Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey ;D

Jeg har i 3/4 års tid fået 1x10mg Oxynorm dagligt, og den sidste måned har jeg fået 2x10mg dagligt på recept, på grund af smerter i ryggen (både i lænden og oppe i nakkeregionen).

Min læge har sagt jeg skal stoppe med dem nu, og gav mig i sidste uge 10 stk. Morfin DAK 10mg, hvor jeg så skulle tage en om dagen i 10 dage.

Jeg har så en tid ude hos lægen imorgen, hvor vi skal drøfte hvad fanden vi nu gør.
Jeg har de sidste to år gået hos en specialbehandler der både er massør, fysioterapeut osv. Det hjælper fint på mine rygsmerter men kun et par dage.

Desuden træner jeg i fitnesscenter 6 gange om ugen, hvor der 3 af dagene bliver trænet ryg. Det mildner mine rygsmerter en smule, men ikke det store..

Mine spørgsmål er så..
- Er den nedtrapning ikke lidt for hurtig?
- Er det overhovedet nødvendigt at trappe ned ved 20 mg dagligt, eller kan man godt bare tage en kold tyrker?
- Hvad kan jeg nu gøre ved mine rygsmerter? Udover håndkøbsmedicin, træning og den behandling jeg allerede får?!

Det skal lige nævnes at lægen siger jeg skal trappes ud, for hvis jeg kommer ud for en trafikulykke har de ikke noget stærkere at give mig :o

Bør jeg skifte læge? Generelt synes jeg man får lidt dårlig behandling ude hos dem. Altid sekretæren man snakker med i telefonen, og spørger ikke særlig meget ind til ens problemstilling. Det hele virker lidt ligegyldigt for dem, og som noget der bare skal overstås i en fart.. :s

På forhånd tak for hjælpen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Helt ærligt tror jeg nedtrapning er unødvendig og du kan tage en kold tyrker uden de store mén. Men alle er forskellige, så mens du stadig har nogle kan du jo forsøge med en kold tyrker. Abstinenssymptomer (hvis du skulle opleve dem) vil sandsynligvis vise sig ved nogenlunde det modsatte af effekten af oxycodon effekten (efter min mening): du vil føle dig lidt utilpas ala influenza, du vil enten fryse eller have det for varmt, du vil muligvis ryste let. Når jeg har oplevet det har det varet 1,5-2 dage og så er det væk og der er ikke mere i det :) Og det er altså, hvis du skulle mærke noget overhovedet ved en kold tyrker, hvilket jeg ikke tror ved den dose du har fået, men det er selfølgeligt i ret lang tid du har fået det. Hvis du trapper ned som din læge har foreskrevet er risikoen for at du får disse symptomer mindre, så det er måske en god ide :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig.Få det overstået.Du vil muligvis ikke engang rigtigt mærke noget.Lidt arm sved,og et par nætter hvor du ikke sover helt så fast som du plejer,så er det ved at være overstået.Det ER kun 2-3 dage du lige skal stramme anus. :D

Medlem

Benzo i de to dage der.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg står lidt i samme situation, eller jeg kæmper for at få lov til at få noget smertestillende for ryggen (lænden). Og har langt om længe fået nogen oxynorm på prøveperiode, har før både fået morfin, targin, ketogan og temgesic åbenbart vil de ikke udskrive dette mere, af henhold til min alder og bekymring af en tidligere mistanke til afhængighed.

Grunden til du skal trappes ud er netop sikkert fordi man kan blive fysisk og psykisk afhængig af dem. Men jeg tænker mere på dine smerter? Hvis du stopper og de kommer igen? Måske du kunne bede om at få det som PN medicin så du kan tage det når du har behov for dem, men ellers er på vej i nedtrapning?

Jeg for selv 2 pinex + 1 diclofenca 3 gange om dagen, når det bliver værre 100mg dolol + pinex 3 gange om dagen og nu har jeg så fået oxynorm til når det er helt slemt. Jeg har altid ondt men moderate smerter det er kun i perioder hvor jeg ligger meget ned at smerterne tager voldsomt til eller hvis jeg ikke passer på min vægt, skal siges jeg er langt fra overvægtig men det har vist sig der er en sammenhæng mellem min vægt og smerter.

