Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lidt mærkeligt spørgsmål, men: hvilke stoffer er ideele til psytrance koncerter?

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
vel de samme som til technofester generelt.

E, kola og speed er de ting jeg ville tage (ikke nødvendivis alle 3 ting) men jeg har heller ingen erfaringer med andre mere psykedeliske stoffer...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
aner jeg ikke, men jeg har hørt om en del der tager svampe eller syre til sådan nogle arrangementer...

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Det kommer an på hvilken slags fest det er, hvilket location, hvad for noget musik der bliver spillet, hvilke folk der kommer til festen osv.

Psykedeliske stoffer som LSD og svampe ville jeg nok passe lidt på med (som normalt). Jeg har personligt gode erfaringer med dem, men det kan godt blive ubehageligt hvis der er mange mennesker, og hvis stemningen ikke er god.

Hvis jeg skulle vælge mellem LSD og svampe ville jeg dog tage syren. Især på svampe kan man få ret meget noia på i store forsamlinger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad nu, hvis vi hypotetisk siger det er til den 8 november i amager bio, når Infected spiller?
Og vi siger vores opdigtede person og hans venner ikke har været til den type fester før?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er jo lidt svært at sige, da vi ikke ved, hvilke stoffer du tager nórmalt...
Hvis du vil føle dig hjemme i Bio'en skal du nok vælge noget MDXX.
Hvis du regner med morgenfest osv, skulle du måske blande det med lidt amf, senere på morgenen.

Ang. psykedeliske stoffer, skal du ikke spørge mig, men hvad jeg ved så vent med amf og cola indtil det er ovre. MDMA skulle vist være lækkert både med svampe og syre...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
MDMA ("Ecstasy") ville efter min mening være at foretrække - hvis vi vel at mærke snakker om hårde stoffer.
MDMA er nærmest "halv-psykedelisk" og sammen med lidt hash bliver musik fuldstændig fantastisk at lytte til.
Man "føler" musikken mere, mærker den fælles energi og sammenholdet som skabes til ravet og er generelt glad og åben.
Bare husk at der kan komme en nedtur når virkningen stopper, hvor man kan blive lidt asocial og træt, så sørg for at indtage stoffet ca. 3-5 timer før du regner med at tage hjem.
Jeg plejer at tage en dose på ca. 100-125 mg MDMA og efter 1 time redosere med 50-62,5 mg for at forlænge peaket 1 time.

Hash/pot/skunk er godt til at sidde og lytte til musikken og "gå ind i sig selv", men er måske ikke det bedste hvis du vil være frisk og ryste med røven.

Alkohol er ok hvis du gerne vil miste hæmningerne og vælte lidt rundt, men jeg synes personligt at det ødelægger oplevelsen af musikken.
Når jeg er fuld er jeg mindre åben end normalt overfor nye indtryk, så musikken bliver reduceret til en tromme/bas-rytme der bare bliver ved og ved, og dybden og stemningen i musikken mindskes.

Kokain ville jeg ikke kunne forestille mig at tage til en psytrance-fest - man/jeg bliver lettere arrogant og lytter slet ikke til musikken på samme måde som hvis jeg f.ex. er skæv.
På kokain synes jeg også at man "lukker af" for sanseindtryk og påvirkninger ligesom på alkohol.

Amfetamin er ok til at holde sig vågen og frisk, men jeg synes ikke at mine sanseindtryk forstærkes på samme måde som på hash og MDMA.
Man kan tit også være lidt for hypet og optaget af at snakke lort til at kunne koncentrere sig ordentlig om musikken.

Jeg ville fraråde dig de "rigtige" psykedeliske stoffer, hvis det er første gang du tager til sådan et arrangement.
HVIS du vælger at tage et stærkere psykedelisk stof, ville jeg også synes at du bør tage LSD frem for svampe, da de fleste har mere kontrol over sig selv på LSD end på svampe.
På svampe sidder man og tåger og er natur-indianer-hippie, mens man på LSD er lidt mere frisk, og lettere kan virke "ædru" hvis man skal bestille ting i baren, snakke med ubehagelige dørmænd osv..

