Jeg ved godt dette ikke er en brevkasse, men har brug for noget hjælp, angående en ven.
Jeg er den eneste ven, han har tilbage der gider hjælpe ham, fordi han tidligere har været ude i et heroin misbrug, derfor har han mistet mange venner pga det. Jeg har nok kendt ham i 3 - 4 mdr ca. Og jeg er den eneste han føler sig fortrolig med.
Jeg har så spurgt ham, om han stadig tager heo, men han siger nej, kun engang imellem. Men engang imellem tager han nogle morfin piller. Og jeg har hele tiden sagt, at han skal være 100 % ærlig overfor mig, og sige sandheden som den er, så jeg har bedre til at hjælpe ham. Selvom det er hårdt at sige sandheden, er det bedre at sige tingene som de er, ligegodt, hvor slemme de er!
MEN! Her kommer mit lille problem så, han påstår jo, han ikke tager herion dagligt, men jeg har flere gange (når han har været på besøg her, og overnattet her, fordi han ikke har noget sted at bo), hørt ham stå ude på toilettet og rasle med noget sølvpapir og en en lighter. Det var hver morgen og aften han gør det. Jeg har også lagt mærke til, at hans pupiller altid er helt bitte små, ligemeget hvor mørkt der er.
Jeg konfronterede ham så for lidt under en uge siden, med at jeg godt vidste hvad han stod og lavede ude på mit toilet, og hvis han endelig skulle gøre det, så kunne han gøre det foran mig, istedet for at skjule det. Men han benægtede totalt, og hidsede sig fuldstændig op. Sådan noget kunne han ikke finde på at gøre i mit hjem, og hvad jeg selv troede osv?! Jeg gik s¨ud på toilettet bagefter, og lod som om jeg skulle på toilettet, og rodede det hele igennem, og fandt en lille "boks", der begyndte jeg bare at ryste helt ekstremt, og blev virkelig så ked af det, og gik fuldstændig i panik. Åbnede den så, og så der lå noget fint sælvpapir og brunt pulver.. Jeg turde ikke tage det med ind, men havde mest af alt bare lyst til at kaste det hele i hovedet på ham, men var bange for hans reaktion, så turde ikke! Gik bare ind, og sagde jeg vidste han løg, rystede over hele kroppen! Sagde at jeg havde set det, hvorfor han så blev ved med at benøgte.. Men det gjorde han, det resuæterede i, at vi begge to gik fra min lejlighed, jeg tog op og snakkede med en kammerat om det hele, for jeg var virkelig så rystet. Forstår ikke, hvordan man kan lyve sådan, når jeg har gjort alt, hvad der står i min magt for at hjælpe. Ville hjælpe ham med at gå i behandling, ny lejlighed osv. Alt simpelthen, og så lyver han..

Han forsvandt også fra byen uden nogenvidste hvor han var taget hen i flere dage, pga. han blev så såret over hele situationen. Men stadig benægtede det.. Jeg ved slet ikke, hvad jjeg skal gøre her,han betyder jo meget, og vil gerne hjælpe. Men? Er detr værd at bruge sin tid på, når han ikke lader mig hjælpe ellers?
Havde altså bare brug for at komme ud med det her, og håbe på, der var nogen der ved, hvad man skal gøre for at hjælpe en heroin/morfin misbruger (der selv har et ønske om at komme ud af det, men ikke kan uden nogen støtte, og det er jo så¨her jeg træder ind i billedet).
Jeg har ikke selv noget kendskab til heroin eller morfin, eller haft til folk der tager det. SÅ håber lidt at finde lidt hjælp herinde, på forhånd tak.