Måske samme fremgangsmåde med smertestillende medicin kan hjælpe dig? Du kan evt forslå det?

Medlem

Jeg selv fået dem udskrevet på grund af ledsmerter. Har fået 20 mg pr dag i 2 uger og er nu ved at være over smerterne. Hvis jeg tager en kold tyrker, skal jeg så forvente
at der ikke opstår nogle abstinenssymptomer?

Medlem
Brugeravatar

Jeg fik 40mg oxynorm samt noget kodein dagligt i et stykke tid, og havde ingen abstinenser da jeg stoppede, så vil mene du bare kan stoppe efter de ti du har fået, uden noget ubehag.

Medlem

Lyder sgu godt :D Synes ellers det giver en rigtig lækker rus, så tænkte at det nok var for godt til at være sandt :) Oxynorm rykker sgu rimelig godt, især hvis der er smerter der nager!

Medlem
Brugeravatar

m-ing skrev:
Lyder sgu godt :D Synes ellers det giver en rigtig lækker rus, så tænkte at det nok var for godt til at være sandt :) Oxynorm rykker sgu rimelig godt, især hvis der er smerter der nager!

Synes nu bare, hvis man har rigtig mange smerter, at den omtalte rus er svær er opnå, tænker på mig selv. Aner ikke om det er fordi jeg skal sættes mere op i smertestillinden (lægetid torsdag) men opnår ingen rus før jeg er oppe på 40mg-60mg i en omgang. Normalt for jeg 10mg (oralt) gange 4 dagligt eller det har jeg sat den til pt. Er der nogen måde man kan øge virkningen af oxynorm som feks kombinere det med alminde pinex eller benzo? Som er forsvarligt?
Tænker også lidt afhængighed her?

Har selv ved lidt lidt et tilfælde fundet ud af at, 10-15mg oxynorm nasalt + 1-2 tafil (1mg) + 1 p-pille kan give en mindre rus/ behagelig følelse i kroppen... man glider lidt i trance/stener men er ret så behagelig (lettere liderlighed forkommer) og så falder man i søvn måske 1-2 timer hvor man er ind og ud af bevidsthed, deraf det er bedst at gøre et lidt stille sted. Herefter vågner jeg bare op og er hyper med pænt mange smerter men er nok pga min smertesituation. Tror ikke andre oplever det på samme måde???

Medlem
Brugeravatar

Når man kombinere opiater og benzoer kan det godt føles at opiater virker kraftigere. Jeg tror ikke det har noget med dine p-piller at gøre. Nogle tømmer sine oxynorm i en engangs sprøjte og blander dem med vand, hvorefter det sprøjtes op rektalt så skulle du få det optimale ud af oxynorm.

Medlem
Brugeravatar

zoede skrev:
Når man kombinere opiater og benzoer kan det godt føles at opiater virker kraftigere. Jeg tror ikke det har noget med dine p-piller at gøre. Nogle tømmer sine oxynorm i en engangs sprøjte og blander dem med vand, hvorefter det sprøjtes op rektalt så skulle du få det optimale ud af oxynorm.

Lyder ellers pænt ubehageligt rektalt, men mon det skulle overvejes? Skal man så blande benzo samtidig i? Eller ren oxynorm. Bliver sgu bare sindssyg af de smerter, men hvis jeg kan få en rus som alle andre ud af det samtidig ville det der være en lille bonus.

Det med p-pillen har bare været en oplevelse jeg har fået ud af det, for nogen halvt stærke eller det vil sige med 2 hormon sammenblandinger, aner ikke om det bare er på mig det virker sådan...?

Medlem
Brugeravatar

Bare ren oxynorm, men du kan da godt tage benzoerne sådan hvis du vil. Hvis du har adgang til andre opiater kan du prøve dig lidt frem med det, så du kun bruger oxynorm som smertestillene og den anden opiat til at lamme dig i.