Jeg har kun været 1 gang i Amager Bio, til Infected + P.O.T.S. i starten af august sidste år.
Jeg blev meget skuffet over klientellet og stemningen - det var mest cola-Brianer og rocker-typer, og det var/er ABSOLUT IKKE et sted jeg vil råde nogen til at udsætte sig selv for på psykedeliske stoffer.

[ 03 Oktober 2003: Besked ændret af: Zarathustra ]

Medlem

Jeg har det normalt lige fedt uden stoffer, som jeg har det med til psytrance fester.

Skulle jeg dog nævne min egen ynglingscocktail ville det være.

Til at begynde med LSD.: Taget lige inden man går ind.
Efter en 4-5 timer.: MDMA 125mg, redoseret senere til at forlænge peaket med 125mg mere.

og så supplere med joints eller lign hash rus når man får lyst.

I det hele taget synes jeg det er en god ide at danse inden stofferne begynder at tage effekt - Får har man det godt uden stoffer til en fest, er det ret sikkert man får det ret godt når stofferne begynder at virke.. Min filosofi dikterer, at er en fest ikke god nok til at more sig ved ædru, er den heller ikke god nok til det påvirket.

Men som profane skriver - Det kommer meget an på hvilken fest vi snakker om. Syre/Svampe er sted som amager bio, er ikke lige noget for mig - Andre synes det er fint nok, men jeg ville godt nok få spat af folk. Specielt med svampe, og SPECIELT hvis man kan høre folk snakker i munden på hinanden (det driver mig til vanviddets rand).

Nu kommer Digital Talk og Kindchadza jo snart og spiller i Ridehuset her i Aarhus. Det bliver en prima event til det psychedeliske og Ridehuset er jo rimelig rummeligt så der tør jeg godt svampene.

Generelt forsøger jeg at lade være med at tage stoffer til fester mere, personligt synes jeg det er bedst at gøre privat blandet venner - Måske med mulighed for lidt mere fordybelse end man har mulighed for i byen.

MVH

Bart

AoD
vis ikke du er vand til det så syns jeg du skal state med lidt mdma .ogaå vis du kan kan tage nåde c-vitamin og 5-htp nogen time inde og under og efter også huske og drikke en masse vand.når urin er gult betyder det at der er giftstoffe i urine .mvh trold

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ikke nødvendigvis!

Især B-vitaminer farver urin (intenst) gult.
Mørk urin er et tegn på dehydrering og evt. giftstoffer.

ja men det er da et tejn på da der er nåde galt så [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af trold:
ja men det er da et tejn på da der er nåde galt så [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Da ikke hvis det blot er B-vitamin?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Personligt kan jeg bedst lide at tage en mindre portion psykedelika til psytrance fester, det skal ikke være så store mængder at man begynder og savle og tåge for vildt, men bare så man lige bliver åbnet op og alting lyder lidt bedre.

Så er det også det bliver virkeligt sjovt at sidde og se på de latterlige colabrianer og iøvrigt også alle mulige andre folk til den slags fester [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jeg ville tage ecstasy og speed. Jeg kunne egentlig også godt nøjes med speed alene. Øl, speed og Infected Mushroom for fuld udblæsning, det kan jeg klart anbefale.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror det trold mener er, at når urinen er gul så betyder det at den aktuelle koncentration af affaldsstoffer er høj, og det betyder som regel vædskemangel; en ting man skal være opmærksom på når man er på MDMA og amfetamin.

fenriz jeps ,godt nogen kan formulere for mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Jeg har en ven, der var på svampe til Kaizers Orchestra-koncerten på Roskilde 03. Vi stod helt oppe foran. Glimrende koncert, i øvrigt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Nu kommer jeg med en tonserbemærkning og rak mig endelig ned hvis I er uenige, men hvis dette er dit første psyarrangement så vil jeg råde dig til at lade helt være med at tage noget [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Personligt rører jeg ikke stoffer i sammenhæng med psykoncerter, da jeg opnår en helt anden rus bare fra musikken!

Jeg renger i øvrigt også med at tage til Infected, da jeg desværre missede Hallucinogen pga. sygdom.

In our memories
Brugeravatar

Jeg kommer i øvrigt også. Skal snart bestille billetter.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har også billetter... Og min kæreste kommer også med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]