem for svampe, da de fleste har mere kontrol over sig selv på LSD end på svampe. På svampe sidder man og tåger og er natur-indianer-hippie, mens man på LSD er lidt mere frisk, og lettere kan virke "ædru" hvis man skal bestille ting i baren, snakke med ubehagelige dørmænd osv..
Jeg har kun været 1 gang i Amager Bio, til Infected + P.O.T.S. i starten af august sidste år. Jeg blev meget skuffet over klientellet og stemningen - det var mest cola-Brianer og rocker-typer, og det var/er ABSOLUT IKKE et sted jeg vil råde nogen til at udsætte sig selv for på psykedeliske stoffer.
[ 03 Oktober 2003: Besked ændret af: Zarathustra ]
|