Medlem

Jeg plejer selv at skille pillen ad og blande det med cola eller andet 'brusvand'.. Kuldioxid skulle efter det researh jeg har fundet frem til, være med til at oxynormen optages hurtigere i ens receptorer.. Kan godt relatere til den rus du beskriver frkfin ;) Oplever dog ikke den 'liderlighed' du nævner :D Men får en følelse af eufori og dejlig afslappende fornemelse igennem hele kroppen, alt er bare skønt. Den rus skal jeg stadig kun bruge 20 mg til, men er dog nevøs for at jeg snart har opbygget så meget tolerance at jeg er nød til at trappe op i dosering :/

Medlem
Brugeravatar

Du skal Så hurtigt op i dosis, eller også er mine smerter bare taget til, så jeg skal have mere er oppe på 60-80mg nu. Jeg "lammer" mig ikke altid for sjov desværre. Kan heller ikke tillade mig det med så lidt de læger udskriver af gangen. Men rusen når den kommer er virkelig rar, nok dobbelt op fordi det er det eneste tidspunkt jeg ikke har ondt, og kan sove... er stort set vågen hele tiden. Ved at være frustrerende. Eller rettere det er det.

Hehe "liderligheden" er der også andre end mig der for, er vist en bivirkning som det andet hehe, kan faktisk komme på højst upassende tidspunkter haha.

Nu er det sådan jeg er på benzo hverdag, så hvis jeg vågner og har ondt tager jeg 2mg tafil (skal jeg om morgen) venter en lille time og tager oxynormen pt 10mg derefter kan man øge dosis af oxy pr 1-2 timer hvis det er nødvendigt har ladet mig fortælle man ikke skal tage flere benzoer efter indtagelsen af opiater. Har prøvet ved uheld, skete der intet ved men er også blevet forfærdelig vant til dem. Som der er skrevet i en en anden tråd (smertestillende hjælp hurtigt tror jeg nok jeg kaldte det) Der bliver det også sagt at kombinationen er farlig, kan hæmme åndedrættet = død

Men til oprinde indehaver af denne tråd så håber jeg du har fundet en løsning på dit problem? Og Nedtrapning er uden de store problemer:)

Medlem

Lyder til at du har tjek på opiater og benzo, frkfin :) Lider desværre også med mange smerter på grund af morbus reiter, som jeg fik stillet en diagnose for her fornyeligt.. Jeg er nu gået ned til nobligan, som er intet nær det samme og det bekymrer mig desværre også.. Ved ikke om det er ren placébo men efter min kolde tyrker med oxi' har jeg det, som om optakten til en rimelig hård influenza er på vej.. Savner også rusen noget så højt, men det må jeg jo bare bide i mig. Opiater er på ingen måde legetøj

Medlem
Brugeravatar

Tror nu kun jeg har en medium erfaring, men har erfaring med smerter og hvordan man for andre ting til at forstærke det smertestillende. Men tror når man bevæger sig i denne verden at man skal have lidt kemi-håndbogsviden i baghånden, ellers løber man hurtigt ind i noget rod (been there done that). nåh det du for er det samme som dolol der skal 100mg til så svare det til 10mg morfin men der skal kun 5 mg oxy til 10gram morfin.
hvor lag tid har du været på oxy tænker når du siger virus symptomer om du er afhængig eller det bare passer med det er november måned og alle er syge (jeg igen igen)?!

Medlem

Har vidst været igennem withdrawal forløbet.. Så det er ikke noget at snakke om længere. Var på oxynorm i en måned med en 20 mg dosis dagligt, og der fulgte en mindre depression/influenza tilstand med i købet. Om det skyldes årstiden kan sgu være svært at sige. Men har selv svært ved at tro på at det er abstinenssymptomer. Har læst om folk der tog en kold tyrker, efter et længere forløb på 80 mg oxynorm. Der blev der ikke nævnt noget om abstinenser. Dog tror jeg godt at oxierne kan være skyld i min depression, da de jo fungerer som MAO-hæmere og det er jo også med til at behandle en depression såå.. Det sgu svært at gøre sig klog på

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]