Hey ;D
Jeg har i 3/4 års tid fået 1x10mg Oxynorm dagligt, og den sidste måned har jeg fået 2x10mg dagligt på recept, på grund af smerter i ryggen (både i lænden og oppe i nakkeregionen).
Min læge har sagt jeg skal stoppe med dem nu, og gav mig i sidste uge 10 stk. Morfin DAK 10mg, hvor jeg så skulle tage en om dagen i 10 dage.
Jeg har så en tid ude hos lægen imorgen, hvor vi skal drøfte hvad fanden vi nu gør.
Jeg har de sidste to år gået hos en specialbehandler der både er massør, fysioterapeut osv. Det hjælper fint på mine rygsmerter men kun et par dage.
Desuden træner jeg i fitnesscenter 6 gange om ugen, hvor der 3 af dagene bliver trænet ryg. Det mildner mine rygsmerter en smule, men ikke det store..
Mine spørgsmål er så..
- Er den nedtrapning ikke lidt for hurtig?
- Er det overhovedet nødvendigt at trappe ned ved 20 mg dagligt, eller kan man godt bare tage en kold tyrker?
- Hvad kan jeg nu gøre ved mine rygsmerter? Udover håndkøbsmedicin, træning og den behandling jeg allerede får?!
Det skal lige nævnes at lægen siger jeg skal trappes ud, for hvis jeg kommer ud for en trafikulykke har de ikke noget stærkere at give mig

Bør jeg skifte læge? Generelt synes jeg man får lidt dårlig behandling ude hos dem. Altid sekretæren man snakker med i telefonen, og spørger ikke særlig meget ind til ens problemstilling. Det hele virker lidt ligegyldigt for dem, og som noget der bare skal overstås i en fart.. :s
På forhånd tak for hjælpen