groza skrev:
Imp skrev:
ChiQah skrev:
@groza: Dårlig idé at blande sløvende antihistaminer med opiater. De kan forstærke hinandens virkning og man kan ende ud i farlige situationer.
Har aldrig haft noget problem med det selv (ved alm. doser antihistamin). Har du da nogle eksempler på at det er gået galt?
Nøps, så det er ikke fordi jeg kan dokumentere det som sådan. Men hvis man i forvejen har taget nok opiater til at kaste op i stride strømme, er det en dårlig idé at tage flere downers. Det var bare intuitivt baseret. Det er nok okay at blande dem i mindre doser, men hvorfor skulle man så tage antihistaminet?
Fjas skrev:
Imp skrev:
Ang. den delekærv, så hjælper det kun, hvis du knækker tabletten efter delekærven. Hvis du brækker et irregulært stykke af den, kan du heller ikke være sikker
Er du helt sikkert på det Imp?
Det ville da være mest logisk hvis der var en ensartet koncentration i hele pillemassen, inden de kom den i pressen. Ellers skulle de ligge rationer ned på hver side af delekærven i pille formen. Det tror jeg ikke de gør.
Har desværre ingen kilder på det, kun ting jeg har hørt. Så dit bud er sådan set ligeså godt som mit. Men det har noget med penge at gøre. Hvis der ikke kræves mere nøjagtighed end at én pille skal indeholde fx 1 mg stof, er der ingen grund til at bruge ekstra på at fordele det jævnt over hele tabletten. Ihvertfald ikke hvor der ingen delekærv er. Men jeg kan godt se pointen i dit argument. Nu ved jeg ikke så meget om pilleproduktion, men jeg ku forestille mig, kærven kommer på samtidig med hele tabletten blir presset. Anyway min ovenstående påstand er ikke skudsikker for tabletter med delekærv